LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC & BTW

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

UPC & BTW

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Vorige maand een all in abonnement afgesloten in een UPC shop notabene. "Alles bij elkaar 57 euro per maand meneer"

Nou, prima. Handtekening eronder, alle spullen mee naar huis, aangesloten, werkt prima allemaal.

Toen kwam de factuur.

Kwam er nog eens BTW over die 57 euro. :shock:

Mag UPC dit zomaar doen? Moeten ze er niet bij vermelden dat de bedragen ex BTW zijn? Ik ben toch gewoon een consument? De prijzen bij de AH zijn toch ook niet zonder BTW?

Zelfs op de UPC website staat er niets bij de prijzen vermeld....

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Laat maar.... Had de kabelkosten niet meegerekend en op de factuur wordt eerst alles ex-btw gerekend, staat er nogal verwarrend op.

GsMichael
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:19

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door GsMichael »

hey martijn

heb hetzelfde idee heb een pakket samengesteld komt op 45 euro.
komt dan nog 13 euro voor de kabel bij dus dat is 58 euro.

maar op mijn rekening staat iets van 68 door die btw dus volgens mij staat het op die site echt ex btw.
of dat toegestaan is weet ik niet

ik probeer ook al maanden iets recht te zetten omdat ik iets betaal waar ik niet om heb gevraagd (smartguard).

je iets verkopen zijn ze rap bij je maar iets recht zetten ho maar :wink:

michael

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

De tarieven zoals vermeld op onze website zijn inclusief btw.

Het tarief voor het standaardpakket Radio/TV voor 2008 kan verschillen per gemeente, maar is in de meeste gemeenten € 16,37 inclusief btw. Dit abonnement wordt los afgenomen en is dus niet inbegrepen in de prijs van een totaalpakket.

Michael, ik wil je graag de helpende hand bieden bij het probleem met smartguard. Zou je je klantgegevens willen mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Wassily UPC
UPC webcare team

GsMichael
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:19

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door GsMichael »

Toch begrijp ik het niet helemaal. de man die me belde vertelde me dat het 45 euro ging kosten dat had ik als bedrag toen ik het samenstelde op de site. daar komt in mijn geval 13 nog wat bij en een paar euries voor het mobiel bellen.

hoe kan het dan zijn dat op de factuur iedere maand zo een 10 euros bovenop komt? dat is dan toch de btw of zie ik dat verkeerd?

mvg Michael

klantgegevens verzonden..

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Ik heb je facturen bekeken.

Je betaalt maandelijks de volgende bedragen:

Totaalpakket : € 37,81 exclusief btw / € 45,00 inclusief btw
Standaardpakket Radio/TV: € 13,76 exclusief btw / € 16,37 inclusief btw
Totale vaste abonnementskosten: € 51,57 exclusief btw / € 61,37 inclusief btw

Daarnaast zijn er de afgelopen maanden abonnementskosten voor Smartguard berekend (€ 3,35 exclusief btw / € 3,99 inclusief btw) en variabele verbruikskosten voor telefonie. Ik heb je een mail gestuurd over Smartguard, dit probleem is opgelost.

GsMichael
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:19

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door GsMichael »

ok duidelijk het is op de factuur voor mij wat onduidelijk.

bedankt voor de moeite... weet nu wel waar ik in het vervolg moet zijn voor evt. problemen. dat is niet bellen naar het dure nummer van upc maar gewoon op het forum van trosradar :D

mvg Michael

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door agro »

Geplaatst op 02 Okt 2008 14:49 door Wassily-UPC


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb je facturen bekeken.

Je betaalt maandelijks de volgende bedragen:

Totaalpakket : € 37,81 exclusief btw / € 45,00 inclusief btw
Standaardpakket Radio/TV: € 13,76 exclusief btw / € 16,37 inclusief btw
Totale vaste abonnementskosten: € 51,57 exclusief btw / € 61,37 inclusief btw

Daarnaast zijn er de afgelopen maanden abonnementskosten voor Smartguard berekend (€ 3,35 exclusief btw / € 3,99 inclusief btw) en variabele verbruikskosten voor telefonie. Ik heb je een mail gestuurd over Smartguard, dit probleem is opgelost.
En dat noemen ze bij de firma list en bedrog goedkoop en concurerend?????????

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Henri42 »

He Agro is weer in het land en begint te miauwen, natuurlijk is UPC marktleider :) Ons Brabant gaat op de fles vanwege mis management en te weinig aansluitingen

bwagemak
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 18:23

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door bwagemak »

Ook ik kreeg een rekening die veel hoger was dan dat ik had verwacht n.a.v. het gesprek met de UPC medewererker op grond waarvan ik het contract heb afgesloten. Ook ik dacht dat het aan de btw lag, echter n.a.v. mijn vraag kreeg ik de volgende reactie van UPC:

Uit onze administratie blijkt dat u gebruik maakt van het pakket : Internet 10 Mbps. Bellen Onbeperkt en UPC Digital Royaal met DVR. De abonnementskosten voor dit pakket bedragen per maand EUR 55,00. Dit bedrag is exclusief de abonnementskosten voor het Standaardpakket Radio/TV en de kosten voor het bellen naar 06-nummers en 090X- servicenummers. De abonnementskosten voor het Standaardpakket Radio/TV bedragen in uw gemeente per maand EUR 16,37.

Mijn gevoel is dat ik nu iets dubbel betaal (overlappingen in Digital Royal en Standaardpakket). Klopt mijn gevoel en zo ja, wat kan ik eraan doen.

mjha
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2009 08:45

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door mjha »

Deze week e-mail van UPC ontvangen, 3x sneller internet, voor dezelfde prijs (46 euro)
Op de factuur is dit bedrag EX BTW...ik vind het misleidend, ze kunnen beter de bedragen inclusief BTW vermelden.
Mag dit wel?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door agro »

ze kunnen beter de bedragen inclusief BTW vermelden.
Mag dit wel?
Voor zover mij bekend is een bedrijf dat een opgave doet aan een particulier altijd het bedrag incl btw te offreren.[/url]

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door marjorin »

Je betaalt maandelijks de volgende bedragen:

Totaalpakket : € 37,81 exclusief btw / € 45,00 inclusief btw
Standaardpakket Radio/TV: € 13,76 exclusief btw / € 16,37 inclusief btw
Totale vaste abonnementskosten: € 51,57 exclusief btw / € 61,37 inclusief btw
En waarom heet het een totaalpakket als de kosten voor tv er dus niet bij inzitten?

Achteraf BTW berekenen mag niet. Je kunt als particulier de BTW terugvorderen, als dit als extra bedrag op de factuur komt en bij de aanbieding niet duidelijk vermeld is.

Frenky4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2009 19:52

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Frenky4 »

Ik kreeg ook een rekening te HOOG, namelijk €162,47 (2maanden), waar ik uit ging van een bedrag van 19,- p maand.. Was namelijk een Lenteactie! Na die eerste 3 maanden zou ik een bedrag van 24,50 betalen.. + €16,37 !! De verkoopster had mij gezegd dat ik niet meer zou betalen dan 19, eerste 3 maanden en vervolgens 24,50 niet meer niet minder!

Hierop moet een trouwe consument wel even de telefoon oppikken en een 0900 nummer bellen (want andere kanalen zijn onmogelijk) en het haarfijn uitleggen.. In totaal een uur aan de lijn gezeten (maak de som maar)..

Daarnaast kom ik vandaag erachter dat ze me de eerste 2 maanden niet gezien hebben als totaalpakket klant en dus alle diensten afzonderlijk hebben verrekend, omdat ik niet voldeed aan 1vd alg voorwaarden> namelijk je factuur online ontvangen<had ik expleciet aangegeven ! Maar dat even terzijde! :S
Grote fouten en valse voorlichting en ik voel me dan ook hard genaaid op zn zachtst gezegd. Wel jammer want ik had altijd wel de veronderstelling dat UPC een goede provider was.
Opzeggen kan natuurlijk niet, wnt je zit aan een jaarcontract vast!

mijn vraag: HOE KUNNEN ZE HIER ELKE KEER MEE WEGKOMEN! Dit is onacceptabel!

Mvgr
Frenk

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door marjorin »

Ik heb zojuist namens mijn moeder UPC gebeld - die had ook zo'n lente actie en ook niet de kleine lettertjes gezien, dat er dan nog 16.37 bovenop komt (wat beteket dat UPC dus duurder is dan veel andere aanbieders en niet goedkoper, zoals ze het doen lijken) en toen werd me verteld dat UPC een coulanceregeling heeft die inhoudt dat je na ontvangs van de eerste rekening nadat je pakket is omgezet terug mag naar het oude pakket. Wij moeten het nog even afwachten want de eerste rekening is nog niet binnen, maar wellicht heb jij daar dan iets aan... het lijk me sowieso dat je wel moet kunnen opzeggen als zij er gewoon aantoonbaar een zootje van hebben gemaakt...

Wassily-UPC
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 okt 2007 11:46
Contacteer:

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Onze diensten internet, telefonie en digitale TV (of een combinatie hiervan) zijn alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m).

Dit staat ook vermeld op onze website en dient ook in verkoopgesprekken te worden gemeld. Mocht dit echter niet zijn gebeurd dan verneem ik het graag zodat we dit kunnen nagaan.

Wat betreft de btw: op onze facturen staan de kosten inderdaad exclusief btw vermeld. Over het totaalbedrag exclusief btw wordt echter op de eerste pagina 19% btw berekend. Dit staat dus apart gespecificeerd.

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC webcare
[email protected]

Snars
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2009 12:47

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Snars »

Wat betreft de btw: op onze facturen staan de kosten inderdaad exclusief btw vermeld. Over het totaalbedrag exclusief btw wordt echter op de eerste pagina 19% btw berekend. Dit staat dus apart gespecificeerd.
Dit klopt. Helaas ben ik hier pas achter gekomen na het ontvangen van de eerste factuur.

De prijsstelling(en) op de website zijn misleidend. Op bijvoorbeeld de pagina waar een totaalpakket samengesteld kan worden staat niets vermeld of de prijzen inclusief of exclusief BTW zijn.

Ik heb ruim een jaar geleden een pakket samengesteld: 10Mbps internet, onbeperkt en TV digitaal Royaal DVR voor €35. Dit is dan exclusief het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 per mnd).

Let wel, de €16,70 wordt hier wel vermeld inclusief BTW! Maar de €35 is dus exclusief BTW!

En dit terwijl in de algemene voorwaarden in artikel 6.3 vermeld staat dat: 'De UPC-tarieven zijn in euro’s, inclusief BTW en overige belastingen, heffingen
en rechten.'.

Ik zou hierover op dit forum graag een reactie zien van UPC.
Achteraf BTW berekenen mag niet. Je kunt als particulier de BTW terugvorderen, als dit als extra bedrag op de factuur komt en bij de aanbieding niet duidelijk vermeld is.
Marjorin. Als dit klopt, zou je mij en andere geïnteresseerden dan willen toelichten hoe wij dit terug kunnen vorderen?

Alvast bedankt!

Jakoba
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:20

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Jakoba »

Beste forumbezoekers en Radarredactie,

Exact dezelfde ervaring: totaalpakket van 35 euro, ok daar komen kabelkosten bij, maar ook nog BTW: op website staat daar niets over vermeld, net zomin als de digitale bevestiging die ik van mijn bestelling kreeg: Totaal maandelijkse kosten omschreven als 35 euro. Nergens kleine lettertjes over BTW, volgens mij kan dat helemaal niet, want ik ben een particuliere gebruiker en kan de BTW niet terugkrijgen, mag UPC dit zomaar doen en zijn klanten voor de gek blijven houden?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door Henri42 »

Jakoba schreef:Beste forumbezoekers en Radarredactie,

Exact dezelfde ervaring: totaalpakket van 35 euro, ok daar komen kabelkosten bij, maar ook nog BTW: op website staat daar niets over vermeld, net zomin als de digitale bevestiging die ik van mijn bestelling kreeg: Totaal maandelijkse kosten omschreven als 35 euro. Nergens kleine lettertjes over BTW, volgens mij kan dat helemaal niet, want ik ben een particuliere gebruiker en kan de BTW niet terugkrijgen, mag UPC dit zomaar doen en zijn klanten voor de gek blijven houden?


Natuurlijk niet, gelijk opzeggen en een advocaat inschakelen :) of bellen met 0900 1580 of mailen naar [email protected], het lezen van het conract verhedert vaak veel :) :o

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: UPC & BTW

Ongelezen bericht door devious »

lezen is toch niet meer van deze tijd Henri?Alles moet kant-en-klaar worden afgeleverd,stekker erin en als ie het niet doet gelijk mauwen...toch?

Gesloten