LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

Lezen seagoning racer:
We zijn al bezig met een woning
Jacq

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Lezen seagoning racer:
We zijn al bezig met een woning
Das nu wat onduidelijk is in je bijdrage. Wat moet ik verstaan onder "bezig zijn" met een woning.


Aanbod via makelaar?
Onderhandelen ?
Bezichtigen ?
tekenen voorlopig koopcontract?
hypotheek aanvragen?
overdracht via notaris?

Ik was gewoon benieuwd in welke fase jullie zitten

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

We hebben al ja op een woning, alleen duurt het verrekte lang voordat we kunnen tekenen. De verkoopmakalaar maakt veel fouten en is vrij laks. Bladen van het koopcontract die niet of niet goed zijn ingevuld. Dit duurt al 2 weken en wij hebben nog steeds niet getekend.
De eerste datum van de borg is al opgeschoven. Ik moet toegeven dat onze makelaar hier harder had kunnen optreden.

We hebben de hypotheek zelfs eerder rond als dat we getekend hebben. Bank is al accoord.
Weet je wat mij nu voldoening zou geven. Om een verhuisbericht te kunnen sturen naar die makelaar die niet aan ons wilde verkopen.
Jacq

PieterPostuma
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2008 10:11

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door PieterPostuma »

Dat is wel erg tegenstrijdig, de meeste verkoopmakelaars willen juist z.s.m. laten tekenen vanwege de 3 dagen bedenktijd.

Wel vervelend dat je onnodig lang moet wachten.

Wat heeft jouw aankoopmakelaar allemaal geregeld tijdens het aankoopproces?

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

Als het goed is komt hij vandaag met ons naar de hypotheker(mits hij het contract via de post op tijd ontvangt) en tekenen we daar.
Wat hij allemaal gedaan heeft. Ik zou het niet weten. Dit komt omdat mijn bewindvoerder ertussen zit: post naar hem, verkoopmakelaar verandert niets aan koopcontract. Moet weer opnieuw, post duurt lang etc, etc.

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

Wordt net gebeld door de aankoopmakelaar, Nog steeds geen akte!!!!!!!!!! :evil: :twisted: :twisted:
hypotheekakte getekend voordat we de het voorlopig koopcontract hebben getekend. Mocht er een kink in de kabel komen dan scheurt onze hypotheker de hypotheekakte gewoon door.
Misschien komt het nog goed. Maar wat een ellende voordat je een huis koopt..... Mag hopen dat het hier bij blijft. :)
jacq
als we hebben getekend (misschien vanavond), dan laat ik het weten

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

Laatste nieuws:
De hypotheekakte getekend, nog steeds geen voorlopige koopakte gezien. Gesproken met mijn aankoopmakelaar. De verkoopmakelaar, laat mailtjes van ons aan hun 1,5 week onbehandeld liggen. Stuurt onvolledig koopcontract naar mijn bewindvoerder. En het laatste contract is niet met TNT verstuurd, maar met een plaatselijke bezorger Deest of zoiets.
Dit riekt naar “aan het lijntje houden” kunnen ze ondertussen proberen een hogere prijs te krijgen bij een andere koper. Als dit zo is dan maak ik hier de naam bekend van die onbetrouwbare verkoopmakelaar.
En ik heb geen poot om op te staan.
jacq

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

29 augustus
:D :D :D
Onze makelaar is gisteravond langs geweest. Hij heeft aangedrongen op een nieuw ondertekend koopcontract. Is samen met een andere makelaar van de verkoper naar de verkoper gegaan. Tegen hem hebben ze al 2 weken beweerd dat de brief was zoekgeraakt. We hebben ondertekend. En de kantonrechter is ook al akkoord. Allemaal bedankt voor jullie medeleven.
Jacq. :P

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: verkoper wilde mij een woning niet verkopen

Ongelezen bericht door genvandongen »

Overdracht heeft plaats gevonden. Verkopende makelaar blijkt 3 a 4 weken geleden zijn vrouw verloren te hebben.
Jacq

Gesloten