LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio komt met opzegvergoeding!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
maartend
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jun 2008 12:14

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door maartend »

Ook bij mij hebben ze geprobeerd 50 euro boete te innen. Heb ik gestorneerd, was bereid tot 25. Tot ik erachter kwam dat ze overtijd waren, het innen moet sinds eind januari binnen de 2 maanden gebeuren, zoniet dan mogen ze nix innen.

Maaruh, wordt het niet eens tijd om dit aan radar zelf door te geven, het lijkt wel alsof ze de procedures niet aanpassen.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door walter72 »

Wel nu, ik heb ook mijn conflict met Oxxio.
Ik krijg nog VEEL geld van Oxxio. Ik verbruik veel minder dan ze hadden verwacht dus ik krijg geld terug.
Nu duurt dit inmiddels zo lang dat ik ben overgestapt naar mijn oude energie leverancier Eneco. Ook een bedrijf wat langzaam is maar voor mijn ervaring een stuk betrouwbaarder.

Eneco betaald de overstapkosten. Ik schiet het alleen voor.

Nu maar wachten tot ik het geld van deze club krijg.
Doet me denken aan dat nummer van Guns and Roses, Patience.

Anyway, wie heeft er ervaring met een kort geding aan spannen tegen Oxxio? Het bedrag wil ik graag terug. Dit is tenslotte TEVEEL betaalde rekening. Tevens zou een rente percentage wel zo fideel zijn...

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door jsp »

Anyway, wie heeft er ervaring met een kort geding aan spannen tegen Oxxio?
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk. Eis een eindafrekening van OXXIO (die moeten ze opsturen binnen 8 weken na einde contract maar dat doen ze niet omdat je geld van ze terugkrijgt), en dien vervolgens de zaak ik bij de Geschillencommissie (SGC). Kost 25 euro, die je terug krijgt als je in je gelijk wordt gesteld. Bovendien kent de SGC de laatste tijd schadevergoedingen toe, en die zou ik dan ook zeker van OXXIO eisen. Dit is de enige manier om geld terug te krijgen van OXXIO!

Ontevredenklant
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 nov 2006 18:10

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Ontevredenklant »

Na een hele lange radiostilte van mijn kant, toch maar weer eens gekeken of de problemen bij Oxxio zijn opgelost, maar helaas....
Ben zelf gelukkig al 3 jaar weg bij die maffia-bende maar wat een ellende is dat geweest. Als ik die schreinende verhalen weer lees dan begint mijn hart weer sneller te kloppen en de gordelroos mij weer uit te breken.
Hoe kan het toch dat dit allemaal door de overheid wordt toegestaan want dit bedrijf heeft jaar na jaar al waarschuwingen en rechtzaken aan zijn broek gekregen.... blijkbaar loont misdaad in sommige gevallen dus toch...

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door hj44 »

Wat kun je van een overheid verwachten die zelf niets anders doet dan de mensen zoveel mogelijk uit te zuigen om ergens anders mooi weer te spelen.Wat denk je dat het kost dat deze misselijkmakende kontelikker (cda)deze baan bij de VN heeft."Normen en waarden"zegt totaal niets bij deze overheid .Het is jammer ,maar van deze overheid hoef je niets te verwachten.

Gr. HJ

mciel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 11:59

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door mciel »

Dankzij jullie forum ben ik erachter gekomen dat je geen opzegvergoeding hoeft te betalen als het niet binnen twee maanden geint is na einde contract, of overstapdatum, zie ook: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... contracten

Voor een contract dat stilzwijgend is verlengd, mag de energieleverancier maximaal EUR 25 in rekening brengen, zie:
http://www.energiekamer.nl/nederlands/a ... ntract.asp

Let op de callcentermeisjes geloven je niet en blijven je tegenspreken, blijf bij je standpunt en vraag naar de afdeling opzeggingen!

sterrre
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2008 21:01

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door sterrre »

ik kreeg eergisteren dus ook een boete van oxxio
nadat die vreselijke NEM mij erin heeft geluisd om over te stappen...

ik was al ruim 3 jaar bij oxxio en de NEM zou alles regelen.... jaja

en nu kreeg ik dus een boete van oxxio van 100,00 (gas en electra)
omdat ik 4 maanden eerder mijn contract heb verbroken...

nu las ik hier dat ze maar 25,00 per product boete mogen berekenen
maar ik heb gebeld en die meid blijft volhouden dat het 50,00 per product is ik schijn een brief gekregen te hebben nadat mijn contract afliep en dat het dus geen stilzweigende verlenging is maar een gewoon jaarcontract...

Belachelijk dus!!!! ben ruim 3 jaar (tevreden) klant geweest
ik heb echt geen brief gezien hoor in hun systeem staat dat er 2 brieven verstuurd zijn.... MAAR DAN NOG, het is toch een automatische verlenging?

Iemand raad????

en dan nog even over de NEM die mij hebben weggekaapt bij OXXIO
GA AL HELEMAAL NOOIT IN ZEE MET DE N.E.M!!!!!!

daar ben je NOOIT voordeliger uit!!

hun vastrechtkosten zijn 3x zo hoog als bij oxxio of nuon..
ipv 23,00 bij de oxxio of nuon betaal je bij de NEM 83,00 en hun tarieven zijn echt niet lager hoor!

ze willen je graag als klant hebben want ze zijn zo goedkoop bla bla bla
zij regelen de overstap je merkt er niks van!

en dan 3 maanden later krijg je een vette boete van de oude leverancier omdat je voortijdig contract heb verbroken
en dan geeft de NEM mooi niet thuis! die vergoeden ze niet...

dit zijn echt de ergste dieven die ik ken
ongelovelijk!!! dat dit soort bedrijven mogen bestaan!!

inmiddels ben ik gelukkig benaderd door de nuon met een welkom terug actie en zij nemen de boete van de NEM van mij over
(moet daar wel 250,00 boete betalen) en zij zijn dus 15% goedkoper dan de oxxio

Helaas zal ik dus nog zelf de boete van de Oxxio moeten betalen dankzij de NEM (GRRRRRRRRRRR)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door Shine »

Wat betreft het boete beleid, opzegvergoeding of tussentijdse opzegvergoeding van energie contracten het volgende.
Deze is door de NMa vastgesteld. Hier diene energiebedrijven zich dus aan te houden.

De bedragen:

Als uw energieleverancier niet aan u (door middel van een persoonlijke kennisgeving) heeft aangegeven dat uw contract zou worden verlengd, mag uw energieleverancier u maximaal 25 Euro per product in rekening brengen.

Als uw energieleverancier aan u (door middel van een persoonlijke kennisgeving) heeft aangegeven dat uw contract zou worden verlengd, mag uw energieleverancier u maximaal 50 Euro per product in rekening brengen.


Heeft u een energiecontract afgesloten voor bepaalde duur (bijvoorbeeld 1, 2 of 3 jaar) en wilt u dit energiecontract tussentijds beëindigen (opzeggen), dan bent u mogelijk een opzegvergoeding verschuldigd aan uw leverancier. Dit moet dan wel zijn opgenomen in de overeenkomst of de algemene voorwaarden. De hoogte van deze opzegvergoeding is door de NMa vastgesteld.

Consumenten
De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de contractduur en de resterende looptijd op het moment van opzeggen. In de tabel hieronder kunt u lezen welke vergoeding de energieleverancier u maximaal mag vragen afhankelijk van de resterende looptijd en de duur van het contract.



contractduur resterende looptijd maximale opzegvergoeding
1 jaar < 1 jaar 50 EUR

> 1 jaar < 1,5 jaar 50,- EUR


1,5 - 2 jaar 75 EUR


2 - 2,5 jaar 100 EUR


> 2,5 jaar 125 EUR

De vergoedingen gelden per product (elektriciteit of gas)



nu las ik hier dat ze maar 25,00 per product boete mogen berekenen maar ik heb gebeld en die meid blijft volhouden dat het 50,00 per product is ik schijn een brief gekregen te hebben nadat mijn contract afliep en dat het dus geen stilzweigende verlenging is maar een gewoon jaarcontract...

Belachelijk dus!!!! ben ruim 3 jaar (tevreden) klant geweest
ik heb echt geen brief gezien hoor in hun systeem staat dat er 2 brieven verstuurd zijn.... MAAR DAN NOG, het is toch een automatische verlenging?
Ja, het is automatisch MAAR......... Oxxio kan aantonen dat ze u bijtijds hebben ingelicht over de automatische verlenging, waarop u als consument had kunnen/moeten reageren als u deze verlenging niet wilde. Dit hebt u niet gedaan, dus mag Oxxio u 50,- per product als boete in rekening brengen.
Het excuus 'ik heb echt geen brief gezien' gaat, zoals u zult begrijpen, niet op. Stel u voor dat iedereen dit gaat zeggen ook mbt bijv. rekeningen. Kortom: dit excuus zal niet als legitiem worden gezien. En de eerlijkheid gebied mij te zeggen ik zou dat ook niet accepteren.
De voorwaarden van het contract, wat u destijds bij Oxxio bent aangegaan, staan in uw ontvangen contract. Enige verantwoordelijkheid draagt u hierin ook zelf!
Overigens geldt dit boetebeleid niet alleen voor Oxxio, maar voor/bij iedere leverancier.

Aantekening: sommige energiebedrijven hebben het beleid ingevoerd dat zij (omdat ze u graag als nieuwe klant willen) de boete betalen die u van uw bestaande leverancier opgelegd krijgt.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door hj44 »

Hoe moet de consument bewijzen dat ze geen bericht hebben ontvangen?Dat kunnen ze niet.Ook als de leverancier niets heeft gestuurd,maar zeggen naderhand van wel,moet je €50,00 betalen.Oxxio kennende zullen ze hier ook weer veelvuldig gebruik van gaan maken.De consument is WEER de sigaar.

GR...HJ

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door flappie »

ik neem aan dat je een overeenkomst krijgt toegstuurd nadat je klant wordt daar moet het wel instaan.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door walter72 »

Mijn "conflict" met Oxxio is hopenlijk ten einde.
Al mijn geld terug gekregen.
Dank voor alle adviezen en tips.
Ik zit nu weer bij Eneco, je moet toch wat.

Mijn uiteindelijke mening over Oxxio: log en traag bedrijf. Beloofd veel maar is in klantenservice erg slordig. Met een gedegen eigen administratie en hulp van alle mensen op dit forum kan je weer een hoop goed krijgen ( in mijn geval)

Succes voor allen anderen en nogmaals bedankt voor alle hulp! :P

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Oxxio komt met opzegvergoeding!

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Allen,

Ter informatie. Het zou feitelijk niet meer voor mogen komen dat energiecontracten vroegtijdig beeindigd worden door een nieuwe leverancier. Uitzondering hierop is uiteraard als men daar zelf bewust voor kiest.

Op de website http://www.edsn.nl/ is meer info te vinden.

http://www.edsn.nl/docs/Algemeen/regist ... obaal).pdf

Contract Controle Protocol
Ten gevolge van de liberalisering van de energiemarkt in Nederland hebben diverse leveranciers van energie in Nederland, die gerechtigd zijn tot de levering van energie aan afnemers, besloten een vereniging op te richten: de Vereniging Contract Controle Protocol Energie Sector (CCP).

De vereniging heeft ten doel:
Het zoveel mogelijk voorkomen van het afsluiten van onbedoelde dubbele overeenkomsten voor het leveren van dezelfde soort energie voor een bepaalde aansluiting met verschillende leveranciers waarbij de looptijden van deze overeenkomsten elkaar geheel of gedeeltelijk overlappen;
Het zoveel mogelijk voorkomen van contractbreuk van de afnemers van energie jegens de leveranciers;
Het zoveel mogelijk op elkaar aan laten sluiten van opeenvolgende leveringsovereenkomsten voor een bepaalde aansluiting;
Door het beschikbaar stellen van betalingsachterstandgegevens aan leden aanvullende bescherming aan klanten bieden voor het aangaan van voor hen niet verantwoorde contractvormen;
Op overige wijzen een bijdrage te leveren aan het verhogen van de stabiliteit in het proces van verandering van leverancier door de afnemers en het efficiënt organiseren van een dergelijke verandering ter bescherming van de afnemers;
En voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.
De betrokken leveranciers hebben ten behoeve van CCP een Convenant gesloten. Een leverancier van energie kan lid worden van de vereniging door zich te conformeren aan het Convenant, een toetredingsverklaring te ondertekenen en een kwalificatietest met betrekking tot de (ten behoeve van CCP ingerichte) processen en systemen met goed gevolg af te leggen en de kosten van deelname te voldoen.

Gesloten