Hallo.
Mijn vraag is of het verplicht om de reserve sleutel van de kamer waar ik woon in het studenten huis, dus niet van de algemene ruimtes, aan de huisbaas af te moeten geven.
In het kader van calamiteiten vind hij dit noodzakelijk.
Ik heb het slot er zelf opgezet en voel me er helemaal niet prettig bij dat hij of iemand anders , die toegang tot mijn sleutel kan krijgen zomaar mijn kamer binnen kan.
Dit geeft me een heel onveilig gevoel.
Kan iemand me vertellen wat mijn rechten en plichten in deze zijn.
Met vriendelijke groet,
Elke
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afgeven reservesleutel van gehuurde kamer aan huisbaas
-
Re: afgeven reservesleutel van gehuurde kamer aan huisbaas
Je hoeft een sleutel aan helemaal niemand te geven! Buiten jou geeft niemans het recht om ongevraagd en zonder jouw toestemming je woning te betrede. NIET geven dus.
Re: afgeven reservesleutel van gehuurde kamer aan huisbaas
Inderdaad. Jij bepaalt of iemand toegang krijgt tot het gehuurde. Inclusief de huiseigenaar. Jij hoeft dus absoluut niet een reservesleutel aan je huisbaas af te geven als jij je daar niet prettig bij voelt.
Er moet sowieso met jou overlegd worden als de huisbaas jouw kamer wil betreden, laat staan dat hij met een eigen sleutel ten alle tijde de kamer zou kunnen binnenkomen. Dat is 1 van de rechten die jij krijgt als je een ruimte huurt.
Er moet sowieso met jou overlegd worden als de huisbaas jouw kamer wil betreden, laat staan dat hij met een eigen sleutel ten alle tijde de kamer zou kunnen binnenkomen. Dat is 1 van de rechten die jij krijgt als je een ruimte huurt.