LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
freeday
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:57

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door freeday »


rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door rayke »

zeker rustig daar dat je het overal moet posten.
Sorry, maar daar is dit forum niet voor.
Lijkt mij dat de moderator dit bericht van je verwijdert.

menj
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 13:01

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door menj »

Goedemiddag,

Even een vraag met betrekking tot een keuken kopen in Duitsland.

Ik heb me laten vertellen dat wanneer men een keuken in Duitsland koopt en deze wordt geplaatst in Nederland dat men als importeur van de apparatuur wordt gezien. Met alle gevolgen van dien wat betreft de garantie op deze apparatuur. Met andere woorden: men is zelf verantwoordelijk in geval van een mankement in plaats van de fabrikant!

Weet iemand of dit klopt?

Alvast bedankt.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door pufje »

Nee, klopt niet.

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door appeltaart »

Idd, ook keuken gekocht in Duitsland en daarbij een formulier gekregen van Siemens Nederland voor de garantie.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door maxx »

Ja, maar die garantie werkt niet als de kookplaat niet op het Ned. gasnet is afgesteld en de wokbrander daarom niet correct werkt. Dan wordt de klant met een mooie rekening verrast.

Altijd wel een addertje onder het gras!

MVG

piedel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2006 20:23

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door piedel »

Heb een keuken gekocht bij Ekelhoff en ik moet zeggen dat het op een teleurstelling is uitgelopen. Het ging om een Bulthaup B3 keuken die met de systeemwand gemonteerd werd. Het installatieproces is een moeizaam verhaal geworden omdat bij levering al bleek dat de achterwand aan een kant verkeerd geleverd was. Om de juiste wand te krijgen moesten we bijna drie maanden wachten. In die tijd hebben we tegen een hardboard plank aangekeken die was gebruikt om het afzuigsysteem provisorisch op te hangen. Sommige montagestrips waren tot twee keer toe onzorgvuldig behandeld en daardoor onbruikbaar.

We hadden gekozen voor een greeploos model en, je ziet het al aankomen, we kregen natuurlijk allemaal laden met grepen. Verkeerd besteld of verkeerd geleverd, wij zaten er mooi mee.

Na een paar maanden werd het verholpen. Ter plaatse werden alle fronten vervangen maar tevens alle loopwerk van de laden. Dat had nogal wat voeten in de aarde en de hele keuken moest weer leeg. Uiteindelijk lukte het de monteurs om het hele spul weer in elkaar te zetten. Achteraf merkten we dat er kleurverschil zat tussen de nieuwe fronten en het enige vaste paneel dat niet was verwisseld. Ook dat nog.

En dat was allemaal nog te overzien geweest. Het ergste moest nog komen. Aan één zijde hadden we gekozen voor de montage van een zwevend blok. Een dure constructie waarvoor die genoemde systeemwand noodzakelijk was. Toch maar gedaan. Bij montage begonnen de monteurs te klagen dat de wand deze constructie eigenlijk niet kon dragen. Om te voorkomen dat het hele spul van de muur zou vallen hebben ze twee universeelpoten bij een bouwmarkt gehaald en die onder mijn zwevende blok geplaatst. Zo blijft er van het zweven natuurlijk weinig over. Twee van die verchroomde poten is geen gezicht.

Bij Ekelhoff was men van mening dat het mijn verantwoordelijkheid was om zeker te stellen dat de muur deze constructie kan dragen. Alsof ik daar verstand van heb. Ik dacht dat zij de deskundigheid leverden. Tenslotte had men bij ons ook meermalen gevraagd naar de afmetingen van de keuken om zeker te weten dat alles zou passen. Als de muurconstructie dan ook essentieel is dan hadden ze daar ook naar moeten vragen. Niet gedaan dus en nu zit ik met de kater van een zwevende keuken op pootjes.

Dat het bij Ekelhoff niet helemaal pluis is werd me al snel duidelijk toen de monteurs bij ons bezig waren. Omdat ze twee dagen werk hadden, hebben we de monteurs bij ons laten slapen. In de gesprekken met hun bleek dat er regelmatig dingen ernstig verkeerd gaan bij Ekelhoff. Met name onze verkoper, Herr Fleege, laat met de regelmaat van de klok de nodige steken vallen. Fijn, hadden we dat maar eerder geweten.

Ekelhoff geeft inmiddels niet thuis en heeft me een deurwaarder op mijn dak gestuurd om het resterende bedrag van me te vorderen. Ben benieuwd of het Nederlandse consumentenrecht me hier bij zal helpen.

Maar een waarschuwing is op zijn plaats. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die probleemloos een keuken van Ekelhoff hebben gekregen. Maar ik weet uit ervaring dat dat zeker niet vanzelfsprekend is. Ekelhoff laat steken vallen en niet zo zuinig ook. Maar wat erger is: ze geven absoluut niet thuis wanneer je klachten hebt. En dat voor een keuken van enkele tienduisenden euro's...

En dat is toch wel heel erg. Zo blijft er van de deutsche Gründlichkeit weinig over.
:x

hdj
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2008 01:02

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door hdj »

Wij zijn zelf ook op zoek naar een keuken en we wonen nabij Enschede dus een kijkje over de grens is dan niet vreemd. In onze omgeving horen wij zowel zeer positieve maar ook zeer negatieve geluiden over Ekelhof. Eigenlijk net zo als bij een Nederlandse zaak. Wij zijn er nog niet uit.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door forrelletje »

Ik weet niet of het waar is, maar hoorde van vele kanten dat .ook deze onderneming van de grootste keukenboer van Nederland is.
Hij schijnt behoorlijk aan de weg te timmeren in Duitsland.
Gezien de klachten kan ik daar wel iets bij voor stellen dat dat waar is.

suc6

wjkeuken
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2008 10:44

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door wjkeuken »

wij zijn in de winkel buiten het centrum geweest. Hadden een ontwerp van een keuken meegenomen inclusief lijst van alles wat er in zit. De prijs die werd neergelegd was 3000 euro lager, dus zeer aantrekkelijk. MAARRRRRR: de keuken die we hier hadden laten ofreren betreft een Leicht, de prijs die Eckelhof neerlegde betreft een Schueller. Dat werd alleen niet gezegd bij het zeggen van de prijs, wel het merk van de apparatuur werd genoemd. Alleen omdat wij doorvroegen op het merk kastjes kregen wij te horen dat het om Schueller ging. Wij kenden het merk niet, het staat ook niet op de website van eckelhof en niet op hun gevelreclame. De man vertelde ons dat het echt wel goed is, maar wij voelde ons zeker op de terugweg wel een beetje bedonderd: waarom niet zeggen welk merk het is als het zo goed is en waarom dit niet op je gevel en website plaatsen maar alleen de dure merken? We hebben e.e.a. uitgezocht en Schueller blijkt niet slecht te zijn, maar wel van een andere kwaliteit dat Leicht. De Leichtkeuken trouwens bij een andere duitse keukenboer per mail laten ofreren: dit levert nagenoeg geen prijsverschil op!!!!
Moraal van dit verhaal: wees allert op wat je wordt aangeboden en wat je koopt. Koop bewust een bepaald merk. Als je een auto koopt wil je ook graag weten wat voor merk het is en laat je je ook niet met een saab afschepen terwijl je voor een renault o.i.d. ging.

piedel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2006 20:23

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door piedel »

Tja Keukenklepper,

daar hebt u een punt. Ik was op voorhand wel te spreken over de duitse keukenhandel. Ervaring krijg je echter achteraf en die wil ik graag delen met anderen. Daarmee veroordeel ik niet de gehele duitse keukenbranche maar wel de firma Ekelhoff.

Dat u als zure nederlandse keukenhandelaar voortdurend loopt in te hakken op de duitse collega's is echter wel een beetje zielig. Dat is alleen maar broodnijd. Dat daarnaast uw taalgebruik bijzonder grof is zegt iets over u als persoon. Nog steeds ben ik van mening dat de moderator daar zou moeten ingrijpen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn zaken niet bij u hebt gedaan. Gezien uw omgangsvormen was daar ook niet veel goeds van gekomen.

smittie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 09:02

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door smittie »

een jaar geleden hier een keuken gekocht.
het is een mooie zaak op het industrieterrein, met vriendelijke medewerkers.
wij werden geholpen door een zeer deskundige verkoper die ons allerlei tips en adviezen gaf en die ons op geen het idee gaf koste wat kost een keuken te willen slijten. We hebben zijn concept bekeken en mee naar huis genomen, twee weken later hebben we de keuken gekocht.
in die twee weken hebben ze slechts een keer gebeld. meestal zeuren ze je veel vaker aan je kop als je een grote aankoop wilt doen.
vervolgens is de keuken geleverd en geplaatst door twee zeer vakkundige monteurs. Gewoon niets dan lof!!!!

keukencamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:27

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door keukencamp »

Wij zoken ook en nieuwe keuken. Hoe het ui verkooper bij ekelhoff?

HakanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2009 22:52

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door HakanS »

Mensen ga niet naar Kuechenland. Ik ben afgelopen zaterdag geweest. Eerst nog gebeld van hier om een afspraak te maken. Mij werd verteld dat ik gelijk een offerte zou meekrijgen incl tekening en al.
Ik vanuit Amsterdam daar naar toe gereden 200 km!!!! kom ik daar om 1 uur moest ik een uur wachten voordat ik geholpen werd. (had gewoon netjes om 1 uur een afspraak gemaakt) om 2 uur kwam IEmand anders naar me toe van ja ik neem de afspraak van me collega over. Deze verkoper kon nieteens normaal nederlands terwijl ik een afspraak had met iemand die nederlands praatte.
MOest ikaan die verkoper vertellen wat ik precies wilde en hij nam nieteens de moeite om uit te leggen of ik bijv een draaikast moest nemen of iets anders(wat in nl wel gebeurd).
na 15 min met me bezig te zijn geweest zei hij ik moet een uur gaan tekenen zie jullie weer naar een uur . Ik kan geen 3 de tekening maken alleen een plattegrond.
Toen barste bij mij de bom. Uitgelegd dat dit geen service is zei die man zo werken wij ik nog van jullie snapen me frustratie toch wel hun heel droog NEE.
Vroeg om de manager kwam niemand, heb ik me spullen gepakt hun nog voor idioot uitgemaakt en weggegaan.

KORT SAMENGEVAT WAT EEN BALLENTENT ZEG.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door maxx »

Beste HakanS,


Jij bent weggelopen maar er zullen genoeg mensen zijn die dit soort praktijken volgzaam en gedwee ondergaan.

Hoeveel dacht jij te kunnen besparen op jouw keuken? Ik denk dat je in regio amsterdam ook makkelijk terecht kunt voor een goede keuken met een goede prijs.

MVG

HakanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2009 22:52

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door HakanS »

beste max,

Ook al zou ik 3000 euro goedkoper uit zijn zou nog steeds mijn keuken niet in duitsland kopen.

De service is voor de aankoop al dramatisch laat staan als ze hem hebben geplaats en er gaat wat kapot

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door jawi »

als ik zo behandeld zou worden, zou ik ook nooit meer terugkomen in zo'n zaak. Maar heeft niets met keukenzaken in Duitsland te maken. Je hebt in Nederland, en Duitsland goede en slechte zaken.

Wij hadden 3 jaar geleden slechte ervaringen met Intermat uit Mijdrecht, en Carpentier uit Aalsmeer. Maar juist wel goede ervaringen met een kleine keukenzaak in Amstelveen, en Ardland uit Duitsland.

HakanS
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2009 22:52

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door HakanS »

Jah Jawi daar heb je wel gelijk in het heeft met de zaak te maken, maar het grappige is dat er alleen maar nederlandse mensen in die keukenzaak waren.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Tja, duitsers en Termine....Woon nu 8 jaar in duitsland en een Duitser die rechtzeitig op z'n afspraak komt is moeilijk te vinden.

Heb wel geleerd, heb je ergens en afspraak, bel vlak voordat je van plan bent weg te gaan naar die afspraak even op, misschien loopt het wel uit!

Had je je overigens gemeld bij de balie dat je er was? Anders kun je inderdaad zowieso lang wachten...


Qua klantvriendelijk kunnen ze bij Kücheland/Ekelhof nog wel wat leren ja, zal het wel eens ff aan m'n buurman melden...:)

Gesloten