LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
vrouw van
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 16:34

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door vrouw van »

Hallo
Ik sta niet te kijken van deze reaties,Mijn man ergert zijn eigen er dood aan want de postbode staat in een kwaad dag licht.
De tnt besteed het bezorgen van pakketjes uit aan de gene die ze het goedkoopst wil rond brengen.Dit gaat ten koste van de goede wel willende postbode.Geef ze gauw het zelfde shirt aan en men denkt dat het een postbode is.geef zoveel mogelijk u slechte ervaringen door en laat de oude postbode weer in de straat.Nee deze moeten er uit voor goedkope krachten,want anders is hun gouden handdruk straks niet groot genoeg.Vroeger ging het om kwaliteit en nu om zo goedkoop mogelijk de pakketjes weg te brengen.Dit gaat ten koste van vele welwillende postbodes,maar die krijgen wekelijks een brief mee om ergens anders te soliciteren,hoezo kwaliteit.Mensen met kwaliteit moeten weg.Zo kan ik nog wel even doorgaan daar kijkt men van hogerhand niet naar,nee allleen naar hun portemenee en niet naar die van jan modaal.
succes voor de echte postbode :x

riniv74
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2005 16:05

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door riniv74 »

Ik had ook pas geleden de ervaring dat onze postbode niet aanbelde terwijl ik wel thuis was. Ik vond het al zo vreemd, maar het gebeurt dus vaker. Toch denk ik in mijn geval dat de postbode precies weet wie er wel altijd thuis zijn en wie niet in onze straat. Normaal gesproken ben ik nooit thuis overdag, maar nu was ik dat wel. Volgens mij dacht ze gewoon: "o, die zijn toch niet thuis". Maar dan nog vind ik dat ze aan had moeten bellen. Gelukkig woont ze 1 straat bij mij vandaan, dus ben ik snel bij haar aan wezen bellen. Had ik het pakketje alsnog. Scheelde toch weer een rit naar het postkantoor.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door superwoman »

2 keer betaald worden omdat je de eerste keer gewoon doorrijdt bij een adres en een briefje achterlaat ? Dan beloont een bedrijf juist het slechte gedrag van zijn werknemers. En wie zijn werk wel goed doet is langer bezig (bij de buren aanbellen o.i.d.) en krijgt minder loon. Hoe krom kan het zijn ....

hanska
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2008 18:01

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door hanska »

Ik ben een webwinkelier met dagelijks een flink aantal pakjes te verzenden. De meeste gaan met TNT-Post.

Mijn ervaringen met TNT zijn bereslecht. Pakjes verdwijnen terwijl in het trackinsysteem staat aangegeven dat ze bij de geadresseerde zijn afgegeven. De klant heeft echter nooit iets ontvangen. De winkelier moet dus gewoon gratis opnieuw sturen.

Een klacht leidt inderdaad alleen maar tot ontvangst van een standaardbrief. TNT kan niets voor je doen tenzij je extra betaalt voor elke zending in de vorm van een handtekekening (wat overigens ook niet werkt) of verzenden met een verhoogd risico, wat de waarde van de inhoud weer vaak te boven gaat.

De klachten zijn zeker erger geworden sinds TNT zijn eigen mensen fanatiek aan het ontslaan is en sindsdien gebruikt maakt van externe koeriersbedrijven. Als deze maar een witte bus hebben worden ze al geaccepteerd.

Wij krijgen bijna om de 2 weken een andere bezorger aan de deur. telkens weer een nieuwe die de weg en de klanten niet kent. Hierdoor krijgen ze tijdnood en gaan smerige streken uithalen met het eigendom van anderen.

En de almachtige TNT zit op zijn hoge troon en DOET HELEMAAL NIETS.

Ik heb geprobeerd om een juridisch gevecht aan te gaan, je betaalt tenslotte voor de diensten, en dat wordt zelfs niet aangenomen door advokaten omdat "je niet tegen de algemene voorwaarden kunt vechten".

Jammer dat andere oplossing nog te duur, onhandig of onbetrouwbaar (selektvracht) zijn. Je komt hierdoor toch steeds weer terug bij TNT. En dat weet men.

Sterkte allemaal en misschien valt er een belangengroep op te richten om een vuist te kunnen maken tegen deze al jaren durende constante vorm van diefstal en de frusterende onverschilligheid van TNT bestuurders,

groetjes,
John

angie23
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:12

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door angie23 »

Ik heb totaal geen problemen met de pakketdienst van TNT. Heb met de bezorger ook de afspraak dat hij spullen op een bepaalde plaats mag achterlaten als ik er niet ben. Hij laat dan een kaartje met telefoonnummer achter.

Selectvracht is een ramp hier en ik probeer zo min mogelijk met die lui te maken te hebben. Een buurvrouw van mij was laatst op vakantie toen die luieen pakket aangeboden hadden op een heel ander nummer. Moest ze maar bewijzen dat ze niet thuis was geweest... Nu is dat met vliegtickts makkelijk maar wat als je gewoon even een frisse neus was gaan halen????? Of je geeft tijdens het bestellen aan dat je het 's avonds bezorgt wil hebben en ze staan om 9 uur voor de deur.....

Ik merk ook dat de postbode door sommige mensen hier door pakketbezorger wordt aangezien.... Postbodes brengen alleen stukken die door de brievenbus kunnen. Echter veel mensen passen hun brievenbus zo aan dat ze niet meer aan de standaard maten voldoen waardoor pakketjes van ECI of Bol.com er niet meer in kunnen. Dan belt de postbode aan en als er niemand thuis is of er wordt niet open gedaan doet hij een briefje in de bus.

Dat je het dan pas de volgende dag kan ophalen is niet meer dan logisch. De postbode loopt zijn ronde af, neemt het pakketje dan weer terug naar het depot en daarvandaan moet het naar het aangegeven postkantoor.

fimi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:41

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door fimi »

Klagen bij TNT heeft absoluut geen zin. Ik heb zelfs nav meerdere grove fouten en nalatigheden van de pakketdienst een brief gestuurd aan een van de leden van de Raad van Bestuur van TNT post. Ook hier geen reactie, niet eens een ontvangstbevestiging.

Dit is kenmerkend voor een bedrijf dat te groot is geworden om zijn klanten nog serieus te nemen: klanten zijn lastig! Dat idee krijg je aldoor bij dit soort bedrijven: KPN, NS, TNT. De manier waarop deze bedrijven met klanten omgaan is werkelijk stuitend en dat dit soort bedrijven nog kunnen bestaan is voor mij onbegrijpelijk!

toch denk ik dat het met name zit in het geheel van het bedrijf en de processen dan in de individuele betrokkenheid van de mensen.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door schuiven »

Vorige week maandag kwam TNT mij een pakketje bezorgen, met de vraag of ik de zaterdag ervoor echt wel afwezig was, want er was een briefje door mijn brievenbus gegooid. Ik vertelde dat ik die zaterdag afwezig was, dus dat het corrct was.
Deze TNT-er zei dat hij dit maandags altijd even checkte, want dat er bezorgers waren die zonder aan te bellen, briefjes door de busdeden>
Dus bij TNT is dit verschijnsel bekend.
Manoniem, waarom anoniem?
In jouw geval heb je stoere praat, maar verschuil je je wel achter een schuinaam.

matahari76
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:33

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door matahari76 »

Wij hadden zelfs deze week weer een akkefietje met de TNT. Mijn vriend krijgt altijd dossiers van zijn werk opgestuurd naar ons huisadres. Nu zou dat dossier vrijdag bezorgd worden. Hij was de hele dag thuis, heeft niemand gezien. Ook geen briefje in de bus dat ze langs waren geweest of dat het eventueel ergens anders bezorgd zou zijn. Op zijn werk hebben ze met het track en trace nummer gekeken waar het is en daar staat keurig dat het op het goede adres is afgegeven. Maar dat is dus niet zo! De TNT zegt dan doodleuk dat het is afgegeven op het goede adres, dus dat het wat hen betreft dan klaar is. Dat kan toch niet zomaar? De postbode kan dus van alles doorgeven en dan is het wat de TNT betreft prima. Niemand die dat kan en wil controleren. DAt dossier is dus nu kwijt. Heel jammer voor de klant voor wie dat dossier was gemaakt.
Helaas pindakaas zegt de TNT...

genvandongen
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mei 2008 06:42

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door genvandongen »

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb ook zoiets meegemaakt, het pakketje was afgegeven bij iemand bij mij in de flat(zonder een bericht bij mij achter te laten.) Na heel veel uitzoeken had die persoon het bij mijn voordeur gelegd, iemand anders had het weer meegenomen en vergeten af te geven.
Reactie TNT: sorry, geen vergoeding (ze dachten dat het een duur boek was) en ze zouden de chauffeur er op aan gesproken. Het boek kwam terecht, doordat de laatste persoon alsnog zo eerlijk was om het af te geven. Gelukkig had ik nog niet betaald.

Reactie uitgeverij:
We zijn in ieder geval blij dat het boek terecht is! Ik heb al wel vaker gemerkt dat men het bij deze geprivatiseerde moloch moeilijk vindt zich te realiseren dat er mensen zijn die proberen aan alles, groot of klein, dezelfde zorg te besteden. Terwijl dat toch juist voor een postbedrijf, waar het per definitie om de kleintjes gaat, essentieel is! Maar goed, ze bieden hun excuses aan, dat is al heel wat.

En wat mij betreft moet de privatiseringsgolf gestopt en deels teruggedraaid worden. Alles wat als nutsdienst te kenmerken valt, hoort uit een oogpunt van dienstverlening, niet van winstbejag te worden opgezet, ongeacht wat Europa er van vindt!

alle groet en niet te veel versturen via TNT, Jacqueline van Dongen

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Laatst ook een briefje in de bus terwijl er niet was aangebeld door de pakketbezorgster van TNT Reden: mijn autootje stond er niet. Een gehandicaptenautootje dat meestal aan huis een grote beurt krijgt maar ook weleens weg is voor grotere mankementen.

Bovendien, als ik weg ben met mijn autootje betekent dat toch niet dat er niemand thuis is ?? Er bestaat ook nog zoiets als een Huishoudelijke hulp, kinderen, partner....... Toen ik haar later zag en zei dat mijn vriend toch thuis had kunnen zijn vroeg ze heeeel verbaasd of ik een vriend had. Dat was niet het geval maar maakt maar weer eens goed duidelijk hoe er over gehandicapten wordt gedacht.

niels86
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:18

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door niels86 »

Toch wel leuk om te zien dat iedereen een eigen manier van denken heeft over het werk van TNT. Overal wordt wat achter gezocht en mensen zeggen dat er gewoon een briefje in de bus wordt gegooid zonder aan te bellen. Het is heel simpel wanneer een chauffeur van TNT een pakket niet aflevert dan wordt die niet betaald het is dus een fabeltje dat er 2x betaald wordt als het de eerste keer niet afgeleverd wordt. Waarom zou een TNT chauffeur dan de moeite doen om een briefje te schrijven en niks verdienen terwijl als hij het bezorgt er wel betaald wordt? Vaak zijn de klachten daarover dus gewoon heel simpel uit te leggen. De geadresseerde was op het moment dat er aangebeld werd even op zolder, achter in de tuin of toevallig toch even weg. De klacht die dan ingedient wordt is dus vaak niet gegrond waardoor er volgens de wet zelfs een aanklacht ingedient kan worden voor valsheid in geschriften. Dus mensen, doe me een lol en ga niet zelf theoriën bedenken om jezelf vrij te pleiten van je eigen fout en de TNT chauffeur dan maar de schuld te geven. Het komt er vaak toch op neer dat er niks met zo'n klacht gedaan wordt omdat sommige mensen toch iedere keer weer met hetzelfde verhaal komen.

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door schuiven »

Beste Niels, Het lijkt mij sterk dat een bezorger per pakket betaald wordt.

niels86
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2008 21:18

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door niels86 »

En toch is het zo, TNT maakt gebruik van subcontractors, veelal koeriersbedrijven die een vast postcode gebied aannemen en vervolgens zorgen dat de pakketten die in die postcode zitten weggebracht worden. Deze bedrijven worden per afgeleverd adres afgerekent.mrj7g

Boettiehond
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:14

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Boettiehond »

Beste Niels,

Ik was met mijn autootje weg maar er was een huishoudelijke hulp IN huis aan afstoffen. Mijn bel hoor je zelfs als je aan het stofzuigen bent. Ze zag de TNT bus aan komen rijden maar er werd niet aangebeld. Toen ze later de gang aan het stofzuigen was vond ze het briefje. De volgende dag kwam het pakketje uiteraard opnieuw met dezelfde bezorgster en heb ik gevraagd waarom ze briefjes in de bus gooit zonder aan te bellen. Omdat mijn autootje er niet stond........

Ik verzin dit dus NIET !! Het is gewoon gebeurd. Vrijwel iedereen in Nederland heeft een auto en als dat ding niet voor de deur staat ben je er niet...... Dat vind ik wel heeeeeel krom denken.

martenj
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 16:37

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door martenj »

Help als conculega. :oops:
Ik ben collega van TNT of is het concurent :?:
Niet alles met TNT gaat fout laten we dat voorop stellen. goede dingen hoor je hier niet alleen fouten.
Als men een paketje wil laten bezorgen en het moet voor iedereen goedkoop toch kan er wel eens iets fout gaan.
Niet bij de buren bezorgen? neem dan DHL die mogen niet bij de buren leveren als het niet op het pakket staat, ben je niet thuis wordt het een dag later nog eens geprobeerd dan weer niet thuis naar het depot om op te halen of extra betalen voor nieuwe levering. wel bij de buren is voor velen ook een doorn in het oog maar veelal heb je wel je pakket eerder toch?
Laten we eerst kijken wat we willen en dan kijken met wie we willen versturen.
Ik weet dat je kan laten bezorgen via DHL of DPD voor bijna hetzelfde bedrag als tpg DUS er is hoop

Martenj Lelystad

[email protected]

patriciascrapt
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 16:03

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door patriciascrapt »

Ik vermoed dat dit bij ons gisteren ook het geval is geweest. Ik was even in de garage om de was ind e droger te doen toen ik een busje met draaiende motor bij ons huis hoorde staan. Dus ik maar voor de zekerheid kijken. Onze bel is inderdaad ook heel duidelijk hoorbaar, en als er gebeld wordt slaan de honden meteen aan. Maar dat deden ze niet, dus is er niet aangebeld. Gelukkig was ik thuis en kon ik het pakje wel in ontvangst nemen, maar anders zou ik ook zeer zeker een klacht hebben ingediend...

kassacontrol
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:26

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door kassacontrol »

Ja zo doet TNT dat, ik stuurde deze week een brief weg van V naar E, naar een antwoordnummer, keurig geadresseerd, en de volgende dag had ik mijn eigen brief weer in de bus, gewoon de afzender gebruikt om te bezorgen. Misschien was hij/zij blond ?

kassacontrol

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2008 11:09

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door [email protected] »

:roll: Klagers :roll:

Als alle mensen die hier een klacht invullen het ook op de site van TNT doen, dan kan er ook iets meegedaan worden.

Op elk pakje staat een 3S-code die via internet te traceren is.

In heel veel plaatsen wordt de pakket bezorgen uitbesteed aan andere bedrijven, wel namens TNT.

Als er TNT op een pakket staat wil niet altijd zeggen dat het door TNT werd bezorgt (al een paar x meegemaakt).

Pakketten worden altijd 2 weken bewaard :idea: , een speciale dag vrij nemen is dus niet nodig.

TNT postbezorger
(wij bezorgen alleen pakken die in de brievenbus horen te passen, helaas is dat niet overal :evil: )

mnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2008 17:40

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door mnie »

Een postbode heeft me wel eens verteld dat er collega's zijn die op zaterdagochtend bij het kopje koffie in de kantine een stapeltje "niet-thuis"-briefjes zitten te schrijven met de lijst van de adressen voor af te leveren pakjes.
Dus nog voor ze de deur uit zijn...
En inderdaad vaak op zaterdag.

Heb zelf trouwens helemaal geen klachten over TNT.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Dutchy »

Hier dezelfde ervaring. Ik was op het moment thuis (en al een paar dagen in afwachting van het pakket) en hoorde hoe het briefje door de postbezorger door de brievenbus werd geschoven.
De regen kwam op dat moment met bakken uit de hemel. Meneer had klaarblijkelijk geen zin in natte kleding en had het briefje al in de auto ingevuld. Schreeuwen en wuiven vanaf mijn voordeur naar de wegrijdende TNT auto had geen enkele zin meer. Ik was woedend want ik had dat pakket dringend nodig.

Gesloten