Kan iemand mij aub op weghelpen? Een jaar of 2 geleden hebben mijn ouders een mooie tuinset gekocht van Hartmann, bij een tuincentrum bij hen in de buurt.
Het betreft een "stalen" frame (aluminium? maar zeker weten doe ik het niet) met een glasplaat daarbovenop.
Bij de glasplaat gaat het mis. Die begint na een jaar vlekken aan de onderzijde te vertonen. Alsof je er met een vochtige doek overheen wrijft, en eea niet goed opdroogt.
Contact gezocht met het tuincentrum, er was geen bon meer, maar geen probleem:!: Met het bankafschrift, (waarop datum, tijd en pinbedrag staan) was er gemakkelijk na te gaan in hun administratie dat de set daar idd verkocht was.
De glasplaat is keurig vervangen. Na een paar weken begint hetzelfde euvel zich te herhalen, en dat niet alleen, ook de ligt de glasplaat niet vlak maar hol. Het middenstuk ligt een paar mm lager dan de zijkanten.
Wederom het tuincentrum erbij. Maar nu zijn er ineens allerlei problemen. Zíj krijgen niets vergoedt bij Hartmann als er geen kassabon is. En meer van dat soort smoezen.
Nu weet ik toevallig dat jij als consument de overeenkomst aangaat met de winkelier, en niet met de fabrikant. Tot zover heeft Radar en cornuiten mij wel goed ingelicht
Maar hoe nu verder?? Ik weet niet hoe het zit als je geen kassabon hebt? De vorige keer was het geen probleem geen kassabon te hebben en nu gaat met moeilijk doen.
Kan iemand mij uitleggen wat mijn (nou ja, die van mijn ouders
Ik hoor graag van jullie!
Mvg
Marsja