LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Planet naar KPN: dubbel betalen en vervolgens afgesloten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Fabritius18

van Planet naar KPN: dubbel betalen en vervolgens afgesloten

Ongelezen bericht door Fabritius18 »

Luister en huiver .....

ik heb sinds mijn heugenis Planet Adsl - ISDN en tot februari tot volle tevredenheid. In februari kreeg ik een aanbieding om over te gaan naar InternetPlusBellen. Ik vragen of ik mijn ISDN apparatuur dan wel zou kunnen blijven gebruiken en het antwoord: ja hoor, geen probleem. Nou, na alles aangesloten te hebben bleek dat dus niet het geval, wat na een uitgebreide omzwerving via wachtrijen van KPN SUpport (sic) bevestigd werd....

Alles gecanceld en teruggestuurd en de installatie weer teruggedraaid - alles werkte gelukkig nog gewoon.

In Mei merkte ik dat alles weliswaar werkte, maar dat ik ook inmiddels dubbel betaalde voor mijn Internet. Naar Planet gemaild en een aantal keer mailtjes terug gehad, zonder enige inhoud echter: zo te zien een automatische beantwoorder met weinig verstand van zaken. Op 27 mei wel een brief gehad van KPN: uw Internet aansluiting kan niet worden geleverd omdat. Ja ja: echt: zo eindigde de brief. Niet leveren, maar nog steeds wel dubbel factureren....

Tevens op 29 mei een brief ontvangen van KPN dat ze me niet konden bereiken (mijn vaste lijn schakelt door naar mijn mobiel en daar staat voice mail op: geen enkele melding gehad ... maar goed). Met de vraag om een nummer in Amersfoort te bellen - dat direct een afzwaai toonsignaal geeft als ik het probeer te bellen ...

Op 4 juli nog maar eens gemaild en gevraagd om een oplossing, maar weer een automatisch antwoord met ontvangstbevestiging en zonder inhoud. Op 23 juli herhaalde zich dat. Toen nog maar eens gebeld en het uitgelegd: wel nu: KPN kon het wel oplossen, maar dan liep ik het risico dat mijn internet verbinding zou worden afgesloten. Ik heb toen aangegeven dat ik toch de dubbele facturering opgelost wou hebben en dat dat toch echt een zaak van KPN was omdat goed te regelen.

Je raad het al: op 14 augustus was mijn internet verbinding en email inderdaad afgesloten. Na 1,5 dag bellen en 8 KPN'ers aan de lijn gehad te hebben en 3,5 uur in de wacht te hebben gestaan a E0,10 per minuut had ik bereikt dat die blokkade was opgeheven. Het zou uitgezocht worden en tot eind augustus kon ik in ieder geval probleemloos internetten. Ondertussen zou KPN alles uitzoeken en het teveel betaalde terugstorten.

Maar inmiddels weet ik beter. Op 20 augustus 10:30 ben ik wederom afgesloten. Ik ben begonnen de gesprekken met KPN op te nemen, want anders geloof je niet hoeveel mensen je aan de lijn krijgt om het probleem uit te leggen. Het is me drie keer overkomen dan ik na drie keer doorverbinden (telkens met een HALF UUR wachttijd) in een Antwerpse gelegenheid uitkwam, waar ze NIETS kunnen doen, zelfs niet bellers doorverbinden met een andere KPN verbinding (hier lijkt me nog nuttig ontwikkelwerk vanuit KPN nederland te doen: dat moet beter kunnen ...). Een van de dieptepunten: een dame die me aggressief te kennen geeft me niet te kunnen helpen en dat de enige afdeling die me kan helpen te bereiken is in Groningen. Vervolgens dat nummer maar weer geprobeerd: inmiddels afgesloten met een doorverwijzing naar 0900-0244 (0,10 per minuut). Dank je wel, Klanten Service van KPN! Dit geval staat nog net iets onder een van de Antwerpse dames die me doorverwijst naar 0900-0244 optie 4 - 2 -2, die me in een IVR systeem brengt die niets met mijn probleem te maken heeft (allebei opgenomen en controleerbaar ...). Of de meneer die me zal doorverbinden met de juiste afdeling en me vervolgens parkeert in de wachtrij met het hoofdmenu van 0900-0244: mooie service nadat ik hem in 4 minuten mijn probleem had uitgelegd.

Maar er gloort hoop: gisteren om 13:32 de garantie gehad dat mijn Internet service BINNEN 24 UUR weer hesteld is. Halleluja! Ondanks dat ook dit opgenomen is: ook deze belofte is niet nagekomen. Deze posting stuur ik noodgedwongen via een modem (het wordt te lang om uit te leggen wat dat is, misschien later een keer).

U denkt wellicht dat ik mijn diensten bij KPN zou moeten opzeggen na zoveel broddelwerk. Exact mijn gedachte. Maar dat kan niet. Mijn dienst is nu namelijk geblokkeerd en dan kan KPN geen opzeggingen accepteren..... misschien dat ik er over een paar jaar om kan lachen, maar nu nog even niet.

TdeHond

Re: van Planet naar KPN: dubbel betalen en vervolgens afgesloten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ik u goed begrijp heeft u schriftelijk bewijs van KPN dat zij u niet de dienst kunnen leveren zoals met u afgesproken was.
Op 27 mei wel een brief gehad van KPN: uw Internet aansluiting kan niet worden geleverd omdat
Een deel van uw probleem, de dubbele facturering is dus simpel op te lossen. U gaat met een geldig identiteitsbewijs en de brief naar uw bank en laat alle tot nu toe onterechte incasso's storneren.
U heeft tot een jaar na onterechte incasso's de tijd om bedragen te storneren.

Vervolgens stuurt u een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar KPN met daarbij een KOPIE van de brief van 27 mei.
Uw brief kunt u het beste verdelen in twee delen.

Bevestiging annulering contract KPN

U deelt mee dat u geen overeenkomst met KPN heeft omdat KPN deze dienst niet kan leveren zie bijlage: kopie van brief.

In gebreke stelling

U verzoekt tevens om zo spoedig mogelijk het contract wat u met Planet had ( geef exact aan wat dit inhoudt) te herstellen binnen 15 werkdagen. .

Gezien de problemen rond de communicatie met KPN verzoekt u om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen m.b.t. bevestiging einde contract en herstel oude contract.

Mocht KPN niet de verbinding herstellen in de oude toestand en het contract terug draaien zoals dit bij Planet was, kunnen zij een aangetekende brief van u tegemoet zien waarin u aangetekend met ontvangstbevestiging dit contract ( van Planet) met onmiddellijke ingang beëindigt.
Kopie van brief maken, verzendbewijs goed bewaren.

Opzeg brief aangetekend versturen + kopie maken. Succes.

TdeHond

Re: van Planet naar KPN: dubbel betalen en vervolgens afgesloten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Toevoeging
Zet in deel van de brief m.b.t. annulering contract dat u de onterechte incasso's zult storneren.

Gesloten