LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, nooit doen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wieksel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2007 15:54

Telfort, nooit doen

Ongelezen bericht door wieksel »

Ik ben er spuugzat van, zelfs op een officiele brief kunnen ze niet binnen de gestelde termijn reageren, kastje muur verhaal in optima forma!

Een BKR A2 notering door Telfort, alle feiten op een rij.

Bij het aanvragen van een hypotheek bij *** op maandag 4 augustus werd mijn aanvraag afgewezen op grond van een A2-notering bij het BKR. Wij waren volledig verrast. Temeer aangezien ik recentelijk een nieuw telefoonabonnement heb afgesloten (waarbij de BKR controle geen problemen gaf), en een lening van *** euro bij de ***bank in februari 2008 voor mijn huwelijk. Ook de BKR controle bij deze lening gaf geen A2 notering aan.

De A2-notering is geplaatst door telecombedrijf Telfort. Sindsdien heb ik herhaaldelijk telefonisch contact gehad met Telfort.

Wat ik begrepen heb is dat het gaat om een rekening van 29 december 2005 à € 66,20 welke op 5 januari 2006 via automatische incasso is afgeschreven van mijn bankrekening. Op 9 januari is dit bedrag echter door de bank weer gestorneerd wegens onvoldoende saldo (bankafschriften in mijn bezit).

Op 4 augustus 2008 heb ik telefonisch contact gehad met mevrouw *** van de klantenservice, afdeling incasso van Telfort. Zij heeft mij het volgende verteld:

· Het telefoonnummer stond op naam van een meneer Drukker. Na check bleek dat het verder mijn gegevens zijn.

· Een A2 notering krijg je als 85 dagen na de automatische incasso van Telfort de rekening nog niet is voldaan;

* Naast het nummer waarop de BKR notering is gedaan (***) kon zij bevestigen dat ik ook abonnementen met de nummers ***,*** en *** bij Telfort had of heb gehad. Bij deze nummers stond in haar systeem geen aanduiding dat zich daar ooit betalingsproblemen bij hebben voorgedaan;
* Als een BKR-notering niet terecht is dan komt er voor de notering een ‘H’ (hersteld) te staan of wordt de notering verwijderd;
* Mevrouw *** heeft mijn aanvraag tot verwijdering van de A2 notering van het BKR doorgestuurd naar de afdeling Klantacceptatie van Telfort.



Op 4 augustus heb ik ook gesproken met *** en *** beiden van de Incassoafdeling van de klantenservice van Telfort. Beiden gaven aan dat alles in maart 2006 betaald is, en dat ze niet konden zien wat er in juni gebeurd is.

* Mevr. *** gaf aan dat het nummer op naam van meneer Drukker staat. Wederom heb ik verteld dat het daar nooit op heeft kunnen staat. Zij zou het direct aanpassen.
* Dhr. *** gaf aan dat ik evt. kon bellen met het incassobureau, echter bij navraag bleek dat het nummer wat hij gaf te zijn van het incassobureau wat de Telfort particuliere zaken pas had vanaf juli 2007. Na wederom terug te bellen kreeg ik bij toeval meneer *** weer aan de telefoon. Hij gaf mij dit keer aan dat ik maar af moest wachten. Waarop en welk doel dit wachten had kon hij mij echter niet melden.




Op 5 augustus 2008 heb ik telefonisch contact gehad met mevrouw *** van de klantenservice, afdeling incasso van Telfort. Zij heeft mij het volgende verteld:

· Op 21 januari 2006 is volgens Telfort een aanmaning aan mij gestuurd voor de gestorneerde rekening van 29 december 2005.

· Op 24 januari 2006 is volgens Telfort een ingebrekestelling aan mij gestuurd.

· De einddatum van de BKR-notering is maart 2006 (de exacte datum is haar niet bekend noch wilde zij dit voor me proberen te achterhalen).

· Het telefoonnummer waar het om gaat (***) staat op naam van ‘meneer’ Drukker. Ik ben ‘mevrouw ‘ Drukker.

· Een klachtenbrief kan worden opgestuurd naar:
Telfort
Afdeling klantacceptatie
Postbus 542
2400 AM Alphen aan den Rijn

Of via het contactformulier op de website www.telfort.nl . Dit laatste is gedaan op zondag 10 augustus 2006 (A2 notering BKR [Incident:***])

EDIT: reactie: voor dit probleem dient u te bellen met, jaja onze klantenservice



Op 5 augustus 2008 heb ik telefonisch contact gehad met *** van de klantenservice, afdeling incasso van Telfort. Hij heeft mij het volgende verteld:

· 29 december 2005 is de factuurdatum;

· 8 januari 2006 was de vervaldatum, op deze dag had het bedrag van €66,20 bij Telfort binnen moeten zijn. De einddatum van de BKR-notering is gezet op maart 2006, de rekening is dus in maart 2006 voldaan. Sinds die tijd staat bij Telfort ook een schuld van €0,00 genoteerd. (de exacte datum kon mij niet worden vermeld. *** was ook niet bereid deze op te vragen bij zijn ‘backoffice’);

· Nieuwe klanten van Telfort komen in een systeem terecht waarin een versnelde melding bij het BKR wordt gehanteerd. De termijn hierbij is vaak circa 60 dagen na de vervaldatum

· Dhr. *** erkent dat ruim binnen deze 60 dagen de BKR codering A2 is aangemeld, dus geheel onterecht!

· In tegenstelling tot wat mevrouw *** mij eerder verteld had gaf *** aan dat bij betaling van het openstaande bedrag de BKR-notering wordt hersteld (H). Bij een onterechte notering bij het BKR wordt de notering verwijderd. Hij geeft mij aan het met mij eens te zijn dat de codering onterecht is.

· Het wijzigen van een codering duurt tenminste 6 weken bij Telfort. (bij navraag bij BKR bleek dat Telfort de mogelijkheid heeft dit binnen 24 uur te doen middels een spoedfax/ via een digitaal emailsysteem)

· Ik heb een verzoek tot verwijdering van de A2 notering bij het BKR bij *** ingediend. Hij gaf aan dit door te zullen geven aan de afdeling Klantacceptatie van Telfort. De redenen voor mijn verzoek zijn:

o Ik was al langer klant bij Telfort met de telefoonnummers ***, *** en *** De telefoonnummers stonden op dezelfde naam en werden van hetzelfde banrekeningnummer afgeschreven. Bij geen van deze nummers heb ik ooit een betalingsachterstand gehad (facturen en bijbehorende bankafschriften in mijn bezit). Ik ben dus onterecht in het versnelde systeem geplaatst, aangezien ik geen nieuwe klant was, maar reeds sinds 2003 een goede betalingsmentaliteit had laten zien.

o Een snelle rekensom leerde mij dat 1 maart 2006 ruim binnen de termijn van 85 dagen viel. De BKR-notering is dus onterecht te vroeg geplaatst.

o De codering staat op naam van meneer Drukker

· Ik zou dezelfde week nog worden teruggebeld door dhr. ***. (dus uiterlijk 8 augustus)



Op 11 augustus wordt ik te woord gestaan door de heer ***. Ik geef hem aan graag met *** in contact te komen. Dhr. *** geeft aan dat deze 12 augustus weer werkt en geeft ook aan mij niet verder te helpen. Ook weigert hij op uiterst ongemanierde wijze mij zijn voornaam te vermelden.



Op 11 augustus 2008 heb na het uiterst onbevredigende gesprek met dhr. *** telefonisch contact gehad met ***(wederom afdeling Incasso van de klantenservice). Ik belde om te vragen naar *** van wie ik nog geen reactie had ontvangen. Mevrouw *** vertelde mij het volgende:

· Dhr.*** werkt 12 augustus weer

· Ondanks dat de einddatum van de BKR A2-notering op maart 2006 staat, geeft het systeem van Telfort nog steeds aan dat het bedrag open staat. Er staat een zgn. RE 90 code achter.

· De factuur is verstuurd op 29 december 2005, de aanmaning op 12 januari, de ingebrekestelling op 24 januari 2006 en op 14 maart is incassobureau Interim Justitia ingeschakeld.

EDIT: ze kunnen/ willen me echter geen dossiernummer bij IJ geven. IJ geeft aan op mijn gegevens (postcode huisnummer) geen enkel recent of oud dossier te kunnen vinden

· Op 29 juni is een vordering betaald, zij is niet zeker hoeveel, waarom en wat deze datum te betekenen heeft. Wel weet ze zeker dat sinds maart 2006 de schuld op €0,00 staat.

· Ze raadt mij aan een aangetekende brief te sturen naar de directie van Telfort.

· Ze stuurt een aanvraag de notering te verwijderen door aan afdeling Klantacceptatie van Telfort.



Op 12 augustus 2008 word ik teruggebeld door dhr. *** Hij geeft mij aan dat de A2 codering terecht is omdat de betaling niet binnen 85 dagen na de vervaldatum van 4 januari 2006 (eerder was het 8 januari 2006 binnen was) Op mijn vraag waarom de schuld dan volgens hun systeem in maart (ruim binnen de 85 dagen, 31 maart 2006 is 86 dagen na 4 januari 2006) €0,00 euro was kan hij geen antwoord geven. Hij besluit het gesprek met de mededeling dat ik nu antwoord heb en hij verder toch niets kan doen.



Consequenties van de A2-notering bij het BKR

· Door de A2 codering is er geen hypotheekverstrekker die ons een hypotheek wil verstrekken. Het feit dat de notering op mijn naam staat en het inkomen van mijn man voldoende is voor de volledige hypotheek heeft daarop geen invloed.

· Doordat wij een voorlopig koopcontract hebben ondertekend moeten wij op 29 augustus 2008 een akkoord van een hypotheekverstrekker hebben. Anders wordt het koopcontract ontbonden. (hiervoor hebben wij twee afwijzingen nodig)

· Een hypotheek is alleen te krijgen als de BKR-notering wordt verwijderd of omgezet in een A1-notering. Alleen een hersteld-melding heeft geen effect.

Vandaag weer aantal keer gebeld, en ze kunnen (zeggen ze), mijn mening is meer willen, je niet helpen.
Vorige week officiele brief (4voud) gestuurd tav directie. Brief wordt rechtstreeks (5 dagen later) doorgestuurd naar afdeling customer relations die, jaja, een achterstand heeft van 2 weken waardoor ik in totaal 4 weken op reactie moet wachten...

Voor vrijdag moet ik mijn financiering rond hebben, iemand nog uiterste tips?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort, nooit doen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ja, probeer of u nog een urgente noodkreet kunt sturen via
[email protected]
t.a.v. de heer Middeldorp, directeur Klantencontact KPN.COM
Deze afdeling heeft zojuist nog bemiddeld in een 9 maanden durend foutenfestival bij Telfort t.a.v. onterechte facturen van Telfort .

N.a.v. uw verhaal ga ik deze week naar de bank om te controleren of ik een BKR registratie heb opgedaan.

wieksel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2007 15:54

Re: Telfort, nooit doen

Ongelezen bericht door wieksel »

Dank voor reactie! Direct een mail gestuurd, ik ben benieuwd.

9 maanden, gruwelijk zeg!

Ik heb het probleem gister ook neergelegd bij een aantal andere consumenteninstanties, waaronder Consuwijzer. Door hen werd ik vanochtend al teruggebeld (chapeau!) maar het valt niet onder hun dekkingsgebied.

Wel had ze even een paar opties voor me opgezocht:
- officele klacht telfort
geen reactie?
- officiele klacht BKR
geen reactie/ niet bevredigend?
- neerleggen bij geschilllencommissie binnen 4 weken. Zij doen bindende uitspraak.

Verstandig om jezelf te laten checken bij BKR! Ik heb zelf 2 voorletters, en stond er dus in onder W achternaam en WT achternaam. ook bleek mijn man zelfs nog ergens in te staan, ooit met studentenrekening mogelijkheid tot krediet van 1000 gulden (roodstaan) gehad bij postbank. Rekening allang opgezegd, nooit afgemeld...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort, nooit doen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik hoop dat uw probleem voor vrijdag opgelost wordt.
Mocht ik een BKR registratie hebben neem ik contact op met mijn contactpersoon bij KPN.COM. Ik heb het volste vertrouwen in haar. Vanmorgen heb ik nog contact met haar gehad waarbij zij meedeelde dat ik een brief van Telfort tegemoet kan zien waarin e.e.a. recht gezet wordt.

Gesloten