LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA en niet betalen.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Mario »

Luc,

Ik had een pestbui sorry.

Mario.
Laatst gewijzigd door Mario op 07 sep 2003 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door SJZ »

Inhoudelijk vind ik jouw bijdrage nu ook niet sterk Mario. Hebben we het over Legio, begin je over mannen ombouwen. Hoeze zinvol?

An

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door An »

Luc en Ton.

Laat jullie niet gek maken door die Mario. Die weet niet beter! Keukenverkoper!

:wink: Gr, An.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Albert »

Mario

Geef je adres maar.

Albert.
Laatst gewijzigd door Albert op 07 sep 2003 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door aert0001 »

Mario,
straks op je therapie zul je nog wel leren hoe belangrijk vrouwelijke gevoelens en emoties zijn bij de man.
Maar dat is voor jou pas over een heleboel sessies, na de elektroshock.
Einde verhaal.

Sterkte Ton

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Ton,

Die Mario levert waardeloze reacties waar Legio-gedupeerden niks aan hebben, maar jouw niveau ligt ook niet veel hoger he?

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door aert0001 »

Soms wel hoor Sjoerd, er zijn best uitschieters naar boven, maar ja, ben ook maar een mens, en zeker in het weekendforum moet ik toegeven ligt mijn niveau erg laag. Je hebt gelijk dat kan en moet beter.
dank je,

Ton

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Dubio »

Wie weet dit?

Als je GGN niet betaald, en je wordt uiteindelijk gedagvaard door dexia, en je verliest. Moet je dan ook nog eens de kosten van GGN betalen, en de rechtbankkosten?
Ewald, jij weet dit wel.

Dubio

Gast

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen heeft Ewald afscheid genomen misschien kan Sjoerd die vraag beantwoorden.

Gast

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Gast »

Als Dexia wint dan word je veroordeeld om alle kosten te betalen, dus ook de incassokosten.

Daarentegen dient Dexia bij verlies alles te betalen behalve de advokaat-kosten die zijn voor eigen rekening. Meestal wordt daarvoor een vergoedingsregeling toegepast en zal een rechter een gedeelte daarvan toekennen.

Barend.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door SJZ »

Inderdaad, ALS Dexia volledig wint (maar goed, ik voorspel dus niet dat ze gaan winnen, ik zeg alleen ALS) dan is het kennelijk zo dat ze altijd gelijk hebben gehad, dus had je de restschuld moeten betalen, dus hadden ze gelijk dat ze GGN inschakelden, dus moet je die kosten ook betalen.
In dat geval betaal je dus: de restschuld, plus kosten GGN, plus wat kosten voor de rechtszaak, plus je advocaatkosten, en als het tegenzit ook nog (een deel van) de advocaatkosten e.d. van Dexia.

Anders is het natuurlijk als die kosten van GGN onterecht zijn. Daar moet je dan wel een goed verhaal voor hebben.

Maar gezien het feit dat ik afgelopen zaterdag de postbode teruggeroepen heb om te zeggen dat ik niet gediend ben van een hele stapel post voor iemand twee straten verderop met een heel andere achternaam .... misschien heb je echt nooit rekeningen ontvangen? Maar goed, dat kan een keer mis gaan, maar geen 4 keer op rij of zo.

Gast

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Gast »

Nee dat overkomt alleen jou en weet je dat ik dat helemaal niet leuk vind voor je. Toen je nog in Amsterdam woonde had je daar helemaal geen last van toch!

En nu woon je in een dorp en heb je iedere keer last hiermee. Waar woon je eigenlijk Sjoerd ?

Groeten,

Barend.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik woon in Utrecht.

Maar ik heb nooit in Amsterdam gewoond. Verwar je mij met een andere Sjoerd?

Voordat ik in Utrecht woonde, woonde ik in een stadje met 32.000 inwoners, en daar had ik die problemen met de post bijna nooit. Hier in Utrecht bijna wekelijks.

Amsterdam is nog veel gekker, daar slaan ze op maandag soms gewoon de postbezorging over als er te weinig post is om mee rond te gaan.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi SJZ,

Een ander voorbeeld van het ten onrechte inschakelen van een incassobureau en het daarmee in het leven roepen van extra kosten lijkt me de situatie waarbij de vernietiging van de overeenkomst is ingeroepen. Op grond van wet kan Dexia die ingeroepen vernietiging enkel binnen rechte betwisten. Dexia wil dat kennelijk niet en kiest voor de weg van allerlei vormen intimidatie om lessee over te halen tot het verrichten van een onverschuldigde betaling. Onder meer door het inschakelen van incassobureaus. Daar is echter geen reden voor, zolang niet effectief betwist geldt immers de vernietiging onverkort. De incassokosten worden dus onterecht gemaakt in dit soort gevallen en kunnen om die reden m.i. niet verhaald worden op lessee, ongeacht de uitkomst van een eventueel later alsnog door Dexia of lessee te starten procedure. Dexia had immers eerst naar de rechter moeten gaan en daar moeten proberen gelijk te krijgen alvorens een incassobureau in te schakelen. Dan waren de incassokosten nooit gemaakt. Die kosten had Dexia zonder meer kunnen en moeten voorkomen.

Groet, Sara

Gast

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Gast »

Oh dat wist ik niet ik heb ruzie met mijn vriendin (hoop dat het snel weer goed komt) en heb haar gisteren een brief gestuurd en had gehoopt, dat deze vandaag besteld zou worden. Dus niet nou moppie als je het leest, dan weet je dat de brief onderweg is.

Barend

p.s. bedankt voor de informatie Sjoerd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Sara,

Bedankt voor de aanvulling.

Fijn dat je weer aanwezig bent; sommigen begonnen je al te missen.

Groeten,
Sjoerd

Gast

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Gast »

Zie je wel Sjoerd dat we er alle twee niets van weten.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Liz
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2003 22:53

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door Liz »

Super, deze reacties.
Wij zitten in hetzelfde schuitje, ook net brief ontvangen.
Mijn man heeft ook niet getekend, vernietigingsbrief gestuurd.
Dexia heeft dus afwijzend gereageerd.
Doen net of hun neus bloedt en sturen de eindafrekening.

Maar nu lees ik heel veel berichten op dit forum.
Mijn eerste ingeving was, na de eindafrekening, een brief terug te sturen, dat wij een vordering op hen hebben i.p.v. andersom.

Maar heeft het wel nut, is het niet beter om helemaal niet te reageren.
Dan blijf je bij ze in de picture.

Dus wat hebben anderen gedaan die al een eindafrekening hebben ontvangen?
Wat was de reactie van Dexia.

Ik ben trouwens erg blij met dit forum, elke keer als je toch weer in de stress raakt, geeft het wel wat steun.
We staan niet alleen!!!!

Groeten Liz.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: DEXIA en niet betalen.

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten