LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

@CocaCola81:
Echt goed dat je zo meedenkt. Helaas zijn de opties niet uitvoerbaar, omdat er naast het muurtje maar 25 cm muur is en je dus hooguit een magnetron in de muur zou kunnen verwerken. Maar ook dat zou niet mooi lijken, omdat na dat muurtje onze openslaande tuindeuren zitten en het mooier is als daarnaast een beetje ruimte over blijft.

Wat ook vervelend is met onze geplande opstelling is dat we een installateur moeten laten komen om de leidingen naar de andere kant te laten verleggen. Iets wat we niet zelf kunnen doen, aangezien er in de kruipruimte halverwege een leiding dwars doorheen loopt en we daar zelf niet langs durven. Bovendien blijken er nog loden leidingen te zitten. Extra kostenpost dus. Misschien wel zoveel dat we koken en spoelen toch maar bij de muur moeten houden, maar dan kunnen we volgens de verkoper geen 90 cm kookplaat meer :cry: Koken zou natuurlijk ook naar het eiland kunnen, maar dan moeten we weer een duurdere afzuiging. Iemand een idee hoeveel zoiets moet kosten? Deze week in ieder geval maar eens een installateur een offerte laten maken.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Dan zou ik plan 2 uitvoeren, min die hoge kast bij je tuindeuren. Het eiland iets meer de ruimte in (als dat niet je doorloop/uitzicht richting tuin verpest). En anders toch aan een L-opstelling denken? Die dubbele ramen rechts, zijn die hoger dan je werkblad? Dan kan je daar evt. een spoelopstelling kwijt.

redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

Rechts zitten geen dubbele ramen, maar een raam en een deur. Vandaar dat daar ook niets staat. Had me wel leuk geleken om voor het raam te koken.

Wat denk jij van het idee om te koken op het kookeiland ipv spoelen. Word de afzuiging dan erg lastig en duur?

redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

Tegenvaller gehad vandaag :(. De installateur is langsgeweest en heeft een offerte afgegeven van € 3160 :shock: voor stucen, leidingen verplaatsen, vervanging meterkast, etc. Dat is boven ons budget.

Hopelijk heeft de verkoper nog een goed idee, anders moeten we toch maar eens ergens anders gaan kijken. De keuken zal in ieder geval meer op de oude moeten lijken om niet zoveel kwijt te zijn aan installatiekosten en bv. geen inbouw van een magnetron in een muur.

Iemand nog ideëen? Goede keukenzaak in of nabij Groningen?

horstkeuken
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 aug 2008 01:47

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door horstkeuken »

Ik zou het proberen met een ander merk keuken kan wel 3000 euro schelen of in duitsland

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de huidige keukenkasten 5½ duizend euro kosten, dan denk ik niet dat je met een ander merk keuken zo snel 3 duizend euro zult besparen, tenzij je heel erg in kwaliteit inlevert.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tegenvaller gehad vandaag . De installateur is langsgeweest en heeft een offerte afgegeven van € 3160 voor stucen, leidingen verplaatsen, vervanging meterkast, etc. Dat is boven ons budget
Vervangen van meterkast loopt altijd in de papieren...., lukt het niet met een aanpassing van de meterkast?

redcap
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:29

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door redcap »

Volgens de installateur scheelde het heel veel als we de apparatuur zoveel mogelijk op de huidige plek zouden herplaatsen. Dus dat betekent dat we een heel ander ontwerp moeten maken met spoelen en afwasmachine tegen de muur ipv in een spoeleiland. Dan kunnen we dus niet zoals op de tekening drie mooie brede ladekasten naast elkaar plaatsen. Dat is wel jammer. En de magnetron zal dus ook in een kast verwerkt moeten worden en niet in de muur.

We wonen in een huis uit ongeveer 1970 en de meterkast aanpakken zou misschien sowieso wel een keer moeten gebeuren. Of aanpassen ook kan betwijfel ik vanwege de ouderdom maar ik heb daar geen verstand van.

Het kan natuurlijk ook zijn dat we een dure installateur hebben getroffen. Gemiddeld was iedereen toch wel € 1600 kwijt bij hun, is dat veel of weinig?

Ik zit er nu aan te denken ook eens naar een keukenzaak te gaan die zelf ook installatiewerk doet. Er was ons laatst nog een zaak aangeraden en op hun site staat dat ze ook installatiewerk doen. Ook de montage doen ze zelf en dan denk ik dat in dat geval maar 1 bedrijf winst hoeft te maken ipv zoals nu 3. Dat moet toch iets schelen.

tb
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2005 17:58

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door tb »

Ik zit er nu aan te denken ook eens naar een keukenzaak te gaan die zelf ook installatiewerk doet. Er was ons laatst nog een zaak aangeraden en op hun site staat dat ze ook installatiewerk doen. Ook de montage doen ze zelf en dan denk ik dat in dat geval maar 1 bedrijf winst hoeft te maken ipv zoals nu 3. Dat moet toch iets schelen.
Dat hoef natuurlijk niet perse te schelen. Normaliter wordt er gewoon een winstopslag van x% gerekend. Dit zou in de praktijk dus neer kunnen komen op exact hetzelfde bedrag voor jou dat je bij 1 leverancier kwijt bent, echter de kans bestaat natuurlijk dat die leverancier graag de klus wil hebben en iets aan zijn opslagpercentage doet. Maar naar mijn idee is het dus niet zo dat per definitie goedkoper is als je het door 1 bedrijf laat doen.

Gesloten