LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RVS Paraplupakket

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
PetraStrem
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2004 00:34

RVS Paraplupakket

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Ongeveer 10 jaar geleden hebben we al onze verzekeringen ondergebracht bij de RVS, opstal, inboedel, brand, glas, auto, rechtsbijstand, levensverzekeringen, noem maar op...

Onze toenmalige verzekeringsagent van de RVS zei dat we een paraplupakker konden krijgen wanneer we daar alles onderbrachten, dat betekende korting op de premie.

Ik heb nooit goed gekeken (verzekeringen en cijfers zijn mijn sterkste kant niet), ik vertrouwde erop dat dit goed was. Er stond op de jaarlijkse papieren ook altijd een paraplupkaet bij.

Voor de zomer wilde ik eens gaan kijken of het niet goedkoper kon, ik vind de RVS vrij duur. Na bellen met de RVS bleek dat alleen onze rechtsbijstandsverzekering in het paraplupakket zat en we een korting van ongeveer 13 euro per maand misloopen, en dat dus al 10 jaar!!!???

Ondertussen hebben we wel 5 verschillende adviseurs gehad, waarvan we de meeste nooit hebben gezien of gesproken. Niemand heeft ons hierop ooit gewezen, is een adviseur hier niet voor.

Ten eerste heeft de RVS ons dus, ondanks dat dat ons was toegezegd, nooit de korting gegeven, ten tweede heeft nooit iemand ons gewezen op de misgelopen korting.
Nu wordt mij verteld dat je die korting niet krijgt door alle verzekeringen er te hebben, maar dan moet (IEMAND???) ze in een paraplupakket zetten. Ik heb dus een paraplupakket, waarin alleen een levensverzekering zit, de rest valt erbuiten en daarvoor betaal ik volle pond???

Nu heb ik een paar maand geleden hierover een klacht ingediend.
Van de week belde een nieuwe (net afgestudeerde) adviseur met de melding dat hij een afspraak wilde maken en of de RVS mijn klacht al had afgehandeld, het bevreemde hem dat dit niet het geval was.
Vandaag krijg ik van de klachtenafdeling een afhandelingssbrief waarin ze totaal niet op mijn klacht ingaan, maar een afspraakbevestiging met mijn niewe adviseur....hopende dat ik voldoende was ingelicht.

Ik heb weer gebeld en gezegd dat er geen oplossing was en dat de nieuwe adviseur dacht dat de RVS het goed zou afhandelen. Nu deed men alles af met het feit dat 10 jaar geleden het paraplupakket nog niet bestond en dat mijn toenmalige adviseur dan in de toekomst kon kijken etc.
Ik heb gezegd dat als ze niet met een compensatie voor de ongeveer 1000 euro teveel betaalde premie zouden komen ik alles weg zou halen bij de RVS, de meneer vond het nog nodig om te melden dat ik daarvoor ook een procedure moest ingaan...

Ik zou natuurlijk hiervoor mijn rechtsbijstandsverzekering kunnen inschakelen. :D

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: RVS Paraplupakket

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Petra,
Ik zou natuurlijk hiervoor mijn rechtsbijstandsverzekering kunnen inschakelen.
Dat kan zeker. In de voorwaarden staat:
Wilt u een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering of
verhaalsbijstandverzekering?
Wij hebben de uitvoering van uw Rechtsbijstand- of Verhaalsbijstandverzekering
overgedragen aan de onafhankelijke stichting
SRK Rechtsbijstand te Zoetermeer.
Hoe meldt u de zaak aan bij SRK
- bij voorkeur via internet (www.srk.nl) en anders
- het schadeformulier inzenden per post (postbus 3020, 2700 LA
Zoetermeer)
- het schadeformulier inzenden per fax 079 330 33 77
- in geval van twijfel of als u hulp nodig heeft bij het aanmelden van
de zaak, dan kunt u ook contact opnemen met de Telefonische
Piketservice van SRK 079 344 81 81.
Wilt u stukken meezenden doe dit dan uitsluitend in kopie.
Zie http://www.rvs.nl/media/pdf/685745020Vo ... mei_07.pdf
Nu heb ik een paar maand geleden hierover een klacht ingediend.
Zoals alle bemiddelaars is ook RVS aangesloten bij Kifid zie www.kifid.nl Er is een richtlijn uitgegeven waarin staat dat als er een klacht is, er direct (dus zeg maar per kerende post) een ontvangstbevestiging aan de klager moet worden gestuurd, met daarin vermeld de termijn waarbinnen de klacht wordt afgehandeld. Voor eenvoudige zaken is dat max 6 weken, voor complexe 3 maanden. Zie http://www.kifid.nl/uploads/Interne%20K ... 032007.pdf
Je zegt dat je enkele maanden geleden een klacht hebt ingediend. Dat lijkt er dus op dat men zich niet aan de richtlijnen houdt.

Wat kun je doen? Stel je klacht nogmaals op schrift en verwijs naar de eerdere klacht en het niet juist afhandelen daarvan. Stuur deze aangetekend naar RVS. Noem in de brief duidelijk de datum waarop het antwoord van RVS bij jou binnen moet zijn, bijvoorbeeld 2 of 3 weken na datum verzending.
Geef duidelijk aan dat je bij het wederom uitblijven van een antwoord je rechtsbijstand en/of kifid gaat inschakelen.

Succes!

Jack

Gesloten