LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht ratelt, advies verkopen of repareren?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
madelange

Bauknecht ratelt, advies verkopen of repareren?

Ongelezen bericht door madelange »

Mijn Bauknecht WA1300 Berlin maakte opeens een gek geluid bij het draaien ook centrifugeert hij nog maar een beetje. Via perfecte tips op askanowner.nl gekeken, open gemaakt en motor losgekoppeld. Ratelend geluid komt uit de motor en niet uit de trommel. Heeft iets met lamellen en koolborstels te maken.
Machine is 7,5 jaar oud, nieuwe motor kost minimaal 250 eur. Ik wil'm dus vervangen.

Klopt mijn redenatie (met hulp) of heeft het toch nog zin er iemand bij te laten komen? (ik wil niet 100 eur betalen voor een man die mij gaat vertellen dat ik beter een nieuwe kan kopen vandaar......)

Toolboy

Re: Bauknecht ratelt, advies verkopen of repareren?

Ongelezen bericht door Toolboy »

De motor kost ongeveer 150 euro niet 250 euro.

Groet T

madelange

Ongelezen bericht door madelange »

Toolboy, bedankt voor je reactie maar nu vergroot je mijn dilemma weer!
Het is dus niet op te lossen met koolborstels?

Ik krijg ook af en toe storingsmeldingen van de waterafvoer terwijl deze niet verstopt zit. Ben een beetje bang om te veel te investeren in deze terwijl er na 8 jaar meer stuk kan gaan, Bauknecht is niet echt heel degelijk lees ik hier ook. Maar een nieuwe is natuurlijk ook een forse investering, mede omdat ik dan voor een Miele wil gaan.

Wat zou jij doen?

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Koolborstels zou kunnen als ze helemaal versleten zijn ,van belang is dan dat de lamellen niet ingebrand zijn of omhoog staan.

Mocht je meer hulp willen pm me dan maar.
Groet T

hpb

Ongelezen bericht door hpb »

je kunt de gok wagen door nieuwe koolborstels te plaatsen. Werkt dat niet heb je alsnog pech, werkt het wel ben je goedkoop uit en blij (dat hoop ik tenminste).

Wij hadden dezelfde problemen aan een machine van 6 jaar oud. Ook na tips besloten om gewoon maar de koolborstels te vervangen. Kosten ca. 30 Euro bij handyman en 2 uurtjes sleutelen aan de machine, incl. af- en aankoppelen. Hangt ook een beetje van de machine af en de plaatsing van de motor hoe makkelijk je bij de koolborstel kunt komen. Ik heb de motor er geheel uitgehaald.

De stiften van de koolborstel waren ca. 1,5 cm terwijl de nieuwe borstels ruim 6 cm waren, aardig versleten dus. Maar nu draait de machine weer als een tierelier. In het begin wel met een gierend geluid. Zal wel met inslijten te maken hebben gehad, want nu is de machine zo goed als geruisloos.

Gesloten