LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frisia

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
stickleback

Frisia

Ongelezen bericht door stickleback »

Ik heb eergisteren een offerte op laten maken door een vertegenwoordigster van Frisia financiering voor een tweede hypotheek van 30.000 Euro. Mij werd ook een overlijdensrisico verzekering meegeoffreerd. Meegefinancierd in de hypotheek. Kosten voor die overlijdensrisicodekking 11.000 euro, (Ik ben geen stuntpiloot mijn vrouw is niet werkzaam bij de explosieve opruimings dienst, ik ben 39 jaar en rook niet, verder zijn wij gelukkig gezond?) Maar doordat de kosten in de hypotheek meegefinancierd zijn loopt mijn schuld na de looptijd op tot 42.000 Euro i.p.v. 30.000 Euro. En ik moet er 20 jaar rente over betalen. Al bij al komt het neer op een overlijdensrisico dekking van 24.000 Euro voor een 2de hypotheek van 30.000 Euro, onbegrijpelijk. Dit is misdadige flessentrekkerij. Iedereen die met Frisia in zee wil wees gewaarschuwd!

Bij Reaal betaal ik voor dezelde dekking 4.000 Euro (bron independer)? Hoe kan dit?

Jack747

Re: Frisia

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hi Stickleback,
Bij Reaal betaal ik voor dezelde dekking 4.000 Euro (bron independer)? Hoe kan dit?
Marktwerking, iedere maatschappij stelt de eigen tarieven vast.

Een advies, sluit nooit een orv tegen koopsom af. Waarom niet?
- je betaalt de premie vooruit, met meestal geen restitutiemogelijkheid. Verandert er dus iets, dan ben je je geld kwijt.

- van polissen tegen koopsom wordt een fors deel van de koopsom als provisie uitbetaald aan de verkoper. 40 to 60% is geen uizondering, en ik heb weleens hogere percentages horen noemen, met name bij Optima Hypotheken. DSB/Frisia is natuurlijk veel groter en levert dus veel meer aanvragen, dus het is best aannemelijk dat DSB/Frisia ook een hogere provisie heeft bedongen, wellicht door het koopsomtarief te verhogen. Immers het moet wel betaald worden, en daarvoor ben jij...

Succes!

Jack

robert73

Re: Frisia

Ongelezen bericht door robert73 »

Tja een koopsom van 11000 voor een dekking van 24000 heeft niets te maken met verzekeren maar met plukken.

Maarja die reclames van frisia moeten natuurlijk ook ergens van betaald worden.

Niet in zee met frisia.

Gesloten