LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rente punten postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
dirk04be

rente punten postbank

Ongelezen bericht door dirk04be »

Ik gebruik mijn rentepunten al jaren om op vakantie via sunweb te gaan. dit is het enige voordeel van postbanks rentepunten ,andere artikelen zijn voor mij niet interressant of te duur .
Wat blijkt de samenwerking tussen postbank / sunweb is afgelopen .
Deze vouchers voor reisbureausunweb worden veel door postbank klanten gebruikt .
ik vind dit een arrogante zet van de postbank dit zo maar uit het assortiment te schrappen .

rvkeuken

Re: rente punten postbank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, je weet niet of de postbank of sunweb deze samenwerking heeft verbroken, het is dus een beetje voorbarig om de postbank hier als arrogant weg te zetten.
Het is wel jammer dat ze uit het assortiment zijn.

Je zou uiteraard ook kunnen kijken naar een andere spaarrekening

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Blijft een feit dat er weer een nuttige besteding van die rente-prut-punten minder is.

Maar ja, de enige echte oplossing is en blijft bye bye zwaai zwaai postbank.
Dief van je eigen portemonnee als je daar blijft sparen.

Lloyd#

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Postbank heeft de voorwaarden voor de Toprente rekening behoorlijk versoepeld. Als je je salaris bij Postbank laat storten of hypotheek daar hebt, krijg je 4% rente (tijdelijk 4,5%). Vanaf 5.000 EUR kom je altijd voor deze rekening in aanmerking.

Die halve procentpunt lagere rente t.o.v. meer exotische banken met speculatieve ratings en lage solvabiliteit, waar je slechts durft te sparen o.b.v. garantieregeling, lijkt mij het overstappen niet waard.

Naast 4,5% rente krijg je nog de rentepunten, maar ach daar hoef je niets mee te doen...

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Naast 4,5% rente krijg je nog de rentepunten, maar ach daar hoef je niets mee te doen..
Voor die rentepunten had men ook gewoon meer rente kunnen vergoeden en betere voorwaarden kunnen geven. Nu is de Toprenterekening een bijzonder middelmatig produkt. Rentepunten zijn in werkelijkheid niets waard. Veruit de meeste artikelen in de rentepuntenwinkel zijn in de gewone winkel voor een lagere prijs dan de doorgaans vereiste bijbetaling te krijgen. Van de door de Postbank toegezegde beschikbaarheid van artikelen zonder bijbetaling is tot op heden niets terecht gekomen. Ook een naar punt voor rentepunten: je kunt ze niet echt goed sparen want ze vervallen na drie jaar. Opgebouwd spaarsaldo in euro's doet dat uiteraard niet.

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Wim, dat kan ik beamen. De rentepunten is een waardeloos iets.
Mijn echtgenote heeft nog een betaalrekening/pas bij de Postbank. Sparen doen we niet meer bij de Postbank maar hebben nog wat rentepunten uit het verleden. Maanden geleden konden we nog (met veel geluk bleek achteraf) een benzinebon bemachtigen. Alleen een actiedag van de Postbank kan iets zinvols opleveren maar je moet er heel snel bijzijn (anders is de site/call center overbelast of is het product al uitverkocht) of ze openen de webwinkel eerder voor een bepaald product (playstation wat ik begreep) zonder iets te verkondigen.
Overigens, de griropas van mijn echtgenote is ook kapot. Niet meer laten vervangen (kost geld). We gaan binnenkort de betaalrekening bij de Postbank opheffen. Dus ook de pas weg en dus geen rentepunten meer te gebruiken.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

De PB gaat na alle kritiek en weglopende klanten nog steeds niet verder dan 4% (tijdelijk 4.5%, een zwaktebod).

Veel "exoten" geven 5% of nog meer.

Bij het max van de garantieregeling is dat dus een rentevoordeel van zo'n € 400 per jaar. Je bent wel gek als je dat laat liggen om de PB te spekken.

Gesloten