LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UnitedConsumers Stroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
boywes

UnitedConsumers Stroom

Ongelezen bericht door boywes »

Op 10-07-2008 geef ik de meterstand door van de elektricitiet aan de NUON om dat ze dat dan door kunnen geven aan UnitedConsumers.
Dit voor de overstap naar de NUON, de stand was op dat moment 021866 kWh.
Nu krijg ik de afrekening van het boven vernoemde bedrijf en blijk de eindstand te zijn 22150 kWh en bij het kijken op mijn meter is deze stand nog niet eens bereikt 22144 kWh ?
Dit is een verschil van 274 kWh met de eerst genoemde eindstaan.
Gebeld met beide bedrijven en kreeg te horen dat ik het verder maar zo moetst laten want het verschil ligd onder de 1000 kWh.
En daar bij zegd UnitedConsumers dat ze van de NUON nooit een eidstand hebben ontvangen, dit kunnen ze zo via een databank opvragen.
Ik vind dit pure diefstal.

Shine

Re: UnitedConsumers Stroom

Ongelezen bericht door Shine »

Een dergelijk verhaal is recentelijk ook al eens aan de orde gekomen.
Gezien het tijdstip van de eindrekening kunt u nu twee dingen doen:

1). Het zo laten, omdat miv van 1 juli er een prijsverhoging van Elektriciteit is geweest van zowel tariefstelling per KWH, alsook de energiebelasting. Door het verschil in KWH (een hogere slotfactuur dan het daadwerkelijke verbruik) hebt u voor uzelf een soort van Elektriciteit buffertje opgebouwd (284KWH) tegen de oude tariefstellingen en energiebelasting.

Of

2). Het verhaal dat verteld wordt dat het onder de 1000 KWH en ligt is onzin. Er is weliswaar een marge (meen rond de 200/300 KWH) voordat er een correctie uitgevoerd gaat worden, maar dat is zeker niet 1000 KWH.
Eerlijk gezegd zit uw verschil wel op 'het randje'.
Tussen leveranciers vindt normaliter (via de netbeheerder) een berichtenverkeer plaats van o.a. meterstanden.
Ik begrijp dat u ook de Nuon hebt gebeld. Kon Nuon u bevestigen dat de standen bij hun genoteerd staan zoals u ze aan hen hebt doorgegeven?
Tevens kunt u de netbeheerder bellen en vragen welke standen bij hun vermeld staan die u doorgegeven hebt aan Nuon.
Komen de standen van Nuon en netbeheerder overeen, mag vastgesteld worden dat UC haar administratie werk niet goed heeft uitgevoerd en moet je voor een correctie op de eindstanden en dus slotfactuur, hoe vervelend ook, toch echt bij UC zijn. Immers UC stuurt u een slotfactuur en niet Nuon.

boywes

Ongelezen bericht door boywes »

Zij hebben via de mail gereageerd, en bij deze wil ik dan ook het geschreven bericht van mij als afgehandeld beschouwen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Zij hebben via de mail gereageerd, en bij deze wil ik dan ook het geschreven bericht van mij als afgehandeld beschouwen
Dat is erg fijn voor u, maar u zult zich vast kunnen voorstellen dat lezers en participerenden benieuwd zijn hoe deze zaak uiteindelijk is opgelost. Kan ook leerzaam zijn!
Uitgebreidere terugkoppeling anders dan bovenstaande zou dan ook minstens op zijn plaats zijn.
BvD

khvdhel

Ongelezen bericht door khvdhel »

Nav een bericht inzake een overstap van NUON naar United Consumer Service stuur ik mijn eigen beleving door. Het blijft altijd weer een gok of de informatie goed en zuiver overkomt en verwerkt!

Onderaan deze mail heb ik u reeds de mail laten toekomen die ik op 15 mei naar u heb gezonden waarin het stroomverbruik is aangegeven en de meterstanden per 15 mei jl. (De gasmeter stond op dezelfde datum op 3924,7 M3 staat (opname 15.5.07 13.30 uur) en de opgave aan Eneco op 14.10.2006 waar de eindstand stond op 2882 blijkt dat we, in de achterliggende 7 maanden een totaal verbruik hadden van 1042,5 m3.)
Deze melding had ik ook op 15 mei naar uw gasafdeling gestuurd, maar laat hem voor de zekerheid nu ook nog even naar u toekomen.

Het lijkt me toch niet moeilijk om daarin te lezen wat de meterstanden waren als ik het zo duidelijk (voor de tweede keer) aan u doormailt ?
En waarom krijg ik dan op 6 april van u een mail waarin staat dat de overstap per 20 april definitief is, en u nu aangeeft eerst na het afmelden van de netbeheerder de definitieve datum wordt aangegeven voor de switch ??

Al met al een begin van een overstap die helaas niet uitblinkt door effectiviteit en grondigheid!

Ik zie graag uw bevestiging tegemoet dat u mijn opgave m.b.t. de meterstanden nu wel hebt ontvangen.

Hoogachtend,

Kees H van der Hel

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: UnitedConsumers Aardgas [mailto:[email protected]]
Verzonden: vrijdag 8 juni 2007 14:09
Aan: Kees
Onderwerp: RE: Cogas. Stroom

Beste KH van der Hel,

Bedankt voor uw bericht.

Uw aanmelding is gedaan op 06-04-2007.

Het totale administratieve overstap proces duurt ongeveer 4 weken inclusief annuleringsperiode.
Uiteindelijk krijgen wij van uw netbeheerder de definitieve switchdatum door die wij meoten aanhouden.

We hebben geschatte meterstand doorgekregen van uw netbeheerder, dit heeft verder geen invloed op uw verbruik omdat wij met deze standen verder gaan zodat u nooit dubbel betaald.
Op het moment dat u de meterkaart ontvangt van uw netbeheerder voor de
jaarafrekening zijn de juiste meterstanden weer bijgewerkt.

Graag ontvang ik van u de originele E-mail die u heeft verstuurd op 15 mei omdat ik deze niet kan terugvinden.

Dan ga ik met deze standen in uw E-mail een correctieverzoek indienen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Erwin Klokgieters
UnitedConsumers BV
Luchthavenweg 55g
5657 EA Eindhoven
Tel. 040-2350560
Fax 040-2960460

http://www.UnitedConsumers.com

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Kees [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 7 juni 2007 17:26
Aan: [email protected]
Onderwerp: Cogas. Stroom

Geachte heer Erwin Klokgieters.

Ik weet niet waar deze gegevens zijn gebleven maar ik heb u wel degelijk op 15 mei jl. de meterstanden voor zowel stroom als gas doorgestuurd.
Onderstaand dus nogmaals de mail m.b.t. het verbruik van stroom en de gevraagde aanpassing van het voorschot wat wel in behandeling is genomen.
Dus kennelijk is er iemand bij u in de organisatie die wel van deze mail afweet!

Met betrekking tot uw opmerking dat de switch per 15 mei zou zijn….. met uw mail van 6 april heb ik de bevestiging ontvangen per 20.4.2007 te worden omgezet van Eneco naar UCS….
Ik blijf het merkwaardige gang van zaken vinden en dat zult u denk ik wel begrijpen.
Eneco weigert haar nota aan te passen en zegt dat ik mij op u moet beroepen! Vandaar de eerder gezonden email met de vraag waarom ik voor 1 maand dubbel voorschot moet betalen.

Het zijn nogal forse bedragen dus ik wil graag worden geïnformeerd wat de reden daarvoor is!

Ik zie dus alsnog graag uw antwoord tegemoet.

Hoogachtend,

KH van der Hel

Hierboven dus correspondentie waaruit blijkt wat er allemaal mis kan gaan!

Gesloten