Iemand ervaring met problemen met een verzending via DPD?
Ik heb bij een Duitse webshop (metaltix.de) tickets voor een festival besteld twv. ruim E200, voorgaande jaren ging dat goed maar nu had ik na twee weken nog niets in huis...
Na een mailtje aan de webshop kreeg ik het pakketnummer, wat ik op de "tracking" pagina op DPD.nl in kon vullen. Daar zag ik dat er al een week niets gebeurd was met mijn pakket. De laatste melding gaf aan "inhoudscontrole" en dat het pakketje in een loods in Ede zou liggen.
Telefonisch contact opgenomen met DPD Ede. De vrouw die ik aan de lijn kreeg zou voor mij het pakket opzoeken. Aan het einde van de middag belde ze terug dat het pakket niet te vinden was. De verzender moest een "officiele claim" indienen.
Ik heb gemaild met de webshop, die reageerden vlot, ze zouden een Enquiry bij DPD doen. Dat is nu een paar dagen geleden...
Iemand ervaring met deze gang van zaken, wellicht bij een andere pakket dienst? Ga ik mijn geld of de tickets ooit nog zien?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DPD koeriers pakket vervoerder
-
ondernemer-
Re: DPD koeriers pakket vervoerder
Dit onderzoek kan een hele tijd in beslag nemen.
Dus helaas alleen maar afwachten.
Dus helaas alleen maar afwachten.
-
Bob Schurkjens
Kijk maar eens wat je krijgt als je door DPD een pakket naar Letland verstuurt. Let wel: pakket werd bij mij op het postkantoor van TNT Post ter verzending aangeboden. Vervolgens liet TNT Post de verwerking over aan DPD. Dit is te zien aan een sticker die ik aantrof op de retourzending met daarop zowel TNT Post als DPD, adres Tormentil 10 in Best.
Eerst wordt het over land naar Letland verzonden. Daar wordt pakket direct doorgestuurd naar Groot-Brittannië. Daar komen ze er achter dat het pakket tóch in Letland moet zijn en wordt het na een week of zo weer naar Letland gestuurd. Hoewel het pakket correct geadresseerd is (uitgeprint, geen handschrift) weten ze bij DPD Letland niet wat ze er mee moeten en sturen ze het maar retour afzender:
Zending verzonden naar land van bestemming 10-06-2008 NEDERLAND
Zending zit in afleverroute 10-06-2008 DUITSLAND
Zending in depot 11-06-2008 POLEN
Zending in depot 12-06-2008 POLEN
Zending in depot 12-06-2008 LITOUWEN
Zending in depot 13-06-2008 LETLAND
Zending ontvangen in land van bestemming 13-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending zit in afleverroute 13-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending zit in afleverroute 16-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending zit in afleverroute 17-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending niet afgeleverd; adres incorrect. Retour afzender 25-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending in depot 25-06-2008 LETLAND
Zending in depot 26-06-2008 LITOUWEN
Zending in depot 26-06-2008 POLEN
Zending in depot 27-06-2008 POLEN
Zending in depot 28-06-2008 DUITSLAND
Zending ontvangen in land van bestemming 28-06-2008 NEDERLAND
Zending zit in afleverroute 28-06-2008 NEDERLAND
Zending afgeleverd bij geadresseerde 28-06-2008 NEDERLAND
Eerst wordt het over land naar Letland verzonden. Daar wordt pakket direct doorgestuurd naar Groot-Brittannië. Daar komen ze er achter dat het pakket tóch in Letland moet zijn en wordt het na een week of zo weer naar Letland gestuurd. Hoewel het pakket correct geadresseerd is (uitgeprint, geen handschrift) weten ze bij DPD Letland niet wat ze er mee moeten en sturen ze het maar retour afzender:
Zending verzonden naar land van bestemming 10-06-2008 NEDERLAND
Zending zit in afleverroute 10-06-2008 DUITSLAND
Zending in depot 11-06-2008 POLEN
Zending in depot 12-06-2008 POLEN
Zending in depot 12-06-2008 LITOUWEN
Zending in depot 13-06-2008 LETLAND
Zending ontvangen in land van bestemming 13-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending zit in afleverroute 13-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending zit in afleverroute 16-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending zit in afleverroute 17-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending niet afgeleverd; adres incorrect. Retour afzender 25-06-2008 GROOT BRITANNIE
Zending in depot 25-06-2008 LETLAND
Zending in depot 26-06-2008 LITOUWEN
Zending in depot 26-06-2008 POLEN
Zending in depot 27-06-2008 POLEN
Zending in depot 28-06-2008 DUITSLAND
Zending ontvangen in land van bestemming 28-06-2008 NEDERLAND
Zending zit in afleverroute 28-06-2008 NEDERLAND
Zending afgeleverd bij geadresseerde 28-06-2008 NEDERLAND
Ja, daar weet ik het een en ander van.
Vorige week vond ik voor mijn buitendeur een briefje van DPD (ik heb gewoon zoals iedereen een brievenbus). Mijn naam stond er niet op vermeld en evenmin de afzender. Alleen dat er een pakje bij buren was afgegeven met vermelding van huisnummer en etage. Daar bleek het niet bezorgd te zijn. 2 x gemaild naar DPD: na 4 dagen nog geen antwoord. Gebeld dan maar. De dame die ik sprak geloofde niet dat er door de afzender op het pakket "ALLEEN HUISADRES" was vermeld. Ze ging even navragen; het pakje kwam uit Duitsland en was door de chauffeur aan Jona afgegeven.
Ik vertelde dat ík dat ben, dus als dat waar was, had de man geen briefje hoeven achterlaten. Toén werd het wel wat moeilijk voor mevrouw denk ik....
Daarbij staat op mijn buitendeur vermeld dat er geen pakjes bij buren mogen worden aangeboden. Ze bleef maar herhalen dat DPD wel paketten bij buren mag afgeven en tenslotte gaf ze aan dat ze niets met mij te maken had, alleen met de afzender daarna verbrak ze de verbinding.
Ik ben zes buren afgeweest; mijn pakket lag op een ander adres gewoon in een trapportaal waar iedereen het had kunnen pakken.
Vandaag vind ik weer een briefje ( weer zonder naam etc.) ditmaal tussen mijn voordeur geklemd met de mededeling dat men nu een pakje voor de 2e (???) keer had aangeboden. Vervolgens een aantal voorgedrukte opties wat te doen om mijn pakje te pakken te krijgen. Maar dan had ik wel het pakketnummer nodig.
Welk pakketnummer? Er staat weer niets op het briefje vermeld!
Je moet wel per email contact opnemen.... maar die beantwoordt men niet. Na 5 dagen wordt het pakje teruggestuurd naar de afzender.
We hebben er nu dus een goede 2e slechte pakjesbezorger bij.
Naast SelektVracht komt, met stip, DPD!
Groet, sterkte en vooral veel wijsheid...
Yona
Vorige week vond ik voor mijn buitendeur een briefje van DPD (ik heb gewoon zoals iedereen een brievenbus). Mijn naam stond er niet op vermeld en evenmin de afzender. Alleen dat er een pakje bij buren was afgegeven met vermelding van huisnummer en etage. Daar bleek het niet bezorgd te zijn. 2 x gemaild naar DPD: na 4 dagen nog geen antwoord. Gebeld dan maar. De dame die ik sprak geloofde niet dat er door de afzender op het pakket "ALLEEN HUISADRES" was vermeld. Ze ging even navragen; het pakje kwam uit Duitsland en was door de chauffeur aan Jona afgegeven.
Ik vertelde dat ík dat ben, dus als dat waar was, had de man geen briefje hoeven achterlaten. Toén werd het wel wat moeilijk voor mevrouw denk ik....
Daarbij staat op mijn buitendeur vermeld dat er geen pakjes bij buren mogen worden aangeboden. Ze bleef maar herhalen dat DPD wel paketten bij buren mag afgeven en tenslotte gaf ze aan dat ze niets met mij te maken had, alleen met de afzender daarna verbrak ze de verbinding.
Ik ben zes buren afgeweest; mijn pakket lag op een ander adres gewoon in een trapportaal waar iedereen het had kunnen pakken.
Vandaag vind ik weer een briefje ( weer zonder naam etc.) ditmaal tussen mijn voordeur geklemd met de mededeling dat men nu een pakje voor de 2e (???) keer had aangeboden. Vervolgens een aantal voorgedrukte opties wat te doen om mijn pakje te pakken te krijgen. Maar dan had ik wel het pakketnummer nodig.
Welk pakketnummer? Er staat weer niets op het briefje vermeld!
Je moet wel per email contact opnemen.... maar die beantwoordt men niet. Na 5 dagen wordt het pakje teruggestuurd naar de afzender.
We hebben er nu dus een goede 2e slechte pakjesbezorger bij.
Naast SelektVracht komt, met stip, DPD!
Groet, sterkte en vooral veel wijsheid...
Yona
Als ik mij speciaal registreer om een reactie op een forum te plaatsen dan moet er wel wat aan de hand zijn.
Wat een kl*te service
1. Ze laten het pakket niet achter bij postkantoor.
Hierdoor ben je -als werkend persoon- gedwongen je pakket op te komen halen bij een depot. In mijn geval 44 kilometer van mijn woonplaats.
2. Er wordt direct vermeld dat er het pakket maar 5 dagen wordt bewaard.
3. Op de website kun je je pakket raadplegen. Hiervoor dien je jouw postcode in te voeren. Na 6 keer kom je er achter dat ze die zonder letters willen ingevoerd hebben.
4. de chauffeur vermeld op de website komt niet overeen met de chauffeur op het formuliertje dat ik in de bus vond.
5. Er staat geen afzender vermeld op het formuliertje dat ik in de bus krijg.
6. Hierdoor ben ik gedwongen te bellen (je wilt toch weten of het een belangrijk pakket is!). Een vermoeid klinkende helpdeskmedewerker geeft me de afzender.
7. Geen telefoonnummer op het formuliertje, enkel een emailadres! Hoe moet ik contact opnemen als ik op dit moment zonder internet aansluiting zit!!!
8. Ze geven een optie aan: 'pakket neerzetten'. Dat moet je dan aangeven op het formuliertje en op je deur plakken. Is dit een slechte grap ofzo?? Je plakt dus eigenlijk op de deur: 'geachte voorbijganger... hier ligt straks een pakketje voor het oprapen'. Maar goed, ik neem aan dat er mensen zijn die dat risico nemen'.
Ik zal zelf in ieder geval NOOIT DPD inschakelen om een pakketje te laten bezorgen. Leve TNT.
Wat een kl*te service
1. Ze laten het pakket niet achter bij postkantoor.
Hierdoor ben je -als werkend persoon- gedwongen je pakket op te komen halen bij een depot. In mijn geval 44 kilometer van mijn woonplaats.
2. Er wordt direct vermeld dat er het pakket maar 5 dagen wordt bewaard.
3. Op de website kun je je pakket raadplegen. Hiervoor dien je jouw postcode in te voeren. Na 6 keer kom je er achter dat ze die zonder letters willen ingevoerd hebben.
4. de chauffeur vermeld op de website komt niet overeen met de chauffeur op het formuliertje dat ik in de bus vond.
5. Er staat geen afzender vermeld op het formuliertje dat ik in de bus krijg.
6. Hierdoor ben ik gedwongen te bellen (je wilt toch weten of het een belangrijk pakket is!). Een vermoeid klinkende helpdeskmedewerker geeft me de afzender.
7. Geen telefoonnummer op het formuliertje, enkel een emailadres! Hoe moet ik contact opnemen als ik op dit moment zonder internet aansluiting zit!!!
8. Ze geven een optie aan: 'pakket neerzetten'. Dat moet je dan aangeven op het formuliertje en op je deur plakken. Is dit een slechte grap ofzo?? Je plakt dus eigenlijk op de deur: 'geachte voorbijganger... hier ligt straks een pakketje voor het oprapen'. Maar goed, ik neem aan dat er mensen zijn die dat risico nemen'.
Ik zal zelf in ieder geval NOOIT DPD inschakelen om een pakketje te laten bezorgen. Leve TNT.