LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Ik slikte 5 weken paroxetine, na 5 weken nog steedts bijwerkingen en dus gestopt. gelijk over gestapt op citalopram omdat dit in het verleden wel werkte.

Ik slikte 6 dagen 1 kwart. toen 4 dagen een halve, en nu 3 dagen 3 kwart. nu dus 15 mg. morgen ook nog en dan 20 mg. Ik ben de hele dag in SPACE. Ik kijk scheeld, doof, wankel alsof ik op een schip zit, en ben dingen kwijt uit mijn hoofd na 3 tellen.

Ik ben zoooo moe, maar kom NIET in slaap! word vaak 5 keer wakker per nacht, als niet meer.
Kop pijn, en druk op me hoofd alsof me kop in een bankschroef zit, vooral met bukken.

gaat dit voorbij? IK ben alleen thuis met 2 hele kleine kindjes, het is heeeeel zwaar voor me. Vaak vergeet ik ze compleet...ben ik zo een uur geheel in mijn hele eigen wereld.

alles wat ik dagdroom, of fantaseer (geen idee waarom ik dot zovaak doe) word soort van realiteit...

echt raar!

wie kan me vertellen wat dit is?



bedankt!
Laatst gewijzigd door vhid op 07 sep 2008 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hallo luitjes.

Ben gistermorgen terug gegaan naar huisarts ,omdat ik op aanraden van haar van 20 naar 10 mg.moest,dus gezegd dat ik me daar nog slechter bij voelde.

Moet nu ophogen van 20 naar 30mg.Dus gisteravond daar mee begonnen.

Vandaag redelijk gevoeld, daar ben ik al erg blij mee.

Welterusten Vili

frankievitta
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 15:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door frankievitta »

Hoi,

Ik ben nu 6 weken citalopram aan het slikken(20 mg) en heb het idee dat het steeds minder werkt en nu eigenlijk nog nauwelijks iets van effect heeft. Ik ben dus erg onzeker wat ik nu moet doen, ik denk dat ik nog 1 of 2 weken wacht en dan misschien kijk of ik een hogere dosis moet nemen. heeft iemand nog wat advies hierover?

Verder wil ik graag weten hoe jullie ervaringen zijn met alcohol en citalopram?
Ik drink namelijk af en toe wel bier erbij zo'n 1 of 2 keer per week maar niet veel maximaal een keer 6 glazen ofzo maar voel me er toch niet heel prettig bij dan.
Vind het heel erg moeilijk om geen bier te drinken want ik ben student en 21 jaar en dronk gewoon vaak bier in de kroeg met studie en uitgaan enzo. Nou ik zou het fijn vinden om jullie ervaringen hiermee te horen?

Groeten Frank

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Frank.

Daar kan ik geen antwoord opgeven ,ik drink geen alcohol.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is bij de tabletten.

Hoeveel mg. slik jij?

Ik slik nu bijna 5 weken,ben vrijdagavond gaan ophogen naar 30 mg.

Moet zeggen voel me redelijkgoed, ben blij hiermee.

Groetjes Vili.

frankievitta
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jul 2008 15:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door frankievitta »

@ Villy

Ik slik 20 mg maar zit er nu toch wel over te twijfelen om op te hogen omdat de medicijnen na 6 weken eigenlijk nog niet aanslaan, misschien een beetje. Maar ik wacht dus nog even af denk ik...

Gr Frank

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi Vili,
Voor een juiste mg medicijnen kun je volgens mij het beste naar een psycholoog, die heeft het mij ook voorgeschreven.
Moest 2 weken met 20 mg beginnen en draarna meteen door naar 40 mg, ik krijg hierbij ook nog een tabletje voor het slapen gaan en nog slaap ik niet.
Voel mij overdag wel beter maar dat is pas sinds vrijdag, het werkt ook nog niet voluit.
Ik krijg op bed ook nog steeds kleine paniekaanvallen, hoe doen anderen dit?
Groetjes Jannie3

poppedijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2008 22:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door poppedijn »

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik slik nu een paar weken citalopram en ik heb heel langzaam opgebouwd vanwege vervelende bijwerkingen.
Zit nu op 15 mg. moet van psych ophogen naar 20 maar ik voel niet veel meer en dat houdt me zo tegen.
Ik ben een vreselijk gevoelsmens en ik voel heerlijk zowat geen angst meer dus datis top maar ook niet veel anders. Heb bv. wel zin in sex maar kan geen hoogtepunt bereiken en dat is knap frustrerend vind ik. Het is natuurlijk veel belangrijker om je goed te voelen dat weet ik ook wel. Maar ik ben zo vlak. Ik hoop datiemand mij kan vertellen dat dit minder wordt als je goed ingesteld bent qua dosering van de medicijnen.

Help!

Ook heb ik al maanden vreselijke pijn in mn nek en loop bij een manueel therapeut maar kan alleen maar paracetamol innemen. Ben al met de citalopram later begonnen dan psych nodig vond voor die pijn in nek maar nu zit ik met nog veel meer pijn geen pijnstillers die werken dus maar geest is wel rustiger ben veel minder opvliegend en veel minder onrustig in mn lijf.

Is er iemand die ervaring heeft met goede pijnstillers en ciralopram?

Vind het moeilijk volhouden zo heb drie kids en verzorging komt grotendeels op mij neer dus tis zwaar.

Verder vind ik het super dat we hier allemaal beetje steun en ervaringen kunnen uitwisselen!

Groetjes,

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hallo,
Je mag diclofenac gebruiken met een goede maagbescherming volgens mijn huisarts, even navragen bij je eigen huisarts.

Als je een hogere dosis citalopram krijg dan gaat de pijn ook een beetje weg, was bij wel zo.

Verder wat je gevoel betreft met sex enzo dat ervaar ik idd ook, weet ook niet hoe iemand anders dat oplost aangezien ik nog wel een tijd aan de medicijen zit, eerst moeten ze goed werken en dan moet je een halfjaar zonder klachten zijn om te af te bouwen maar zelfs met 40 mg heb ik nog klachten en 60 is het max en daar wil ik niet heen.
Krijg ook nog slaapmedicatie.
groetjes

vili
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 09:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vili »

Hoi Jannie3

Jannie ik heb nu 3 dagen 30 mg. geslikt,en ik moet zeggen dat ik me een stuk beter voel.

Heb ook geen xanax meer hoeven te nemen.

@melvin lang niks meer van jou gehoord, hoe is het met je?


§Frank waarom vraag je niet aan je huisarts om een iets hogere dosis
ik merk het na 3 dagen al. :)

Ron67
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ron67 »

Hoi mede forumgebruikers,

Ik heb via het GGZ citalopram voorgeschreven gekregen als middel tegen de angst voor een paniekaanval. Eerst moet ik twee weken beginnen met 10 mg, daarna 20 mg.
Maar ik ben erg sceptisch als ik hier het e.e.a. lees over dit medicijngebruik. Vooral veel bijwerkingen etc. Maar mijn grootste angst voor het gebruiken van dit middel is of ik nog wel normaal kan functioneren? Ik sport (levert dit mij blessures op met voetballen?) en kan ik nog wel lekker sociaal met mijn vrienden/vriendinnen naar de kroeg??

Wie heeft goed advies? Het zou mij erg helpen want ik wil wel weer lekker ontspannen op vakantie etc etc..

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Ron,

Je kan ook beginnen met een paar dagen van 5 en kijken hoe dat gaat en dan na 5 dagen ophogen naar 10 en dan naar 15 enz. Dat advies kreeg ik van de psychiater en dan heb je de minste last van bijwerkingen.

Ik gebruik de medicijnen nu 3 maanden ongeveer (ik zit nu op 30) en het gaat best goed moet ik zeggen. Weinig last van blijvende bijwerkingen dus.....

Groetjes

Bianca

Ron67
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ron67 »

Hoi Bianca,

Nou, die psych heeft me al 15 tabletten van 10 mg gegeven. Verder heb ik alleen nog dat recept voor 20 mg en mag ik over 8 weken weer eens langskomen...
Ik zie echt op tegen al dat medicijngebruik maar weet ook dat ik al bij zoveel hulpverleners gepraat heb (niet echt geholpen), dat medicijnen waarschijnlijk de enige oplossing zijn (2 biertjes helpt ook wel maar dat doe je ook niet dagelijks)

Groetjes

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Ron,

Die tabletten van 10 moet je gewoon delen. Ik heb een pillensnijder gehaald bij de apotheek, daar kun je ze mee splitsen.

Raar verhaal dat je over 8 weken moet terugkomen, daar zou ik toch niet mee akkoord gaan. Ik vindt op zijn minst dat je om de 2 weken even langs moet om te kijken hoe het gaat met de medicijnen.

Ik drink ook nog wel een wijntje erbij, maar dan 1 of 2 in het weekend en meer niet.

Tuurlijk liever zonder medicijnen maar ja, soms is het niet anders.


Groetjes

Ron67
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ron67 »

Bianca, die pillensnijder is dan misschien wel een idee. Ja joh, die psych was met 10 minuten klaar. Hij moest alleen maar even kijken of ik aan de hand van het intakegesprek en een test in aanmerking kwam voor medicijnen. Dit was de oplossing volgens hem in combinatie met terapie. Ik begin overigens pas in oktober omdat er deze maand nog een paar leuke feestje en partijtjes zijn die ik niet wil missen..

Hoe voel jij je nu dan en ben jij ook van 67?

R

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Ja ik weet niet in hoeverre het je beperkt in je doen je paniekaanvallen. Dit moet je zelf overwegen of je het met medicijnen wilt oplossen.
Er zijn heel wat mensen mee geholpen dus.

Ik ben zelf uit 77.

Maar wat vindt je er zelf van? van de medicijnen en de therapie?

Bij mij werken ze nu prima maar ik had ze voor een depressie.

Groetjes

Ron67
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ron67 »

Geen idee 77 :D . Ik moet nog beginnen natuurlijk maar ach, zonder lost ook niets op.. Ik heb al genoeg geprobeerd en dat heeft ook niet geresulteerd in het doel wat ik voor ogen heb (weggaan doet het nl nooit) dus ga maar eens beginnen dan.
Hopelijk niet teveel last van die bijwerkingen en slapen doe ik dan wel op werk hahah

jannie3
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2008 21:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door jannie3 »

Hoi Vili,
Wat goed dat het bij jouw al zo snel werkt, ben je ook paniekvrij nu?
Ik niet en zit op 40 mg, misschien heeft het langer de tijd nodig.
Ben nu wel van de meeste bijwerkingen af alleen zo nu en dan misselijk en zweterig, vooral tegen etenstijd 's avonds als tijd is voor de medicatie.
slaap jij goed?

Bianca,
Voel je je na 3 maand weer helemaal goed, of heeft het langer tijd nodig?

Voor Ron,
Je mag wel een biertje drinken bij deze medicijnen, moet je ff aankijken hoe je erop reageert, ik kan er niet tegen en het versterkt de paniekaanvallen en depressie, ook krijg ik dan hartkloppingen maar kan wel mensen die er nog behoorlijk bij drinken op feestjes, dat lijkt mij onverantwoordelijk.

Ik kan nog wel sporten maar had de eeste twee weken het gevoel dat mijn conditie erg achteruit ging maar is nu wel weer op peil, sport wel minder want burn out.

Groetjes

BB11
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2008 13:43

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door BB11 »

Hoi Jannie,

Ik kan nu zeggen na 2,5/3 maanden verder dat ik me weer behoorlijk goed voel.

Alleen slapen is nog niet zo goed, ik wordt nog steeds na 4 uur slapen wakker, en val wel weer in slaap maar niet zo diep meer.

Groetjes

Ron67
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ron67 »

Toch gek. Je krijgt een middel om wat rustiger in je hoofd te worden maar het enige dat ik lees is dat mensen onrustiger worden, niet slapen etc.. Daarbij moet je uitkijken met autorijden, sporten en wat drinken. Waar begin je aan...

@Jannie

Ik zou toch sporten. Dat geeft je meer plezier dan burn-out.

Groet, R.

Ron67
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:44

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Ron67 »

@ poppedijn

Ga eens met je nek langs bij een manueel therapeut. Waarschijnlijk is er een werverltje verschoven of zit vast.

Succes

Gesloten