LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat een k*t bank is de postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
stefanie1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:59

wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door stefanie1982 »

Ik wil even stoom afblazen over de postbank want wij zijn het helemaal zat met die bank die daadwerkelijk fout achter fout achter fout maakt. Ik zet niet alle problemen neer die we hebben maar wel de problemen waarvan ik vind dat het voor andere belangrijk is om te weten.

Toen wij onze nieuwbouw woning bijna opgeleverd zouden krijgen wilde we graag vanwege een verbeterd inkomen graag de levensverzekering verhogen. Mijn vriend nam hierover contact met ze op en we zouden alles toegestuurd krijgen, toen na tijden de spullen er nog niet waren hebben we er zeker nog 5 keer over gebeld naar een 0900 nummer en ondertussen al uren tijd ingestoken want tja zij snapten ook niet waar de documenten heen waren....... De laatste keer dat we belde bleek dat we de levensverzekering niet konden verhogen omdat er nog een klein bedrag in ons depot zat........

Toen we wilde verhuizen waren de hypotheek eisen versterkt en daardoor konden we het huis dat wij graag zouden willen niet via hun kunnen kopen op alleen mijn vriend zijn inkomen en omdat ik zelfstandige ben en toen 1,5 jaar werkte konden we mijn inkomen niet meenemen. Nou dat was goed, dan namen we toch een andere bank. De Rabobank, waar mijn bedrijf gevestigd is gaf mij wel een hypotheek. Nou dat vond de postbank natuurlijk niet zo leuk, die hebben mij een halve week lang iedere keer onder werk tijd notabene gestalkt dat zij het ook zouden doen en mijn inkomen ook zouden meenemen. Nou wij dan toch maar een afspraak ook met hun gemaakt. Een week voor de afspraak belde ze op dat het toch niet mocht en dat er dus een fout gemaakt was door het callcenter........

Toen we daarna gingen verhuizen hebben we in maart alle gegevens al doorgegeven ( en er is al meerdere keren gemeld dat ze de gegevens om zouden zetten ). Nu zijn die gegevens nog steeds niet omgezet en krijgen we nog steeds post met vragen over onze omzetting op ons oude adres, maar omdat we hier niet wekelijks komen zijn deze altijd weer verlopen voor we ze kunnen beantwoorden....... Nu weer contact gehad, ze zouden nu de gegevens echt omzetten. Een paar weken later ( gister ) kregen we van de postbank een brief of we dan wel eerst een handtekening willen zetten in een document van hun voor ze het om kunnen zetten.
Nou is dit normaal niet zo een drama, maar er zijn al meerdere keren verschillende stukken van ons bij de post "kwijt" geraakt en als je er dan over belt wordt je een uur aan de lijn gehouden en krijg je geen goed antwoord ( tja als dat 0900 nummer nu gratis was.... )

Als klap op de vuurpijl kunnen wij nu voor deze tijd snel ons huis verkopen, alleen hadden wij er toen een garage bij gekocht en die wilde deze mensen niet hebben omdat ze geen auto hebben. Nu betalen ze bijna de gehele vraagprijs van ons huis waardoor wij door apart te verkopen een betere deal kunnen sluiten.
Nu komt het mooiste: omdat mijn vriend en ik tegenwoordig beide zelfstandig ondernemer zijn ( en ook nooit geen moeite hebben gehad met het betalen van die hypotheek enz. ) krijgen wij geen overbruggingskrediet van maar een paar duizend euro die je normaal wel krijgt, maar omdat wij beide een eigen bedrijf hebben krijgen wij die niet en mogen wij van de postbank als we dit niet zelf betalen ons huis niet verkopen. Nu is dit geen probleem, maar nou vraag ik me echt af hoe klant onvriendelijk kan je als een bank zijn?

Het heeft er iig voor gezorgd dat wij al onze bankzaken die wij hebben lopen bij de postbank er weg halen omdat ik nog nooit zo een zeer onprofessionele ( spullen kwijt raken, geen goede antwoorden geven of geen antwoorden weten, je lastig vallen, dat 0900 nummer enz. ) en zeer klant onvriendelijke bank gezien en ik zou anderen die overwegen zaken te doen met deze bank dan ook willen waarschuwen. Maar ik vraag me ook af of wij nou de enige zijn die zoveel problemen met deze bank hebben?

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door antonh »

Direct een klacht indienen bij de KiFid.
Ik heb ook problemen met de Postbank.
Ik wilde een nieuwe hypotheek via de Postbank.
Had een hypotheek van € 100.000 en een 2é van € 5,000.-- plus een credit van € 2.550,--
Dit zou allemaal afgelost worden via de nieuwe hypotheek, ikwilde een nieuwe hypotheek van € 121.000.-- hebben wat geen probleem was ivm de zeer grote overwaarde van het huis ong € 180,000.--.
Alles oke eerst en 2 weken later kon die gelijktijdige aflossing in eens niet meer.
Eerst aflossen en dan de nieuwe hypotheek.
Nou dat kon ik niet betalen en heeft mijn tussen persoon de hypotheek geannuleerd zo als ook inde getekende offerte stond.
6 maand later schrijft de Postbank € 1210.-- af omdat ik niet geanuleerd zou hebben, en de automatische incasso kon niet terug gedraaid worden want de Postbank had mijn rekening geblokkeerd.
Ik heb het bewijs ervan en heb intussen ook een copie daarvan van de Postbank dat wel geanuleerd was.
Maar terug betalen doen ze niet.

Ik heb nu een klacht via KiFid lopen.
Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.
Internet www.kifid.nl

De Postbank liegt en bedriegt alles bij elkaar ik wil alleen nog maar mijn € 1210,-- terug en dan kunnen ze me doodvallen de hele Postbank kliek

stefanie1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:59

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door stefanie1982 »

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ook dat we dit gaan doen want het is nog maar een heel klein deel van onze irritatie. Zo zeiden ze ook dat we de levensverzekering los moesten koppelen van onze hypotheek, dit zou bijna het gehele bedrag dekken voor de garage. Krijgen we vandaag een getekende brief dat dit niet mogelijk is, terwijl mijn vriend hier meerdere mensen over gesproken heeft van de postbank dat we het zo moesten aanpakken.
Ik krijg zelf het idee dat het gewoon een callcenter is die wij lijsten heeft wat ze mogen zeggen en wat niet maar absoluut geen kennis hebben over het geen waarover je belt....

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door antonh »

Die van dat callcenter zeggen wat en weten het een dag later niet meer.
Ze spreken elkaar ook flink tegen.
Ze bellen binnen het half uur terug.......
Na 2 uur zelf maar gebeld en desbetreffende persoon was naar een crematie?????????????
Hoe laag ben je dan gezakt om zo een k*t smoes te gebruiken?
Ik heb gelukkig van alles de tijd opgeschreven wanneer ik gebeld heb en wie ik gesproken heb en wat er gezegd is.
En dit is ook bevestigd naar de Postbank toe en schriftelijk wel.
Maar alle aangetekende brieven met ontvangst bevestiging, die ik overigens terug ontvangen heb, zijn verdwenen.
De brieven hebben ze nooit gekregen maar wel voor getekend?
Boeven zijn het.

stefanie1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:59

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door stefanie1982 »

helemaal mee eens, kan er niets anders van maken. Gelukkig zijn we nu bijna van ze af. Ook dat zal vast wel weer een gevecht worden maar dan zijn we er wel vanaf....

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Ik wil niet reageren op al jowu klachten mbt de postbank, maar wel op de weigering van de postbank om een hypotheek op twee inkomens te verstrekken.

Dat vind ik op zich niet verkeerd.

Het is in het financiele wereldje algemeen bekend dat de rabobank wel heel erg gemakkelijk een hoge hypotheek afgeeft zonder zich ernstig om de toekomstige betalingen zorgen te maken. Ze kunnen immers het huis nog verkopen via een executieveiling.

Daarom vind ik het voorzichtige standpunt van de postbank nog niet zo verkeerd

stefanie1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2008 17:59

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door stefanie1982 »

Ik om die reden ook niet hoor, je hoort veel te vaak dat een hypotheek niet betaald kan worden. al was het wel de postbank die ons 7,1 keer het bruto inkomen van mijn vriend verstrekte toen ik nog studeerde. Een bedrag dat wij nooit hadden kunnen betalen bleek achteraf.... ( het is maar goed dat ik snel werk had in mijn sector want zelfs na een paar stijgingen van 25 Procent en meer op het inkomen van mijn vriend bleek dat wij deze lasten niet konden betalen en we konden zelfs nog meer krijgen)

Daarbij heb ik wel vertrouwen in de Rabobank, zij zijn de enige in Nederland met een tripple A status en de postbank op lange na niet wat toch inhoud dat ze een stabieler bankwezen voeren. Daarbij bestond mijn bedrijf toen al wel 9 jaar en was het 1,5 jaar in mijn bezit en dat is iets waar niet alleen de rabobank een hypotheek op geeft. Maar goed, dat was ook niet het probleem, dat gestalk op mijn bedrijfstelefoon onder de tijd van mijn cliënten wel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door kweenie »

Met de betrouwbaarheid/stabiliteit van de postbank en dat zij bij lange na niet in de buurt van Rabo zouden zitten valt het wel een beetje mee, hoor.

Kampioen degelijkheid Rabo kan bogen op het superieure Aaa-oordeel. ING Bank zit met een Aa1 een treetje lager, dan volgt Fortis met z'n Aa3-rating. SNS Bank is volgens Moody's met een A1-rating net iets minder solide dan Fortis. Tot voor kort hadden Fortis en ABN Amro hetzelfde kredietcijfer, namelijk Aa2. ABN Amro behield deze rating, terwijl Fortis zakte naar Aa3.

De tamelijk grote speler ING zit dus niet heel ver onder Rabo en zal dus ook niet zo heel snel omvallen of rare sprongen maken. Het is wel zo dat Rabo vanwege de betere positie goedkoper kan lenen en dus in principe ook goedkopere hypotheken zouden moeten kunnen verstrekken. Maar dat is theorie.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: wat een k*t bank is de postbank

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Ik heb in ieder geval niet bedoeld dat de rabo of postbank niet stabiel zijn. Volgens mij zijn ze dit beiden wel.

Het gaat meer om het verstrekkingsbeleid voor hypotheken en tot hoever de banken daarin willen gaan

Gesloten