LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit4FREE

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
taximaxi
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 20:17

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door taximaxi »

Ja ook ik heb problemen met die sportschool, ik was al 7 maanden niet meer geweest en al die tijd wel betaald
Ik was de opzeg termijn vergeten en dus 2 weken te laat met als gevolg verlenging tot 2009.
Ik heb mijn pasje op de balie gegooit want ik ga er nooit meer heen maar hou de eer aan mijzelf betaal de 10 maanden in 1 keer en wil niets meer met dat zooitje temaken hebben en zal mij tegen iedereen negtief uitlaten over Fit For Free ( of heet het Fit For Gevangen)

Nadia27
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2008 21:23

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Nadia27 »

Deze Fit4free heeft hoogstwaarschijnlijk een incassocontract met zijn bank. In dit contract staan een aantal regels waaraan deze Fit4free dient te voldoen om te incasseren bij zijn leden. Jullie verhalen wijzen erop dat zij niet een de voorwaarden van het contract voldoen. De bank toets helaas niet met regelmaat of haar klanten zich aan de regels houden, tenzij klachten ontvangen over foutieve incassi.
Mijn advies is daarom:
Zoek via een ibangenerator wie de bank is van fit4free
stuur een klachtenbrief naar de desbetreffende bank en vraag om vervolg op de brief in vorm van een reaktie van diegene die het incassocontract heeft gefiateerd.
Op die manier weet je zeker dat het bij de juiste persoon terecht komt en je niet een algemene reaktie van de klachtenafdeling krijgt.
.

M.Butink
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:57

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door M.Butink »

Ergens in 2006 ben ik gaan fitnessen bij Fit4Free Heerlen.. Ik vond het er hartstikke fijn en kwam minimaal 2x per week.. Omdat ik toen nog minderjarig was had ik een handtekening van mijn vader nodig en mijn vader zou me ook moeten afmelden.
Ik leerde mijn vriend kennen die toevallig ook bij Fit4Free fitnesste, en door gebrek aan tijd ben ik toen gestopt. Mijn vader heeft toen een brief gestuurd zonder pasje, de incasso werd echter door fit4free nog ingehouden. Dit was een bedrag van 2,95 euro. Ik heb toen contact opgenomen met Fit4Free (wat overigens niet makkelijk is!!) waarin ik de vraag stel waarom ik nog iedere maand 2,95 betaal..
Het antwoord was doodsimpel.. Ik had mijn lidmaatschappasje nog en daarmee kon ik "weet ik waar overal"kortingen krijgen. Echter zat ik daar niet zo op te wachten, dus besloot mijn pasje op te sturen. Ik heb het er over met mijn vriend (die in de tijd dat wij een relatie hadden nooit meer is gaan fitnessen, doordat hij teveel bezig was met voetballen) en zegt stuur mijn pasje en een opzeggingsbrief maar mee.
Dus ik schrijf een nette brief voor mijn vriend die wou opzeggen én een brief waarin ik schrijf mijn pasje te willen inleveren en gelieve niet meer 2,95 euro per maand af te schrijven, én de twee pasjes..
Dit was eind juli 2007 begin augustus 2007.. we zijn dus inmiddels een jaar verder.. Ik betaal nog steeds de 2,95 per maand en mijn vriend nog steeds 16,95 per maand..
Sinds een tijdje heb ik internetbankieren en keek vanmorgen (10-07-2008) even op die site en zie ik dat het wéér zo ver is... - 2,95 Fit4Free..
Meteen pak ik de telefoon en bel mijn vriend om te vragen of hij ook weer betaald heeft.. En ja hoor.. weer 16,95..
In totaal een kleine 20 euro.. daar komt bij dat mijn vriend pas een huisje heeft gekocht en ik daar vaak verblijf dus het geld wat overbodig is kunnen we dan heel erg hard gebruiken.
Ik zoek eens op de site en vind een telefoonnummer.. Echter na 10x op 10 verschillende tijdstippen krijg ik BEZET.. Ik besluit over te gaan op mailen en ik mail met mevr. Plat. Ik stuur haar :

Geachte heer/mevrouw,

Een aantal maanden geleden heb ik u gemeld dat ik ondanks dat ik mijn fitnesspasje heb ingeleverd, maar nog steeds maandelijks 2,95 betaal.
Nu wil het zijn dat mijn vriend en ik samen bij Fit4Free gesport hebben en ook samen opgezegd hebben. We hebben zelfs de afmelding (die we schriftelijk toegestuurd hebben mét pasje) in één dezelfde enveloppe gedaan.
Ik wil u nogmaals nadrukkelijk vragen de automatische incasso te stoppen en mij hierop een spoedige reactie toe te sturen


Met vriendelijke groet,

Maureen Butink


waarop ik terug krijg:

Geachte mevrouw Butink,

Naar aanleiding van uw email kan ik u het volgende meedelen:

Op 29-08-2007 hebben wij uw opzegging in Den Haag ontvangen. Het betreft een uitdraai van de email welke uw vader aan ons stuurde op 23-08-2007.

Deze per post gestuurde email hebben wij voor uw als opzegging afgehandeld. Hierin wordt niet gesproken over een ander lidmaatschap dan die van uzelf.
Tevens was daar geen lidmaatschapspasje bijgevoegd.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met sportieve groet,

XXXX
Fit For Free Heerlen.


Ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest en mail haar hetzelfde maar uitgebreidere verhaal..

Geachte XXXX,

Het eerste deel van uw mailtje klopt inderdaad.

Mijn vader heeft inderdaad een opzegging toegestuurd maar er werd nog steeds geld van het pasje afgehouden .
Mijn vriend D.R.M. Bovenlander heeft toen ook opgezegd.. in diezelfde enveloppe heb ik een brief gedaan mét pasje.
Daar zal hooguit een paar weken inzitten..
Ik ben dus niet van plan om nog te betalen aan dit pasje.. omdat ik 100% zeker weet dat ik de opzeggingsbrief van mijn vriend, een brief voor de opzegging van het pasje én de 2 lidmaatschappasjes heb gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Maureen Butink


Nu weet mevrouw mij het volgende (wat ik erg dubbelzinnig vind) te melden:

Geachte mevrouw Butink,

We hebben inderdaad een opzegging ontvangen van Dhr. Bovenlander ( er is één heer D. Bovenlander bij ons bekend ). Hierbij is noch het pasje van Dhr. Bovenlander noch uw pasje meegestuurd.

Het pasje van Dhr. Bovenlander hoeft echter ook nog niet te worden ingeleverd aangezien zijn lidmaatschap loopt tot 03-01-2009.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met sportieve groet,

XXXX
Fit For Free Heerlen.


Zij weet me dus te melden dat mijn vriend wél opgezegd heeft maar zijn lidmaatschap loopt tot januari 2009..
Vaag want we hebben er rekening mee gehouden dat je 2 maanden van te voren moet opzeggen anders wordt het contract stilzwijgend verlengd..

Ik vind het vreemd dat ze wél zijn brief hebben ontvangen.. geen pasjes én geen brief van mij..
Ik ga nu weer proberen te bellen..
WISH ME LUCK!!

Con Fitje
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2008 18:16

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Con Fitje »

Ook wij hebben problemen met Fit For Free Zoon van 17 ging 1 maandje sporten maar tekent meteen een jaar contract.
Volgens rechtsbijstand zal een goed bedrijf dat meteen annuleren, nadat wij een aangetekende brief hadden gestuurd. Maar helaas Fit For Free niet. Ze reageren alleen maar met rekeningen en kosten voor administratie er meteen bij. Wij hebben toen maar meteen betaald voor het hele jaar en ook weer een aangetekende brief er bij maar weer geen reactie.
Tot onze verbazing kregen wij vandaag weer een rekening en weer 50 euro erbovenop voor incassokosten Dit terwijl het al lang betaald was. Dus JAMMER die ADMINISTRATIE klopt dus daar echt niet.
Ook al betaal je wel dan blijven ze dus nog moeilijk doen, zelfs het pasje van mijn zoon niet terug gehad. Dus veel geld kwijt en ook niet kunnen sporten ra ra hoe kan dit

Elizep
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 22:43

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Elizep »

Health Spa internatinal aan de Sav. Lohmanlaan Den Haag is ongelooflijk onbeschoft. Ik had het duurste abonnement incl fitness, 'en ook nog eens per week personal training. Mijn trainer werkt echter parttime, en als ondernemer heb ik zlef ' felxibel-vrij' en kan ik niet op een vast tijdstip overdag sporten. Toen ik op zoek ging nar een andere trainer binnen Health Spa die wat meer dagdelen werkt,, \werd ik door mijn eerste PT (Barbara) voor rotte vis uitgemaakt- sterker nog- eea werd door de hele sportschool gescandeerd- en later een tweede keer weer. Schuttingtaal, noem maar op, terwijl ik alleen maar om zakelijke reden een afspraak had afgezegd en een alternatief zocht. Heb de eigenaar gezocht, die was er ineens niet- hem geschreven meermalen, maar die doet er niets aan, niet eens excuses. Wat een ongelovelijk onbeschofte zaak, en wat een loser een eigenaar die zijn personeel zonder gevolgen dit soort gedrag laat vertonen. En ondanks de correspondentie..en bij het uitblijven van enig antwoord schriftelijk opzeggen. toch geld blijven innen...heb dit uiteraard via de bank terug laten trekken, maar ga hier niet sporten als je met respect behandeld wilt worden. En oh ja...zonnebank en bar kun je niet pinnen, abo-geld wel... rara wie werkt er zwart?

bdemir
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:05

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door bdemir »

Ook ons is het met F4F vergelijsbaar overkomen.
Na 2 keer bezoek beviel het niet zo erg. Daarom aangeven dat wij graag wilden opzeggen. Wij werden iedere keer op een andere manier geinformeerd. eerst konden we mondeling opzeggen. Dan weer moest het via een brief. Na enekele maanden geen reactie maar wel de contributie afschrijving weer eens geinformeerd. Nu moets het niet naar de lokale vestiging waar wij ons hadden ingeschreven maar naar zogenaamde hoofd kantoor in Den Haag. Ook de brief maar hierheen verzonden. Na 3 maanden geen reactie, zag ik via site van radar dat anderen vergelijkbaar probleem hadden. Dus nu besloten alles aangeteknd te verzenden.

Mensen wees gewaarschuwd. F4F is een oplichter, die met mooie praatjes mensen aan de lijn houdt en zodoende van vrouwen en kinderen geld aftroggeld.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er liggen in middels twee gerechtelijke uitspraken over het te laat opzeggen die toevallig beiden afspelen met sport scholen. Het gaat in beide gevallen welles waar over een opzegtermijn van drie maanden, maar des al niet te min is er uit af te leiden dat ook al ben je te laat en een relatief lange opzeg termijn hebt (meer dan 1 maand) dan nog kunnen er andere gronden zijn die spreken voor een onrechtmatige stilzwijgende verlenging. De belangrijkste daarvan is als je al geruime tijd niet meer bent gekomen.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3162
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2849

Dreminator
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2008 00:11

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Dreminator »

Hoi,

Ik heb in januari dit jaar een brief gestuurd naar fit4free om op te zeggen, maar ik kreeg maar geen bevestiging ervan.
Dus ben ik maar zelf langs gegaan of ze mn brief hebben ontvangen, daar vertelden ze me dat mijn abonnement gewoon afloopt na een jaar en dat het niet verlengd zou worden.

Toen heb ik gevraagd of alles geregeld is en de vrouw van fit4free zei me dat alles geregeld is end at ik niets meer hoefde te betalen na het aflopen van het abonnement.

De maand nadat het abonnement af was gelopen haalden ze doodleuk 2.95 van mijn rekening af.
Toen ben ik weer na gaan vragen wat er was.
Daar vertelde iemand me dat ik de pas ook moet inleveren en zolang ik dat niet doe, moest ik gewoon 2.95 betalen omdat de pas een kortingspas is.

Dat zou in de voorwaarden staan, alleen heb ik nooit voorwaarden ontvangen.
Helaas had ik net de pas weg gegooid en moest ik dus een nieuwe pas kopen die ik dan in kon leveren, daar werd ik dus niet vrolijk van, 25 euro betalen omdat zij me niet goed hebben ingelicht.

Maar ik heb het betaald, en weer heb ik gevraagd of ik nu echt alles heb gedaan wat ik moet doen om van ze af te komen, weer werd mij verteld dat alles is geregeld.

Nu kom ik er net achter dat ze alweer 2.95 van mn rekening hebben gehaald.
Nu moet ik morgen alweer erlangs om te vragen wat er aan de hand is, ik heb nu echt geen idee meer wat ik nog vergeten zou kunnen zijn.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en mij kunnen vertellen wat ik kan doen?

Ik ben wel benieuwd wat ze morgen voor verklaring kunnen geven voor het 'stelen' van mijn geld.

MieniMe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2008 13:49

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door MieniMe »

Eind juli ontdek ik tot mijn grote verbazing dat er een bedrag van Euro 120 van mijn rekening is afgeschreven door Fit for Free!

Dit terwijl ik tot 2 x toe een opzegging heb verstuurd waar ik geen reactie op heb gekregen, terwijl er in de brief nadrukkelijk is gevraagd om een bevestiging van dit schrijven.

Ik heb officieel een contract bij Fit for free tot 31 juli 2008 en heb de 1e brief verstuurd op 29 april 2008, tegelijk met de opzegging van mijn vriendin, die officieel tot 16 juli een contract bij F4F heeft.

Omdat ik verder geen reactie van hen heb ontvangen en mijn vriendin wel van F4F een reactie op de opzegging ontving op 20 juni 2008 (lees 2 maand later !!!), heb ik op 25 juni 2008 nogmaals een brief gestuurd waarin ik mijn abonnement wederom opzeg. Ik ben/was er van op de hoogte dat er een opzegtermijn bestaat van 2 maanden.


Na telefonisch contact hierover gehad te hebben met een medewerker van F4F klantenservice, die alleen maar kort meedeelde dat ik te laat was met het versturen van mijn opzegging (ging dus om de brief d.d. 25 juni 2008) waardoor mijn abonnement opnieuw stilzwijgend is verlengd met een jaar.

Groter is nog mijn verbazing dat ik op beide brieven geen enkele reactie heb gehad en dus ook geen reactie dat ik te laat ben met opzeggen, wat ik zacht uitgedrukt niet erg netjes van F4F vindt.

Wij hebben het geld inmiddels laten storenen en zijn benieuwd hoe dit verder afloopt!

troje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2008 14:46

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door troje »

Ongelofelijk, wat een hoop slechte ervaringen met Fit4Free. Ik zat er al een tijdje aan te denken om lid te worden bij hun nieuwe vestiging in het ADO stadion, maar nadat ik al deze ervaringen heb gelezen ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Ik zoek wel een ander fitness centrum waar ze wat normaler met hun klanten omgaan.

Jammer..

johan st
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 16:18

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door johan st »

Ook mij lukt het niet om van mijn contract met fitforfree af te komen!!
Ik heb op tijd opgezegd maar ze houden vol geen brief ontvangen.Ik wilde stoppen i.v.m andere werkgever en verhuizing.
Kreeg een brief terug was niet verder dan 30km gaan wonen en nog meer van die onzin. En was te laat met opzeggen heb wel bewijs dat ik naar capelle a/d ijssel had gemaild op 10juni wat ik moest doen om op te zeggen, 15 juni was mijn opzegdatum.Op 15 sept 2008 loopt mijn jaarcontract af. Dit moest schriftelijk,een briefje getypt met de reden waarom ik opzegde op de post gedaan.Helaas niet aangetekend.
Omdat ik in een verbouwing en verhuizing zat en tijdelijk op een ander adres woonde reageerde ik pas na 4 weken waar mijn bevestiging bleef!! Ze beweren daar in Den Haag dat ik maar effe tot sept 2009
lid moet blijven en betalen want dan pas zou mijn lidmaatschap
be-eindigd zijn..
Wie heeft voor mij advies en tips wat te doen???

Martijn en Aletta
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:05

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Martijn en Aletta »

Wij hadden ook een brief gestuurd die zogenaamd niet aan was gekomen. Ik heb hier wel heel veel dezelfde verhalen gehoord... Ik zal es aan de advocaat vragen of we geen goede zaak hebben met postfraude ofzo. Want in principe laten ze post ''verdwijnen''. En aangezien onze goed TNT post een foutenpercentage heeft van ongeveer 0,0001% ofzo vind ik dit heel knap.

Wat je alvast kunt doen is een brief sturen waarin duidelijk jou rechten
staan zoals ze staan beschreven in de wet. Bijv de ontvangsttheorie...

''Uit uw algemene voorwaarden volgt dat er per brief dient te worden opgezegd via een postbus adres. Hieruit volgt dat u de wijze van verzending kiest. Op grond van de ontvangsttheorie draagt u dan ook het risico wanneer dit bericht u niet of niet tijdig bereikt. Indien u deze zekerheid wenste te hebben, had u in uw algemene voorwaarden dienen op te nemen dat er per aangetekend schrijven of per telefax opgezegd dient te worden. Tot slot wijs ik erop dat normaal gesproken er op een postbus geen aangetekende stukken kunnen worden afgegeven. Aangezien wij tijdig hebben opgezegd en u het risico draagt voor het feit dat dit bericht u niet heeft bereikt, is er wel degelijk sprake van een tijdige opzegging.''

Je kunt het hiermee proberen en dan erop blijven hameren maar ik heb al ondervonden dat als je tevaak belt dat ze in een keer in gesprek zijn of gewoon ophangen als je in de wacht staat....

wijzelf hebben een brief gestuurd dat we niet meer betalen en de automatische incasso intrekken. Ook staat erin dat als ze nog geld willen zien dat ze dan naar de rechter moeten stappen.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft... Wij blijven vechten totdat we ons recht krijgen!

Groetjes Martijn

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door jor »

Gezien het grote aantal topic's en klachten ( misschien kan een tros-Mod ze samenvoegen? ) word het tijd dat Tros-Radar opnieuw tijd besteed aan dit bedrijg die het wel heel bont maakt.Veel klanten die opzeggen raken in de problemen doordat Fit4Free wel erg veel opzeggingen die niet aangetekend zijn kwijtraken.De post word in Nederland 96,05 % juist bezorgt dus er zou opzet in het spel kunnen zijn als je hier leest dat vrijwel iedereen die niet aangetekend opzeggen toch moeten betalen omdat Fit4Free de opzegging niet kan vinden.Zo te lezen vullen ze hun zakken aan alle kanten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1853 ... ool__.html

Moraal van het verhaal? Zeg altijd AANGETEKEND op want die 7 euro wegen niet op tegen de kosten die deze gasten berekenen omdat jou opzegging die niet aangetekend is ( toevallig? ) kwijt raken of niet binnen krijgen.

Mvg Jor.

Marja v H
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2008 10:25

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marja v H »

FFF probeert van mij zogenaamde 'storno' kosten te innen van 89.90 euro. Nadat ik mijn lidmaatschap met veel gedoe eindelijk stopgezet had (zelfde verhaal als bovenstaand: opzegbrief niet ontvangen, nogmaals gestuurd etc.) ontving ik 2 nov. 2007 een aanmaning voor de laatste termijn van drie maanden. Ik heb dat bedrag op 6 nov. 2007 betaald (had inmiddels de automatische incasso ingetrokken ivm negatieve berichtgeving over het handelen van FFF). Ik dacht eindelijk van FFF af te zijn, maar tot mijn grote verbazing ontving ik in maart 2008 (bijna een halfjaar later) opeens weer een aanmaning voor contributiekosten (30.50). Ik heb schriftelijk en via e-mail om uitleg gevraagd en een kopie van mijn betalingsbewijs gestuurd.In de aanmaning stond namelijk niet om welke periode het zou gaan. In plaats van uitleg ontving ik vervolgens een aanmaning (weer zonder toelichting) inclusief administratieve kosten. Ik heb weer om toelichting verzocht via e-mail, telefonisch is het vrijwel onmogelijk om contact te krijgen en wordt je steeds 'on hold' geplaatst. In e mail stond dat het om achterstallige contributie ging. Vervolgens (binnen 2 weken al) kreeg ik weer een aanmaning plus extra administratiekosten. Inmiddels heb ik brieven van hun incassobureau : directincasso ontvangen. Zij vroegen om allerlei bewijzen, van betaling, opzegging e.d die ik hun aangetekend toegestuurd heb. Vervolgens geen enkele reactie, tot ik nu een brief ontving van de zogenaamde stornokosten (89.90) nog eens vermeerderd met 50.00 euro andere??? kosten en de dreiging dat als ik niet binnen 4 dagen in de minne schik (dus betaal) er een dagvaardiging volgt want ik zou niet op hun brief gereageerd hebben. Ik vertik het om te gaan betalen voor de slecht gevoerde administratie van FFF. Ik heb al de verschuldigde contributie betaald en steeds de gevraagde papieren/bewijzen opgestuurd. Ik heb ook geen liggende gelden (anders was ik wel lid geworden van een betere sportschool) maar als ik gedagvaardigd word ga ik mijn verhaal wel aan de rechter vertellen en hoop dan dat er nog zoiets als recht bestaat. Als ik nu betaal laat ik toe dat ze zo met mensen om kunnen gaan. Misschien is het een idee om met andere gedupeerden samen naar de rechter te stappen als ik uiteindelijk een dagvaardiging ontvang??? Graag reacties !

aneth
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2008 15:00

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door aneth »

Mij is hetzelfde overkomen met het fitness jaarabonnement dat ik betaalde voor mijn zoon. Na zeer tijdige opzegging (6 maanden van te voren) werd toch 2,95 afgeschreven, zgn voor het niet ingeleverde pasje. Dit pasje was hij ondertussen natuurlijk al lang kwijt, vind je het gek na zoveel tijd!
Na eindeloos telefoon- email- en briefcontact dacht ik dat het in januari 08 eindelijk wel afgelopen zou zijn. Vorige week onvang ik nu ineens een rekening voor 10 maanden pasje van 29,50. Het zijn gewoon ordinaire zakkenvullers.
Bovendien, doordat ze steeds een ander adres hanteren kun je nooit met dezelfde persoon communiceren. De laatste 2 brieven waren niet eens ondertekend en hadden helemaal geen retouradres, noch in de brief, noch op de envelop. Dit is ook niet volgens de regels van TNT maar daar kun je dus ook geen klacht tegen indienen! En zo gaat het maar eindeloos door. De enige fitness die je hier for free krijgt is Cardio-Fitness!!

thanne
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2008 21:40

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door thanne »

Tot eind augustus 2007 zijn mijn vriend en ik lid geweest van Fit4Free en onze dochter ietsje langer. Ons lidmaatschap, van alledrie, heb ik in één brief, ruim 2 maanden voor de opzegtermijn, per aangetekende post aan de vestiging geadresseerd opgezegd. Alle drie de abonnementen zijn beëindigd. De pasjes heb ik persoonlijk bij de balie ingeleverd en heb er op toe kunnen zien dat de ontvangst daarvan meteen in het systeem verwerkt werd.

Ongeveer 2 maanden geleden ontvingen wij post op ons adres van Fit4Free geadresseerd aan een vreemde persoon. De eerste brief hebben wij in de haast geopend en constateerden dat het om een betalingsherinnering ging. We hebben de envelop dichtgeplakt en met onze bemerkingen, dat de geadresseerde persoon niet op dit adres woonachtig was en dat de combinatie postcode versus straatnaam en huisnummer ook niet klopte, retour gestuurd aan de afzender (postbus opgezocht en er op geschreven want op de buitenkant van envelop staat geen retouradres vermeld).

Ongeveer een maand terug ontvingen we wederom een brief voor de ons onbekende en hebben deze weer met allerlei bemerkingen op de envelop retour gestuurd.

Afgelopen week werden er door Fit4Free van mijn bankrekening 3 bedragen geïncasseerd, 1x € 2,20 en 2x € 16,95 voor de abonnementen tot 1-1-2008, 1-2-2008 en 1-3-2008. Op welke machtiging vraag ik mij af en voor welk abonnement????? Dit constateerde ik op zaterdagavond op mijn internetrekening en vandaag ben ik naar Fit4Free zelf gestapt.

De vreemde persoon heeft mijn adres gebruikt met een andere postcode, is nog lid en heeft betalingsachterstand. Ze konden me van alles en nog wat vertellen maar de incasso’s gingen via het hoofdkantoor en ze konden me niet vertellen voor welk contract er van mijn bankrekening werd geïncasseerd. Het adres hebben ze wel verwijderd van haar account alsook een melding in het systeem geplaatst. De dame aan de balie heeft in ieder geval haar best gedaan mij van dienst te zijn.

Een e-mail naar Fit4Free is onderweg en morgenochtend vroeg bel ik mijn bank om de geïncasseerde bedragen te laten storneren en alle incasso’s van Fit4Free in de toekomst te laten blokkeren.

Zijn er misschien nog meer mensen met dit soort ervaringen waarbij er na een jaar ineens weer geld wordt afgeschreven voor iemand anders???

Marja v H
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2008 10:25

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marja v H »

Voor en na mijn oproep om met een groep door FFF gedupeerden samen te werken, blijf ik mij verbazen over de verhalen die ik over FFF lees. Kijk als je zelf de voorwaarden niet volgt dan begrijp ik dat je voor de gevolgen moet opdraaien. Op deze site blijkt echter wel ,dat het merendeel van de schrijvers de 'regels' keurig opgevolgd hebben en toch door FFF voor allerlei kosten aangeschreven worden. is het niet eens tijd dat Radar hier aandacht aan gaat besteden?

Belmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 13:40

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Belmans »

Nog even een tip:
Lever ook je pas in als je geen lid meer bent. Anders blijft fit4free namelijk maandelijks een bedrag afschrijven.
Pas dus niet weggooien/kwijtraken. Dan moet je namelijk betalen.
De pas is volgens fit4free een kortingspas en moet ingeleverd worden.
Hou dat in de gaten.
Vraag ook altijd om een schriftelijk bewijs dat je de pas ingeleverd hebt. Dat blijkt helaas ook nodig...

hh75
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 22:21

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door hh75 »

hallo,

mede door jullie posts heb ik accuraat kunnen handelen.
mijn abonnement verloopt 05-03-2009.

ik heb een opzegbrief geschreven, gericht aan FFF Dordrecht en deze gemaild. De volgende dag gebeld en gezegd dat ik er aan kwam om een ondertekening + STEMPEL van hen te halen.
dit kon alleen naar Den Haag.....NOT ! elke FFF is autonoom en kan en moet handelen conform voorwaarden, ik ben ook niet naar Den Haag gegaan om lid te worden toch ?......na mijn aandringen kon mevrouw niet anders dan me gelijk geven....

Ik ben gegaan met een opzegbrief met volgende inhoud
- datum van opzegging of andere bij hen in de boeken staande datum, waarvan ik een schriftelijke bevestiging wil
- intrekken van de machtiging tot incasso [ nogmaals incasseren door hen na die datum is strafbaar en kan hen de incasso mogelijkheid kosten wanneer er melding gemaakt wordt bij de bank....
- het verzoek me schriftelijk te melden wat er met de pas dient te gebeuren [ inleveren en laten tekenen voor ontvangst, anders 2,95 per maand ! ]

FFF heeft brief ter plekke getekend, ik heb verzocht om volgende vermeldingen door hen :
- datum van ontvangst brief
- datum van einde abonnement
- handtekening medewerker FFF
- bedrijfsstempel

Dit alles heb ik in bezit en maakt mijn opzegging waterdicht...ik hoop dat jullie er iets aan hebben, dit is het minste wat ik terug kon doen na al jullie waarschuwingen en tips...succes !

HH

Marruecos
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:59

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marruecos »

Ik ben sinds maart lid van de F4F en ben akkoord gegaan met de lidmaatschap conform de voorwaarden. Gaf de voorkeur om maandelijks te betalen, maar dat liep dus maanden niet soepel volgens hen.

Gezien de afschriften die ik ontving, stond er duidelijk dat ik het openstaande bedrag heb betaald maar de F4F medewerker beweerde het tegendeel, namelijk dat het bedrag terug gestorneerd was. Hoe kan het bedrag terug gestorneerd zijn als ik dat bedrag niet eens op mijn rekening terug zie, dat geld kan toch niet zomaar uit het niets zijn verdwenen ?

Na al dat gedoe besloten om heel het jaar af te betalen inclusief de maand waarin ik al betaald had. Heb toen netjes een kopie van mijn afschrift laten zien maar bleek dat zij ook geen idee hadden hoe het nou zat, dus er zou contact worden opgenomen met de hoofdkantoor van F4F.

Maanden later is er nog geen actie ondernomen en ik heb ze persoonlijk ook daarop aangesproken maar kreeg steeds weer dezelfde loze belofte dat ze zo snel mogelijk het zouden herstellen. Heb ook nog getracht ze via e-mails hierop te attenderen maar krijg geen reactie. Ben doorverwezen naar de rechtshulp, die zal er wat aan kunnen doen.

Wat een stelletje oplichters, ze dreigen mooi wel met de deurwaarde/incassobureau wanneer je zogenaamd niet hebt betaald maar het zal ze wel bezuren als zij de rechtshulp op hun hielen krijgen.

Gesloten