LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie + nieuw abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angel.gurl
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 15:56

BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door angel.gurl »

Hallo...

Kunnen jullie mij misschien helpen?
Door wat omstandigheden heb ik gezeur gehad met T-mobile. Ik was verhuisd en T-mobile had mijn acceptgiro niet omgezet in incasso én mijn adres niet gewijzigd. Je raad het al: niet betalen van rekeningen.

Mijn telefoonabbo is afgesloten en omgezet in prepaid. Dit betekent voor T-mobile: einde contract (wat op zich niet erg is, aangezien ik op dit moment nog bij Telfort een contract heb).

In juni werd ik door een incasso bureau gebeld en toen meteen overgemaakt. Dus de rekeningen zijn betaald. Heb dus geen status meer van een wanbetaler, maar een 2 codering (doordat het bij het incasso terecht is gekomen).
De notering blijft echter 5 jaar staan bij het BKR.

Telecomproviders kijken bij een nieuwe aanmelding naar een registratie bij het BKR. Nu vroeg ik mij af of ik dus ook 5 jaar lang geen telefoon abbo kan afsluiten?
Er is ook nog een andere organisatie: Preventel. De registratie daar vervalt wanneer je alles hebt betaald (wat ik dus heb gedaan).
Checken de telecomproviders bij Preventel of bij BKR...??

Met andere woorden: betekent dit gezeur met T-mobile dat ik komende 5 jaar geen nieuw abonnement kan afsluiten?

Ik hoop dat iemand het weet...

Alvast bedankt!


Mvg,
Angel.Gurl

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Mini »

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij zit het zo:
*De meeste providers checken klanten bij Experian.
*Experian heeft toegang tot gegevens zoals woonadres, openstaande posten, BKR-noteringen etc. Daar geven ze bepaalde scores aan, en die scores worden doorgegeven aan de provider.
*Deze gegevens worden tot 8(!) jaar bij Experian bewaard.

Dus ik ben denk dat je inderdaad moeilijkheden kan krijgen bij het aanvragen van een nieuw telefoonabonnement.
Maar de enige manier om het zeker te weten, is door het te proberen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door D1RK »

Er is iemand met dezelfde voorletters op dezelfde datum geboren, dus ik word hierdoor vaak geweigerd!

Omdat ze geen sofi gebruikten gaat het dus vaak fout.
Door bij mislukte poging de info te sturen dat wegens niet goed verwerkte adres wijziging en nu betaald zijn ze meestal wel soepeler als dit het enige is op jou naam, ook de hoogte en hoe snel je betaalde is van belang, en als dat door verhuizing langer duurde, je hebt hopelijk die incasso brief nog!

Als je het bewijs voor verhuisdatum en die incasso stuur, zien ze waarom het zolang duurde.

Als jij die verhuizing niet doorgaf is het helaas jou fout, maar als T mobile het niet goed verwerkte had je beter die incasso kosten kunnen weigeren!
Maar als ik geen acceptgiro's meer krijg vraag ik ze zelf wel, dus vermoedelijk helaas jou foutje!
Met verhuizen veel aan je hoofd dus ook ik maak zo wel eens een foutje, maar Simyo en Tele2 Champion zijn goedkope prepaid aanbieders!

angel.gurl
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 15:56

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door angel.gurl »

Het is wel erg apart dat Experian die gegevens 8 jaar bewaard, aangezien je BKR registratie na 5 jaar vervalt .... :roll:

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Fully »

er wordt naar allerlei gegevens gekeken dus niet alleen naar bkr
bkr registratie betekent niet altijd dat je geen aansluiting krijgt.
een preventel registatie krijg je als je bij een telecom aanbieder wordt afgesloten met een betalingsachterstand. dtotdat die schuld is voldaan betekent het normaal: geen abo

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Niet alle providers gaan hier hetzelfde mee om. Het kan zijn dat je bij de ene hierdoor wordt geweigerd, terwijl je bij de andere wél gewoon een abonnement kunt krijgen.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik kan eigenlijk bij Orange ook geen abbo afsluiten wegens BKR registratie. Ik heb gewoon mijn geboortejaar van 1962 naar 1963 gemaakt en dan kennen ze je niet. En dan kan je alles afsluiten weer wat je wilt. Naar de ID kaart en paspoort word in de regel heel slecht naar gekeken; althans bij orange.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door telenee »

Mijn aanvraag voor een I-phone is door T-MOBILE geweigerd op basis van mijn persoonlijke BKR score. (zeggen ze in een brief). Laat ik nu helemaal niet geregistreerd staan bij de BKR.....!!!??? Dus dat klopt helemaal niet. Weet iemand waar deze fake info dan vandaan kan komen?

En voor de T-mobile medewerkers die hier meelezen: let op, want dit gaat tot in detail uitgezocht worden! Het kan niet zo zijn dat T-mobile schermt met BKR gegevens terwijl ze die helemaal niet hebben. Dit riekt naar machtsmisbruik en dat kan niet door de beugel.

Kom maar over de brug met die info, T-mobile!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt bij de bank á ik dacht 4,50 euro vragen of u een registratie heeft bij BKR.
Degene die u dit heeft gedaan moet deze registratie ongedaan maken.
Zie:hier.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door telenee »

Meneer of mevrouw T de Hond, ik maak uit uw reaktie op dat u mogelijk van T-mobile bent.

Uw advies is het zelfde wat T-mobile mij schriftelijk gaf: ze hebben er zelfs een folder van het BKR bijgedaan. U denkt toch niet echt dat ik €4,50 ga betalen voor een informatie van de BKR als ik WEET dat ik er niet geregistreerd sta? Mijn connecties met mijn bank zijn dusdanig optimaal dat ik na 1 telefoontje al wist dat ik er niet eens geregistreerd sta.

Het staat onomstotelijk vast dat T-Mobile haar info ergens anders vandaan heeft, en dat moet maar eens boven water komen. Het zich verschuilen achter een BKR om wat voor reden dan ook lijkt mij strafbaar! De BKR is een overheidsinstantie en heeft zich aan zeer stringente regels te houden.

Ik denk dat de BKR zich geen leugens kan permitteren, dus kan niet anders dan concluderen dat T-Mobile informatie haalt uit onbetrouwbare bronnen, zonder daar open en eerlijk over te zijn. (bv Experian?)

Een abo weigeren mag, maar als dat gebeurt op basis van "gebakken lucht" om vervolgens met een overheidsinstantie te schermen, zal T-Mobile toch echt over de brug moeten komen met de informatie die ze dan wel denken te hebben.

Het is werkelijk beangstigend te ervaren dat je kennelijk ergens op een "zwarte lijst" gezet kunt worden zonder dat je ook maar 1 cent schuld hebt gehad in je leven.

Dus T-mobile: nogmaals, waar komt die informatie nu echt vandaan???

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

k maak uit uw reaktie op dat u mogelijk van T-mobile bent.
Nee. Dan zou ik me melden als "Webcare" o.i.d.
Een bedrijf waar u een betalingsachterstand of een vermeende betalingsachterstand had
heeft dit gemeld bij BKR. Een manier om hier vanaf te komen is dat u het bedrijf wat u aangemeld heeft ( schrik niet) schriftelijk aangetekend verzoekt van deze lijst af te halen. Anders krijgt u te maken met de miraculeuze zoekrakingen van brieven in de papierversnipperaar.

Het is niet denkbeeldig dat ik ook onterecht bij BKR geregistreerd sta, zie:
Telfort maakt fout op fout
Ik weet wel een truc waardoor u gratis kunt laten controleren of, en * hopelijk * door wie de BKR registratie gezet is. U gaat naar de bank en vraagt of u krediet mag op uw betalingsrekening of dat u deze mag verhogen. Dan wordt gratis gekeken of u een BKR registratie heeft.

Als u niets doet blijft u last houden van de BKR registratie gedurende 5 jaar, als ik mij niet vergis. De keuze is aan u.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door telenee »

Mevrouw TdeHond:
Een bedrijf waar u een betalingsachterstand of een vermeende betalingsachterstand had heeft dit gemeld bij BKR
Misschien heeft u mijn post niet goed gelezen, maar ik ben niet bekend bij de BKR (noch negatief, noch positief) dus er is geen sprake van een melding van wat voor bedrijf dan ook en ik hoef dus nergens afgehaald te worden......

En bedankt voor de "truc"-tip: ook hier heb ik in mijn post al aangegeven dat mijn connecties bij mijn bank (ABN) dit onmiddellijk (uiteraard gratis) voor mij hebben nagekeken. (EN NIETS GEVONDEN!).

De essentie van mijn verhaal is dus dat T-mobile VERZONNEN heeft dat ik bij de BKR geregistreerd sta. En dat is makkelijk omdat bijna elke Nederlander bij de BKR geregistreerd staat en de kans dus groot is dat ik bij de BKR geregistreerd zou zijn.. (overigens hoeft dat geenszins te betekenen dat je dan ook NEGATIEF geregistreerd bent).

Uiteraard heb ik T-Mobile schriftelijk om opheldering gevraagd, maar vooralsnog geen reactie gehad.

Wat voor mij van belang is, is dat het kennelijk mogelijk is dat iemand ergens in Nederland bij een incassobureau o.i.d. op een "zwarte lijst" kan worden gezet zonder daarvan op de hoogte gesteld te worden (zijn ze overigens wettelijk wel verplicht). EN dat T-mobile haar info helemaal niet bij de BKR haalt, maar bij een incassokantoor dat zijn informatie onzorgvuldig bij elkaar sprokkelt.

En als zoiets zo makkelijk kan, dan leven we in een heel gevaarlijke maatschappij. Zo ging het in de oorlog ook....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat is inderdaad zorgwekkend. Sorry dat ik u niet goed begrepen heb.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: BKR registratie + nieuw abonnement

Ongelezen bericht door telenee »

Dag Dirk, leuk je weer tegen te komen. Hoe is het bij Tele2?

Ik heb nog even je advies van 18 juli 2007 gecheckt, voor de Tele2 Champignon PREPAID kaart die je zo hartverwarmend aanraadt.

En wat denk je? Van het probleem van incassofoutjes ben je dan juist niet af, want, en dat weten jij en ik heel goed, moet je bij de Champignon PREPAID kaart, als je in het buitenland wilt bellen, een speciaal contract tekenen dat Tele2 de buitenland-belkosten AUTOMATISCH (ja, jullie lezen het goed!!!) mag incasseren van je rekening. Achteraf.
Dus er wordt geen gebruik gemaakt van het beltegoed dat er op staat. http://www.tele2.nl/shop/Mobiel/prepaid ... enland.htm Dat is gewoon een verkapt (buitenland)-abonnement met automatische incasso.

Heel bijzonder voor een PREPAID!!! (':roll:')


Dat betekent dat als je "veilig" naar het buitenland wilt gaan en een prepaidkaartje in je gsm stopt (jeweetwel, bij diefstal geen honderdeneuro's schade..) kom je bij Tele2 bedrogen uit.
Diefstal van een Tele2 prepaid kaart betekent dat je bankrekening alsnog geplunderd kan worden. "Leuk" voor jonge kids die toch al weinig uit te geven hebben.

Afrader dus, die Tele2 prepaidkaarten. (':twisted:')

Gesloten