LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blinko

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Blinko

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Een tijd geleden zag ik op internet een advertentie staan van Blinko
om gratis een ringtoon te downloaden.
Heb toen mijn mobiel nummer ingevoerd om de ringtoon te kunnen downloaden.
De ringtoon heb ik nooit gekregen wel kreeg ik iedere dag een SMS van Blinko.
Ieder keer na een SMS zag ik dat er iets van mijn beltegoed af was.
In totaal heeft mij dat 20 euro gekost,hier heb ik niet om gevraagd.
Uiteindelijk heb ik me kunnen afmelden door Blinko off te SMSen naar 2221.
Een waarschuwing voor iedereen!

stap
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2008 22:09

Re: Blinko

Ongelezen bericht door stap »

Blinko.nl ofwel Tutch Mobile Media B.V. (Buongiorno onderneming); Sweelinckplein 9-11; 2517 GK te `s Gravenhage Incasseert ongewenst voor diensten waarom niet gevraagd wordt en waarop geen prijs gesteld wordt. De internet-site suggereerd een gratis dienst te leveren (ringtone) maar blijkt als colporteur een abonnement onder valse voorwendselen te verkopen en ook nog eens zonder overeenstemming te innen. Vervolgens plegen zij een aantal sms-jes waarvan ze zelf aangeven dat deze niet aankomen.

Het beltegoed van mijn dochter is daardoor onder een minimum gekomen waardoor een onverantwoorde situatie is ontstaan (ze kan in noodgevallen niet meer bellen) en ik stel daarom Blinko.nl aansprakelijk voor de schade die ik op 25 euro per dag begroot voor elke dag waarin zij in gebreke blijven.

Ik hoop op deze manier een tegenwicht te bieden voor de ongebreitelde diefstal van beltegoed van met name minderjarigen. Het kan niet zo zijn dat geld geincasseerd wordt en er nooit een dienst voor geleverd wordt behalve sms-jes waarmee het beltegoed gestolen wordt.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Blinko

Ongelezen bericht door caruso »

Onderaan ELKE beltoon-site staat in kleine lettertjes dat je een abonnement aangaat. Kwestie van de HELE pagina lezen!
Uw claim is kansloos!

stap
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2008 22:09

Re: Blinko

Ongelezen bericht door stap »

Diefstal blijft diefstal

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Blinko

Ongelezen bericht door caruso »

Niet als je door het aangaan van een abbo accoord gaat met het innen van deze bedragen cq. de voorwaarden!
Moeilijk hè lezen?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Blinko

Ongelezen bericht door kiz »

@caruso:
Als je zélf je gsm nr op zo'n site invult kan ik je standpunt volgen.
Bij onze zoon was het echter zo dat één of andere lolbroek z'n gsm nr had ingevuld!
Dat het hem geen beltegoed heeft gekost kwam omdat hij (wegens gebrek aan beltegoed) een sms-je van z'n provider kreeg dat "het beltegoed het niet toelaat betaalde sms te ontvangen". We hebben de sim-kaart geblokkeerd en 'n nieuwe aangeschaft.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Blinko

Ongelezen bericht door caruso »

Da's mooie **** als dat gebeurt, kun je niets aan doen maar je wordt wel gepiepeld.

stap
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2008 22:09

Re: Blinko

Ongelezen bericht door stap »

Het gaat er niet om of de site wel of niet gelezen wordt.
Het is domweg diefstal als je ongevraagde en ongewenste sms'jes krijgt al of niet via een website. Blinko heeft geen bewijs dat jij als persoon je mobielnummer ingeeft. Het is daarom misleiding een sms te sturen met de boodschap een gratis 'ding' te ontvangen als je ok sms naar een bepaald nummer. Wie bewijst dat de gene van wie het beltegoed is ook de gene is die die sms heeft gestuurt. Nog afgezien van het feit dat iedereen die jouw mobielnummer weet je kan bedelven onder dit soort onzin.

Er zijn genoeg meldingen op internet waaruit blijkt dat blinko de fatsoensnormen grof overschrijdt. Je kan dat leidzaam aanzien (dat doen de meeste blijkbaar) of je probeert dit terug te draaien.

Een wilsovereenkomst wordt niet op deze manier gesloten, of moeten we elkaar voortaan op deze manier benaderen?

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Blinko

Ongelezen bericht door zwiebertje »

'Reclame voor 'gratis' ringtones misleidend'

DEN HAAG - Internetreclames voor 'gratis' ringtones zijn misleidend. Dat oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) naar aanleiding van zes klachten die de Consumentenautoriteit eind vorig jaar indiende.

Vermelding

De RRC oordeelde op grond van de Nederlandse Reclamecode en de Kinder- en Jeugd Reclamecode dat de reclames misleidend zijn omdat " ten onrechte wordt gesuggereerd dat de ringtone 'gratis' is, terwijl de consument vervolgens vast blijkt te zitten aan een betaald abonnement".

Ook op de kinderwebsite staat niet duidelijk vermeld dat het om een advertentie gaat. De uitingen waar de klachten over gingen, zijn inmiddels aangepast.

Signaal

Marije Hulshof, directeur van de Consumentenautoriteit, liet weten dat de autoriteit in 2008 onder meer wil bereiken dat aanbieders van sms-diensten geen gebruik meer maken van misleidende reclames die ertoe leiden dat consumenten en in het bijzonder kinderen, ongewild een abonnement op sms-diensten krijgen.

"Deze uitspraak is een belangrijk signaal aan aanbieders van ringtones dat deze manier van reclame maken ontoelaatbaar is. Als wij dit nogmaals aantreffen, aarzelen we niet de RCC in te schakelen", aldus Hulshof.

http://www.nu.nl/news/1425726/51/%27Rec ... eo%29.html

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Blinko

Ongelezen bericht door Big-V »

'Reclame voor 'gratis' ringtones misleidend'
Ik wilde het net posten ;). Scheelt weer wat zoekwerk.

maxy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:16

Re: Blinko

Ongelezen bericht door maxy »

er is bij mij in 2 weken ook 38 euro door blinko bel tegoed verdwenen waar ik niets voor terug heb gehad of ook maar aan gevraagd had! ik heb blinko sms h\gestuurd met stop 221 en meteen sms terug dat er geen smsjes meer gestuurd worden hoop het wel veel geld voor niks
vrg maxy

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Blinko

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.smsdienstenfilter.nl/

Hier kunt u smsdiensten blokkeren.
site:
Welkom op www.smsdienstenfilter.nl, een initiatief van de Stichting SMS-Gedragscode. De Stichting SMS-gedragscode wordt gesteund door alle aanbieders van mobiele telefonie, SMS Dienstaanbieders en content providers. Deze website biedt je de mogelijkheid om je mobiele telefoonnummer te blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten. Je kan ook het mobiele nummer van je minderjarige kind blokkeren voor SMS-abonnementsdiensten.

ineke1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 16:23

Re: Blinko

Ongelezen bericht door ineke1955 »

Deze week ontving ik voor het eerst 2 x (op dezelfde dag) een sms van "Blinko", waarin werd gemeld dat "mijn tegoed was opgeladen". Stomverbaasd was ik, gebruik pre-paid en bij mijn vaste pre-paid adresje laad ik mijn tegoed op, EN DAT IS NIET via BLINKO!!.
Vervolgens bekijk ik mijn tegoed en uiteraard was het tegoed niet opgeladen, maar AFgeladen. Met maar liefst 5 euro!!!!
Even dacht ik dat ik mij vergist had en het verbeelding was. Tot vandaag: wederom 2 sms-jes met dezelfde boodschap, controleerde mijn tegoed en ja.... wederom 5 euro minder. Direct op internet "Blinko" ingevoerd en kom terecht bij TROS Radar. Ik weet genoeg! Heb direct het nummer dat zij gebruiken geblokkeerd. Mijn mobiel heeft deze mogelijkheid, waarschijnlijk hebben veel mobieltjes deze mogelijkheid, dus mensen.... kijk ook op je eigen mobiel of deze functie erop zit. Tevens een sms gestuurd met "Blinko off". Dit naar aanleiding van een reactie van iemand hier op Radar.
En nu maar afwachten.......

Ineke

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Blinko

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hondsbrutaal van Blinko!
:shock:


http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren
-------------------------------
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!

---------------------------------------------------------------
Site met info over sms afmelden:
http://www.smsafmelden.info/smsdiensten

yynl
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 21:49

Re: Blinko

Ongelezen bericht door yynl »

Ik heb me via smsdienstenfilter afgemeld, maar krijg nog steeds ongevraagd SMS, dus verwacht er niet te veel van. Woorden zijn makkelijk, maar daden blijkbaar niet. Ook handig dat de smsdienstenfilter en smsgedragscode naar elkaar doorlussen, maar beiden geen enkele manier van contact (telefoon, email, helpdesk) aanbieden. Het middel is erger dan de kwaal, lijkt het, alleen kost het maar 0.25 euro en geen handenvol :D

TdeHond, u geeft aan dat je geld zou kunnen proberen terug te claimen bij affiliate of waar hij is aangesloten. Sorry dat ik niet zo thuis ben in die termen, maar wie bedoelt u daarmee? De dienstenprovider?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Blinko

Ongelezen bericht door TdeHond »

zie hier
en hier:
SMSPARTNERS.BE - Geld verdienen met SMS dating affiliate programma ( als voorbeeld).

U kunt wel zie hier uitzoeken wie de smsdienst verzendt en daar dus uw geld terugvorderen.

Ik heb inderdaad op internet gelezen dat de code nog niet voldoende werkt. Ik heb me ondanks geheim nummer toch aangemeld bij smsdienstenfilter + infofilter en heb tot nu toe geen smsdienst gehad. In mijn geval wordt er dus geen misbruik van gemaakt.

hoezee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:41

Re: Blinko

Ongelezen bericht door hoezee »

Wij hebben ook last van Blinko, SMS dienstenfilter maakt nix uit. Deze lieden zijn niet aangesloten bij De Geschillencommissie, dus kun je alleen procederen denk ik.

Gesloten