Hierbij wil ik ( misschien ten overvloede ) mensen waarschuwen voor de Loteria Primitiva. Ik ontving een email met de mededeling dat ik in een sweepstake een bedrag van € 847.828,87 had gewonnen. Ik heb ook daadwerkelijk wel meegedaan aan deze sweepstake. In deze mail stond ook een telefoonnummer van ene heer Sarda. Ik heb dit nummer gebeld en werd gefeliciteerd met het winnen van dit bedrag. Het enige wat ik hoefde te doen was de mail terugsturen met als aanvulling mijn adresgegevens en mijn bankrek.nr. Dit heb ik gedaan en vandaag ontving ik wederom een bevestiging. Ditmaal met als bijlage een " tax clearance " formulier van de Banco santander. Om de prijs te kunnen ontvangen diende een bedrag van € 2.970,00 betaald te worden als belasting. Ik ben met de papieren naar mijn SNS bank gegaan en deze hebben het een en ander gecontroleerd. De bank bestaat in elk geval, veel meer konden ze niet voor mij doen. Ik heb toen zelf met een nummer voor internationale klanten van deze bank gebeld. Ik ben zeer vriendelijk geholpen, maar wat ik al dacht werd bevestigd. De bank heeft niets met deze instantie van doen en betreurd dat hun naam en hun papier wordt gebruikt voor deze zwendel.
Je twijfelt bij voorbaat, maar toch blijft de gedachte van wat als....... door je hoofd spelen.
Groetjes Michel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loteria primitiva
Re: Loteria primitiva
En wat heeft dit met piramidespelen te maken?? Oh ja,..dat heeft MLM ook totaal niet maar dat wordt hier ook besproken..
-
Vandaag (28 augustus 2008) heb ik een brief ontvangen van Lotería Primitiva afkomstig van Madrid in het Spaans.
Ik weet niet hoe ze weten dat ik Spaans begrijp en hoe ze aan mijn naam en adres komen.
Ze (International Promotional Programme, Golden Chance) beloven deze keer 650,000 euro te uitkeren als prijs. Ik moet hiervoor een formulier invullen met o.a. mijn rekeningnummer.
Ik heb zeker in de internet gezocht (want je weet dat dit niet waar kan zijn) en bij de Consumentenbond staan een aantal klachten al vanaf 2007.
Wat ik vreemd vind is dit nog niet gestopt is en ze blijven (geloofige) mensen te oplichten.
Ik weet niet hoe ze weten dat ik Spaans begrijp en hoe ze aan mijn naam en adres komen.
Ze (International Promotional Programme, Golden Chance) beloven deze keer 650,000 euro te uitkeren als prijs. Ik moet hiervoor een formulier invullen met o.a. mijn rekeningnummer.
Ik heb zeker in de internet gezocht (want je weet dat dit niet waar kan zijn) en bij de Consumentenbond staan een aantal klachten al vanaf 2007.
Wat ik vreemd vind is dit nog niet gestopt is en ze blijven (geloofige) mensen te oplichten.
-
Geen MLM, hoort onder oplichting thuis.