LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Het enige dat ik mensen kan aanraden is nooit iets bij Jencikova te kopen, tenzij het op voorraad is.
Op 6 december 2006 hebben wij twee barkrukken besteld, levertijd ongeveer 12 weken. Na 12 weken nog niets gehoord, dus wij gebeld. Nee, ze zijn nog niet binnen, maar over twee weken worden ze waarschijnlijk geleverd. Twee weken later, nog niets gehoord. Wij gebeld: het wordt week 15. Kunt u dat garanderen? Nee, wij kunnen dat niet garanderen.... ja, wij kunnen het ook niet helpen dat er leveringsproblemen zijn, was de reactie(?!). Week 15: geen bericht. Wij weer gebeld, nee de krukken zijn nog niet binnen. Nou, dit heb ik nog noooit meegemaakt is de reactie van de verkoper. Maar ik verwacht echt dat ze er tegen het einde van de maand zijn. Toen eind april de krukken weer niet geleverd waren was het voor ons genoeg. Vooral het feit dat er vanuit Jencikova niet een keer contact is opgenomen over problemen met de leverancier, vind ik bijzonder storend.
Tja, als ik de frustraties op dit en een ander jencikova forum hier bij radar lees kan ik me niet voorstellen dat het uitzonderingen zijn.
Per fax en aangetekende brief hebben wij de order geannuleerd wegens wanprestatie en deze week onze aanbetaling teruggestort gekregen.
Uiteindelijk hebben we krukken voor 25% van de prijs gekocht bij Trendhopper, die waren gewoon op voorraad (wat een verademing), dus eindelijk dan toch krukken in de keuken. Toch heerlijk om iets uit te zoeken en dezelfde dag nog in huis te hebben. Voor ons nooit meer Jencikova, ondanks dat ze een showroom hebben vol leuke spullen.
Op 6 december 2006 hebben wij twee barkrukken besteld, levertijd ongeveer 12 weken. Na 12 weken nog niets gehoord, dus wij gebeld. Nee, ze zijn nog niet binnen, maar over twee weken worden ze waarschijnlijk geleverd. Twee weken later, nog niets gehoord. Wij gebeld: het wordt week 15. Kunt u dat garanderen? Nee, wij kunnen dat niet garanderen.... ja, wij kunnen het ook niet helpen dat er leveringsproblemen zijn, was de reactie(?!). Week 15: geen bericht. Wij weer gebeld, nee de krukken zijn nog niet binnen. Nou, dit heb ik nog noooit meegemaakt is de reactie van de verkoper. Maar ik verwacht echt dat ze er tegen het einde van de maand zijn. Toen eind april de krukken weer niet geleverd waren was het voor ons genoeg. Vooral het feit dat er vanuit Jencikova niet een keer contact is opgenomen over problemen met de leverancier, vind ik bijzonder storend.
Tja, als ik de frustraties op dit en een ander jencikova forum hier bij radar lees kan ik me niet voorstellen dat het uitzonderingen zijn.
Per fax en aangetekende brief hebben wij de order geannuleerd wegens wanprestatie en deze week onze aanbetaling teruggestort gekregen.
Uiteindelijk hebben we krukken voor 25% van de prijs gekocht bij Trendhopper, die waren gewoon op voorraad (wat een verademing), dus eindelijk dan toch krukken in de keuken. Toch heerlijk om iets uit te zoeken en dezelfde dag nog in huis te hebben. Voor ons nooit meer Jencikova, ondanks dat ze een showroom hebben vol leuke spullen.
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Wij hebben een bank gekocht bij Jencikova en zoals jullie kunnen raden is het 1 grote ellende.
We hebben de verkeerde bank geleverd gekregen (te groot) en de kwaliteit is om te huilen.
Wij zijn nu ruim 2 maanden verder met aangetekende brieven, bezoekjes, servicenrs etc.. Maar helaas komen ze niet met een oplossing.. Ze laten gewoon niets van zich horen.
Wij willen nu graag naar de rechter stappen. Wij hebben al een mail gestuurd naar de consumtenbond, boycot.nu etc..
Wellicht hebben meerdere van jullie hier interesse in..
Samen staan we altijd sterker dan alleen!
Gr Jessica
We hebben de verkeerde bank geleverd gekregen (te groot) en de kwaliteit is om te huilen.
Wij zijn nu ruim 2 maanden verder met aangetekende brieven, bezoekjes, servicenrs etc.. Maar helaas komen ze niet met een oplossing.. Ze laten gewoon niets van zich horen.
Wij willen nu graag naar de rechter stappen. Wij hebben al een mail gestuurd naar de consumtenbond, boycot.nu etc..
Wellicht hebben meerdere van jullie hier interesse in..
Samen staan we altijd sterker dan alleen!
Gr Jessica
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
beste mensen wij hebben gewacht en wachten tot op de dag van vandaag nog steeds. kortom een en al drama.
De stappen die wij nu genomen hebben zijn:
1) een aangetekende brief verzonden om Jencikova "ingebreke te stellen" daarbij de vraag onze bank incl. bijbehorende accesoires zsm te leveren.
na geen reactie te hebben gehad van het hoofdkantoor te zeewolde hebben wij gegoogled op rechts winkel Rotterdam, amsterdam en hebben met de hulp van deze organisatie juridische stappen ondernomen. (een aanrader voor alle gedupeerden)
_____________________
Nu komt het drama
nadat de levertijd verstreken was hebben wij gebeld met de vestiging Jencikova alexandrium in Rotterdam betreft de bank die wij hadden besteld. Deze was vertraagd, wij toonden begrip en gingen naar huis. Twee weken later hebben wij weer contact opgenomen met de vestiging en we kregen als excuus dat de vrachtwagens onderweg waren. Nou mooi je geloofd er in en je gaat naar huis in de veronderstelling dat je spoedig een telefoontje krijgt van de klantenservice voor het maken van een afspaak.
.........1 week later
Het was een regenachtige dag onderweg naar Alexandrium om verhaal te halen bij de Manager Dhr. A. Weerheim. Deze meneer kwam met het volgende "we verwachten een levering maar door het slechte weer zijn de vrachtwagens te laat, ok kan gebeuren.
voor sluitingstijd komen we terug.
voor sluitingstijd 20:55...
en helaas geen bank en geen vrachtwagen, de maat was voor ons vol, door onze felle reactie op het beleid hebben we direct een vergoeding gekregen. maar nog steeds geen bankstel. Telefonisch hebben wij van Jencikova doorgekregen dat het nog even duren.(Uiteraard hebben we zelf contact opgenomen)
2 weken later........
We zijn naar Jencikova weer gegaan om te achterhalen wanneer de bank geleverd zou worden en wilden niet meer praten over vrachtwagens en fabrikanten.
Uiteindelijk hebben wij weer een korting gekregen maar nog steeds geen bankstel.
de weken gaan voorbij...........
wij hebben een brief geschreven naar het hoofdkantoor van jencikova (helaas niet aangetekend) met de melding van hun doen en laten en dat dit niet zo verder kan.
De directeur dhr. xxx heeft snel gereageerd per mail met zijn excuus netjes vermeld dat al mijn kortingen etc. in het systeem staat en dat mijn bank spoedig bezorgd zal worden.......... al deze vertragingen zijn veroorzaakt door de fabrikant "ze hadden een interne verhuizing"
dit vond ik te gek voor woorden en heb op het interet gezocht naar alles wat maar op jecikova leek.
ik vond:
een Faillissement
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_fail ... p?id=20966
en daar ook een verslag van:
http://www.schreursenvanduin.nl/documen ... rslag5.pdf
en vele gedupeerde op tros radar
_______________________________________________
eventuele contact adressen
Directie
xxx
Recruiter
xxx
xxx
alles behalve positief, maar je kan het altijd proberen.
Nu 6 maanden later
Na nog tig x naar locatie te zijn geweest en alleen maarleugens aangehoord te hebben is nu eindelijk. een datum van levering bekend.
De bank kwam werkelijkk aan op de dag van de afspraak mooi...........
De 2 mannen correctie 'de jonge man' en een hele jonge gozer rond 17 jaar met de bouw van een 12 jarige, hebben geprobeerd de bank op diverse onprofessionele manieren de bank hoog omhoog te krijgen na 15 min.
2 buren zijn uiteindelijk mee gaan helpen en binnen 10 min was de bank binnen.
Wij constateerden dat niet al de kussen waren geleverd, de poot was beschadigd en er zat een scheurtje in de bank.
en daar gingen we weer............. gehaal en getrek. heb direct met Alexandrium gebeld en mijn verhaal gedaan en er wordt mij toegezegd dat de kussens nabesteld zouden worden.
ik heb de tot aan de deur bezorgers laten teken voor de schaden en de incomplete bank.
tot mijn spijt heb ik de bank aangenomen en betaald maar had weinig keus anders was het tot de dag van vandaag zitten op de grond.
wij hebben de kussens nog steeds niet ontvangen de bank begint al te plooien dus de prijs van bijna 2300,- is niet terug te zien in de kwaliteit.
Kortom een en al drama, ik persoonlijk koop nooit meer iets bij jencikova omdat ik daar genoeg redenen voor heb. de keus is aan u.
ik hoop dat een ieder die dit leest een goeie keus maakt voor dat hij of zij betaald voor een hoop ellende.
met vriendelijke groet, de gedupeerde
De stappen die wij nu genomen hebben zijn:
1) een aangetekende brief verzonden om Jencikova "ingebreke te stellen" daarbij de vraag onze bank incl. bijbehorende accesoires zsm te leveren.
na geen reactie te hebben gehad van het hoofdkantoor te zeewolde hebben wij gegoogled op rechts winkel Rotterdam, amsterdam en hebben met de hulp van deze organisatie juridische stappen ondernomen. (een aanrader voor alle gedupeerden)
_____________________
Nu komt het drama
nadat de levertijd verstreken was hebben wij gebeld met de vestiging Jencikova alexandrium in Rotterdam betreft de bank die wij hadden besteld. Deze was vertraagd, wij toonden begrip en gingen naar huis. Twee weken later hebben wij weer contact opgenomen met de vestiging en we kregen als excuus dat de vrachtwagens onderweg waren. Nou mooi je geloofd er in en je gaat naar huis in de veronderstelling dat je spoedig een telefoontje krijgt van de klantenservice voor het maken van een afspaak.
.........1 week later
Het was een regenachtige dag onderweg naar Alexandrium om verhaal te halen bij de Manager Dhr. A. Weerheim. Deze meneer kwam met het volgende "we verwachten een levering maar door het slechte weer zijn de vrachtwagens te laat, ok kan gebeuren.
voor sluitingstijd komen we terug.
voor sluitingstijd 20:55...
en helaas geen bank en geen vrachtwagen, de maat was voor ons vol, door onze felle reactie op het beleid hebben we direct een vergoeding gekregen. maar nog steeds geen bankstel. Telefonisch hebben wij van Jencikova doorgekregen dat het nog even duren.(Uiteraard hebben we zelf contact opgenomen)
2 weken later........
We zijn naar Jencikova weer gegaan om te achterhalen wanneer de bank geleverd zou worden en wilden niet meer praten over vrachtwagens en fabrikanten.
Uiteindelijk hebben wij weer een korting gekregen maar nog steeds geen bankstel.
de weken gaan voorbij...........
wij hebben een brief geschreven naar het hoofdkantoor van jencikova (helaas niet aangetekend) met de melding van hun doen en laten en dat dit niet zo verder kan.
De directeur dhr. xxx heeft snel gereageerd per mail met zijn excuus netjes vermeld dat al mijn kortingen etc. in het systeem staat en dat mijn bank spoedig bezorgd zal worden.......... al deze vertragingen zijn veroorzaakt door de fabrikant "ze hadden een interne verhuizing"
dit vond ik te gek voor woorden en heb op het interet gezocht naar alles wat maar op jecikova leek.
ik vond:
een Faillissement
http://www.curatoren.nl/fo/verslag_fail ... p?id=20966
en daar ook een verslag van:
http://www.schreursenvanduin.nl/documen ... rslag5.pdf
en vele gedupeerde op tros radar
_______________________________________________
eventuele contact adressen
Directie
xxx
Recruiter
xxx
xxx
alles behalve positief, maar je kan het altijd proberen.
Nu 6 maanden later
Na nog tig x naar locatie te zijn geweest en alleen maarleugens aangehoord te hebben is nu eindelijk. een datum van levering bekend.
De bank kwam werkelijkk aan op de dag van de afspraak mooi...........
De 2 mannen correctie 'de jonge man' en een hele jonge gozer rond 17 jaar met de bouw van een 12 jarige, hebben geprobeerd de bank op diverse onprofessionele manieren de bank hoog omhoog te krijgen na 15 min.
2 buren zijn uiteindelijk mee gaan helpen en binnen 10 min was de bank binnen.
Wij constateerden dat niet al de kussen waren geleverd, de poot was beschadigd en er zat een scheurtje in de bank.
en daar gingen we weer............. gehaal en getrek. heb direct met Alexandrium gebeld en mijn verhaal gedaan en er wordt mij toegezegd dat de kussens nabesteld zouden worden.
ik heb de tot aan de deur bezorgers laten teken voor de schaden en de incomplete bank.
tot mijn spijt heb ik de bank aangenomen en betaald maar had weinig keus anders was het tot de dag van vandaag zitten op de grond.
wij hebben de kussens nog steeds niet ontvangen de bank begint al te plooien dus de prijs van bijna 2300,- is niet terug te zien in de kwaliteit.
Kortom een en al drama, ik persoonlijk koop nooit meer iets bij jencikova omdat ik daar genoeg redenen voor heb. de keus is aan u.
ik hoop dat een ieder die dit leest een goeie keus maakt voor dat hij of zij betaald voor een hoop ellende.
met vriendelijke groet, de gedupeerde
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Blijkbaar ben ik niet de enige met problemen met de winkel Jencikova en hoewel gedeelde smart halve smart is, zit ik nog steeds op een luchtbed.
Begin mei heb ik een potenza hoekbank bij Jencikova filiaal Molsteeg gekocht. Een hoekbank in twee delen, met een loungedeel van 1.22 breed. Echt een luxebank en het moet gezegd een uitstekend zit- en ligcomfort. Tenminste als ik de bank ooit nog eens in huis krijg.
Jencikova heeft sinds een aantal weken een nieuwe bezorgbedrijf, dit keer professionele verhuizers dat belooft veel goeds. Na het bericht dat de bank is aangekomen maak ik snel een afspraak met de bezorgfirma, helaas op de beoogde bezorgdag hoor ik dat ze mij vergeten zijn in te plannen. Vervelend, maar er zijn erger dingen op de wereld. Nieuwe afspraak voor dinsdag gemaakt, op deze dag krijg ik te horen dat ik voor woensdag ben ingepland. Tweede vrije dag, het wordt nu een tikkeltje irritant.
Woensdag dan, door de firma Jencikova is bepleit dat ik dan als eerste aan de beurt ben, afijn woensdag om 10:00 word ik gebeld met de mededeling dat ze er met een uurtje zijn. De afspraak dat ik als eerste aan de beurt ben is bij de professionele verhuizer niet bekend.
Maar dan om 11:00 zijn ze er echt, de verhuizer werpt 1 blik op de trap en zegt: ronde trappen daar doen we niet aan. Bovendien komt de bank niet boven. Probleem dus Tom Poes verzin een list!
De verhuizer meldt dat de opdracht van Jencikova is dat meubels in de verpakking naar boven moeten, dit ivm met beschadigingen. Op zich een goed idee, maar niet als je in de Amsterdamse Jordaan woont. En dan bedoel ik niet in een kapitaal pand met brede opgang! Afijn bank weer terug in de bestelauto en richting opslag.
Ik bel met Jencikova om tot een oplossing te komen, de verkoper van dienst is verbolgen over de bezorgservice en belooft een oplossing en aansluitend telefoontje naar mij met de uitslag. Het is nog steeds woensdag. Vrijdag ga ik zelf maar even langs Jencikova want een telefoontje is nog niet ontvangen.
Ik spreek nu met een andere verkoper die niet helemaal up to date is van het verhaal. De oplossing van de mevrouw is dat ik zelf de bank naar boven moet brengen, de bezorgers brengen de bank dan tot op mijn stoep. Ik vind dit niet zo'n goed idee, de tweede optie is een andere verhuizer inschakelen maar dan wel voor eigen rekenening. Vind ik weer geen goed idee.
Ben ik nou echt te veeleisend als ik stel dat ik een (niet zo'n hele goedkope) bank koop incl bezorging en dat ik dan verwacht dat de bank ook boven gebracht wordt? Ik vertel de mevrouw de argumenten van de verhuizer en ze snuift: de bank moet natuurlijk uit de verpakking, je krijgt in amsterdam anders geen bank naar boven (klinkt logisch)! Ze belt met de bezorgfirma en maakt de afspraak dat ze mij binnen een uur bellen voor een nieuwe bezorgafspraak onder de nieuwe condities.
's Avonds om 21:30 bel ik zelf de bezorgfirma en krijg zowaar iemand aan de lijn. Die kan verder weing voor me betekenen, of ik maandaochtend na 8:00 even wil terugbellen.
En natuurlijk ga ik dat doen, alleen krijg ik zo langzamerhand het gevoel dat ik door zowel Jencikova als de bezorgfirma aan het lijntje wordt gehouden. Blijkbaar is de samenwerking tussen de partijen nog niet optimaal en ik probeer nu te bemiddelen en me cooperatief op te stellen en oplossingen te verzinnen.
Ik ben benieuwd of bank komende week nog bezorgd wordt.
Heeft iemand een tip? Annuleren zou ik graag doen maar volgens mij moet ik dan wel 30% betalen. En eigenlijk wil ik de bank ook gewoon wel hebben. Desnoods zorg ik zelf voor tillers, zijn er twee sterke tillers m/v in de buurt?
Weet iemand wie de (italiaanse) producent van de bank Potenza is?
Met vriendelijke groet Anja
Begin mei heb ik een potenza hoekbank bij Jencikova filiaal Molsteeg gekocht. Een hoekbank in twee delen, met een loungedeel van 1.22 breed. Echt een luxebank en het moet gezegd een uitstekend zit- en ligcomfort. Tenminste als ik de bank ooit nog eens in huis krijg.
Jencikova heeft sinds een aantal weken een nieuwe bezorgbedrijf, dit keer professionele verhuizers dat belooft veel goeds. Na het bericht dat de bank is aangekomen maak ik snel een afspraak met de bezorgfirma, helaas op de beoogde bezorgdag hoor ik dat ze mij vergeten zijn in te plannen. Vervelend, maar er zijn erger dingen op de wereld. Nieuwe afspraak voor dinsdag gemaakt, op deze dag krijg ik te horen dat ik voor woensdag ben ingepland. Tweede vrije dag, het wordt nu een tikkeltje irritant.
Woensdag dan, door de firma Jencikova is bepleit dat ik dan als eerste aan de beurt ben, afijn woensdag om 10:00 word ik gebeld met de mededeling dat ze er met een uurtje zijn. De afspraak dat ik als eerste aan de beurt ben is bij de professionele verhuizer niet bekend.
Maar dan om 11:00 zijn ze er echt, de verhuizer werpt 1 blik op de trap en zegt: ronde trappen daar doen we niet aan. Bovendien komt de bank niet boven. Probleem dus Tom Poes verzin een list!
De verhuizer meldt dat de opdracht van Jencikova is dat meubels in de verpakking naar boven moeten, dit ivm met beschadigingen. Op zich een goed idee, maar niet als je in de Amsterdamse Jordaan woont. En dan bedoel ik niet in een kapitaal pand met brede opgang! Afijn bank weer terug in de bestelauto en richting opslag.
Ik bel met Jencikova om tot een oplossing te komen, de verkoper van dienst is verbolgen over de bezorgservice en belooft een oplossing en aansluitend telefoontje naar mij met de uitslag. Het is nog steeds woensdag. Vrijdag ga ik zelf maar even langs Jencikova want een telefoontje is nog niet ontvangen.
Ik spreek nu met een andere verkoper die niet helemaal up to date is van het verhaal. De oplossing van de mevrouw is dat ik zelf de bank naar boven moet brengen, de bezorgers brengen de bank dan tot op mijn stoep. Ik vind dit niet zo'n goed idee, de tweede optie is een andere verhuizer inschakelen maar dan wel voor eigen rekenening. Vind ik weer geen goed idee.
Ben ik nou echt te veeleisend als ik stel dat ik een (niet zo'n hele goedkope) bank koop incl bezorging en dat ik dan verwacht dat de bank ook boven gebracht wordt? Ik vertel de mevrouw de argumenten van de verhuizer en ze snuift: de bank moet natuurlijk uit de verpakking, je krijgt in amsterdam anders geen bank naar boven (klinkt logisch)! Ze belt met de bezorgfirma en maakt de afspraak dat ze mij binnen een uur bellen voor een nieuwe bezorgafspraak onder de nieuwe condities.
's Avonds om 21:30 bel ik zelf de bezorgfirma en krijg zowaar iemand aan de lijn. Die kan verder weing voor me betekenen, of ik maandaochtend na 8:00 even wil terugbellen.
En natuurlijk ga ik dat doen, alleen krijg ik zo langzamerhand het gevoel dat ik door zowel Jencikova als de bezorgfirma aan het lijntje wordt gehouden. Blijkbaar is de samenwerking tussen de partijen nog niet optimaal en ik probeer nu te bemiddelen en me cooperatief op te stellen en oplossingen te verzinnen.
Ik ben benieuwd of bank komende week nog bezorgd wordt.
Heeft iemand een tip? Annuleren zou ik graag doen maar volgens mij moet ik dan wel 30% betalen. En eigenlijk wil ik de bank ook gewoon wel hebben. Desnoods zorg ik zelf voor tillers, zijn er twee sterke tillers m/v in de buurt?
Weet iemand wie de (italiaanse) producent van de bank Potenza is?
Met vriendelijke groet Anja
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Nodig je familie uit, en ga vlak voor sluitingstijd zitten op de wel goede in de showroom, chips en cola mee, bier mag ook!
Met video camera, dus dan moeten ze wel alles wat er staat weg halen en geld terug geven, niet eerder vertrekken!
Als je genoeg familie hebt zal zelfs de Politie je er niet uitzetten, wel deze verhalen hier uitprinten en laten zien!
Alleen was ik een keer vergeten dat er ook Politie mensen in de familie zitten, dus....
toen moesten ze wel, en die koopavond gingen 14 tevreden klanten met veel geld terug naar huis!
De winkel ging dus pas om 21. 48 dicht!
We hebben bij deze mensen thuis dus nog na afloop nog lang op de grond gezeten, maar financieel zitten ze niet meer aan de grond!
Vrijdag koopavond, en Zaterdag een bankstel geplaatst door naastgelegen winkel, beter en goedkoper en ze wilde graag de video zien!
Als je Vrijdag pas om 21.48 naar huis kan, en Zaterdag ochtend iets leuks vind in de winkel ernaast om 9.02 uur, en ze waren met bezorgen zelfs sneller als de kopers...
9.34 stonden ze dus al in de voortuin te wachten!
Dus ook zo kun je problemen oplossen!
Met video camera, dus dan moeten ze wel alles wat er staat weg halen en geld terug geven, niet eerder vertrekken!
Als je genoeg familie hebt zal zelfs de Politie je er niet uitzetten, wel deze verhalen hier uitprinten en laten zien!
Alleen was ik een keer vergeten dat er ook Politie mensen in de familie zitten, dus....
toen moesten ze wel, en die koopavond gingen 14 tevreden klanten met veel geld terug naar huis!
De winkel ging dus pas om 21. 48 dicht!
We hebben bij deze mensen thuis dus nog na afloop nog lang op de grond gezeten, maar financieel zitten ze niet meer aan de grond!
Vrijdag koopavond, en Zaterdag een bankstel geplaatst door naastgelegen winkel, beter en goedkoper en ze wilde graag de video zien!
Als je Vrijdag pas om 21.48 naar huis kan, en Zaterdag ochtend iets leuks vind in de winkel ernaast om 9.02 uur, en ze waren met bezorgen zelfs sneller als de kopers...
9.34 stonden ze dus al in de voortuin te wachten!
Dus ook zo kun je problemen oplossen!
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Anjavdg,
Ik ben bang dat je weinig recht tot spreken hebt.
Ik ken de levervoorwaarden van Jencikova niet.
In de branche zijn de CBW voorwaarden het meest gebruikt (Jencikova is daar niet bij aangesloten en heeft andere voorwaarden).
Volgens CBW voorwaarden is het aan de consument om de winkelier er voor de koop op te wijzen dat gezien de woonsituatie een kraan of lift nodig is voor bezorging. Laat de consument dit na, dan zijn extra kosten sowieso voor de consument.
Hoe is je vorige bank naar boven gekomen?
Ik ben bang dat je weinig recht tot spreken hebt.
Ik ken de levervoorwaarden van Jencikova niet.
In de branche zijn de CBW voorwaarden het meest gebruikt (Jencikova is daar niet bij aangesloten en heeft andere voorwaarden).
Volgens CBW voorwaarden is het aan de consument om de winkelier er voor de koop op te wijzen dat gezien de woonsituatie een kraan of lift nodig is voor bezorging. Laat de consument dit na, dan zijn extra kosten sowieso voor de consument.
Hoe is je vorige bank naar boven gekomen?
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Bij bepaalde steden weet je dat ze wel eens hoog wonen,dus moet je als ervaren winkel wel vragen....
Als ik lees van puber zonder spierballen, en burenhulp...?
Soms is de hijsbalk klaar en geen probleem,
en kun je in een normale woning de draai niet halen voorom, dus via steeg erg veel omlopen!
Dit was ooit het geval ik een huurwoning die ik ooit had!
Als je produkten verkoop die niet door elke deur kunnen moet je als winkelier hier naar vragen!
Als ik lees van puber zonder spierballen, en burenhulp...?
Soms is de hijsbalk klaar en geen probleem,
en kun je in een normale woning de draai niet halen voorom, dus via steeg erg veel omlopen!
Dit was ooit het geval ik een huurwoning die ik ooit had!
Als je produkten verkoop die niet door elke deur kunnen moet je als winkelier hier naar vragen!
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Dat de bank over twee ronde trappen naar boven moet heb ik duidelijk aangegeven tijdens de aankoop. Dat was volgens de verkoper: "geen probleem mevrouwtje". En dan vertrouw je daar toch een beetje op.
De oude bank is over de trap zowel omhoog als omlaag gegaan. Zonder problemen. De nieuwe bank is korter, de rugleuning lager (van grond tot bovenkant rugleuning) en ietsje dieper (qua zitdiepte). De pootjes worden los geleverd en de matras kan los van het onderstel vervoerd worden. Zonder doos blijft er niets van de bank over en volgens mij gaat de bank gewoon over de trap. Zonee dan heb ik pas echt een uitdaging.
Maar voorlopig wil de bezorger de bank niet eens uitpakken, omdat dat de opdracht van Jencikova is. Er zit wat wrevel tussen die twee partijen, met mijzelve niet als lachende derde!
Morgen nieuwe poging ik trek mijn werkkleding vast aan.. javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
De oude bank is over de trap zowel omhoog als omlaag gegaan. Zonder problemen. De nieuwe bank is korter, de rugleuning lager (van grond tot bovenkant rugleuning) en ietsje dieper (qua zitdiepte). De pootjes worden los geleverd en de matras kan los van het onderstel vervoerd worden. Zonder doos blijft er niets van de bank over en volgens mij gaat de bank gewoon over de trap. Zonee dan heb ik pas echt een uitdaging.
Maar voorlopig wil de bezorger de bank niet eens uitpakken, omdat dat de opdracht van Jencikova is. Er zit wat wrevel tussen die twee partijen, met mijzelve niet als lachende derde!
Morgen nieuwe poging ik trek mijn werkkleding vast aan.. javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Zorg bij de aankoop dat dergelijke afspraken op de order vermeld wordt.Dat de bank over twee ronde trappen naar boven moet heb ik duidelijk aangegeven tijdens de aankoop.
Dit om latere "misverstanden" te voorkomen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 aug 2007 16:47
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Ook wij hebben slechte ervaringen : tafel van 3 meter lang gekocht bij filiaal Molsteeg. Drie maanden levertijd werden vier maanden (kan gebeuren). Tafel binnen, bleken met nieuwe vervoerder (Inventra) in zee te zijn gegaan, zou contact met ons opnemen om de tafel per lift naar boven te brengen. Na anderhalve week zelf maar gebeld, Inventra bleek geen lift te hebben. Opdracht gegeven de tafel bij een verhuizer te bezorgen, tafel geheel betaald in filiaal, op de afgesproken dag levert Inventra de tafel toch bij ons. Niemand kon iets vinden van de afspraak dat de tafel naar de verhuizer moest (terwijl dit toch echt afgesproken was en ik de afspraak ook gecontroleerd hebt bij Inventra, de persoon met wie ik gesproken had was echter onvindbaar) Of ik nog even wilde betalen, bleek ook niet goed doorgegeven te zijn. Ze wilden de tafel toen wel naar de verhuizer brengen, maar dan moest ik extra betalen. De tafel toen in de gemeenschappelijke hal laten zetten en later door de verhuizer naar boven gebracht. Jencokiva gaf niet thuis, kon niets meer vinden van de gemaakte afspraken, vond dat ik niet moest zeuren, ik had mijn tafel nu toch. Advies : koop hier nooit iets !
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Wij hebben begin juli 2007 een bank besteld met een verwachtte levertijd van 3 maanden, we zitten nu op 5 maanden en nog steeds niets.
Je wordt aan het lijntje gehouden met, er staat een vrachtwagen te lossen en daar zit ie wel bij........, niet dus.
We hebben aanbetaald dus dat gaan we terug halen in de winkel op zaterdag als het lekker druk is, dat wordt gezellig!!
Koop niets bij ze en als je het wel doet NIET aanbetalen!!!!
Je wordt aan het lijntje gehouden met, er staat een vrachtwagen te lossen en daar zit ie wel bij........, niet dus.
We hebben aanbetaald dus dat gaan we terug halen in de winkel op zaterdag als het lekker druk is, dat wordt gezellig!!
Koop niets bij ze en als je het wel doet NIET aanbetalen!!!!
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Ik heb een tafel gekocht bij Jenkicova. Het was in de uitverkoop als showroommodel. Bij levering was de tafel niet goed ingepakt waardoor beschadigingen zijn ontstaan. Ook bleek een vaas op een beschadigd stuk tafel gezet te zijn. Die had ik dus niet gezien in de winkel.
Het valt natuurlijk niet te bewijzen. De zeer ongemanierde verkoper was in een opvolgend gesprek hierover zeer onbeschoft, zowel aan de telefoon als in de winkel. Je kunt op z'n minst je klanten normaal benaderen, als ze ook jou normaal benaderen. De man bleek alleen maar op scoren uit te zijn. Hele vervelende ervaring als je voor het eerst een dure tafel aanschaft.
Het valt natuurlijk niet te bewijzen. De zeer ongemanierde verkoper was in een opvolgend gesprek hierover zeer onbeschoft, zowel aan de telefoon als in de winkel. Je kunt op z'n minst je klanten normaal benaderen, als ze ook jou normaal benaderen. De man bleek alleen maar op scoren uit te zijn. Hele vervelende ervaring als je voor het eerst een dure tafel aanschaft.
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Begin februari 6 stoelen voor bij de eettafel gekocht. Ze zouden binnen 12 weken geleverd worden. Na 16 weken werden we gebeld dat ze binnen waren. Omdat we echter 2 dagen later een week op vakantie zouden gaan, wilden wij de levering daarna laten plaatsvinden. Hierop werd heel geïrriteerd gereageerd en werd het gesprek beëindigd zonder afspraak.
Toen we na onze vakantie belden om de afspraak te maken, werd ons verteld dat dat niet ging. Jencikova had (nu ineens..??) de verkeerde kleur stoelen ontvangen en het kon nog een aantal weken duren. Nadat we aangaven hiermee niet akkoord te gaan werd toegezegd dat we zouden worden teruggebeld. Geheel volgens verwachting is dit niet gebeurd. Het is nu maar afwachten wanneer we weer iets horen.
Hoewel we dit natuurlijk niet zeker weten, denken we dat ze onze stoelen aan andere klanten hebben bezorgd die dezelfde stoelen hebben besteld.
Gelukkig hebben we geen cent aanbetaald.
Blijkbaar is er nog niets veranderd sinds de uitzending....
Toen we na onze vakantie belden om de afspraak te maken, werd ons verteld dat dat niet ging. Jencikova had (nu ineens..??) de verkeerde kleur stoelen ontvangen en het kon nog een aantal weken duren. Nadat we aangaven hiermee niet akkoord te gaan werd toegezegd dat we zouden worden teruggebeld. Geheel volgens verwachting is dit niet gebeurd. Het is nu maar afwachten wanneer we weer iets horen.
Hoewel we dit natuurlijk niet zeker weten, denken we dat ze onze stoelen aan andere klanten hebben bezorgd die dezelfde stoelen hebben besteld.
Gelukkig hebben we geen cent aanbetaald.
Blijkbaar is er nog niets veranderd sinds de uitzending....
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Zolang dezelfde mensen er werken zal er echt niets veranderen.
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
OOK wij hebben dezelfde ervaringen met Jennickova....tafel en een bijzetafel besteld....nu een andere bijzettafel gekregen want die we bestel hadden, hadden wze probelem met de leverancier. Eettafel wordt waarschijnlijk helemaal niet meer geleverd, want er zijn probelemen met de leverancier. Als je vraagt wie leverancier is en of je hem zelf mag bellen, krijg je geen antwoord..... IDD geholpen door Lonneke dela...bij Villa Arena, ze doet helemaal niets voor je als klant!!!! begin dit jaar besteld, we hadden het graag eerder geweten dat de tafel niet komt.... echt een service van nix...
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
De toko is failliet, vernam ik vanmiddag.
Erg fijn, want ik was natuurlijk zo stom om de aanbetaling te voldoen.
Voor andere gedupeerden: zaterdag 23 augustus is er in de Villa Arena-vestiging vanaf 10.00 uur een 50% uitverkoop. Daar gaan we maar eens een flinke smoel opzetten!
Erg fijn, want ik was natuurlijk zo stom om de aanbetaling te voldoen.
Voor andere gedupeerden: zaterdag 23 augustus is er in de Villa Arena-vestiging vanaf 10.00 uur een 50% uitverkoop. Daar gaan we maar eens een flinke smoel opzetten!
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
@ irritant
Je bent hier niet de enige.
Ik heb een dressior en een bank bij die ****** besteld die zouden rond week 35 binnen komen krijg ik een brief dat ze falliet zijn.
Ik ga denk ik ook maar 23 augustus langs om eff verhaal te halen.
Hoop trouwens niet voor de mensen die er nog meer last van hebben dat ze teveel hebben aanbetaald, ik ben waarschijnlijk mijn 564 euro gewoon kwijt.
Je bent hier niet de enige.
Ik heb een dressior en een bank bij die ****** besteld die zouden rond week 35 binnen komen krijg ik een brief dat ze falliet zijn.
Ik ga denk ik ook maar 23 augustus langs om eff verhaal te halen.
Hoop trouwens niet voor de mensen die er nog meer last van hebben dat ze teveel hebben aanbetaald, ik ben waarschijnlijk mijn 564 euro gewoon kwijt.
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Heb net met het advocatenkantoor gesproken. Schuldeisers krijgen waarschijnlijk geen of niet veel geld voor. Ook als je zaterdag naar de winkel gaat, kun je niet aanbetaling van het totaalbedrag aftrekken. Je krijgt net als alle anderen alleen de korting.
Let op: over garantie kan niets gezegd worden, je moet zelf je spullen meenemen, etc.
Helaas, ik ben 1000 euri armer....
gr Calijn
Let op: over garantie kan niets gezegd worden, je moet zelf je spullen meenemen, etc.
Helaas, ik ben 1000 euri armer....
gr Calijn
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 sep 2008 17:18
Re: Zeer slechte ervaringen bij Jencikova: +7 maanden
Ongeveer 5 maanden geleden heb ik een bank besteld bij Jencikova. De bank zou eind juli worden geleverd, maar er vond uiteraard geen levering plaats. In een telefoontje naar Jencikova werd aangegeven dat de bank in september zou worden geleverd. Midden augustus kreeg ik ook de brief van de curator. Het was duidelijk… weg voorschot (1000 euro) en geen bank. Ik heb toen besloten om contact op te nemen met de fabriek/leverancier die mijn bank zou fabriceren (had ik al uitgezocht voordat ik de bank heb besteld) met de vraag wat de status is en indien hij al klaar is ik hem rechtstreeks van ze kan kopen. Ik kreeg vrij snel een reactie terug: “de bank is klaar en staat in ons magazijn, als je wil kunnen we hem rechtstreeks aan je leveren voor .... euro, levertijd is 1 week nadat de betaling is ontvangen”. Beide partijen happy. De fabriek is happy omdat ze de bank alsnog kunnen verkopen. Jencikova had uiteraard nog niet betaald aan ze en ze hadden een bank staan waar ze weinig mee kunnen. Ik ben natuurlijk ook blij, uiteindelijk betaal ik in totaal 640 euro minder omdat Jencikova failliet is
Dus mijn tip is: als de bestelling nog in de fabriek zou kunnen staan en je weet welke fabriek/leverancier je bestelling zou fabriceren… neem contact met ze op, mogelijk kan je een zelfde deal sluiten
Dus mijn tip is: als de bestelling nog in de fabriek zou kunnen staan en je weet welke fabriek/leverancier je bestelling zou fabriceren… neem contact met ze op, mogelijk kan je een zelfde deal sluiten