LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVB-T tuner wat kan je ermee?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
RaymondTroost

DVB-T tuner wat kan je ermee?

Ongelezen bericht door RaymondTroost »

Hallo allemaal,

Ik ga binnekort op mezelf en sta op het punt om een nieuwe tv te halen.. Ik heb gezien dat bij somigge modellen een DVB-T tuner zit ingebouwd.. maar wat kan je ermee? Hoef je dan geen diggitenne meer aan te schaffen ofzo?

alvast bedankt!

kweenie

Re: DVB-T tuner wat kan je ermee?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hoeft wellicht geen digitenne tuner aan te schaffen (afhankelijk van het type tv)., maar je zult nog wel een abonnement op digitenne moeten aanschaffen, als je meer wilt dan nederland 1-2-3. En in die abonnementen zit hem de kosten, de apparaten kosten zelf meestal niet veel (wellicht zelfs voor een prikkie via marktplaats te krijgen?). Ik zou zelf dus niet extra geld uitgeven voor een tv met ingebouwde dvb-t-tuner.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo'n ingebouwde tuner is zo gek nog niet. Met Digitenne zit je altijd te hannesen met 2 afstandbedieningen. Met zo'n ingebouede DVB t tuner is dat verleden tijd. Daarnaast vreet het KPN Digitenne kastje stroom, ook wanneer deze uit staat, kosten: circa 1 euro per maand.

Dat probleem heb je dan ook niet meer. Digitenne is trouwens bagger, maar dat terzijde.

RaymondTroost

Hmm oke.. maar als je zo'n aboo neemt dan krijg je zo'n ding er toch in bruikleen bij altijd? Dus dan heeft het idd niet veel zin.. maar diggitenne is wel voordelig 6,95pm.. Maar wat moet ik dan kiezen als het geen diggitenne wordt? wat wel een beetje kwaliteit heeft..

mvg Raymond

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Kabel of satelliet, wellicht...?

RaymondTroost

en wat zijn een beetje voor en nadelen ervan? en prijstechnisch gezien?

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

als je geen digtenne neemt en je denkt aan de kabel dan moet je nog wel ff een dbv - c decoder kopen

RaymondTroost

Huh dat is nieuw voor mij.. Je kan kabel toch gewoon zo op je TV aansluiten zonder decoder?

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

met zo'n tuner kan je GRATIS kijken naar ned 1,2,3, en regionale zenders. wel met digitale kamerantenne natuurlijk. heb zelf een tv met losse tuner en dito antenne. werkt prima. (antenne op de zender richten)

RaymondTroost

Oke.. NJa zoals het er nu naar uitziet wordt het waarschijnlijk canaldigitaal.. Dan weet ik zker dat ik goed beeld heb via de satteliet.. en 9,50 per maand.. daar staat wel een investering van 280€ tegenover.. maar liever geen gezeik met dat klere diggitenne zoals ik het hier allemaal lees..

iig bedankt alvast!

Wubo

als je digitaal wilt kijken er je hebt geen ingebouwde dtv tuner, dan moet je een losse kopen eh

dvb-C is digital video broadcast - cable.

dus digitale ontvnager voor op de kabel.

RaymondTroost

Oke.. Maar als ik dit setje bestel.. http://webshop.canaldigitaal.nl/article ... leId=15496

Dan heb ik er toch geen 1 meer nodig? omdat die dan al in het pakket zit.. of niet dan?

Groetjes

Wubo

hmmm. het lijkt erop dat je deze bij 1jarig contract krijgt, maar lijkt er ook op dat je er dik voor moet betalen.

ff digitenne bellen dus voor de voorwaarden

succes :D

Gesloten