Vorig jaar heb heb ik (noodgedwongen, er was geen adsl) gekozen voor een internet-abonnement via UPC. Incl. 3 maanden gratis digitale TV. Nu heeft men mij het allerduurste pakket in de maag gesplitst en dat ook gefactureerd. In totaal is mij ca. 300 euro te veel gefactureerd. Diverse telefoontjes, brieven en faxen leveren niets op.
Dan heb ik het nog niet eens over de aansluiting: daar ging een maand overheen, terwijl ze wel factureerden vanaf de aanmelddatum.
Boeven, dat zijn het!
Wie weet hoe ik het teveel gefactureerde kan terugvragen, zonder dat ik er weer weet ik hoe lang en hoe vaak achteraan moet?
Robert
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC factureert voor niet gevraagde diensten
Re: UPC factureert voor niet gevraagde diensten
Heeft u een schriftelijke overeenkomst met daarin vermeld wat de kosten zijn van wat u afneemt, eventueel in een apart bijgevoegd overzicht van de tarieven?
Hiertoe is UPC verplicht conform de wet telecommunicatie.
Het handigst lijkt mij dat UPC het teveel betaalde verrekent met de komende facturen.
U stuurt 1 aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u motiveert wat teveel is betaald (- toegezegde kortingen en een maand internet zonder dat in die maand een dienst is geleverd) en uw voorstel hoe dit te verrekenen. U vraagt binnen 4 weken een schriftelijke reactie. Mocht UPC in gebreke blijven en uit de facturering niet blijken dat er verrekening plaatst vindt stelt u dat u e.e.a voorlegt aan de Geschillencommissie.
Hiertoe is UPC verplicht conform de wet telecommunicatie.
Aan de hand hiervan + eventuele kosten die bij aansluiting komen kunt u bepalen wat u teveel heeft betaald aan de hand van wat tot nu toe is afgeschreven.Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
Het handigst lijkt mij dat UPC het teveel betaalde verrekent met de komende facturen.
U stuurt 1 aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u motiveert wat teveel is betaald (- toegezegde kortingen en een maand internet zonder dat in die maand een dienst is geleverd) en uw voorstel hoe dit te verrekenen. U vraagt binnen 4 weken een schriftelijke reactie. Mocht UPC in gebreke blijven en uit de facturering niet blijken dat er verrekening plaatst vindt stelt u dat u e.e.a voorlegt aan de Geschillencommissie.
Bedankt!
Ik heb inderdaad zo'n brief gekregen, die gewag maakt van digitale TV voor 45 euro per maand. Op een telefoontje van mij hierover werd mij verzekerd dat deze brief als niet verzonden moest worden beschouwd. Desondanks werden de kosten mij nog steeds in rekening gebracht. Na een brief hierover werd pas 2 maanden na versturen een ontvangstbevestiging verstuurd. De maand dat ik geen kabelsignaal had werd gecrediteerd (voor RTV, niet voor digitale TV!), maar de kosten voor digitale TV werden nog steeds in rekening gebracht. Pas na retourneren van de mediabox + toebehoren werd de facturering gestopt, maar het teveel gefactureerde werd nog steeds niet gecrediteerd. Ook niet na verzending van een fax (met verzendbevestiging) en twee telefoontjes met mensen van wie ik de naam en het tijdstip heb genoteerd (en die beiden beloofden mijn probleem op te lossen).
Zucht. Ik heb ze een brief gestuurd, en ik ben benieuwd! Ik breng nu ook mijn eigen administratie-uren in rekening!
Groeten
Robert
Ik heb inderdaad zo'n brief gekregen, die gewag maakt van digitale TV voor 45 euro per maand. Op een telefoontje van mij hierover werd mij verzekerd dat deze brief als niet verzonden moest worden beschouwd. Desondanks werden de kosten mij nog steeds in rekening gebracht. Na een brief hierover werd pas 2 maanden na versturen een ontvangstbevestiging verstuurd. De maand dat ik geen kabelsignaal had werd gecrediteerd (voor RTV, niet voor digitale TV!), maar de kosten voor digitale TV werden nog steeds in rekening gebracht. Pas na retourneren van de mediabox + toebehoren werd de facturering gestopt, maar het teveel gefactureerde werd nog steeds niet gecrediteerd. Ook niet na verzending van een fax (met verzendbevestiging) en twee telefoontjes met mensen van wie ik de naam en het tijdstip heb genoteerd (en die beiden beloofden mijn probleem op te lossen).
Zucht. Ik heb ze een brief gestuurd, en ik ben benieuwd! Ik breng nu ook mijn eigen administratie-uren in rekening!
Groeten
Robert
Het is verstandig om een brief aangetekend liefst met ontvangstbevestiging te sturen. Omdat niet aangetekende brieven lijken te verdwalen in de papierversnipperaar.
Kopie van brief maken en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht u naar de Geschillencommissie moeten.
Ik denk niet dat u administratie kosten vergoed krijgt. Lees wat over extra vergoeding geregeld staat in hun a.v. Het lijkt mij verstandig u te beperken tot wat echt teveel betaald is te laten verrekenen.
Kopie van brief maken en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht u naar de Geschillencommissie moeten.
Ik denk niet dat u administratie kosten vergoed krijgt. Lees wat over extra vergoeding geregeld staat in hun a.v. Het lijkt mij verstandig u te beperken tot wat echt teveel betaald is te laten verrekenen.
-
Wassily-UPC
- Contacteer:
Het spijt me te lezen dat deze kwestie nog niet is opgelost. Ik wil je verzoeken een e-mail te sturen naar [email protected] met je klantgegevens. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op om je klacht te bespreken.Wie weet hoe ik het teveel gefactureerde kan terugvragen, zonder dat ik er weer weet ik hoe lang en hoe vaak achteraan moet?
Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC
UPC Webcare Team