LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD speler

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
shipwatch
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:37

Philips DVD speler

Ongelezen bericht door shipwatch »

Op 21 mei een Philips DVD recorder met harde schijf 3595H31 gekocht. Moet volgens boekje 250 GB hebben maar het waren er maar 160. Drie keer met de Philips hulplijn gebeld maar drie keer was de technische man in vergadering en mocht niet gestoord worden. Toen nog maar een keer gebeld en gevraagd om een Philips reparatiepunt. Bleek in Goes de firma ZES. Na een week kon ik de recorder ophalen, maar wel was mijn aankoopbewijs kwijt gemaakt.
Er bleek niets aan gedaan alleen een update zodat ik alle zenders weer opnieuw kon installeren.
Na 2 dagen kwamen er in dezelfde post twee brieven van Philips Consumentenservice; de ene zei dat hij het weer prima deed maar dat de reparatiekosten voor mijn eigen rekening waren. De andere brief vertelde dat ik moest bellen (weer) met de hulplijn om een adres te krijgen waar hij gerepareerd kon worden omdat het euvel niet verholpen was. Weer gebeld met de hulplijn die vroeg een brief met de exacte klachten te sturen aan Eindhoven.
Dat gedaan maar kreeg na een week een mail of ik de preciese klacht even aan de hulplijn wilde doorgeven.
Dat gedaan waarop ik de mededeling kreeg dat ik binnen 10 minuten teruggebeld zou worden. Na 3 dagen maar weer eens gebeld en toen werd verzocht een brief te sturen aan Eindhoven met de preciese klachten.
Heb het toen opgegeven. Doe het wel met 160 GB op mijn allerlaatse Philips apparaat

tuuut
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:36

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door tuuut »

Sorry hoor maar dit is weer eens een typisch geval van eigen schuld dikke bult.
Je hebt je rechten als consument, ga die halen bij je leverancier, die moet het voor je opnemen en het regelen met zijn inkoopkanaal, jij als consument toch zeker niet.

En ZesGoes, prima reparatiebedrijf maar wat is er "defect" ? Wordt standaard preventief altijd voorzien van nieuwe softwareupdate. Moeten deze dat voor niets doen? Je hebt dit op eigen verantwoording gedaan dus dan ook grote jongen zijn en die rekening voldoen lijkt me logisch,

Vervolg stap, ga naar je leverancier , ontbind de koop desnoods en vorder ook eventueel de kosten van Zesgoes via hem terug.

shipwatch
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:37

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door shipwatch »

Leverancier (Mikro Elektro) in Terneuzen stuurt me naar zijn Technische dienst in Roosendaal. Die weet niet wat ze er mee aan moeten en verwijst me naar Philips. Dus bwat moet je dan, bij Mikcro Elektra voor de deur gaan kamperen.
Maar het gaat me hier alleen maar om de belachelijke service van Philips Helpdesk, waar de ene medewerker niet weet wat de ander doet. En wat te denken van reparatiekosten voor een apparaat van 2 maanden oud.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij is hier het een en ander mis gegaan. Als je een apparaat koopt met een harde schijf van 250 GB en er blijkt slechts 160 GB in te zitten, dan moet het apparaat door de leverancier vervangen worden door het juiste apparaat, omdat het niet voldoet aan de specificaties.
Reparen heeft geen zin, want het apparaat werkt goed, alleen is het niet volgens de specificaties.

shipwatch
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:37

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door shipwatch »

Dirkie, het is nog eenvoudiger. Philips bouwtr maar 1 soort DVD spelers namelijk met 250 GB. In die van 160 GB wordt met software een begrenzer ingevoerd. Het enige wat ze hadden hoeven te doen was de begrenzer opheffen.

alfatrion
Berichten: 22037
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leverancier (Mikro Elektro) in Terneuzen stuurt me naar zijn Technische dienst in Roosendaal. Die weet niet wat ze er mee aan moeten en verwijst me naar Philips. Dus bwat moet je dan, bij Mikcro Elektra voor de deur gaan kamperen.
Een brief sturen waarin je ze verteld dat ze jouw een product hebben verkocht dat niet voldoet aan de specificaties. En je van ze eist dat ze het product vervangen voor een product dat wel aan de specificaties voldoet.

Probeer de bewijzen te verzamelen dat je bij hen bent geweest en op welke datum. En dat je het product daar gekocht hebt.

Gesloten