LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Störmer Keukens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KP

Ervaringen met Störmer Keukens?

Ongelezen bericht door KP »

Gaarne vernemen wij de ervaringen met Störmer Keukens?
Verder zijn we benieuwt of een Störmer keuken zich kan meten aan bijv. een Ballerina keuken of andere merken (is het middensegment of …).

zelfstandigste

Re: Ervaringen met Störmer Keukens?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Mijn mening is dat een Störmer van betere kwaliteit is als een Ballerina.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Spaanplaat groeit niet in een bos :?

Er zijn ca 200 verschillende soorten spaanplaat (diktes / verlijming / persing / "spaansoort"). Hier geldt eenvoudig zwaardere persing is minder "lucht" is harder en beter bestand tegen hitte & vocht. Eigenlijk is het geneuzel over persingen gewoon "mierennaaien".

Duidelijker is het feit dat Störmer Blum beslag gebruikt en Ballerina Mepla. Ballerina is een grotere fabrikant als Störmer waar (dus) meer met kwantiteit gerekend wordt.

Kuchegirl

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Ben het wel met zelfstandige eens, alleen ben ik persoonlijk wel gek van die mepla lades, zien er super stoer uit!

zelfstandigste

thanks kuchegirl, al krijg ik vaker gelijk op dit forum als van mijn vrouw :wink:
(dat zegt meer over de verhouding van mij thuis als mijn kennis van keukens hoor :D )

@ keukenklepper; "uitgeklept"? of heb je het te druk met achterwanden te verzinnen voor Dilay?

@ KP; was de info voldoende? als u meer wilt weten van Störmer kan u me ook mailen (envelopje naast de naam).

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste

Heb inderdaad genoten van een (te) korte vacantie.
En tja, de variatie in ontwerpen en klanten maakt het vak wel leuk.
p.s. Ik kom oorspronkelijk uit het noorden maar ben gevestigd in het zuiden! (woon zelfs in het buitenland [ belgië ] , dus iedere dag is een vacantie!).
We "kleppen" maar lekker door; hoop nog wel een berichtje van KP te krijgen vanwege dit topic.....

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Er zijn ca 200 verschillende soorten spaanplaat (diktes / verlijming / persing / "spaansoort"). Hier geldt eenvoudig zwaardere persing is minder "lucht" is harder en beter bestand tegen hitte & vocht. Eigenlijk is het geneuzel over persingen gewoon "mierennaaien".
Een hogere persing komt ook het "schroefhoudend" vermogen ten goede. Hoe harder het materiaal is waarin de schroef wordt verwerkt des te beter/langer zal de schroef de boel op de plaats houden. Hierdoor zullen deurtjes en laden langer op hun plaats blijven en wordt het product duurzamer.

Trouwens, veel van de houtverwerkende bedrijven stoken tegenwoordig de verwarmingsketel op houtafval uit eigen productie. Hierdoor is er minder houtafval op de markt om spaanplaat van te maken. Steeds meer "normaal" hout wordt dan ook voor de productie van spaanplaat gebruikt. Dat resulteert weer in een hogere prijs. Dus dat spaanplaatbomenbos is dichterbij dan je denkt :wink:

Zo, iedereen weer fris en fruitig na de vakantie? Na 2 weken stormloop ben ik er alweer aan toe :lol:

MVG

Gesloten