LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Ellieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:14

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Ellieke »

:(

Ook wij zijn hier ingetrapt.
Na een telefoontje op onze zoon van 14 zijn telefoon , ook inderdaad eenmalig gemachtigd. Ook wij moesten €4,95 betalen voor een prijzen pakket. Toen dacht ik al dat het vreemd was, haha. Maar nu , 2 maanden later al 2 keer een bedrag van € 19,95 afgehouden van onze rekening. Bank woensdag ingelicht want eerder had ik het niet in de gaten. Meteen heeft de bank Hoshi gesommeerd om de bedragen terug te storten. Dat hebben ze ook inmiddels gedaan, vond ik best snel. Maar nu nog maar ff afwachten of ze reageren op mijn mail dat ik uit het systeem wil en ook dat ik mijn proefabonnement per direkt heb opgezegd.

Vervelende lui zijn het!
Het ergste is nog dat wij onze zoon dus hebben beschuldigd van iets waar zo te lezen heel Nederland voor valt.
Ik ga hem straks eerst excuses aanbieden daarvoor.

Mara184
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 15:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Mara184 »

Ik lees hier al die verhalen, ook ik ben een heleboel geld kwijt.
Ineens 179,40 eraf.
Maar ik heb nooit iets toegezegd, al die namen die ik hier zie ken ik niet. Wel het rekeningnummer komt overeen: 433776927 Global Collect Services. Ik heb niemand van Pets energy, fitanova, amivita en alle namen die ik zag staan, aan de telefoon gehad. Wel een keer visolie-capsules, maar dat is alweer ongeveer twee maand geleden, bedenk ik me nu. Maar toen zei ik gelijk dat ik niet was geinteresseerd.

Ik heb het al laten storneren (iemand enig idee hoe lang dit duurt, postbank) en het nummer laten blokkeren, maar hoe kan het nu dat ik zonder toestemming voor bijv. verzendkosten ook zoveel geld kwijt ben?

leatitia
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2008 14:23

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door leatitia »

Contact gehad met de Rabobank ze kunnen niet zomaar je rekening blokeren daar is een rechtzaak voor nodig.
Ik denk gewoon wie het langst volhoudt wint, is het misschien een idee om aangifte te doen?
Ik heb nadat ik voor de 2e keer een brief van intrium justia gevraagd om bewijs matriaal voor de toezegging van het puzzelblad, dus een tape of handtekening van mij, tot nu niks gehoord.
Maar ik betaal niks.

rr-h
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2008 16:28

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door rr-h »

Hey,twoangeleyes....
Je schreef dat het mail adres niet meer was!! Maar ik heb eindelijk een bevestiging van ze gehad (via mail) dat het bij mij op 01-08-08 stopt,ik hoop dat ik er van op aan kan wandt veel vertrouwen heb ik er niet meer in..Het E-mail is idd hoshisudoku.nl.Dus je hebt wel het goede E-mail.Ik hoop dat het je lukt!!!!! Gr rr-h

margriet0
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2008 22:01

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door margriet0 »

Vanavond zie ik ineens dat er bij mijn man ook 4,95 van zijn rekening is gehaald. Ik vroeg hem waar dat voor was. Hij vertelde mij dat weken geleden gebeld had en dat hij een prijs gewonnen had en dat hij dan eerst 4,95 moet betalen en dat hij dan een code krijgt. Dat heeft hij gedaan, geenprijs gewonnen natuurlijk.! maar goed ik dacht check het even na op google en kom dus hier uit. Mijn man heeft geen gegevens meer en weet dus niet hoe hij moet annuleren stom natuurlijk! Kan hij de bank zijn nummer laten blokkeren, krijg je dan geen deurwaarder? Je bent namelijk wel een mondelinge overeenkomst aangegaan lijkt mij. Hoe komt hij er van af. Hoop toch echt dat zij niet meer geld van zijn rekening halen.
Kan iemand mij helpen.

Poonitje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2008 16:14

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Poonitje »

Jeetje, wat een verhalen zeg. Ik schrik me er echt wezenloos van.
Zelf ben ik ook opgelicht door Hoshi Sudoku. Ik werd, net zoals de meeste hier, opgebeld dat ik een prijs gewonnen had en voor eenmalig €4,95 administratiekosten zou ik het ontvangen. Klonk hartstikke leuk. Het werd ook nog opgenomen, dus je gaat dan niet heel snel van het slechte van de mens uit.
Na een aantal weken een boekje ontvangen. Daarna is er twee maal €19,95 van mijn rekening afgehaald. Kwam er te laat achter. De laatste heb ik terug kunnen halen bij de bank maar de eerste 19,95 niet. rekening geblokkeerd.

Ze hadden me aan de telefoon verteld dat ik bij het eerste exemplaar een code meegestuurd zou krijgen, die moest ik dan telefonisch doorgeven en dan werd ik automatisch uitgeschreven. Je raad het al, er zat geen code bij.
Een week later maar een mail gestuurd, nooit een reactie gehad.

Heb me telefonisch afgemeld bij hun. Van de week heb ik ze opgebeld, kreeg een rekening binnen en dat ze binnen 10 dagen het incassobureau het laten overnemen. :shock:
Ik Hoshi weer gebeld. Eindelijk kreeg ik een keer iemand aan de lijn. Nou zij zag dat mijn abbonement pas per 1 september stop gezet wordt, en dat terwijl ik 13 maart een mail heb gestuurd en vlak daarna me telefonisch heb afgemeld. Heel dubieus allemaal.

Ze zou mijn tape op gaan zoeken. duurt twee weken en dan zou ze horen wat voor een afspraken ze hebben gemaakt met mij aan de telefoon. Nou ik kan je zeggen dat ik me daar echt niet gerust bij voel. Als het oplichters zijn hebben ze daar vast ook wel iets mee gedaan.

Hebben meer mensen met het incassobureau te maken gekregen via Hoshi? En wat kan je nu gaan doen?
Wat als ik naar een rechter stap, bedoel het is mijn geld, heb nooit toestemming gegeven voor een abbonnement. Sta ik dat sterk? Waarschijnlijk niet he?

Zucht, wordt er verdrietig van dit soort mensen.

Ben wel blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen. misschien dat we er samen uit kunnen komen of wat dan ook.

Liefs,
Ilse

margriet0
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2008 22:01

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door margriet0 »

Achteraf valt het gelukkig allemaal nog wel mee. Ik werd wel heel erg bang gemaakt doordat ik ging googlen op naam gegevens, toen kwam ik op deze site terecht en was bang door de verhalen. Zoals ik al eerder schreef is er 4,95 van mijn man zijn rekening gehaald. De dag daarop kregen wij de geluksbode in huis. In deze welkomsbrief stond duidelijk in dat je binnen twee weken na dagtekening van die brief het proefabonnement van 3 maanden kan annuleren. Direct een email naar [email protected] gezonden en een dag erna een bevestiging van hun gehad dat zij het proefabonnement annuleren. Dus ga ik ervan uit dat het goed is, en daar heb ik ook vertrouwen in. Bovendien heb ik ook nog eens een schriftelijke brief gezonden. Tevens ook naar de Rabobank geweest (bang gemaakt door onderstaande verhalen) om de machtiging te blokeren, geen probleem hoor. Dus Leatitia erbij komt dat er een rechtzaak voor nodig is, waarschijnlijk verkeerd opgevat. Je kunt bij de bank alle machigingen blokeren maar je kunt ook 1 bankrekening blokeren. Bovendien heb je 30 dagen de tijd om het geld terug te halen. Dus met andere woorden, kijk regelmatig je bankafschrift na. Global Collect B.V. is eenbedrijf dat geld binnenhaalt voor diverse bedrijven waaronder dus De Geluksbode. Ik werd ook vriendelijk te woord gestaan door een jongen van Global Collect. Hij zei nog tegen mij als je er niet uitkomt bel mij dan even. dus... Maar goed het is natuurlijk heel erg vervelend dat ja na de twee weken opzeg tijd niet gereageerd heb en dan zit je "mooi"aan een abonnement vast. Dus een leer bel nooit meer ergens achter aan en ga ook met telefonisch verkoop/prijsvragen in zee. Wimpel het af. !!

mimi1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 21:30

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door mimi1 »

Hallo,

Ik wil graag even mijn positieve ervaring delen met jullie. Bij mij werd eergisteren 113,-- afgeschreven via global collect. Ik heb de gegevens meegenomen om vanaf mijn werk even te bellen. Ze zijn alleen te bereiken op kantooruren. Uiteindelijk heb ik een hele aardige mijnheer aan de telefoon gehad die mij kon vertellen dat het voor een datingsite was waar ik me maanden geleden al een keer voor had ingeschreven. Ik had echter ook een mail naar deze datingssite gestuurd dat ik er maar eenmalig aan mee zou doen voor drie maanden. (in april hadden zij het eerste bedrag ontvangen) Ik heb nu het geld laten terugstorten door de bank en een mail nogmaals gestuurd naar deze datingsite. Hier treft dus global collect geen blaam en als je even belt dan kunnen ze je precies vertellen voor welke organisatie het is.

Ik hoop dat mensen hier ook iets mee kunnen.

groetjes

Lisanne1689
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:52

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lisanne1689 »

Ook ik werd gebeld begin dit jaar en zit inmiddels al een tijdje er aan vast.

Kreeg zoals beloofd het boekje thuis gestuurd, en volgende maand werd er elke keer ineens 19,95 ingehouden.
Maand erna gebeurde het weer en werd ik gebeld door klanten die de incasso wilde laten blokkeren van ene hoshi sudoku(werk bij de postbank).

Ik heb dit dus ook meteen laten doen want ik snapte er niks van, kreeg ook af en toe zon boekje op gestuurd maar ook lang niet elke maand.
Ik heb na veel zoeken het nummer van ze gevonden en heb er naar toe gebeld.
Kreeg een nogal botte mevrouw aan de lijn, ze zei dat ik een abonnement aan was gegaan en dat ik deze tot november niet meer kan opzeggen!!!!!!!!!
Dat zou betekenen dat ik elke maand nog dat bedrag moet betalen.
Ook kreeg ik een acceptgiro thuis dat ik nog een bedrag van 58 euro aan ze moet betalen omdat ze het niet van mijn rekening af kunnen halen.

Als ik het niet zou doen zouden ze naar incasso stappen!
Ik heb nu de voorbeeld brief gestuurd die hier op de site staat, en maar afwachten....

Poonitje
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2008 16:14

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Poonitje »

Inmiddels heb ik een aangetekende brief gestuurd dat ik eis dat ze het abonnement stop zetten en dat ze mij een transcriptie toesturen van het hele gesprek inclusief tijd codes waarin moet blijken of ik toegezegd heb op een abonnement van Hoshi, Ik ben benieuwd wat ze gaan doen. Want als ze het gesprek inderdaad opnemen dan moeten ze meer opnemen dan alleen ja.

Word ook weer verder afwachten.

jen25
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:37

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door jen25 »

Ik ben ook dupe, ik heb email gestuurd en laat vandaag nog hun rekeningen blokkeren tevens verzoeken om de bedragen terug te boeken die nog terug te boeken zijn. Ik ga gewoon aangifte doen en niet rusten totdat deze groep opgepakt wordt want dit kan niet mensen. Al sinds 2007 zie ik dat mensen opgelicht zijn en nog steeds zijn ze bezig. Hoe kan dat nou? Het is toch niet te geloven?? Van mij hebben ze ongeveer 50 euro gepakt maar bij anderen zie ik grote bedragen?? Hoe kan het dat de politie niets doet, en met zoveel gevallen?

jen25
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2008 11:37

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door jen25 »

Nou, ze hebben mij de tape gestuurd. Ik herinner heel goed dat iemand mij gebeld had omdat ik een pakketje van h&m heb gewonnen en moest alleen de verzendkosten van 4,95 betalen. Ze hebben gewoon met het gesprek zitten knoeien. De tekst die de andere spreker verteld is verandert, dus ipv de pakketje van h7m hebben ze verandert naar abonnement van hoshi sudoku. Heelr erg is dit!

Lyrech
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2008 22:36

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lyrech »

Ook ik ben 'half' opgelicht door deze oplichters! Ik zal mijn verhaal even uitleggen:
Een maand geleden werd ik net zoals jullie ook gebeld door iemand dat ik via kieseenprijs.nl een sudoku-pakket heb gewonnen. Ik heb inderdaad een keer een enquête ingevuld voor kieseenprijs.nl en die organisatie is denk ik wel betrouwbaar. Echter heeft Hoshi dus gewoon misbruik gemaakt door hun naam te gebruiken. Aan de telefoon hebben ze zich overigens helemaal niet voorgesteld als Hoshi. Ik zou binnen drie weken het boekje opgestuurd krijgen, €4,95 zou er voor verzendkosten betaald moeten worden en het abonnement zou zelf opgezegd moeten worden aan de hand van een brief bij het boekje.

Echter na een maand had ik het boekje nog steeds niet binnen, maar het geld was wel al van mij rekening afgehaald. Toen werd ik wel een beetje ongerust en ik zag de naam Hoshi op mijn bankafschrift staan. Ik wilde ze dus opbellen om te vragen waar mijn boekje zou blijven en ik ging op Google zoeken naar hun website. Tot mijn schrik kwam ik toen op dit forum! Ik ben me echt dood geschrokken en ik heb Hoshi meteen gemaild over het feit dat ik het boekje niet heb gehad en dat ik mijn abonnement niet kon stopzetten als ik het boekje niet had. Ik heb er tevens bij gezet dat ze mijn abonnement per direct moesten stopzetten.
De volgende dag ben ik ook meteen naar de bank gegaan om hun rekening te laten blokkeren en ik heb daarbij mijn €4,95 terug gekregen. De volgende dag heb ik overigens wel netjes een mail terug gekregen van Hoshi dat het boekje wèl is opgestuurd naar het juiste adres en dat zij bereid waren hem nog een keer te sturen. Ook hebben ze per direct het abonnement stop gezet. Dit laatste had ik niet verwacht, maar ik ben er erg blij mee! Ik hoop dat ze me niet meer 'lastigvallen'.

Bij mij is het dus vrij makkelijk gegaan, maar het is nog afwachten of ik ook daadwerkelijk van ze af ben. Veel succes nog jullie!

Ik snap echt niet dat zulke mensen zo zonder geweten andermans geld kunnen aftroggelen. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd. Ik zeg maar: what goes around, comes back around.

didem
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:18

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door didem »

Mijn dochter van 15 houdt van sudoku spel. Zij heeft ook zo een abbonement genomen met mijn rekening nummer! Ik wist er niks van af dus ik bel ze vandaag op en werd boos hoe ze in godsnaam voicelog konden afnemen van een kind van 15 en dat zo iets absoluut niet kon en ik al mijn geld terug wou. WAT KRIJG IK TE HOREN !!! Alleen maar geschreeuw en dat ik me kind dan moet leren opvoeden en ze hing op! ik heb het hele gesprek opgenomen en ga naar een advocaat DIT IS ECHT belachelijk.

Wat ze tegen me dochter hebben verteld is dat zij dus wel een abonnement mocht nemen voor €4,95 permaand en dat ze dan cadeautjes erbij kreeg elke maand!!

pgh001
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2008 16:27

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pgh001 »

Tja ook ik ben erin gestonken.

Een mevrouw vertelde mij tijdens het telefoon gesprek dat ik 4,95 verzendkosten moest betalen nadat ik het boekje had gekregen. Bij dit boekje zou een begeleidende brief zitten met een speciaal telefoonnummer indien je geen abonnement wilde hebben. Deze brief zat er dus niet bij waarop ik een email heb gestuurd waarin ik schrijf dat ik geen abbo wil. Nu na 3 maanden ofzo kreeg ik weer een boekje met daarbij een acceptgiro.

Wederom heb ik een email gestuurd waarin ik eis dat ze mijn zogenaamde abonnement stoppen en indien ze dit niet doen ik hun een rekening stuur elke keer dat ik van hun een boekje krijg.

Of dat wettelijk is toegestaan weet ik eigenlijk niet.

We kunnen ook met zijn allen naar Best gaan en die Berend van Weert persoonlijk even mededelen dat we er vanaf willen.

soepdelsoep
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:25

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door soepdelsoep »

Ook ik ben opgelicht,
het ergste is nog dat ik me wel heb afgemeld in die 2 weken.
Maar dat ik nu een rekening krijg van 60 euro.
Als ik dit niet betaal wat zijn de gevolgen dan?
Bij de incassobureau? want ik ga ervan uit dat niemand gaat betalen
die hier een reactie hebben gepost. Ik heb gebeld met de klantenservice, maar kreeg een verschrikkelijke half nederlands pratende vrouw aan de lijn. Die zei dat ik mijn abbonement pas
in october kan opzeggen en dus nog steeds een rekening van 20 euro
ga ontvangen. Ze willen inderdaad ook mij een band opsturen
waarin ik 'ja'moet hebben gezegd. Ik kan me nog goed herinneren
dat ik had gezegd dat ik niet wens nog meer te onvangen van hen.
En dat ik het binnen 2 weken zou opzeggen.
Wat gaan jullie nu doen?

lucie1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 14:14

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door lucie1979 »

Ik ook ben opgelicht. Weet alleen nog niet waarmee. Wat ik wel weet, is dat afgelopen maand, er €75 van mjin rekening is afgeschreven door global Collect. Ik heb direct mijn bank gebeld en het geld teruggehaald. Nu heb ik net met global collect geproken, met een zeer vriendelijke man. Het probleem is nu: Het bedrijf dat zegt dat ik de machtiging heb gegeven, is een duits bedrijf. Nu moet ik bellen met een duitser om dit te regelen. IK KAN GEEN DUITS. Het had iets met prijsvragen te maken(?????????), en dat ik het bedrijf een machtiging had gegeven (op een bandje) om dit bedrag af te schrijven. Ben benieuwd waar ze die vandaan willen toveren, ik heb geen bandje ingesproken! maar vrees dat alse dit voor elkaar kunnen toveren, ze ook wel een bandje kunnen faken. Heeft iemand hier ook met Berlijn moeten bellen? Ik hoop dat iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt!

sandyrico
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2008 21:35

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sandyrico »

ik heb niemand het recht gegeven om 19,95 van mijn rekening te halen hoe kan dat en ik heb me nergens op geabboneert das vreemd he :(

sandyrico
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2008 21:35

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sandyrico »

en het vreemde van alles is , global collect services,wat is dat nooit van gehoort maar toch geld afhouden van mijn rekening :(

Lyrech
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2008 22:36

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lyrech »

Op 31 juli jl. heb ik al gereageerd op dit onderwerp (zie enkele posts hierboven.)

Ik had gehoopt dat ik van Hoshi af zou zijn, maar ik heb gisteren een rekening van €4,95 gekregen dat volgens hen nog openstond voor geleverde producten. Ik heb dat debiele sudoku-boekje nooit ontvangen, dus ik ga er ook niet voor betalen.
Destijds heb ik een mail gestuurd naar Sudoku dat ik het boekje niet heb ontvangen en mijn abonnement gestopt moest worden. Als antwoord kreeg ik dat ze het abonnement per direcht hebben stop gezet en dat ze het boekje zouden nasturen als ik dat wilde. Ik heb toen geweigerd.

Verder stond er in de brief dat ik te maken zou krijgen met het incassobureau indien ik niet binnen 14 dagen betaal. Die brief dateert verdomme van 19 augustus terwijl ik 'm gister pas binnen heb gekregen. Die brief stond daarnaast vol met spelfouten, dus die neem ik al helemaal niet serieus.

Mijn vraag is nu of er mensen zijn die echt te maken hebben gekregen met het incassobureau en zo ja, wat zijn de gevolgen hiervan? Ik ben namelijk niet van plan te betalen.

Gesloten