Met deze offerte zijn we naar Sanders keukens in Den Bosch gegaan met de opdracht dezelfde keuken aan te bieden voor een lagere prijs. Dit was gelukt: zij deden ons een aanbieding van 5600 euro. Mét laagste prijs garantie, dus we hebben daar direct (stom dus
Als ik de keuken met dezelfde specificatie elders voor minder kan vinden, geeft Sanders een extra korting van 1000 euro.
Daarna heb ik Altis keukens gebeld dat de koop niet doorging maar plots konden zij toch de keuken ook bieden voor 5600 euro.
Bij nader inzien blijken er verschillen te zijn in de offertes:
- de apparatuur bij Altis is van Whirlpool ; bij Sanders van het (goedkopere) merk Ariston
- Altis sluit het leidingwerk aan, Sanders doet dat niet
Conclusie: Altis biedt meer voor dezelfde prijs, maar ik heb getekend bij Sanders (met laagste prijs garantie).
Ik vraag mij het volgende af:
1. Kan ik gebruikmaken van de laagste prijs garantie als de specificaties niet overeenkomen, maar wel feitelijk te beargumenteren is dat het aanbod beter is?
2. Ik heb Sanders gevraagd dezelfde keuken als bij Altis aan te bieden, maar er blijken verschillen te zijn. Heb ik hiermee een stok om mee te slaan?
Is er iemand met kennis of ervaringen op dit gebied?