LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale tv van ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
eleijten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:39

digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door eleijten »

Sinds maart 2008 neem ik zowel tv als internet en telefonie af bij @home inmiddels ziggp. Destijds heb ik gekozen voor @home vanwege goede reacties uit mijn omgeving over de producten.
Omdat ik het totale pakket aan producten zou afnemen, werd mij gratis digitale tv aangeboden. Ik zou een hiervoor een decoder ontvangen, Philips DCR 2022.

De afgelopen twee maanden heb ik enorm veel storing gehad wanneer ik digitaal tv keek. Continue geblokt beeld en een blauwe streep met “geen signaal” dwars over het beeld. Analoog werkt tv prima. Naar aanleiding van deze storing heb ik sinds 1 augustus 8 keer telefonisch contact gehad met iemand van de klantenservice die voor mij het probleem zou oplossen. Dat is tot op dit moment nog niet gebeurd. Ik ben tijdens mijn telefoongesprekken “van het kastje naar de muur” gestuurd. Ik heb inmiddels zelf
4 keer opnieuw digitale tv geïnstalleerd in opdracht van de klantenservice. Als dit niet zou lukken, is me een nieuwe decoder toegezegd. Daar heb ik inmiddels ook al 3 keer telefonisch contact over opgenomen. Blijkbaar kun je niet refereren aan een dergelijke afspraak, gemaakt tijdens een vorig telefoongesprek. Dus heb ik niet alleen 8 keer gebeld, maar ook 8 keer dezelfde klacht moeten uitleggen. Dus zet ik ernstig mijn vraagtekens bij de manier van klachtenregistratie bij ziggo etc.

Ook is me beloofd dat er een monteur van de technische dienst telefonisch contact met me zou opnemen om een afspraak te maken voor een servicebezoek. Achteraf blijkt dat het niet mogelijk is om een monteur te sturen, omdat mijn analoge tv- contract nog in aanvraag is. Deze aanvraag heb ik in maart gedaan. Ik zou er vanuit moeten kunnen gaan dat dit inmiddels verwerkt hebt. Na nogmaals te hebben gesproken met iemand van de klantenservice was een servicebezoek door een monteur wel mogelijk, maar natuurlijk wel voor rekening van de klant.

Inmiddels heb ik besloten om met ingang van 1 oktober 2008 te stoppen met het afnemen van de producten, omdat ik erg ontevreden ben over de manier van klachtenafhandeling en service. De persoon die aan de telefoon had, deed ook geen enkele moeite om me wel tevreden te stellen. Dus zoek ik een andere aanbieder. Vervolgens heb ik nog eens naar de klantenservice gebeld met de vraag naar welk emailadres ik een klachtenbrief kon sturen. Je zult het wel raden. Het wordt de klant op allerleid moeilijk gemaakt om contact op te nemen met het bedrijf, alles moet via internet. Maar een klachtenbrief moet volgens Ziggo toch echt verstuurd worden naar een postbusnr. In dit digitale tijdperk staat dat zijn minst vreemd!!!

Tot overmaat van ramp werd 's avonds mijn modem afgesloten. Na een uur priegelen aan mijn laptop bedacht ik me dat bellen met de klantenservice misschien iets zou opleveren. Die persoon aan de telefoon wist mij mede te delen dat mijn modem disabled was. Een verklaring hiervoor had hij niet. Zelf vond hij het ook vreemd.
Nou, het zou me niet verbazen als ze mij na al mijn (terechte) gezeur gewoon afgesloten hebben.

Ik heb helemaal klaar met ziggo en ga op zoek naar een andere aanbieder in de hoop dat het bij een ander wel soepel verloopt. Maar mijn grote zorg dat dit soort bedrijven een te grote machtspositie krijgen (weinig aanbieders) blijft!!!!!!

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door lammi »

ik begrijp niet dat zoveel mensen zo`n problemen hebben met ziggo. heb ook het pakket alles in een(tv, internet en bellen) en alles functioneerd gewoon goed. nooit geen problemen gehad(ja instalatiepakket verkeerd afgeleverd maar dat kan gebeuren, vind ik). kijk gewoon ook eens de kabels naar of die niet defect zijn i.p.v. meteen de klantenservices te bellen of misschien zijn ze verkeerd aangesloten. kan ook zijn dat ik heeeel veel geluk heb natuurlijk. :lol: :lol:

eleijten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:39

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door eleijten »

Hoi Lammi,

wil toch graag reageren op jouw bericht. Inmiddels hebben ik, mijn vriend en een elektricien alle kabels gecontroleerd. Klantenservice heeft inmiddels ook al aan de telefoon toegegeven dat de Philips decoder van slechte kwaliteit is. De samsung versie zou veel beter moeten zijn. Zoals ik ook al in mijn vorige bericht vertelde, kun je bij de klantenservice niet refereren aan gemaakte afspraken. dus toen ik voor de 8e keer terugbelde, kreeg ik nul op mijn rekest en moest ik voor de "verandering" weer eens wat kabels controleren en vervangen.

Misschien heb jij inderdaad ontzettende mazzel wat betreft ziggo. Tegelijkertijd zijn er wel meer dan 15000 klachten binnen gekomen bij de consumentenbond. dat zegt genoeg.

luukh
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 14:45

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door luukh »

Ik heb sinds vanochtend de samsung hd digitale ontvanger in huis. Dit vooral met het oog op het nieuwe eredivisie live kanaal. Affijn alles thuis geinstalleerd (ik woon in Houten), frequentie en netwerk idee ingesteld maar geen enkele zender gevonden.

En de klantenservice is ook de hele middag onbereikbaar. Ik begin nu de klachten over ziggo al een klein beetje te begrijpen. :?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u in de handleidingen gekeken of u een oplossing voor uw probleem kunt vinden?

http://www.ziggo.nl/klantenservice/inst ... leidingen/

susan2
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 21:58

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door susan2 »

Ik heb sinds een week digitale tv van ziggo met een samsung recorder. Helaas heb ik storingen op Rtl 4, 5, 7 en SBS 6. Krijg het volgende van ziggo per mail:

In de omgeving van uw huis is een storing op 316 MHz

? Storing op Transportstroom 19 / 316 MHz ?
4 RTL 4
5 RTL 5
6 SBS 6
7 RTL 7

Zullen het allemaal niet of slecht doen, er is een apparaat in uw buurt dat op deze frequentie een sterker signaal uitzend dan de kabel, daardoor wordt het beeld onderbroken.

Dit kan bijna elk elektrisch apparaat zijn. Bv een babyfoon, draadloze router ect.

Het makkelijkste dat u kunt doen is een gegoten kabel kopen, deze is beter beschermd tegen de straling van buitenaf (kabels met plastic dopjes helpen niet to nauwelijks).

Ik hoop dat ik u met deze informatie voldoende heb geïnformeerd, om het probleem op te lossen.

Wat vinden jullie daarvan? Is dit echt mijn probleem?

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door pvd »

@tdehond: De link die u geeft is niet te bekijken in het @home-gebied. We zijn nog niet omgezet.....

pvd

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door pvd »

@susan2:

Ja, dit is inderdaad jouw probleem: Ziggo is verantwoordelijk tot het AOP in de meterkast (bij nieuwe huizen), of in de woonkamer (bij ooude huizen). De bewoner is voor de binnenshuisbekabeling verantwoordelijk.

Waarschijnlijk is je probleem inderdaad op te lossen door goede kabels met metalen connectoren.

pvd

Bakbak
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2008 23:56

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door Bakbak »

Misschien heb jij inderdaad ontzettende mazzel wat betreft ziggo. Tegelijkertijd zijn er wel meer dan 15000 klachten binnen gekomen bij de consumentenbond. dat zegt genoeg.
Een aantal voorbeelden van deze klachten: Mijn monitor doet het niet meer sinds jullie Ziggo zijn. Mijn printer doet het niet meer. Windows wil niet opstarten etc.

Natuurlijk zijn er veel terechte klachten, maar naar mijn mening is er ontzettend veel onterechte klachten verstuurd. Deze behoren ook tot deze 15.000 klachten. Tevens zijn alle klachten weg gewerkt: http://www.nu.nl/news/1648531/50/rss/Zi ... werkt.html

Wat ik me afvraag is wat de uiteindelijke oplossing van de Klantenservice is geweest. Je kunt er van uitgaan dat het signaal in orde is zolang het analoge signaal goed is. Doet dit signaal het niet, dan doet ook niets het. Dit zal dan ook de reden zijn waarom je die kabels weer moest testen.

Je geeft ook aan dat de Klantenservice aangeeft dat de Philips decoder niet van goede kwaliteit is. Hebben ze je een vervangend model aangeboden? Want het hoort inderdaad niet dat dit probleem zo lang moet spelen.

Je geeft trouwens aan dat je modem is "disabled". De enige redenen hiervoor zou zijn een achterstand van betaling of een zogeheten " open relay". Dit laatste komt erop neer dat je spam verstuurd vanaf je computer. Dit kan onopgemerkt gebeuren door bijvoorbeeld een virus.

In elk geval succes.

jan de man
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2008 09:28

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door jan de man »

Beste Suzan het in gebruik hebben van slechte coax kabel kan inderdaad een probleem zijn met name als het signaal al te zwak binnenkomt en is mede ook afhankelijk van de lengte van de kabel 2 a 3 mtr van de aansluiting zal niet direct een probleem geven als deze van iets minder kwaliteit is. Echter de koppeling met de aansluiting ( coax connector ) kan dan nog wel een probleem zijn. Het beste is dat je hier volledig metalen connectors voor gebruikt welke tegenwoordig in iedere bouwmarkt verkrijgbaar zijn. Mocht je een langere kabel lengte hebben , dan kun het beste de coax kabel gebruiken die ook voor satelliet ontvangst gebruikt wordt , deze is te herkennen aan de koper of metaal folie die in de afscherming zit.Wat betreft de helpdesk van Ziggo , heb ik ook helaas aan de lijve moeten ondervinden dat deze van slechte kwaliteit is.
Van mijn aangetekende brief zegt de éne medewerker dat deze niet is binnengekomen de andere weer wel ( leest hem zelfs voor ) en vervolgens na 4 weken zegt een andere medewerker dat ik mijn opzegging door mij geannuleerd is :cry: .
Tevens sturen zij nooit geen schriftelijke bevestiging indien je hier om vraagt ( welk wel toegezegd is ).
De gratis ontvanger was bij mij niet gratis maar volgens de helpdesk en de advertentie van 16 Mei wel , dus hoe ze er bij komen dat de problemen opgelost zijn is mij een raadsel.
Mocht je nog het geluk hebben dat je de nieuwe ontvanger ontvangt en nog dezelfde kuren hebben dan zou de tip met de coaxkabel kunnen proberen.
In ieder geval nog sterkte met Ziggo.

dberkheij
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:02

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door dberkheij »

Hallo,
ik heb een Samsung digitale ontvanger met recorder (zie boven). Na enkele eerdere problemen (storingen etc) is een aantal weken geleden het volgende ontstaan. We kunnen het geluid alleen nog regelen door eerst op de 'tv'-knop te drukken, dan het geluid harder te zetten en dan weer op de 'stb'-knop te drukken. Ook 'mute' werkt op deze manier. Heel irritant dus.
enkele adviezen van Ziggo:
- gebruik twee afstandsbedieningen (tv voor het geluid en ontvanger voor zappen/digitale tv gids/internet etc)
- Ik raad u aan om de standaardwaarden of instellingen van de decoder terug te zetten en vervolgens de netwerkinstallatie opnieuw uit te voeren. Deze handelingen dient u te doen als de smartcard uit de decoder is.
- laatste tip van ziggo (na hele beschrijving, langer dan hierboven) was: Hartelijk bedankt voor uw e-mail. Er zijn een aantal problemen met de decoder geconstateerd. Een HDMI aansluiting zorgt ervoor dat het geluid alleen AAN of UIT kan, niet harder of zachter. Zelf heb ik thuis ook de decoder en ben er achter gekomen dat links bovenin de afstandsbediening 2 knoppen zitten TV en STB. Wilt u het geluid zachter zetten drukt u TV in en gebruik gewoon de harder en achter knop van de decoder. Zorg wel dat nadat u het geluid harder of zachter heb gezet u de knop STB weer indrukt.
Ze geven eigenlijk alleen oplossingen die ikzelf al had doorgegeven.
Volgens mij is het probleem ontstaan na een update, maar dit ontkennen ze bij ziggo. Het is echt letterlijk direct na de update onmogelijk geworden om het geluid direct aan te passen.
Heeft iemand hier ook last van?
gr Thea


[/i]

mipana
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 13:10

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door mipana »

Ik heb nog nooit zo''n waardeloos bedrijf meegemaakt.
Zonder dat ik het besteld heb krijg ik nu ineens een abonnement verandering omdat ik eredivisie live besteld zou hebben. Dus Niet.
Bellen heeft ook geen zin je wordt gewoon verbroken en dit gaat gewoon door en dan krijg je te horen dat het te druk is en beter is om later nog eens terug te bellen.
Ziggo............................ ZAKT JE BROEK VANAF.

dberkheij
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:02

Re: digitale tv van ziggo

Ongelezen bericht door dberkheij »

inmiddels heb ik antwoord gekregen (ze belden me op!) home cinema-set ertussenuit halen zou helpen (het probleem bestaat alleen alsik die niet aanheb, maar voor nieuws etc zet ik m echt niet aan!). Dit wil ik liever niet natuurlijk, ik kijk ook dvd's hiermee. Verder hebben ze me nummer van samsung gegeven. Die moet ik nog bellen.
gr Thea

Gesloten