LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet een beetje eigen schuld ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2003 22:15

Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Hartje »

Uit de woorden van Oosting begrijp ik dat hij het verhaal Legio Lease en Dexia een maatschappelijk probleem vindt. Is dat echter wel zo ?
Ook ik kreeg stapels post over Legio Lease en al die andere mooie aanbiedingen. Omdat ik wist dat zoiets als een winstveraantaldubbelaar niet kon en er dus een addertje onder het gras moest zitten, heb ik al die post direct bij het oud papier gegooid. Zijn veel mensen eigenlijk niet ook een beetje naief, zelfs misschien wel een beetje dom geweest om aan dit avontuur te beginnen ? Ben ik dan de toekomst ?
Laatst gewijzigd door Hartje op 05 sep 2003 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door ingeloe »

Ik denk dat jij heel bijdehand en erg knap bent dat je er niet in getrapt bent. 80.000 zijn er wel ingetrapt gefeliciteerd.jij bent de toekomst.toet :shock:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Als er 80.000 wel zijn ingetrapt zijn er dus 15.920.000 niet ingetrapt.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Goh jij kunt er wat van, knap hoor Sjoerd een rekenwonder 8) En hartje gedane zaken nemen geen keer geen beter vermaak dan leedvermaak. Er is hier niemand die op zo'n reaktie zit te wachten.

Harry.

r.thijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2003 22:44

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door r.thijssen »

Volgens mij gaat het om 700.000 mensen

Roel
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 aug 2003 22:39

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Roel »

Dat komt meer in de buurt

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zeg niet dat die 80.000 of 700.000 mensen NIET misleid zijn. Wel vind ik dat in de reactie van Ingeloe iets ontbreekt wat wel leuk zou zijn: argumentatie.

De posting van Hartje is in ieder geval veel serieuzer dan de reactie van Ingeloe.

Overigens: voor wie het forum langer volgt is het al bekend dat ik de telefonische informatie van Legio als misleidend beschouw.

Hartje
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2003 22:15

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Hartje »

Van mijn kant geen enkel leedvermaak ! Al met al is het meer dan triest. Maar toch vind ik dat mensen ook bij zichzelf te rade moeten gaan. Hoe kan het dat nog steeds mensen ingaan op reclame van DSB, Frisia etc., dat zit toch op een dergelijke wijze in elkaar. Eerst toppie, lagere lasten etc. en dan blijkt opeens dat men verrast is dat er sprake is van een iets veel langere afbetaaltermijn. Aandelen kunnen flink stijgen, maar ook flink zakken. Dat behoor je te weten en elke constructie met aandelen die alleen maar winst oplevert moet alle alarmbellen doen laten rinkelen.

Trouwens, volgens mij hoort een dergelijke discussie wel degelijk op dit forum thuis !

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Hartje,

Nou, ga maar eens op andere plekken op dit forum rondkijken. Het heeft geen enkele zin om mensen te waarschuwen tegen DSB en zo.

Let maar eens op:
- als je zegt: zou je niet kunnen sparen voor je uitgaven dan ben je ouderwets
- iemand heeft geprobeerd uit te leggen hoe die lepe constructie van DSB in elkaar zitten, en die kreeg te horen dat hij de anderen op dit forum niet zo met details lastig moest vallen
- mensen reageren soms zo van: wij zijn erg blij met onze postkrediet lening en ga niet zeuren dat er addertjes onder het gras zitten.

Ook DSB constructies zijn soms vormen van aandelenhandel met geleend geld. Maar ja, je mag vandaag de dag niks zeggen van andere mensen, dan ben je een bemoeial.

Ga maar eens bij de categorie Banken op dit forum kijken, en je zult zien dat mensen liever hun kop in het zand steken.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Hartje,

Nog een mooi citaat dat ik in de categorie Banken heb gevonden. (het is uiteraard niet iets dat ik zelf geschreven heb hoor!)
DSB Expert, netjes dat je het allemaal uitlegt en het klopt.
Maar, mijn ervaring is dat veel mensen op dit forum het niet waarderen. Ik was een expert ivm aandelenlease en wilde mijn expertise gebruiken om e.e.a. op te lossen maar dat werd niet gewaardeerd. Mensen willen niet geholpen worden, op een enkele na, alleen maar lopen afzeuren

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Karin »

Sjoerd,

Met alle respect voor jouw visie, maar ik vind dat door jouw bijdragen het hele probleem wordt neergelegd bij de gedupeerden.
Zij worden voortdurend afgeschilderd als mensen die niet goed kunnen lezen en niet verder denken dan hun neus lang is. Misschien heb je daar gelijk in, misschien ook niet. Er zijn situaties denkbaar waarin iemand door omstandigheden ontvankelijk is voor mooie beloftes.
Die mooie beloftes werden gedaan door handige verkopers, die veelal door de wol geverfd waren, figuren zonder scrupules.
Natuurlijk moet je dan als potentiëel slachtoffer de zaken op een rijtje houden. Helaas werkt dat in de praktijk niet altijd zo; een mens is geen machine.
Ik zou het heel prettig vinden als jij, nu dat je de tekortkomingen van de gedupeerden aan de kaak hebt gesteld, ook eens de andere kant gaat belichten. Eens gaat kijken waar de aanbieders tekort zijn geschoten in hun jacht op geld.

Groet,
Karin

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Karin,

Dat de aanbieders tekort zijn geschoten - dat ben ik direct met je eens. Hoeven we dus niet over te discussieren.

Blijft wel staan: ook nu nog kopen mensen aandelen met geleend geld, via leningen / spaarplannen / beleggingsconstructies. Een paar jaar geleden wilden velen niet gewaarschuwd worden voor Legio. Nu willen mensen niet gewaarschuwd worden voor DSB, voor lenen in het algemeen.

Ik blijf toch zitten met de vraag: WAAROM toch niet??? Kijk, ook de informatieverstrekking van DSB is niet altijd even fris. Maar mag je daarom mensen niet waarschuwen? Waarom blijven toch zovelen hun kop in het zand steken?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Karin,

Kijk, op een ander onderdeel van dit forum las ik:
Ik voel me zooo genaaid en weet niet wat ik moet doen. mijn maandelijkse krediet lasten zouden bij interkrediet een stuk lager uitvallen, dus ik ben met ze in zee gegaan. Nu blijken wij dus nog eens voor een aandelenpakket getekent te hebben ,waar wij niks vanaf weten.mijn maandelijkse lasten vallen nu nog stukken hoger uit .......We zijn er al achter hoe het gebeurt is. een paar dagen later kwam een collega nog " effe" ontbrekende handtekeningen halen en toen is het op de één of andere manier fout gegaan.
Dat zijn PRECIES dezelfde methodes als die ik hoor van mensen die bij Legio contracten afsloten: even snel aan de deur een handtekening halen.

Dus: logisch dat je nu Dexia aansprakelijk stelt wegens misleiding. Maar denk er ook eens even over na of je je medeforumgenoten niet zou mogen waarschuwen om dezelfde fouten niet weer te maken. Of bedoel je te zeggen: laat mensen maar weer misleid worden, over 5 jaar starten we een proces tegen Interkrediet, tegen DSB, ook weer wegens misleiding?

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Karin »

Maar Sjoerd,

Op dit forum gaat het er toch niet om wat mensen in de toekomst nog gaan doen?
Het gaat om een groep die nu in de problemen zit en die mensen hebben helemaal niets aan die waarschuwingen. Is ook niet nodig, want ze zijn door schade en schande wijs geworden.
Die schade en schande zal misschien wel resulteren in een keihard wantrouwen in alles wat nog met het woord 'bank' te maken heeft.
Natuurlijk mag jij mensen waarschuwen, dat is nooit weg, maar de vraag is of wij met z'n allen daar nu op zitten te wachten.
Doe me een plezier en ga nu eens precies uit de doeken doen op welke punten de aanbieders 3 jaar geleden tekort zijn geschoten.

Groet,
Karin

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Karin,

Nou, het is een wat lastige discussie, omdat degenen die nu gedupeerd zijn financieel en emotioneel het heel moeilijk hebben. Zij zijn door schade en schande wijs geworden. Maar een heel nieuwe groep mensen wordt nu door Interkrediet, DSB en anderen verleid, en die zitten ook niet te wachten op waarschuwingen.
In 1999 mocht je de Legio klanten niet waarschuwen (en nu zeggen die: achteraf hebben we niks aan de waarschuwingen), nu mag je de nieuwe groep mensen die zich in de schulden storten niet waarschuwen (en die zeggen dan misschien in 2010: nu hebben we niks meer aan de waarschuwingen).

Waar het mij om gaat is dat het goed zou zijn als mensen meer luisteren naar waarschuwingen van deskundigen die GEEN belang hebben bij verkoop van producten.

Maar goed: het zal wel weer uitdraaien op oogkleppen op, geld lenen, vage belegginspolis en iedereen afkatten die hiertegen wil waarschuwen.

Wordt vervogld in 2010.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door Luc »

nu mag je de nieuwe groep mensen die zich in de schulden storten niet waarschuwen (en die zeggen dan misschien in 2010: nu hebben we niks meer aan de waarschuwingen).
Elders op dit forum bij 'Banken' wordt er wel degelijk en terecht voor gewaarschuwd. Ook in de media volgens mij, ik heb hier wel eens een artikel erover voorbij zien komen.

Luc

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ga maar eens in de categorie banken rondkijken, en je zal zien dat er wel gewaarschuwd wordt, maar dat men ook vaak laat weten dat waarschuwingen beslist niet op prijs worden gesteld.

EE
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2003 00:27

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door EE »

Waren wij maar gewaarschuwd dan zaten we nu niet zo in de problemen. Gebeld door zon mederwerker (cold calling) mooie praatjes.
Je kan lekker makkelijk lullen, maar we zijn gewoon super misleid en bedonderd door legio\Dexia of meschien meer nog Aegon , en noem maar op wat nog meer, AFM, DSI, Stichting.
Ik weet zelfs enkele advocaten die dus ook mee gedaan hebben, zijn we toch allemaal dom he.


Beste stuurlui staan aan wal.

groetjes

kees1000
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2003 19:13

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door kees1000 »

Voor hartje

Als we hadden gekregen wat ons telefonisch was beloofd,was er niets aan de hand.
Maar ze hebben niets gezegd dat je een lening aan zou gaan.
Mij werd verteld dat het om een éémalige inleg ging,er werd met geen woord over gerept dat ik later nog extra maandtermijnen moest gaan betalen
Dat de aandelen minder waard konden worden werd wel verteld,dat kon ik zelf ook wel bedenken,en dat risico durde ik ook wel te nemen.
Maar nu zit ik met een enorm maanbedrag,
1000 euro per maand moet ik gaan betalen, met een gewoon arbeidersloontje kan dat niet.
Ik ben een lening aangegaan,zonder dat ik het wist[want dat werd niet verteld]
EEN LENING MET EEN RENTE VAN 1000 EURO PER MAAND.
Als ik destijds naar dexia was gegaan of ik een bedrag kon lenen dat zo groot was dat ik 1000 EURO per maand aan rente moest gaan betalen had ik dat zeker niet voor elkaar gekregen.
Want ik verdien te weinig om naast mijn huidige vaste lasten 1000 euro per maand te gaan betalen.
ik verdien namelijk 1400 euro per maand,en moet daar een gezin van onderhouden.dat gaat allemaal maar net, maar nu dexia ook nog eens 1000 euro per maand van mij opeist moet ik het dus met 400 euro per maand zien te redden.
Ik denk dat dit voor een rechter voldoede bewijs is dat mij niet is verteld dat het om een lening ging,want wie gaat willens en wetens zo een grote lening nemen dat hij boven op zijn vaste lasten nog eens 1000 euro per maand moet gaan betalen.
Dit is het bewijs dat er niet zorvuldig is nagegaan of het product aan mij verkocht mocht worden,en dat het erom ging omzoveel mogelijk te verkopen,en provisie op te strijken.
Misschien naief hartje maar voorgelogen zijn we zeker ook,
Nu vraag je jezelf misschien af of ik aan dexia ga betalen? Nee dat doe ik niet mijn gezin gaat voor,ik kan het niet betalen dat is wel duidelijk.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Niet een beetje eigen schuld ?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Kees,
niks naief, het is toch te gek, ga met een gerust gevoel je strijd tegen Dexia aan. Groot gelijk, het gezin gaat voor.

Sterkte, Ton

Gesloten