LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ga sparen bij de Commerzbank in Duitsland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tonw2008

Ga sparen bij de Commerzbank in Duitsland

Ongelezen bericht door tonw2008 »

Bij de Commerzbank in Duitsland kun diverse spaardepositos krijgen.
ook met korte looptijden. 5% rente is zo ongeveer de ondergrens bij kleine bedragen. De commerzbank is een van de grootste banken in Duitsland. Het gezeur dat je een hoge rente alleen maar kunt krijgen bij onbetrouwbare banken is dus gezeur van de grote banken in Nederland.

axasjaak

Re: Ga sparen bij de Commerzbank in Duitsland

Ongelezen bericht door axasjaak »

VRaag : Is het voor een Nederlands burger simpel om een rekening te openen
in Duitsland bij de Commerzbank ?

tonw2008

Het openen en beheren van een spaarrekening gaat bij de meeste Duitse banken net zo eenvoudig als bij een in Nederland gevestigde Bank. Net over de Nederlandse grens zijn er in veel steden ook banken waar ze je in het Nederlands te woord kunnen staan.

Wat is dan nog het verschil met een in Nederlands gevestigde bank waar de Directie en een groot deel van het personeel uit een ander land komt.

Waarom Nederlanders wel in eigen land bij een buitenlandse bank durven sparen maar niet de grens over durven is mij een raadsel.

Ik durf wel te zeggen dat de Duitse banken heel betrouwbaar zijn. Er zijn daar zat banken met een AA rating. Maar die geven wel een veel hogere rente geven dan bijvoorbeeld de Rabo-bank.

Google eens op het internet naar de mogelijkheden om te sparen in Duitsland

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een verschil kan zijn dat je veel nederlandse rekeningen onlnie kunt openen, terwijl dat in het algemeen bij duitse banken niet kan. Dat betekent dat je (soms veel) meer reiskosten en tijd kwijt bent aan het openen van een rekening, zodat er aan voordeel niet veel overblijft.

ramonasbreuk

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Deutsche Bank in Gronau: 5% rente, zag ik vanmiddag.

@kweenie: niet heel Nederland woont in het westen. Voor inwoners van het grensgebied zijn de reistijden beperkt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik begrijp dat veel mensen in de buurt van de grens wonen, maar je moet er dan toch even op uit. Net als wanneer je een rekening opent bij een bank in je eigen stad. Ik vind dat veel gedoe en het kost mij zo minstens een uur van mijn schaarse vrije tijd (om nog maar te zwijgen van als je bijvoorbeeld je kinderen mee zou moeten nemen). Als je via internet in 5 minuten een rekening hebt geopend (of korter), dan doe ik dat liever, ook als dat een paar tienden minder rente oplevert.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Bij de Commerzbank in Duitsland kun diverse spaardepositos krijgen.
ook met korte looptijden. 5% rente is zo ongeveer de ondergrens bij kleine bedragen. De commerzbank is een van de grootste banken in Duitsland. Het gezeur dat je een hoge rente alleen maar kunt krijgen bij onbetrouwbare banken is dus gezeur van de grote banken in Nederland.
Op dit moment is de beste deal bij Commerzbank een deposito van 5,2%. Dat is niet slecht, maar inmiddels ook haalbaar op spaarprodukten in Nederland.

tonw2008

Ik heb de tip alleen maar gegeven omdat de Rabo-bank zo arrogant doet met zijn triple A status.

Er zijn meer banken met een hoge A-rating. Die geven wel meer rente dan de Rabo-bank.

Weg argument van de Rabo-bank als zouden alleen de zwakkere banken een hoge rente geven.

Ik heb overgens niets tegen de banken die zo negatief werden neergezet door de Rabo-bank.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik heb de tip alleen maar gegeven omdat de Rabo-bank zo arrogant doet met zijn triple A status.

Er zijn meer banken met een hoge A-rating. Die geven wel meer rente dan de Rabo-bank.

Weg argument van de Rabo-bank als zouden alleen de zwakkere banken een hoge rente geven.
De Nederlandse klanten van de Rabobank zijn inderdaad heel slecht af en het 'triple A' argument is niet meer dan een marketinginstrument. Een Duitse bank is, als het per se een bank met een goede rating moet zijn, zeker geen slecht alternatief.

Gesloten