LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jwest
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2008 12:27

KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door jwest »

Ik heb sinds kort KPN Mobiel internet 'Laptop Instap'. Handig, kun je met je laptop overal in Nederland internetten, voor E 17,50 per maand. 200 MB dataverkeer is hierbij inbegrepen, daarboven is het E 0,29 per MB.

Wat nu als je de grens overgaat, naar Duitsland of Belgie? Daarover de helpdesk geraadpleegd. Na een aantal zeer vage antwoorden (en dreigen mijnerzijds met Consumentenbond, Tros Radar etc) kwam eindelijk het hoge woord eruit: als je buiten Nederland, binnen Europa mobiel internet kost dat E 11,90 per MB.

Deze informatie is nauwelijks op de KPN-site te vinden, en als je de helpdesk vraagt, doen ze zo lang mogelijk vaag over de tarieven.

Het heeft er alle schijn van dat ze gewoon hopen dat er maar zoveel mogelijk nietsvermoedende klanten intrappen.

Echt totaal achterbaks! Een ander woord heb ik er niet voor.

Gezien het tarief van 200 MB voor E 17,50 (ong. 9 cent per MB) zou dat in het buitenland toch zeker geen E 11,90 per MB hoeven te kosten......

Zie ook dit artikel: http://www.nu.nl/news/1424956/50/rss/KP ... tisch.html. Hierin wordt een nieuw tarief van 25 ct per MB genoemd voor het buitenland.
Maar de helpdesk hierover (20 juni 2008):
"Op dit moment zijn deze tarieven nog niet actief. Er is onderzoek nodig op welke termijn wij de datakosten voor het buitenland kunnen wijzigen."

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door queenfan »


jwest
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2008 12:27

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door jwest »

Nee, de helpdesk stuurde http://www.kpn.com/mobiel/gsm-abonnemen ... e-Unie.htm als link mee.

Dat is heel curieus. Dus het zou E 5,95 per MB zijn.... Dat is de helft van E 11,90.

Als dat klopt is het in het buitenland dus maar 65 x zo duur als in Nederland, en niet 130 x.
Scheelt toch weer!

Heeft iemand misschien al een rekening ontvangen voor internetten in het buitenland? Dan weten we hoe het echt zit.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door queenfan »

het gaat toch over mobiele internet????

de tarieven staan keurig op de site.

jwest
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2008 12:27

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door jwest »

Ja, het gaat om mobiel internet.
Klopt inderdaad, het staat op de site bij het productaanbod zelf. Of dat er vorige week, toen ik er naar zocht, ook al stond, weet ik niet. Misschien was het er niet, of heb ik het over de kop gezien.

Merkwaardig blijft natuurlijk dat, zelfs na dagenlang zeuren bij de helpdesk, de helpdesk deze informatie ook niet blijkt te kennen en een andere link stuurt. Ik neem aan dat E 5,95 per MB het juiste tarief is (maar heeft iemand daar al ervaring mee?).

En voor 6 euro per MB ga ik ook niet in het buitenland internetten..... Ik heb mijn gebruiks-statistieken nagezien, en heb zo'n 5 MB per keer internetten gebruikt.
Dat is: e-mail checken, paar websites bekijken, vooral niks bijzonders doen.

Hopelijk gaan de mededingings-autoriteiten (in Brussel of in Nederland) er snel iets aan doen.

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lezen is een kunst. Het tarief van € 5,95 is voor Mobiel Internet op je laptop en het tarief van € 11,90 is voor Mobiel Internet op je GSM.

Overigens vind ik beide tarieven nogal aan de hoge kant. Gelukkig kan ik tijdens mijn vakantie heel goed zonder internet :D

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door Marja3 »

Wie heeft er ervaring met dit abonnement?
Ik overweeg het ook te nemen.
Ik zit gerust 2 uurtjes te struinen op bijvoorbeeld marktplaats, hoeveel verbruik je dan ongeveer?
Bvd.
Groetjes Mar

jopieslim
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2006 09:58

Re: KPN Mobiel Internet is woeker-internet

Ongelezen bericht door jopieslim »

Wanneer komen nu eindelijk eens de voordelen van een verenigd Europa. Waarom kunnen de prijzen niet transparant voor heel de E.U. gelden.
1 standaardtarief voor heel Europa. Maar ja misschien denk ik te simpel.

Gesloten