Ik ben in het bezit van een peugeot 307 CC 2.0.
Nu heb ik sinds enkele maanden last van een knakkend/bonkend geluid in het stuur.
Nu zijn er de volgende bijzonderheden:
- het geluid (soms knakkend/soms bonkend) geluid doet zich alleen voor als ik naar rechts stuur
- ook voel je in het stuur dat er iets 'bonkt/knakt.
- tijdens het terugsturen heb ik er geen last van
- als ik het stuur naar rechts beweeg en het stuur dan stil houd (en dus een bocht blijf rijden) dan nog hoor/voel je de bonk/knak (soms 2 a 3 keer achterelkaar) Dus dat hij ergens overheen schiet of ziets kan je volgens mij daar mee uitsluiten. Want dan zou het euvel zich niet moeten voordoen als je het stuur stil houd.
- Het bonken/knakken heeft geen invloed op het sturen (want dan had ik de auto al lang ingeleverd
- De ernst van de klacht is temperatuur afhankelijk. Begin augustus toen het een paar dagen heel warm was was de klacht ook heel erg aanwezig. Mensen die toen naast me zaten hoorde het geluid uit de richting van de stuurkolom ook. Ook als de auto heel warm is na een lang stuk rijden wordt de klacht erger. Vandaag naar de dealer geweest en nu is de klacht dus heel moeilijk te herkennen.
Dit maakt natuurlijk het opsporen er ook niet eenvoudiger op.
Op dit moment weet ik echt niet meer wat ik er mee aan moet. De dealer heeft er al drie keer naar gekeken. Heeft de klacht ook herkend maar kan het niet lokaliseren. Alles is nageken (wielophanging, stuurkolom etc...) maar we kunnen het niet vinden. Ook bij de importeur is het probleem niet bekend.
De dealer is absoluut welwillend maar weet ook niet meer wat te doen. En om nu maar gewoon alles vanaf het stuur tot aan de banden te vervangen is ook niet echt een oplossing.
Mijn vraag is dus....herkend iemand dit probleem en weet misschien waar de dealer dit probleem moet zoeken.
Alvast bedankt.
Groetjes Henk Spek