Hallo,
Ik heb onlangs een (afgeprijsde) zwemshort gekocht bij een webwinkel. Nu viel de maat mij toch een beetje klein. Maar op de website van de webwinkel staat dat afgeprijsde artikelen niet worden teruggenomen. Mag de webwinkel dat bepalen? of zijn ze wettelijk verplicht om het artikel toch terug te nemen?
Al vast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afgeprijsde artikelen niet ruilen. Mag dat?
-
Re: Afgeprijsde artikelen niet ruilen. Mag dat?
Ja dat mogen ze
Ze zijn het wettelijk verplicht om het product binnen 7 dagen terug te nemen.
Dit omdat bij alle transacties van een webwinkel de wet koop op afstand van toepassing is.
In een normale winkel mogen ze dergelijke acties wel doen, en dan staan ze wel in hun recht, maar bij een webwinkel mag dat dus niet.
Dus heb je het recht om het product terug te sturen.
Dit omdat bij alle transacties van een webwinkel de wet koop op afstand van toepassing is.
In een normale winkel mogen ze dergelijke acties wel doen, en dan staan ze wel in hun recht, maar bij een webwinkel mag dat dus niet.
Dus heb je het recht om het product terug te sturen.
Als de maat op zwembroek niet voldoet dus andere kleren met zelfde maat wel passen.. dan is het hun fout en moet het terug!
Als ze echter OP=OP aanbieding hebben die alleen terug mag als het fout is
moet je bewijzen wat er fout is en als je zelf een te kleine maat bestelde...
Retour mag als er iets niet duidelijk was, maar je bepaalde toch zelf je maat....
Als je niet je maat weet moet je voorzichtiger bestellen...
Onderbroeken zijn meestal uitgesloten wegens Hygiëne dus.... dit komt wel erg dicht bij
de regels die de grote postorder bedrijven ook hebben!
Als ze echter OP=OP aanbieding hebben die alleen terug mag als het fout is
moet je bewijzen wat er fout is en als je zelf een te kleine maat bestelde...
Retour mag als er iets niet duidelijk was, maar je bepaalde toch zelf je maat....
Als je niet je maat weet moet je voorzichtiger bestellen...
Onderbroeken zijn meestal uitgesloten wegens Hygiëne dus.... dit komt wel erg dicht bij
de regels die de grote postorder bedrijven ook hebben!
At d1rk: Ik had ook nog een onderbroek besteld van een ander merk, dezelfde maat, en die pastte wél goed. Ik heb bij mensunderwear.nl besteld, die alleen maar ondergoed verkopen, en daar kun je ondergoed (dat niet afgeprijsd is) dus gewoon retourneren. Geen postorderbedrijf dus.
Voorderest is mijn ervaring met hun erg goed: ze leveren erg snel (in twee dagen), en ze hebben een aardig groot assortiment.
Voorderest is mijn ervaring met hun erg goed: ze leveren erg snel (in twee dagen), en ze hebben een aardig groot assortiment.
-
Je hebt dus de zwembroek aangetrokken??die pastte wél goed
-
zolang de product verpakking intact is is er geen enkel probleem,
zie: als ze het gewoon weer opnieuw kunnen opsturen zoals dat gewoonlijk ook zou gaan
zie: als ze het gewoon weer opnieuw kunnen opsturen zoals dat gewoonlijk ook zou gaan