LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Paypal moet werken met Overschrijvings- id

Ja
4
67%
nee
2
33%
 
Totaal aantal stemmen: 6

radertje1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2007 12:39

Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door radertje1983 »

Je bent nu verplicht een bank rekening toe te voegen. Je machtig nu paypal van je bank rekening af te schrijven.

Overschrijvings- id info : http://pages.ebay.nl/paypal/overschrijven.html

Stel jouw account wordt gekraakt (login met password). Stappen die hij kan doen is naar (tabblad geld toevoegen) vervolgens boekt hij van jouw bank 500 euro naar deze paypal account. dat komt in de balance terecht, Nu kan hij die 500 euro sturen naar hackers account Met (Tabblad geld sturen)


1. Mijn vraag is nu wat is het verschil tussen een creditcard en paypal volgens mij geen verschil. Dus erg gevaarlijk.

Robin12345
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 aug 2008 07:21

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door Robin12345 »

Paypal doet veel meer dan dit alleen.

Paypal geeft ook kopers geld terug. Ook al heb je als verkoper bewijs van verzending.

Contact op nemen met paypal heeft weinig tot geen zin. Daar zijwettelijke niet onder de Nederlandse wetgeving vallen. Zij vallen onder de Luxemburgse wetgeving. Luxemburg word niet gedekt in de rechtsbijstands verzekeringen.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Robin!
Ik weet er alles van!
Ben daarom ook opgehouden met internationaal verkopen!
Je zit constant in de zenuwen als je een verzending doet die betaald is met Paypal(gaat het goed?is het een eerlijke koper?)
De kans dat je het offer word van een koper die gratis produkten wil is vrij groot!
Het is mij overkomen,en veel vrienden van mij ook,dus je kunt dan niet van incidenten spreken!
Paypal werkt volledig mee met deze vorm van oplichting!
Als verkoper trek je altijd aan het kortste eind,ondanks bewijs van verzending etc!
Dus toen ik 15 cent op mijn bankrekening kreeg met het verzoek om mijn bank toe te voegen,heb ik ze hartelijk bedankt voor de storting maar dat ik ze dus voor geen meter vertrouw,en ze never de kans geef om ook in mijn bankrekening te graaien!!
Nee voor mij en vrienden is het Painpal!
Voor kopers is het natuurlijk fantastisch!!
Groeten Mattie

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door Wim2007 »

1. Mijn vraag is nu wat is het verschil tussen een creditcard en paypal volgens mij geen verschil. Dus erg gevaarlijk.
Paypal kan inderdaad al vervanging voor een creditcard worden gebruikt bij online verkopen. Paypal heeft daarbij wel praktische voordelen: iedereen wordt in de praktijk altijd geaccepteerd zonder dat aan allerlei inkomenseisen moet worden voldaan. Verder is, in tegenstelling tot de meeste creditcards in Nederland, het aanhouden van een Paypal account gratis. Bovendien levert een Paypal account, in tegenstelling tot een creditcard, geen BKR registatie op.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Correctie, een credit card zonder krediet (dus een bestedingslimiet ipv een kredietlimiet/doorlopend krediet/gespreid maandelijks betalen) levert geen registratie bij BKR op. Bij een credit card zonder krediet schiet de bank wel maandelijks je credit card bestedingen voor maar dat levert nog geen registratie als krediet op bij BKR.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Correctie, een credit card zonder krediet (dus een bestedingslimiet ipv een kredietlimiet/doorlopend krediet/gespreid maandelijks betalen) levert geen registratie bij BKR op. Bij een credit card zonder krediet schiet de bank wel maandelijks je credit card bestedingen voor maar dat levert nog geen registratie als krediet op bij BKR.
De hoogte van het bestedingslimiet geldt in dat geval als krediet. Ook in dat geval volgt registratie bij het BKR. Dit geldt zelfs wanneer in het geheel geen gebruik wordt gemaakt van de creditcard.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Drie opmerkingen:

1. het geld wordt per internetincasso van je bankrekening op je Paypal-account gestort. Mocht je account gekraakt worden en er op die manier misbruik worden gemaakt dan kun je met internetbankieren de incasso ongedaan maken (reden: "niet akkoord met afschrijving"). Banken mogen dit niet weigeren omdat de internetincasso niet rechtsgeldig is (maar in de praktijk vanwege de handigheid wél wordt gebruikt en mag worden gebruikt). Paypal zit dan met de gebakken peren en moet dat geld dan vervolgens bij jou gaan terugharken (met incassobureau dreigbrieven etc.).

2. Zorg voor een sterk wachtwoord: handige checker:
http://www.passwordmeter.com/


Vooral leestekens: _-?><)( doen het goed in combinatie met cijfer s en letters

3.
Realiseer je dat Paypal geen bank is en slechter is beveiligd dan online bankieren.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Realiseer je dat Paypal geen bank is en slechter is beveiligd dan online bankieren.
Paypal is in Europa wel degelijk een bank. Het bedrijf werkt in de EU met een Luxemburgse banklicentie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal - Overschrijvings- id verwijderd- Niet meer veilig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De online betaaldienst van Paypal waar we het hier over hebben heeft helemaal niets te maken met deze Luxemburgse banklicentie. Dat betekent dat de wettelijke regels inzake bescherming van bankklanten ook niet van toepassing zijn.

Op je bankrekening kun je met een gerust hart je geld laten staan, bij Paypal is dat zeer af te raden.

Gesloten