LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone praktijken
Vodafone praktijken
Het lijkt erop dat Vodafone met opzet verijdelt dat abonnees hun dataverbruik kunnen controleren en in de hand houden.
Sinds enige maanden heb ik een abonnement (Vodafone Connect Lite USB modem) en al na een maand hield het programma ermee op de verbruiksstatistieken correct weer te geven; telkens weer 0? Na onderzoek bleek dat er ook online statistieken bestaan. Die zijn echter buiten gebruik tot eind juni. Ik heb niet bijgehouden wanneer dit "ongemak" is begonnen, maar snap ook niet dat het zo lang (tot eind juni) moet duren. Toch speelt Vodafone het klaar (ongespecificeerde) rekeningen te versturen. Op grond waarvan vraag ik me dan af? Heb wat gegoogled en kwam te weten dat het niet de eerste keer is dat Vodafone op vergelijkbare wijze de kosten voor hun klanten probeert op te drijven(http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... niet_doen/).
Heb Vodafone voorgesteld het contract te ontbinden op grond van het niet voldoen aan de verplichting inzage te geven in het dataverbruik en dat hun dienst daarom in gebreke is.
Zij stellen dat het niet mogelijk is hen "per e-mail ingebreke te stellen. Dit dient
> per post te gebeuren. Daarnaast is dit geen geldende reden om dit te
> doen."
Mijns insziens is de boodschap per email net zo goed overgekomen en weinig trek aan al hun nukken te voldoen.
Dit is de tweede keer dat ik een akkefietje met ze heb en dat ze ten onrechte geld hebben afgeschreven van mijn rekening. De eerste keer heb ik veel tijd en wat geld verloren alleen om mijn geld terug te krijgen.
Ik krijg echt zin om wat tijd en geld te gaan besteden aan een nieuwe hobby: het openbaar maken van de praktijken van Vodafone. Is niet duurder dan mijn recht proberen te verkrijgen en waarschijnlijk veel bevredigender.
Indien er genoeg belangstelling voor is, zal ik met plezier een nieuwe blog speciaal voor Vodafone klachten starten.
Sinds enige maanden heb ik een abonnement (Vodafone Connect Lite USB modem) en al na een maand hield het programma ermee op de verbruiksstatistieken correct weer te geven; telkens weer 0? Na onderzoek bleek dat er ook online statistieken bestaan. Die zijn echter buiten gebruik tot eind juni. Ik heb niet bijgehouden wanneer dit "ongemak" is begonnen, maar snap ook niet dat het zo lang (tot eind juni) moet duren. Toch speelt Vodafone het klaar (ongespecificeerde) rekeningen te versturen. Op grond waarvan vraag ik me dan af? Heb wat gegoogled en kwam te weten dat het niet de eerste keer is dat Vodafone op vergelijkbare wijze de kosten voor hun klanten probeert op te drijven(http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... niet_doen/).
Heb Vodafone voorgesteld het contract te ontbinden op grond van het niet voldoen aan de verplichting inzage te geven in het dataverbruik en dat hun dienst daarom in gebreke is.
Zij stellen dat het niet mogelijk is hen "per e-mail ingebreke te stellen. Dit dient
> per post te gebeuren. Daarnaast is dit geen geldende reden om dit te
> doen."
Mijns insziens is de boodschap per email net zo goed overgekomen en weinig trek aan al hun nukken te voldoen.
Dit is de tweede keer dat ik een akkefietje met ze heb en dat ze ten onrechte geld hebben afgeschreven van mijn rekening. De eerste keer heb ik veel tijd en wat geld verloren alleen om mijn geld terug te krijgen.
Ik krijg echt zin om wat tijd en geld te gaan besteden aan een nieuwe hobby: het openbaar maken van de praktijken van Vodafone. Is niet duurder dan mijn recht proberen te verkrijgen en waarschijnlijk veel bevredigender.
Indien er genoeg belangstelling voor is, zal ik met plezier een nieuwe blog speciaal voor Vodafone klachten starten.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21
Re: Vodafone praktijken
@swas
ik begrijp je frustratie, maar ik kan je verzekeren dat Vodafone haar klanten niet bewust op extra kosten jaagt.
Als ik het goed begrijp geeft de bijgeleverde software die je dataverbruik op je computer weergeeft niet correct.
Stuur me als je wilt even een mailtje met je mobiele nummer dan ga ik uitzoeken waar dat aan kan liggen.
Bas
Vodafone Web Relations
ik begrijp je frustratie, maar ik kan je verzekeren dat Vodafone haar klanten niet bewust op extra kosten jaagt.
Als ik het goed begrijp geeft de bijgeleverde software die je dataverbruik op je computer weergeeft niet correct.
Stuur me als je wilt even een mailtje met je mobiele nummer dan ga ik uitzoeken waar dat aan kan liggen.
Bas
Vodafone Web Relations
Re: Vodafone praktijken
Beste Bas,
Ik stuur je geen mailtje opdat Vodafone niet weer even met minimale kosten met een lastige (lees opgelichte) klant kan afrekenen.
Laat Vodafone in plaats daarvan maar eerst eens al hun klachten naar behoren afwikkelen.
Dan komen ze er vanzelf achter wie ik ben en wordt mijn probleem misschien ook opgelost.
vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart speciaal voor ontevreden Vodafone klanten nav de behoefte om vodafone praktijken openbaar te maken.
Ik weet niet of ik vanavond nog tijd heb, maar ik zal de fora van andere consumentenprogrammeurs zsm bezoeken.
Aan alle andere ontevreden Vodafone klanten: Zeg het voort! vodafone-klachten.blogse.nl
Ik stuur je geen mailtje opdat Vodafone niet weer even met minimale kosten met een lastige (lees opgelichte) klant kan afrekenen.
Laat Vodafone in plaats daarvan maar eerst eens al hun klachten naar behoren afwikkelen.
Dan komen ze er vanzelf achter wie ik ben en wordt mijn probleem misschien ook opgelost.
vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart speciaal voor ontevreden Vodafone klanten nav de behoefte om vodafone praktijken openbaar te maken.
Ik weet niet of ik vanavond nog tijd heb, maar ik zal de fora van andere consumentenprogrammeurs zsm bezoeken.
Aan alle andere ontevreden Vodafone klanten: Zeg het voort! vodafone-klachten.blogse.nl
Re: Vodafone praktijken
nou bas dan mag je me mij ook wel gaan bellen,vodafone doet helemaal niets en verschuilt zich achter het feit dat de bijgeleverde meter niet goed is,maar daar word je niet voor gewaarschuwd en ze halen het ook neit uit de handel???dat komt vodafone wel heel erg goed uit ,vind je ook niet...ik heb inmiddels contact gehad met vodafone,maar kreeg een ongeintresseerde medewerkster aan de lijn die mij als aanbod deed om mijn datalimit te verhogen(euh wat is dat nou voor een vaag aanbod) en 2mnd abnnementskosten te vergoedde,terwijl ik nu letterlijk elke mnd zeker tussen de 50 en 80 extra mag betalen,en ook al zegt mijn meter iets anders vodafone trekt zich nergens wat van aan en blijft gewoon doorgaan..
ik wil gewoon af van mijn abonement,het doet niet wat ik verwacht (ligt er ook continue uit)en jaagt me elke mnd op vreselijke hoge kosten...
dus bas helpppppppppppp
ik wil gewoon af van mijn abonement,het doet niet wat ik verwacht (ligt er ook continue uit)en jaagt me elke mnd op vreselijke hoge kosten...
dus bas helpppppppppppp
Re: Vodafone praktijken
vodafone-klachten.blogse.nl is verhuisd naar http://www.stopvodafone.com!!!
U kunt zich daar aanmelden voor de SWAS gezamenlijke claim tegen Vodafone vanwege verhindering inzage data- en beltegoed.
U kunt zich daar aanmelden voor de SWAS gezamenlijke claim tegen Vodafone vanwege verhindering inzage data- en beltegoed.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21
Re: Vodafone praktijken
@ louleja73
stuur even een mailtje met je mobiele nummer dan zoek ik uit waar de hoge kosten vandaan komen. geef tevens aan wat je bedoelt met 'eruit liggen', dan probeer ik ook daar de oorzaak van te achterhalen.
groet,
Bas
stuur even een mailtje met je mobiele nummer dan zoek ik uit waar de hoge kosten vandaan komen. geef tevens aan wat je bedoelt met 'eruit liggen', dan probeer ik ook daar de oorzaak van te achterhalen.
groet,
Bas
Re: Vodafone praktijken
hallo bas,wil je nog even bedanken voor je goede service
maar ik moet toch nog even wat met je bespreken,want ik heb een eindafrekening gehad,waarin ik tot 5september word berekend,terwijl de internet aansluiting de 1e is opgestuurd,aangetekend zoals je had gevraagd,affijn nu krijg ik een rekening die dus niet klopt,want ik word ook nog eens berekend voor kosten buiten de bundel????????
als jij hem snapt mag je het me gaan uitleggen,deze rekeningen van jullie kloppen dus zo en zo niet,daar is dit wel het bewijs voor
want daarvoor was het mijn woord tegen die van jullie...
ook zou ik de verzendkosten terug krijgen maar tot nu toe,niks
dus bas laat het me even weten
gr louleja
maar ik moet toch nog even wat met je bespreken,want ik heb een eindafrekening gehad,waarin ik tot 5september word berekend,terwijl de internet aansluiting de 1e is opgestuurd,aangetekend zoals je had gevraagd,affijn nu krijg ik een rekening die dus niet klopt,want ik word ook nog eens berekend voor kosten buiten de bundel????????
als jij hem snapt mag je het me gaan uitleggen,deze rekeningen van jullie kloppen dus zo en zo niet,daar is dit wel het bewijs voor
want daarvoor was het mijn woord tegen die van jullie...
ook zou ik de verzendkosten terug krijgen maar tot nu toe,niks
dus bas laat het me even weten
gr louleja
Re: Vodafone praktijken
Goed zal ik me ook is melden in dit topic over vodafone. Ik heb zelf nu 2 zaken met vodafone die niet lekker lopen.
puntje 1:
Ik had een internet verbinding via Quicknet. Dit is overgenomen door vodafone. kosten voor deze verbinding zijn 25 euro per maand. Tot nu toe geen probleem mee alles perfect. Nu was er voor Quicknet mensen een optie om een nieuw modem aan te vragen en als je een telefonie abbonement had van vodafone om 5 euro korting te krijgen op je internet rekening.
Het modem is binnen maar de 5 euro gaat nog steeds van mij rekening. Bel je hierover op is het kastje muurtje tussen telefonie en de internet afdeling. De tijd en geld wat ik hier al aan kwijt ben geweest kan in bijna net zo goed gewoon iedere maand die 5 euro blijven betalen. Waarschijnlijk dan minder stress en zelfde kosten.
puntje 2:
Toen ik vorig jaar mijn mobiel abbo afsloot nam ik een iets duurder abbo zodat ik een echt mooie mobiel kon krijgen. De man in de winkel verzekerde mij dat ik na 3 maanden kosteloos kon downgraden. De 3 maanden gingen voorbij en werden er zelfs 9. Nu wil ik downgraden en zegt vodafone op zijn beurt dat kost u dan 20 euro.
Dit is dus zeker niet kostenloos. Upgraden kan wel gratis trouwens en dit bieden ze ook gewoon aan op de site. downgraden moet je voor bellen. Ik baal ten eerste van de slechte voorlichting van de winkelier en ten tweede kan ik me niet voorstellen dat upgraden of downgraden nou zoveel verschilt qua werkzaamheden. Het lijkt mij gewoon een methode om een drempel op te gooien om mensen toch maar op het dure abbo te houden.
Het word ook nergens gemeld op de site deze kosten. Kortom ik wil ze niet betalen en ga ze ook niet betalen. Downgraden voor nop of een klant kwijt. Sterker nog volgens mij hebben ze dit in de tussentijd gewoon aangepast (kon het eerder wel gratis) maar nooit gemeld en is het dus eigenlijk zelfs een wijziging op de contract voorwaarden.
Ene als de vodafone medewerker die hier rondhangt mij wil mailen [email protected]. Waarbij ik eigenlijk wil opmerken dat het een leuk stukje pr is van vodafone om je juist tussen de klagende mensen te bewegen. Iets dat goed werk voor de klager en het bedrijf meestal maar ze hiermee eigenlijk voorbij gaan aan de klanten die wat minder goed gebekt zijn en het eigenlijke probleem dat het bedrijf heeft. Namelijk een niet functioneerde hulpafdeling / klacht afwikkeling.
puntje 1:
Ik had een internet verbinding via Quicknet. Dit is overgenomen door vodafone. kosten voor deze verbinding zijn 25 euro per maand. Tot nu toe geen probleem mee alles perfect. Nu was er voor Quicknet mensen een optie om een nieuw modem aan te vragen en als je een telefonie abbonement had van vodafone om 5 euro korting te krijgen op je internet rekening.
Het modem is binnen maar de 5 euro gaat nog steeds van mij rekening. Bel je hierover op is het kastje muurtje tussen telefonie en de internet afdeling. De tijd en geld wat ik hier al aan kwijt ben geweest kan in bijna net zo goed gewoon iedere maand die 5 euro blijven betalen. Waarschijnlijk dan minder stress en zelfde kosten.
puntje 2:
Toen ik vorig jaar mijn mobiel abbo afsloot nam ik een iets duurder abbo zodat ik een echt mooie mobiel kon krijgen. De man in de winkel verzekerde mij dat ik na 3 maanden kosteloos kon downgraden. De 3 maanden gingen voorbij en werden er zelfs 9. Nu wil ik downgraden en zegt vodafone op zijn beurt dat kost u dan 20 euro.
Dit is dus zeker niet kostenloos. Upgraden kan wel gratis trouwens en dit bieden ze ook gewoon aan op de site. downgraden moet je voor bellen. Ik baal ten eerste van de slechte voorlichting van de winkelier en ten tweede kan ik me niet voorstellen dat upgraden of downgraden nou zoveel verschilt qua werkzaamheden. Het lijkt mij gewoon een methode om een drempel op te gooien om mensen toch maar op het dure abbo te houden.
Het word ook nergens gemeld op de site deze kosten. Kortom ik wil ze niet betalen en ga ze ook niet betalen. Downgraden voor nop of een klant kwijt. Sterker nog volgens mij hebben ze dit in de tussentijd gewoon aangepast (kon het eerder wel gratis) maar nooit gemeld en is het dus eigenlijk zelfs een wijziging op de contract voorwaarden.
Ene als de vodafone medewerker die hier rondhangt mij wil mailen [email protected]. Waarbij ik eigenlijk wil opmerken dat het een leuk stukje pr is van vodafone om je juist tussen de klagende mensen te bewegen. Iets dat goed werk voor de klager en het bedrijf meestal maar ze hiermee eigenlijk voorbij gaan aan de klanten die wat minder goed gebekt zijn en het eigenlijke probleem dat het bedrijf heeft. Namelijk een niet functioneerde hulpafdeling / klacht afwikkeling.
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47
Re: Vodafone praktijken
@quinie,
Als je wilt, kun je je mobiele nummer en gegevens van de vaste aansluiting mailen naar vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com, zodat ik kan ik kijken wat ik voor je kan doen
@louleja
Vervelend dat e.e.a. niet helemaal duidelijk is. We zoeken het uit en zorgen voor duidelijkheid.
Antoine
Vodafone Web Relations
Als je wilt, kun je je mobiele nummer en gegevens van de vaste aansluiting mailen naar vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com, zodat ik kan ik kijken wat ik voor je kan doen
@louleja
Vervelend dat e.e.a. niet helemaal duidelijk is. We zoeken het uit en zorgen voor duidelijkheid.
Antoine
Vodafone Web Relations
Re: Vodafone praktijken
Ik ben nog geen klant van Vodafone, maar na vandaag ik die kans ook een heel stuk kleiner geworden. Ben vandaag 3x benaderd door een callcenter medewerker. Al bij het eerste gesprek heb ik aangegeven dat ik net voor 2 jaar een abonnement heb afgesluiten bij een andere provider en dat ik niet van plan ben om alweer over te stappen. Daarom vriendelijk verzocht om mijn naam uit het systeem te halen. Volgens de mannelijke beller zou dit gebeuren. 3 kwartier na het tweede telefoontje werd ik weer gebeld. Inmiddels iets minder vriendelijk gaf ik aan geen interesse te hebben en nogmaals gevraagd of mijn naam verwijderd kon worden. Direct hierop ga zij aan dit gedaan te hebben. Mijn reactie:"dat zij je collega net ook". Haar reactie "dat zal hij dan wel gedaan hebben, want zij zitten ook niet te wachten op een chagarijnige klant...". Is dit de nieuwe klantenwerfactie van Vodafone???