LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Laat de bank de onterechte incasso terugstorten ( storneren). Ga naar de bank met een geldig identiteitsbewijs, dan kunt u de opdracht om te storneren combineren met het laten aanbrengen van een selectieve blokkade.

Stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar het hoofdkantoor van Ziggo waarin u aangeeft dat u in een gebied woont waar Ziggo geen diensten aanbiedt. U heeft geen contract afgesloten, noch toestemming tot automatische incasso gegeven.
Geeft aan dat u de onterechte incasso's laat storneren tot de selectieve blokkade in werking is getreden.

Vraag om een schriftelijke reactie van Ziggo binnen 4 weken. Geeft tevens aan dat mocht u aanmaningen tot betaling krijgen dit zult voorleggen aan de Geschillencommissie.

Maak kopie van brief en bewaar verzend- en handtekening retourkaart goed, mocht u de Geschillencommissie inschakelen.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@verontrustemoeder

Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden. Wij nemen dan spoedig contact met u op.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik lees regelmatig dat Webcontact01 de zaakjes oplost via dit forum, op zich een goed streven, maar kan hij niet beter de mensen die bij Ziggo werken opleiden in dat gene waarvoor ze aangenomen zijn.
Want ik vermoed dat Ziggo na de vakantie het eerst aan de beurt is voor een uitnodiging bij TrosRadar.

snarfje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 08:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door snarfje »

Na onze verhuizing i.v.m. scheiding is mijn naam en rekening gebruikt op het adres van mijzef en van mijn ex (hadden dit wel goed online doorgegeven.
De fout kon niet worden hersteld volgens een medewerker van @home anders zouden van een van ons alle abonementen eerst opgezecht moeten worden en dan weer aanvragen maar dan waren wij ook het huidige telefoonnummer kwijt.
Nu was er een rekening niet betaald omdat ik ook alle rekeningen van mijn ex vrouw had betaald.Toen is er een brief naar het oude adres(huis wat in januari al verkocht was) en daar is dus nooit op gereageerd.
Ik heb heeeeeel veeeeeel moeite moeten doen om het rekeningnummer te veranderen maar de naamsverwisseling is nog steeds niet gelukt.Toen werd telefonie en internet bij mijn ex afgesloten
naar weer een belletje heeft ze dit geld overgemaakt en dan zou ze 4 dagen na de betaling weer aangesloten worden dit was op 27 juli
Ik heb toen verschillende telefoontjes gepleegt maar nu 23 augustus heeft ze nog steeds geen aansluiting en ik kreeg laatst een brief met mijn naam dat ik geroyeerd werd op de aansluiting van mijn ex.
Als je de naam van een medewerker vraagt en de volgende dag die naam als referentie gebruikt dan weten ze niet wie dat is,4 keer meegemaakt.Als je boos wordt(na 8 telefoontjes kappen ze je af.
Ik heb veel meegemaakt maar zo'n service is echt niet te begrijpen
Ik hoop en denk dat er veel meer klachten zijn en de enige manier is om naar een andere provider te gaan die wel een betere klachten behandeling hebben zodat de arrogante houding van @home/Ziggo is een beetje minder wordt

legs1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 07:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door legs1968 »

Ik wordt helemaal gek van Ziggo. Het begon met de verhuizing doorgeven. Toen was het nog Casema. Ruim van tevoren doorgegeven maar hoorde niks. Begin mei gebeld, toen was de overgang naar Ziggo. Kreeg niemand te pakken, dus weer een brief gestuurd. Half mei Ziggo gebeld. Hadden ook nog de oude adresgegevens. Tevens laten ompraten voor een sneller internet. Zouden dus een nieuwe modem krijgen. Zou 27 mei binnen zijn. 29 mei nog niks binnen. Weer gebelt. Kreeg te horen dat het nog 2 weken zou duren. Daar ging ik niet mee accoord en heb eerst mondelijk en daarna schriftelijk mijn abbo opgezegd, tevens klacht ingediend. 10 dagen later kreeg ik toch nog de modem. Niet aangenomen van de postbode, dus werd weer meegenomen. Paar weken later had ik een brief in mijn bezit met bevestiging van einde abbo. Tot mijn grote verbazing kreeg ik begin augustus een overzicht met het bedrag dat ik moest betalen voor de modem. Weer gebelt. Kreeg te horen dat de rekening onterecht was en dat ik binnen een paar dagen een brief met deze mededeling zou krijgen. Heb nog steeds die brief niet in mijn bezit. En de laatste aktie wat ze nu verricht hebben is een incasso voor de maandelijke betaling van hun internet. Incasso ingetrokken en weer een klacht ingedient. Wat een bedrijf zeg. Betaal voor produkten die ik niet eens in mijn bezit heb. Kan de naam Ziggo niet meer zien en dan durfen ze toch nog te gaan incasseren? Straks krijg ik nog herinneren..........dan ga ik juridische stappen ondernemen, kan er niet meer tegen. K.t bedrijf

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht u onterechte herinneringen krijgen kunt u een aangetekende brief schrijven met bijgevoegd kopie einde contract aan hoofdkantoor Ziggo.
U kunt ook rustig afwachten wat er gebeurt. Mocht incassobureau ingeschakeld worden heeft u bewijs van einde contract. Het modem heeft u niet aangenomen. Het lijkt mij dat u dan een rechtszaak wint. Mocht u zich daarover onzeker voelen kunt u met e.e.a langsgaan bij een Juridsch loket of bureau burgerraadslieden.
Consuwijzer.nl bellen voor advies is ook een optie. U kunt daar ook een klacht indienen over deze problematiek.
Hier klacht indienen

legs1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 07:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door legs1968 »

Bedankt voor de tip. Ik wacht het eerst rustig af. Ik zie wel wat er gaat gebeuren. Onterecht rekeningen sturen en incasso's verrichten gaat mij veel te ver. Ziggo heeft zijn administratie niet op orde

Rogier81
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:38

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Rogier81 »

Hallo,

Ik word onderhand ook bijna krankzinnig van Ziggo.
Even een beknopte opsomming (gaat touwens niet lukken);
Ik woon met 4 mensen in 1 huis.
1 huisgenoot van mij de (1 van de 4 dus) is verhuisd per 1 juli. Inmiddels wonen we hier dus nog met 3 personen. Omdat het hele spul op zijn naam en rekeningnummer stond, wilde ik dat gaan wijzigen in mijn eigen naam en rekeningnummer.

Begin Juli : 1e x Gebeld met de klantenservice. ANTW; Is goed meneer, ik zie trouwens dat u een pakket van € 46,- heeft. Voor slechts € 4,- per maand extra heeft u dubbele internetsnelheid en digitale TV erbij. ,,Prima, regel ook meteen maar" zei ik.

2 dagen later stap ik de deur binnen en de digitale ontvanger was er .. echter op naam van m'n husigenoot die verhuisd is! En daar belde ik in 1ste instantie dus voor.

2e x gebeld: ,,Jullie (Ziggo ) hebben m'n spullen wel opgestuurd, maar de naam klopt niet, zouden jullie dit direct willen wijzigen, dit gaat nl niet goed zo , dat was miijn uitgangspunt in de 1ste instantie nl"
ANTW Ziggo: Naam wijzigen??? Dat kan helemaal niet meneer, dat kan alleen in geval van overlijden!
IK: ,,Dus ik moet eerst m'n oude huisgenoot neerschieten en dan komt het goed? :D "
Nee, uw naam staat nog op ....straat .. IK: Dat klopt niet mevrouw, daar woon ik al 2 jaar niet meer. (Ziggo) Ja, klopt dat adres staat voor uw naam ook op inactief, dus dat gaat goed. Wat moet ik nu doen dan? Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe de administratie er bij jullie uitziet, daar staan dus straks allemaal inactieve adressen in? ,,Laat u het nou maar lekker zitten zo,t is maar een naam! Rekeningnumemr wijzigen dat kunnen we wel, maar naam wijzigen niet. IK : ..Is dat niet raar? Het rekeningnummer dat ik nu opgeef zou toch evengoed van mn overbuurman kunnen zijn? En dat accepteren jullie wel telefonisch?" - Ja meneer, daar komen we wel uit als dat niet zou kloppen. - Nou ja het zal alemaal wel. (Ik had er geen zin meer in)

Medio Juli , 3e x word ik zelf door Ziggo gebeld. "Meneer we hebben zojuist met Dhr. X (mijn vorige huisgenoot )gebeld, omdat we hem wilde vragen of hij zijn pakket wilde wijzigen. Hij wist ons te vertellen dat we u daarover moesten benaderen,omdat hij zelf niet meer op dit adres woont"
IK: "Nou dat is wel heel toevallig dat jullie daarover bellen, ik heb daarover gebeld (hele verhaal hierboven nog eens uitgelegd)
"OK meneer, u wilt de naam dus wijzigen, geen probleem hoor!"
Heeft u interese in een All-in-1-pakket? voor 4 euro extra blabla... "
IK: Heb je net wel naar me geluisterd? Dat heb ik dus onlangs al afgesloten, nu moeten jullie alleen MIJN naam in jullie systeem zetten.
ANTW: Hmm, wij kunnen alleen een naam wijzigen als u een product bij ons heeft besteld. - Nou, dat heb ik toxh al gedaan????!!! Regel het dan!
Ja, dat kan nu dus al niet meer, want die wijziging is al doorgevord. U moet nu weer iets nieuws bestellen, dan gaat het goed. (Vervolgens laat ik mezelf een extra Digitale ontvanger aansmeren van 50 Euro ,Mn eigen VRESLEIJK domme fout, snap ook nog steeds niet waarom ik dat gedaan heb). Meneer, omdat u dit besteld, moeten we wel eea even op band zetten om dit vast te leggen. IK: Prima. (vervolgens bandje met naam, rekeningnummer en adres ingesproken) (VOLGENS MIJ RIEKT DIT VERHAAL NAAR PURE OPLICHTERIJ)

Een hele poos niets gehoord, kom ik net -26 Augiustus- thuis om 20.00 u, zie ik WEER een post liggen van Ziggo , en natuurlijk weer op de verkeerde naam!!

4e x bellen met Ziggo, Het wijzigingsmenu maar overgeslagen want daar mag je weer 10 minuten in de wacht staan (Heb ik inmiddels al 20x in totaal moeten doen.(ook voor vergeefse poginegen van de gesprekken hierboven) Dan maar via de bestellijn proberen. JA hoor, na 2x overgaan wordt er al opgenomen. IK"Meneer, ik probeer het maar zo, want ik kom er niet meer doorheen en ik ben het zo SPUUG en SPUUGzat dat ik er bijna aggresief van word, m'n excuses hoor. Hele verhaal voor de 4e keeer uitgelegd. ZIGGO: Tsja meneer, ik snap uw verhaal en ik vind het vervelend, ik zal wel even notities in het systeem zetten. "De klachtenlijn is overigens al gesloten" IK: "Maar het is net 20.00 geweest, ik kan toch tot 22.00 bellen?" Nee meneer, alleen de verkoop is nog open...
IK ,,Jaja, natuurlijk is de verkoop wél open.. dus dat bandje van - de wachttijd is 10 minuten slaat nergens op, want je krijgt toch niemand? " - Klopt wel zo'n beetje ja meneer, ik moet bekennen dat het een beetje rommelig is hier op het moment. Er lopen nog een stuk of 20.000 klachten en er zijn ook andere mensen die via deze lijn hun klachten proberen op te lossen...maar helaas kunnenw e hier niet veel daaraan doen.
IK ,,Nou ,vertel mij maar wat er nu in het systeem staat voor dit adres. ZIGGO: Oke, er is een rekening gestuurd op naam van uw oude huisgenoot naar uw adres.. IK: Ja dat weet ik, daar bel ik dus voor en die extra ontvanger die ik heb moeten bestellen om mn naam te wijzigen, waarom heb ik die nog niet?
Ziggo: Even kijken, die is verstuurd naar .... straat ...
IK: Hoe kan dat nou in godsnaam?!!! Daar woon ik al 2,5 jaar niet meer en dat adres stond op inactief voor mijn naam!! Dat is me verteld! En bovendien heb ik een bandje ingesproeken met mijn naam adres en rekening nummer.. WAT IS DIT????!!!!!
ZIGGO: Sorry meneer het is inderdaad een rotzooi zo, belt u a.u.b morgen met de klantenservice die helpen u wel verder!
Ik heb eea in het systeem gezet en meer kan ik gewoon echt niet. IK : Geef me dan een telefoonnummer van een persoon die wél iets voor me kan doen. Ziggo: Sorry meneer, dat heb ik echt niet, ik heb hier niets voor u.
(Wel een aardige jongen, maar aan z'n hulp heb ik uiteindelijk niets gehad, want ik kan dus weer gaan bellen)

Ik ben net in de auto gestapt om die digitale ontvanger op te halen bij mn oude adres. Sta ik daar voor de deur, doet de man open die er nu woont en die zegt vervolgens; Ja ,klopt er stond hier onlangs iemand van TNT voor de deur met een pakket, maar dat heb ik geweigerd, omdat het niet voor mij was. Ik heb hier nog wel een brief voor u! En dat pakket dan? Tsja, dat heeft de bode weer meegenomen en staat waarschijnlijk weer op 't postkantoor!

Nou dat was mijn avond dus, 3 uur verder en weer niks.. ik kan morgen weer gaan bellen.

Ik heb nu onderhand zoiets van : Ziggo mag wat mij betreft de hele bende op komen halen, maar dat doe ik niet.
Ik verwacht hier een tegenprestatie van Ziggo. En niet een algemeen briefje, nee.
Ik wil een persoonlijke brief met excuses en een voorstel (Het klinkt misschien heel krenterig nederlands dit,maar ik wil dat dit opgelost wordt door iets waar ik wat mee kan.
Tijd en geld ben ik al teveel kwijt geweest aan deze mensen, dus daarvoor wil ik nu iets terug hebben. Payback time.

Webcontact101, de vraagbaak in dit Forum: Graag jouw reactie, dit is werkelijk te schandalig voor woorden..
Ik ben echt pissig. Vooral om het feit dat het enige wat belangrijk is voor Ziggo verkopen is. Verkopen, verkopen, geld, geld, geld en natuurlijk niet te vergeten: Facturen versturen.
Problemen oplossen? Welnee. spullen verkopen en geld verdienen. Dan versturen we wel aanmaningen en deurwaarders langs, dat zien we dan wel weer. Laat die mensen die problemen hebben maar langer dan 10 min in de wacht staan, die tijd kunnen we veel beter besteden door nog meer goederen en diensten te verkopen.

Bedankt alvast. Ben heel benieuwd,

Mvgr Rogier

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maak eerst log van wat tot nu toe gedaan is om te proberen uw probleem op te lossen.
Probeer tot 3 x toe een klacht in te dienen via de site van Ziggo. Zet telkens in klacht wat tot nu toe aan communicatie geweest t.a.v. dit probleem voordat u de klacht uit. Vraag bij de 3de keer of de lezer uw bericht aan een leidinggevende wil laten lezen.
Als het na drie keer nog niet gelukt is
Is uw probleem van overzetten op uw naam dan nog niet opgelost stuur dan een brief aan Ziggo schriftelijk en aangetekend.

M.i. gaat er al wat fout doordat degene waar het contract op staat dit niet beëindigd heeft bij Ziggo. In principe staat het contract op zijn naam en dient hij dus te betalen. Ik denk dat het onverstandig is om een contract op een ander's naam te koppelen aan uw banknummer.
Mocht het niet lukken om het contract over te nemen laat dan degene op wiens naam het contract staat het contract beëindigen.

Rogier81
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:38

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Rogier81 »

@ TdeHond

Prettig dat u zo snel een reactie geeft. Ik snap uw uitleg, maar het gaat mij er in 1ste instantie om dat de behandeling allerbelabbertst is bij Ziggo. De ene medewerker zegt totaal iets anders dan de ander.
Wees duidelijk is mijn boodschap aan Ziggo. Als iets niet kan, dan moet dat gelijk gezegd worden, ga me niet eerst iets aansmeren en vervolgens zeggen dat iets niet kan.
Er zit totaal geen structuur in de afhandeling van klachten.
Derhalve vraag ik me af of het wel zinvol is om brieven te sturen.
De jongeman die ik gisteravond aan de telefoon die mij inside information wist te geven over het feit dat er nog ca. 20.000 onbehandelde e-mails liggen bij Ziggo. Dus een brief van mij komt dan ook op de stapel en alle extra brieven daar weer bovenop.. Dus dan kom ik helemaal in een vicieuze cirkel terecht

Ik kan me er vreselijk over opwinden in ieder geval.
Vanmiddag gaan we gewoon maar weer bellen denk ik.
Voor mij blijft het vooralsnog namen opschrijven van de personen met wie ik spreek en ze steeds te vragen wat er in mijn dossier bij Ziggo in het systeem staat.
Ik vraag in ieder geval iedere keer of ze de info aan willen vullen met hetgeen waarover ik bel en bij iedere volgende belronde controleer ik of het inderdaad verwerkt is. Tot dusver klopt dat, dus dan gaat dit net iets vlotter dan brieven schrijven.

Desalniettemin waardeeer ik de reactie om mij te helpen hoor!

Het meest frustrerende is dat ik door zo'n onbenullig iets, verschrikkelijk veel tijd kwijt ben en ook nog eens geld.. wat ik er voor terug krijg? 1 brok ellende. Dat bedrijf moest zich kapotschamen! Wat een wanorde!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

De mails via de site zijn bedoeld als oplossing wat geen extra kosten met zich mee brengt. Pas daarna 1 aangetekende brief mocht correspondentie via site niet tot een oplossing leiden.
Als uw voorkeur uitgaat naar bellen, lijkt mij dat een prima optie. Uw methode zou vlot probleemoplossend moeten werken.
Jammer dat u toch met kromme tenen zit.
Succes!

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Allen,

Het is erg vervelend als er ten onrechte abonnementskosten worden geïncasseerd. Wij doen er alles aan om dit te voorkomen. Als er onterecht abonnementskosten zijn geïncasseerd willen wij dit graag voor u oplossen.

Dat u het contact met onze klantenservice niet goed is verlopen vinden wij erg vervelend. Ziggo wordt vertegenwoordigd door een groot aantal medewerkers. Wij vragen hen een professionele houding aan te nemen bij het uitvoeren van hun vak.

Deze klachten kunnen wij enkel oplossen als wij persoonsgegevens ontvangen.

U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden. Wij nemen dan spoedig contact met u op.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

ziggo=achterlijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:37

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ziggo=achterlijk »

Ik was een tevreden klant van Casema, waar ik een internet abonnement had van 20 euro de maand. Toen kwam Ziggo ineens met een brief dat ik verzocht zou hebben om mijn pakket uit te breiden met TV en radio, wat ik nooit gedaan heb, omdat dat abonnement al door mijn huurbaas wordt betaald.

Nu kun je bij ziggo dus NIET alleen internet hebben, maar moet je tv en radio en de hele mikmak erbij nemen. Ik bellen, 'ja meneer dat kan niet, u moet maar bellen met u huisbaas zodat die ook bij Ziggo komt'. Te sterk voor woorden.

Snel m'n abonnement opgezegd en nu hebben ze nog wel even twee dagen geleden 110 euro afgeschreven voor augustus en september. Dat ga ik nu dus maar storneren en dan afwachten wat het wordt.

Overigens is de telefoonhulp van ziggo belabberd (gemiddeled een half uur in de wacht) en ik heb het via internet geprobeerd met een vraag. Het hele verhaal van hierboven heb ik beschreven toen en wat kreeg ik terug?: een of andere aanbieding voor een internetabonnement! Belachelijk, totaal respectloos en echt om gek van te worden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Snel m'n abonnement opgezegd en nu hebben ze nog wel even twee dagen geleden 110 euro afgeschreven voor augustus en september. Dat ga ik nu dus maar storneren en dan afwachten wat het wordt.
Aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging met reden van storneren sturen naar Hoofdkantoor Ziggo.
( houdt rekening met opzegtermijn: als u b.v. half Augustus heeft opgezegd, dan gaat de opzegtermijn van 1 maand in per 1 September en loopt het internet contract door tot 1 October)

heeft u schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen?

ziggo=achterlijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:37

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ziggo=achterlijk »

Bedankt voor de reactie. Dat ik het internetabonnement nog een maand zou moeten doorbetalen kan ik wel mee leven. Waar het mij natuurlijk om gaat is dat ik de kosten voor tv en radio niet wil betalen, simpelweg omdat ik die diensten niet eens gebruik.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik begrijp het. Het probleem is dat Ziggo dit niet begrijpt.
Natuurlijk gaat u niet dubbel betalen voor tv.
U bent niet ....

thiefinthenight
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2008 16:26

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door thiefinthenight »

Onderstaand bericht heb ik gepost op 07 augustus op een ander forum.

Tot op heden nog geen verbetering.

Ben nu al 2 maanden onderweg met Ziggo om mijn telefonie weer naar behoren te laten werken. Sinds augustus 2007 telefonie genomen bij Casema en maanden lang geen problemen gehad. Sinds begin juni 2008 niets dan haperende gesprekken en zelfs geheel wegvallende telefonie. Diverse keren gebeld met de Ziggo helpdesk over deze klacht.
De meest vreemde malloten aan de lijn gehad met zeer ondeskundige antwoorden of oplossingen. Het ligt overal aan, behalve aan de dienstverlening van Ziggo. Heb inmiddels al 4 keer een monteur aan huis gehad. Allemaal komen ze tot de conclusie dat er niets mis is met de aansluitingen en/of de telefoonapparatuur. Eén monteur kwam tot de conclusie dat het aan de optische kabel zou liggen in de eindversterkerkast bij ons in het flatgebouw. Zou deze storing melden aan een dienst van Ziggo die bevoegd is om daar mee aan de slag te gaan.
Je hoort verder niets meer van Ziggo. Omdat ik meegedaan had aan de klachtenregen via de consumentenbond werd ik vorige week benaderd door Ziggo. Dit met de vraag of alles inmiddels naar behoren is opgelost. Gelukkig viel tijdens het gesprek met Ziggo het gesprek af en toe weg en moest men mij op mijn mobiele nummer bellen. Ik kon dus gelijk meegeven dat de klacht dus zeker nog niet naar behoren is opgelost. Het modem wordt uitgelezen op zo'n moment. Boodschap van Ziggo is, meneer aan het modem mankeert niets er zijn geen uitvallen. De optische kabel in de EV-kast is bekeken en in orde bevonden. U kunt dus geen klachten hebben. O nee, waarom bel je mij dan nu mobiel en niet op mijn vaste toestel? Zeker omdat het zo goed werkt en alles in orde is.
Op maandag 04 augustus 2008 zijn de storingen helemaal aanwezig. Weer eens gebeld met de helpdesk en kreeg te horen dat er in mijn wijk in Zoetermeer een glasvezelkabel geraakt was bij graafwerkzaamheden. Er wordt volop aan gewerkt en men hoopt de volgende dag klaar te zijn. Woensdag nog steeds ellende en maar weer eens gebeld met Ziggo. Kreeg te horen dat de glasvezelkabel gerepareerd was en dat de klachten toch echt bij mij in huis moeten zitten. ***verhaal over kabelt tussen modem en zend/ontvangkastje draadloze Siemens telefoon zou niet goed zijn. Het modem moet maar eens gewisseld worden (is onlangs op 24 juli door een monteur al gewisseld inclusief de voeding) en de monteur moet maar weer eens komen kijken. Een afspraak wordt gemaakt voor maandag 18 augustus 2008 en er komt dus weer een monteur. Dit om voor de vijfde keer te gaan horen dat er aan mijn vebinding in huis en de telefoonapparatuur niets mis is. Wanneer lost Ziggo eens werkelijk het probleem op? Dit in plaats van allerlei zoethoudertjes als wisseling modem en voeding en 5x sturen van een monteur. Heb mijn zakken vol zo onderhand van Ziggo en ben voornemens om over te stappen naar een andere provider voor telefoon en internet. En waarom is Ziggo niet zo eerlijk om storingen op het Ziggo infokanaal op televisie of op internet bij storingen te vermelden?
Nergens iets te vinden, dit terwijl een hele wijk problemen heeft vanwege een kapotte glasvezelkabel. Ziggo denkt zeker dat de mensen achterlijk zijn en wil ze schijnbaar zo behandelen en denkt ze zo te houden. Nou Ziggo, wij slapen niet en uiteindelijk is het Ziggo die aan het kortste eind zal trekken.

thiefinthenight
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 aug 2008 16:26

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door thiefinthenight »

Na al maanden geen behoorlijk telefoongesprek te kunnen voeren.
Na al maanden diverse mails te hebben gezonden met klachten richting klantenservice.
Na al maanden vele keren de helpdesk op 0900-1884 te hebben gebeld.
Na al maanden de meest stompzinnige figuren aan de lijn te hebben gehad bij Ziggo.
Na al 5 keer een monteur aan huis te hebben gehad die niets konden vinden.
Na al maanden van het kastje naar de muur gestuurd te worden zonder enig resultaat.

Op woensdag 27 augustus 2008 maar eens persoonlijk naar het Ziggo kantoor aan het Spaarneplein 2 te Den Haag gegaan. Als je daar binnen komt oogt het al erg amateuristisch daar. Een kleine balie met 2 medewerksters met achter de balie een drietal medewerkers die je met wat moeilijkere en technische zaken zouden moeten kunnen helpen.
Van binnenuit werd de deur voor mij geopend en in de ruimte achter de balie mocht ik plaats nemen op een stoel om aldaar te wachten tot de technische man mij verder zou gaan helpen.

Na ongeveer 20 minuten op de stoel te hebben gezeten kon ik bij de zogenaamde technische man van Ziggo terecht en nam plaats aan zijn bureau. Begon mijn verhaal over het feit dat ik nu al sinds begin juni zonder goed werkende telefonie zit. Om de paar seconden werd ik onderbroken door de man. Hij zag dat er sinds 25 augustus 2008 een melding was gemaakt voor mijn wijk met de postcode 2713 (Zoetermeer) en dat, dat eerder niet het geval was.
Heb ik dan al die tijd voor niets mails gezonden naar de klanternservice?
Heb ik dan voor niets maandenlang de helpdesk gebeld met mijn klachten?
Hebben ze van Ziggo voor niets een vijftal keer een monteur gezonden?

Ik kon mijn verhaal nauwelijks vertellen aan de zogenaamde technische man bij Ziggo, daar was hij allemaal niet zo in geïnteresseerd. Waar het om draait is, dat er sinds 25 augustus een melding is en men er nu mee aan de slag gaat. Hij kon mij echter niet vertellen wat het probleem is en al helemaal niet hoe lang het zou gaan duren.
Als deze man, de heer Doebar, heel toevallig de opleider is van de helpdeskmedewerkers bij Ziggo, en als hij toevallig stoomcursussen geeft aan de aankomende monteurs bij Ziggo, nou dan begrijp je nu wel waarom het bij Ziggo zulke prutsers zijn.

Zelf bij een (bij)kantoor van Ziggo kom je niet vooruit en wordt je niet geholpen met je probleem.

Mijn keus is wel gemaakt zo onderhand. Na mijn vakantie ga ik naar de KPN.

Ziggo staat voor: Zonder Internet Gewoon Geld Ontvangen
Want dat is wat Ziggo doet, geld ontvangen zonder (goede) dienst te leveren.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sprokkel »

thiefinthenight,
Mijn keus is wel gemaakt zo onderhand. Na mijn vakantie ga ik naar de KPN.
Helemaal met je eens ik stap na mijn vakantie ook over, zowel mijn telefoon als email zijn er veel storingen, en als je ze meld moet je je telefoonnummer opgeven maar bellen doen ze je niet (telefoon werkt misschien niet goed). En als je op hun bericht wat je krijgt een reactie geeft kan dat weer niet moet je alsnog gaan bellen. met iets wat het niet goed doet,, dus vul je weer het formulier in op internet en begint de cirkel weer van voor af aan. En dan de OPTA, die doet hier ook niets aan, misschien aandelen van ziggo?

ejes
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 13:18

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ejes »

Je krijgt geen moment de indruk dat je serieus wordt genomen. Ik stap ook over. Alleen naar wie?

Het maakt niet uit wat er aan de hand is. Iedere klacht wordt geweten aan oorzaken buiten Ziggo.

* De helpdesk houdt je in de wacht tot sluitingstijd en verbreekt dan de verbinding
* De klachten die je via de site indient worden niet in behandeling genomen. Of als je geluk hebt een volle week later. En dan krijg je als reactie dat ze niets kunnen vinden. Tsja na een week..

* Wat klachten afgelopen 8 maanden:
- Spontaan nieuw telefoonnummer gekregen. Herstel leidde tot twee weken zonder vaste telefoon.
- Daarna stond ik verkeerd in alle telefoongidsen. Uiteraard kon ZIggo niet aan rechtzetten beginnen.

- Laatst stond de telefoon spontaan op voicemail. Na klacht was dit opeens weer goed, zodner dat je een melding krijgt
- Dit weekend blokkeerde het digitale TV modem. Pas NA het weekend krijg je dan uitleg dat je een nieuwe software update via de tv kabel moet downloaden. Gelukkig ben ik handig genoeg. Is niet voor iedereen weggelegd.

Geloof me, iedere klacht meld ik, telefonisch of via hun website.

En als je dan je geldt terugeist (op basis van hun algemene voorwaarden) hebben ze blijkbaar nooit klachten ontvangen. Zie de reactie die de deur heeft dichtgedaan:

OFFICIELE ZIGGO REACTIE:
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PCxxx - Klacht - Telefonie - Storing: Verbinding en ontvangst".

Comform onze Algemene Voorwaarden dient een storing te worden gemeld. Wordt dit niet gedaan, kunnen wij niet nagaan of het een individuele storing is of niet. Wij kunnen dus niet ingaan op uw verzoek tot restitutie van de abonnementskosten.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze klantenservice. Klik hier voor meer informatie.


Met vriendelijke groet,

xxx, Mariska
Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V.

Gesloten