LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bouwrente

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
R251212
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2008 15:49

Bouwrente

Ongelezen bericht door R251212 »

Mijn vrouw en ik zijn van plan een huis te kopen. Het huis is onderdeel van een groot bouwplan, gerealiseerd door een projectontwikkelaar. De aannemer is al met de bouw begonnen, maar niet alle huizen zijn al verkocht.
Als we het besluiten te kopen, moet we volgens de makelaar rente betalen voor de grond. Ook over de periode dat we nog geen eigenaar waren: de periode dat de aannemer is begonnen met de bouw. We hebben nog helemaal niets getekend. Is dit een normale gang van zaken? Kan ik hier onderuit komen? Ik vind het persoonlijk absurd dat ik moet betalen voor het risico dat de projectontwikkelaar heeft gelopen. Hij heeft immers zijn huizen niet allemaal even goed (snel) verkocht.

Is er iemand met juridisch advies wat hier precies wel en niet is toegestaan? Ook ben ik benieuwd of er in de praktijk van de wettelijke regelgeving wordt afgeweken.

Dun_Dikke
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2007 23:01

Re: Bouwrente

Ongelezen bericht door Dun_Dikke »

Volgens mij is dat heel normaal, kijk eens op het forum van Vereniging Eigenhuis. Daar kunnun ze je waarschijnlijk meer vertellen.

http://www.eigenhuis.nl/Forum/ShowForum.aspx?ForumID=10

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bouwrente

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is inderdaad een normale gang van zaken. En anders zou de bouwer die kosten eenvoudig doorberekenen aan de kopers. Voordeel van het werken met bouwrente is dat je die van de belasting kunt adftrekken, terwijl je een hogere koopsom helemaal zelf zou moeten betalen.

R251212
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2008 15:49

Re: Bouwrente

Ongelezen bericht door R251212 »

Hartelijk bedankt voor jullie reactie!

Gesloten