LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fortis asr pakt spaargeld af

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: fortis asr pakt spaargeld af

Ongelezen bericht door axasjaak »

Wellicht is het een goede zaak om ook deze polis aan te melden bij de Stichting Verliespolis.

Peter2508
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 aug 2008 09:22

Re: fortis asr pakt spaargeld af

Ongelezen bericht door Peter2508 »

Kretalove,
Het is uitermate jammer dat in het verleden nooit duidelijk is geworden. In het overzicht staat aangegeven dat er sprake is van opgebouwde eenheden. Reeds sinds een aantal jaren staat onder aan de overzichten vermeld:

"De in dit overzicht vermelde kapitalen gelden mits de verzekering tot de einddatum ongewijzigd wordt voortgezet. Let op: het opgebouwd kapitaal is niet gelijk aan de afkoop- of premievrije waarde"

De vraag is nu aan de orde of dit voor de consument voldoende is om te kunnen weten dat de kolom opgebouwd aantal eenheden niet hetzelfde is als het werkelijke aantal eenheden in de polis.

Zelf ben ik van mening dat een professionele tussenpersoon dit behoort te weten en kan uitleggen aan zijn relaties. Ik denk ook dat dit in jouw geval een hoop had opgelost als je al jaren eerder had geweten hoe het overzicht werkt. De vraag is dan vervolgens weer aan de orde of je iets had veranderd aan de verzekering als je wist dat het werkelijke aantal eenheden lager is.

Ik ben geen jurist, doch als jij van iemand informatie hebt ontvangen dat het aantal opgebouwde eenheden ook daadwerkelijk het aantal eenheden is in de polis, dan mag je daar naar mijn idee op vertrouwen. Of het overzicht van Fortis ASR juridisch voldoende aanknopingspunten biedt durf ik te betwijfelen, gezien de hierboven genoemde tekst op de overzichten.

Misschien dat je een klacht kunt indienen bij het Kifid (Klachteninstituut Financiele Dienstverlening).

Gesloten