LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP, Enorme Vodafone rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gbakker

HELP, Enorme Vodafone rekening

Ongelezen bericht door Gbakker »

afgelopen mei heb ik gebeld met Vodafone omdat eind juni mijn 2 jarig abonnement ging aflopen. De verkoopster raadde me gezien mijn verbruik en het feit dat ik geen nieuw toestel nodig heb aan om een Vodafone Scherp abonnement te nemen.

ik heb deze dame toen expliciet gevraagd of ik dan nog wel mijn Zorgeloos Internet blox kon gebruiken en of deze mee verhuisde met mijn abonnement of dat ik hier tzt nog actie voor moest ondernenem. Zij verzekerde mij dat dit geen enkel probleem was en als ik mijn abonnement zou verlengen zij ervoor zou zorgen dat mijn Blox mee zouden verhuien en ik me nergens zorgen over zou hoeven maken.

Wat blijkt nu, ik kijk gister op mn internetbankieren en zie dat ik een telefoonrekening van over de 100 euro heb betaald vorige week,.. daar schrok ik wel een beetje van dus ik log in op My Vodafone en zie daar toe mijn grote onsteltenis dat ik voor de maand augustus (die nog geen 10 dagen oud was) maar liefst €455 !!!!! over mijn tegoed zit.

ik heb dus vanmorgen direct met vodafone gebeld en na 3 keer naar een andere afdeling gestuurd te zijn werd me verteld dat het abonnement wat mij aanbevolen is door de verkoopster uberhaupt de mogelijkheid niet heeft tot uitbreiding met Blox en dat ze niets terug kunnen vinden van het telefoon gesprek wat ik in Mei met de verkoopafdeling gehad heb.

Een jongen van de online sales was nog zo vriendelijk om me erop te wijzen dat ik zsm bezwaar moet indienen bij special services van vodafone en daarnaast moet vragen of mijn abonnementswijziging teruggedraaid kan worden.

Heeft iemand enig idee wat ik hier mee aanmoet? ik heb de brief inmiddels aangetekend verstuurd maar ben er helemaal niet gerust op,.. ik voel me gedupeerd door de verkeerde voorlichting die ik heb gekregen maar ik heb geen poot om op te staan omdat zij het niet in hete systeem terug kunnen vinden,...

blijkbaar kijkt mijn telefoon nogal vaak of ik nieuwe mail heb en kost me dit elke keer €0,75,.. en omdat mijn Blox niet meeverhuisd en naar mijn nieuwe abonnement zoals toegezegd was zit ik nu met een telefoonrekening die ik met geen mogelijkheid kan betalen en een enorme kater.

ik zou juist goedkoper uit zijn omdat ik een abonnement zonder toestel nam en het lijkt erop dat het me een schuld van zo'm 500 euro gaat opleveren

VFWEBRELATIONSBC

Re: HELP, Enorme Vodafone rekening

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@Gbakker

we hebben mailcontact over je klacht. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk voor je op te lossen.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wie heeft mijn uitgebreide reactie, ook ter lering van eventuele andere gedupeerden verwijderd?

Patrick K

Ongelezen bericht door Patrick K »

Laatst ben ik door Vodafone gebeld, of ik mijn aflopende abbonnement wilde verlengen. Ben al jaren klant, heb in goed vertrouwen ja gezegd. Met ingang van het nieuwe abbonnement blijkt de Blox voor Onbeperkt Internet te zijn vervallen.

Gevolg: een rekening van 2000 euro. Normaal betaalde ik 9,95 voor onbeperkt internet. Als ik dat had geweten, had ik dat natuurlijk noooooit gedaan. Maar mij was niets verteld.

Ik ben mij werkelijk rot geschrokken! Herkent iemand zich hier in?

WEBRELATIONSAA

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Laatst ben ik door Vodafone gebeld, of ik mijn aflopende abbonnement wilde verlengen. Ben al jaren klant, heb in goed vertrouwen ja gezegd. Met ingang van het nieuwe abbonnement blijkt de Blox voor Onbeperkt Internet te zijn vervallen.

Gevolg: een rekening van 2000 euro. Normaal betaalde ik 9,95 voor onbeperkt internet. Als ik dat had geweten, had ik dat natuurlijk noooooit gedaan. Maar mij was niets verteld.

Ik ben mij werkelijk rot geschrokken! Herkent iemand zich hier in?
Dit is wel een erg hoog bedrag.
Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het betreffende mobiele nummer. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl [at] vodafone.com.

Antoine
Vodafone Web Relations

Patrick K

Ongelezen bericht door Patrick K »

Ben vandaag gebeld door Vodafone en netjes te woord gestaan. Als het goed is wordt het nu zeer redelijk opgelost. :)

Zal na bevestiging nog een laatste bericht plaatsen.

TdeHond

Gelukkig.

Walter_F

Ongelezen bericht door Walter_F »

Even crossposten (excuses) maar ik zag dit topic later;

Ik hoorde ook al wat vreemde geluiden rond de facturatie van Vodafone en tot mijn verbazing werden mijn eigen facturen ook inneens flink hoger zonder dat mijn belgedrag is veranderd.

Ik heb zelf een Sim Only Belbasis 35 abonnement wat me 21,- per maand kost. Hier ga ik maandelijks licht overheen. Echter, vanaf de maand mei zijn mijn factuurbedragen ongelooflijk hard gestegen. Een klein overzicht ter illustratie van mijn factuurbedragen van de afgelopen maanden;

- Februari; 24,57
- Maart; 29,25
- April; 40,31
- Mei; 131,35
- Juni; 136,02
- Juli; 120,18
- Augustus; 137,45

Daarbij komt dat ik op de site van Vodafone ben gaan kijken bij My Vodafone. Hier stond bij het overzicht:

"De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 12,70 - Bijgewerkt tot 20-8-2008. Bij de gebruikskosten buiten je tegoed horen alle kosten die je maakt als je tegoed op is, en de kosten die je maakt voor bijvoorbeeld bellen naar buitenlandse nummers, 09-info en servicenummers, en bellen in het buitenland."

(ik heb hier een screendump van als bewijs overigens)

Ok, schappelijk. Mijn abonnement kost 21,- dus plus 12,70 zou dit dus 33,70 moeten zijn (evt. iets hoger want het was op het moment van checken de 22e augustus). Vervolgens krijg ik toevallig op dat moment een sms dat mn nieuwe rekening online staat. Wat blijkt? Eur. 137,45,-!!!

Factuurdatum 22-08-2008. 2 dagen later dus dan wanneer de site is bijgewerkt. Hoe kan dit?? Ruim 100,- erbij in 2 dagen??

Ik heb een paar keer gebeld naar de Vodafone helpdesk maar ik krijg keer op keer de melding "Het is op dit moment bijzonder druk, u wordt geadviseerd later terug te bellen". Ja, ik heb nog meer te doen zeg. Ik kan niet uren aan de telefoon blijven met een computer. Ik heb dus maar een mail gestuurd via de Vodafone site met mijn constatering. Deze is verzonden op 20 augustus jl. Tot op heden geen reactie.

Op een ander forum heb ik dit ook aan het licht gesteld en uit de reacties daarop blijkt dat er vele mensen met mij zijn die ook vanaf de maand mei plotseling geconfronteerd zijn met bizar hoge rekeningen.

Wat is hier aan de hand?????

TdeHond

Het is verstandig schriftelijk aangetekend bezwaar te maken tegen deze rekening bij Vodafone zodat u bewijs heeft dat u niet akkoord gaat hiermee, mocht u naar de Geschillencommissie moeten.

Gbakker

Ongelezen bericht door Gbakker »

idd,

en dit bezwaar moet je dan adresseren aan:

Vodafone
Antwoordnummer 10211
t.a.v Special Services
6200 XV Maastricht

Renzo Lengers

Ongelezen bericht door Renzo Lengers »

Ik ben zojuist ook door Vodafone gebeld, met de vraag waarom ik mijn rekening nog niet heb betaald. Blijkt dat ik ook een rekening van bijna € 900,- heb gekregen, maar niet automatisch is afgeschreven.
Al gauw bleek dit ook door het dataverkeer te komen. Ik heb geen onbeperkt internet blox genomen, omdat ik er vrijwel geen gebruik van maak. Dit zou ook terug te vinden moeten zijn in de database van Vodafone. Ik heb onlangs een Samsung i900 gekocht en die heeft dus continue online gestaan op de achtergrond. Vandaar al die uren verbinding op mijn rekening.
Ik heb ook gezien dat ik alweer ruim € 400,- extra kosten heb voor de aankomende maand. Internetverkeer is na mijn gesprek met Vodafone niet meer mogelijk.

Zou iemand van Vodafone Web Relations kunnen kijken wat hier aan gedaan kan worden?

Alvast mijn dank.

Gesloten