LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VSNP Nederland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
robert74
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2008 14:30

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door robert74 »

Angel , jammer dat je mij (mijn bedoelingen) niet vertrouwd. Ik denk dat je niets te verliezen hebt om een persoonlijk gesprek met ons aan te gaan. Desnoods neem je alles op, geen probleem.
Ben het met je eens dat B altijd eindverantwoordelijk is , ook voor zijn werknemers. Maar daarmee kan je niet alles voorkomen als baas.

Het is niet dat ik niet geloof wat hier staat geschreven, maar ik ben altijd voorzichtig met het aannemen van waarheden als ik het zelf niet zo ervaren heb, snap je?
Natuurlijk is het heel erg als mensen de dupe zijn geworden van welk bureau dan ook, maar dan nog ben ik voorzichtig als het gaat om conclusies trekken.

Zo snap ik nog steeds niet dat de rechter hem eerst vrijspreekt (dat stond een tijdje terug in de krant). Maar misschien ligt dat wel aan mij :?

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Beste Robert,
Als ik jou was zou ik Angel haar advies opvolgen en de berichten goed lezen. De uitleg waarom Dhr B toen is vrijgesproken staat ook op deze site vermeld. Het is ook niet onbekend dat dhr B ex weknemers de schuld gaf van fouten welke mis zijn gegaan. Het is daar een komen en gaan geweest van werknemers. Hij is en blijft eindverantwoordelijk en geeft zijn werknemers verkeerde informatie en draagt hun gewoonweg op wat ze moeten doen. Wie is er dan verantwoordelijk en schuldig? Voor hem uiteraard lekker gemakkelijk omdat de meeste werknemers er allang weg zijn en zich niet kunnen verdedigen en zelfs ook niets meer met hem van doen willen hebben omdat ze zich ook waarschijnlijk kapot schamen dat zij er werkzaam zijn geweest. Toch naar mijn mening valt hun niets te verwjiten.
Uit mijn onderzoek en navraag welke ik al geruime tijd heb gedaan, denk ik dat je met metvrouw Franke vd B hebt gesproken. Hierop kan ik je mededelen dat dit voor haar ook in haar eigenbelang is en dat er tussen deze mevrouw en dhr B al jaren een soort relatie is. Logisch dat zij dan ook nieuwe clienten wil aannemen. Jij hebt kennelijk in traject gezeten toen dhr B nog onder SVF werkzaam was. Ook dit werk had hij wettelijk niet mogen doen. Het is heel simpel, hij is in strijd met de wet. Dat kun je dan je vriendin toch niet aan doen??? Want wat voor een vriend zou je dan zijn???Oke Kredietbank is ook niet optimaal, toch zit ze er wel veilig. Waar je misschien ook iets aan hebt, neem eens contact op met een advocaat. Of verschillende en stel hun de vraag. Dan krijg je een objectief antwoord en zal deze niet verschillen met het gene wat hier allemaal op dit forum staat.

robert74
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2008 14:30

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door robert74 »

Ik heb de papieren nog eens nagekeken en het was inderdaad SVF. Die mevrouw heette Franka herinner ik me nu. Ik heb toevallig gisteren gehoord dat zij ook al niet meer werkt bij B ??? Maar ze heeft wel een soort van coachingbureau. Het wordt me idd allemaal wat te rommelig daar. Misschien dan toch maar niet doen.

Groetjes,
Robert

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Beste Robert,

F werkt er dan wel weer en dan weer niet, dit heb ik van betrouwbare bronnen vernomen. Dit werkt bij hun blijkbaar al jaren zo. Ze was volgens mij inderdaad ook zelfstandig, naast het SVF gebeuren en VSNP. Net zoals Kernwerk welke bij dhr B op de site staat ook een onderdeel van dhr B is.

Robert, ik hoop dat je nu duidelijk is waarom ik en andere mensen advies geven, soms verkeerd over komen kunnen komen.
We doen dit niet om deze de grond in te trappen, of een bedrijf welke goed functioneerd en volgens de wet handeld een halt toe te roepen.

Toch vind ik het wel eigenlijk de plicht van elke burger/instantie of wat dan ook, als er sprake is van malafide praktijken om de mensen hiervoor te besparen, ik denk toch niet dat jij je vriendin in de situatie wilt zien terecht komen als de gedupeerden hier en welke het nog niet eens in de gaten hebben. Dit zou jij je toch zelf dan niet kunnen vergeven, lijkt mij. Zodat men bij niet goed functionerende bedrijven(malafide) kennis deelt en er samen er alles aan proberen te doen om er daadwerkelijk een stop in te krijgen. Eveneens de gedupeerden een hart onder de riem te steken.

Want als je vanaf pagina 1 begint te lezen, zal je zien dat het echt niet klopt. Hoop dat je toch iets aan onze discussie's hebt gehad en wens je samen met je vriendin veel succes.

Heppy ( o ja, ik ben een man........)
Stond ook al ergens vermeld in een bericht van mij......de waarheid zullen we maar in het midden laten hangen :lol:

angel68
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2008 22:51

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angel68 »

Robert,

Geloof me het is beter als je het niet doet.
Je zou willens en wetens een goede vriendin in de ellende duwen als je haar werkelijk Bus adviseerd.

Ik ben er heel eerlijk in,Bus is niet de gemakkelijkste,ik durf echt niet zomaar iedereen te vertrouwen,op internet kan ja iedereen zijn wie hij of zij verkiest te zijn.

Ga anders naar t bib in brunssum,of rechtstreeks naar de kredietbank of een advokaat,via een advokaat kan zij rechtstreeks de Wsnp in.
Schrijf desnoods de schuldeisers zelf aan en geef een verklaring waarom er niet betaald is,ze zijn niet de beroerdste en willen graag meewerken in het algemeen,zij zijn blij als er tenminste iets wordt betaald.

Ik wens je wijsheid toe Robert.
Grtjs Angel

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Hoi Angel,

Ik kan je alleen maar groot gelijk geven en niet teveel informatie over jezelf neer te zetten :wink:
Doe ik ook niet, althans nu nog niet. Misschien komt dit nog wel een keer.

Groet,
Heppy

angel68
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2008 22:51

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angel68 »

@ Heppie.

wij begrijpen elkaar :wink:

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Yes :wink:

koi 74
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 20:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door koi 74 »

ik ben er nu ook achter hoe dhr b werkt ik ben ook bezig met stappen maar ik begrijp niet waarom jullie zo bang zijn voor die magere darm dat die me maar eens bedrijgd dan raap ik hem op wat jullie schrijv fen heb ik ook mee gemaakt het is vervelend je denkt dat je over een tijd met een schonne lei ken beginnen maar bij hem zal dat nooit gebeuren ik heb met de krediet bank contact gehad er is een wacht tijd van 5 weken ik denk dat we met ons alle veel sterker staan dan alleen als die bij aan de deur komt krijgt die vlieg les :evil: :evil:

ik hoop dar ik wat van jullie hoor

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Beste Koi,
Ik denk dat geen enkele gedupeerde hier bang is voor dhr B. Ze zijn denk ik met hun eigen zaak bezig. Ze willen voorzichtig zijn, wat ik me goed kan voorstellen. Hoe minder informatie de andere partij te oren komt of te zien krijgt, des te beter. Ook zullen er beslist mensen en/of advocaten zijn, welke hun krachten hebben gebundeld.
Succes met de stappen welke je nog gaat ondernemen en uiteraard bij het oplossen van je schulden

jannekej1972
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door jannekej1972 »

bang voor de heer B?? mwhuhaha nou neuhh het is idd zo dat er krachten gebundeld worden,maar ik niet alles op internet ga gooien totdat alles achter de rug is :wink:

koi 74
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 20:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door koi 74 »

ja ik had gelezen dat iemand bedreigd was en die moest vaak in de buurt zijn bij henm dan zal ik het wel verkeerd hebben weten jullie wat ik het ergste vind dat hij nog gewoon door mag gaan als wij wat doen wat niet mag moet je meteen stoppen en dat alles zo lang duurt ik hen mijn dorsie nog niet wacht al twee weken en alles komt maar binnen het is niet te geloven wat er allemaal speeld ik hoop dat er snel een einde aan komt eigenlijk moesten we de krachten budelen en hem heel goed aan pakken dat er niets meer over blijft van hem ik ben bang dat hij dadelijk met de zon verdwijnd als hij merkt dat het gedaan is met hem ik hoop van niet :twisted: :evil: :evil: :evil: :?: :?: :?:

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Het heeft lang geduurd eer er weer eens iets op de site van VSNP stond.
Bij het onderdeel: wie zijn wij....
Onder dhr B zijn zelf zo ontroerende verhaal staat wat doen wij?
Stel ik me daadwerkelijk de vraag wat daar inderdaad allemaal van waar is en daadwerkelijk gedaan is! Doorverwijzen naar Kernwerk van dhr B?
Indien nodig verwijzen wij door naar instellingen en bedrijven in ons netwerk. Waaronder psychosociale hulpverlening en ondersteuning op basis van een Persoons Gebonden Budget.
Wederom door eigen personeel?? Mevr. F.B? Jaja............

Brief NVVK:
Naar mijn mening lachwekkend!! Ik vind het een goede zaak dat het NVVK gegeven van bedrijven zoals Bus en anderen op papier heeft. Wie doet dit anders? Met dan het gevolg dat er nog meer mensen in de problemen komen. Neuu, vind ik geen optie. Al zou het voor des betreffende bedrijven uiteraard wel handig zijn als deze lijst er niet zou zijn.

De brief heb ik gevonden op de site van VSNP. Stel me trouwens ook de vraag hoeveel andere advocaten bereid zijn om nog iets voor hem te doen. Het zijn er al zovelen geweest. Deze hebben toch rechten bestudeerd en zouden dan toch moeten weten dat dhr B in strijd met de wet is :!:

Nu komt het:
Naar de mening van client is het vonnis van de rechtbank onjuist. VSNP staat clienten bij terzake schuldhulpverlening en schuldhulpbemiddeling. De schuldhulpbemiddeling wordt om niet gedaan
Waarom moeten de mensen dan intake kosten betalen?? Voor het inventariseren van de schulden neem ik toch aan........ :roll:
Client heeft in het verleden al veel klanten kunnen helpen en zal dit ook blijven doen.
Bedoeld men hiermee al die mensen welke hij verder in de financiele problemen heeft geholpen? En daar eveneens nog steeds mee bezig is? :?

Ik kan alleen maar hopen dat bij het hoger beroep dezelfde uitspraak komt als bij de rechtbank te Maastricht :lol:
Zodat er daadwerkelijk een stop in gaat komen. En niet alleen VSNP, alle bureaus welke op dit gebied in strijd zijn met de wet :!:

angel68
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 mar 2008 22:51

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angel68 »

@ Heppie,

Hier staan nog wel meer dingen op die niet deugen en in stijd zijn met de wet.
Onder andere de beslaglegging en de vrijstelling daarvan.
Huursubsidie (artikel 32 van de Huursubsidiewet verbiedt beslag op
huursubsidie).
Dit werd gewoon bij mij in beslag genomen,evenals andere toeslagen en zo.
Tijd dat ik nog eens contact ga opnemen met de advokaat zie ik al........

Zo wonen doet overigens geen zaken meer met Bus,dit nadat ik hun geinformeerd heb over de grove fout die ze hebben begaan door mensen te verwijzen naar Bus......

Nog eens even de boel opslaan,er zijn nog meer dingen waar ze beslag op hebben gelegd wat ze niet mochten.
Nog meer punten dus waarop hij in de fout gaat.

Alleen opvoeden klopt overigens geen flikker van,Bus heeft een vrouw.. cq partner,als ze niet intussen de loop is opgegaan door de stress.

Angel

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Hoi Angel,

Er kloppen daar wel meerdere dingen niet :!:

Ben blij dat Zo Wonen dit ook heeft ingezien, denk alleen dat ze over het hoofd hebben gezien dat ze toch nog vermeld staan op zijn site bij: alles over VSNP en dan onder aan bij samenwerkging. Al was het voor hun wel handig omdat met hun een betalingsregeling werd getroffen, ze vielen daarom buiten het schulden traject en werden dus bevooroordeeld als schuldeiser. Wat wettelijk ook niet is toegestaan.
Toch begrijpelijk dat een schuldeiser liever het hele bedrag terug wilt krijgen dan een gedeelte :wink:

Nu Essent nog, GGD etc. MKB begrijp ik ook niet. Maar ja, wie ben ik.

Er kan toch ook geen sprake zijn van vrijwillige schuldhulpverlening (om niet) als de eerste vereiste is dat clienten in budgetbeheer bij dhr B moeten. Anders komen ze niet eens in aanmerking voor schuldhulpverlening bij dhr B ofwel VSNP. Dit uiteraard onder het mom van.......een zekerheid voor de schuldeisers en organisaties waar men aan moet betalen, ook er vanuit kunnen gaan dat er daadwerkelijk betaald word. Tja, de realiteit van het betalen van de maandlasten blijkt nu toch bij vele mensen anders te zijn verlopen dan gedacht en verwacht.
Bus heeft een vrouw.. cq partner ,als ze niet intussen de loop is opgegaan door de stress.
Dan wel medewerker (partner) dan weer niet. Etc.

Na mijn weten zijn de kinderen meerderjarig! Wat valt hier dan nog aan op te voeden?

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Ben ook maar eens even op de site van VSNP gaan kijken.
Goh, wat laat die man zich kennen naar mijn mening. Kan me niet voorstellen dat hijzelf nog hoop heeft dat hij gewoon verder kan gaan. Maar ja, you never know. Bij sommige mensen dan. Misschien is iets van de bouw voor zijn hoofd blijven staan.
(grapje :lol: )

Ook ik vind het goed dat het NVVK een lijst heeft waar de malafide bedrijven geregistreerd staan. Filteren die hap en weg ermee. Liefst zo snel mogelijk. Zodat ze niet verder kunnen gaan met hun wanpraktijken waardoor mensen verder in de schulden terecht komen.

Moet eerlijk bekennen dat jullie (gedupeerden en niet gedupeerden) goed onderzoek hebben gedaan. Ikzelf ben nog niets tegen gekomen wat naar mijn mening en weten niet klopt. Mijn complimenten.

Ik hoop dat veel mensen iets aan jullie informatie hebben.

Succes verder :wink:

limbogirl
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 09:09

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door limbogirl »

hallo mensen,

ook wij zitten bij dit bedrijf. hoe we er aan zijn gekomen ging gemakkelijk, maar nu de vraag hoe raken we ervan af.
we hebben hun nu een paar jaar. en kregen toch wel het idee dat er iets niet klopte bij hun. mails worden niet beantwoord en nog veel meer zaken net als bij jullie. ik heb ze al verschillende malen gevraagd voor schuldenoverzicht en dergelijke. alsook de betalingen wat ze verrichten.
dan betalen ze eens vaste lasten en dan weer niet. veel vaker niet als wel dus.
heb de naam enz van advocaat al opgeschreven en we gaan ook hem in schakelen maar ik wil niet langer wachten want ze helpen ons alleen maar dieper in de schuld.
we willen alles stop zetten en ons dossier ophalen. maar moeten we ons hier aan de termijn houden van afsluiting. en hoe stoppen we machtiging over alles. niet alleen inkomen dus maar ook bij gemeente,belasting noem maar op.en hoe krijgen we dat zwart op wit.
moet ik bij hun daar tekenen?

met vriendelijke groet.

een lotgenoot

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Beste Limbogirl,

Spijtig om te weer te moeten lezen dat er iemand na jarer er achter moet komen dat de schulden niet zijn afgenomen, maar juist zijn toegenomen :? Zucht.

Op de site staat al veel informatie over de aanpak.

Zelf raad ik je aan om de advocaat te bellen.
Deze weet precies hoe je dit moet aan pakken en welke manier het snelste gaat.

Wel een advies, probeer er tot die tijd (zeker voordat jij je dossier terug hebt) er voor te zorgen dat je naam etc niet bekend worden.

Veel sterkte en hoop dat je iets met dit advies kunt :wink:

limbogirl
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 09:09

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door limbogirl »

ik kan wel wat met dit advies en id bekend maken doe ik voorlopig toch niet want had al veel gelezen hier op forum.

maar heb nog een vraagje. wat is dat grootboeknr voor iets?
is dat bekend bij je of 1 van de anderen?

groetjes limbogirl

angelique_1970
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 jul 2007 10:03

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door angelique_1970 »

Hoi Limbogrirl,
wat is dat grootboeknr voor iets?
Wat als eerste in me opkomt is het nummer waar je mee vermeld staat bij VSNP. Staat dit nummer in je overeenkomsten? Want dan is het gewoon het dossier nummer, gerelateerd aan je naam.
Anders zou ik het ook niet weten :? .

Hopelijk weet iemand anders het, mocht ik er naast zitten.

Groet,
Angelique

Gesloten