LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 08 aug 2006 20:46
Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
Toen ik met mijn hypotheekproblemen hier om raad vraag, had ik nooit verwacht dat ik zo'n ongelooflijke hulp, raad en steun zou krijgen . Dank zij "Jack"heb ik een hoop handreikingen gekregen om te kunnen vechten voor mijn recht. geweldig. Echt zoals het Forum is bedoeld om anderen uit hoofde van kennis te helpen.
Jack je bent een kanjer, dank je wel
moederkloek
Jack je bent een kanjer, dank je wel
moederkloek
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
kun je ons ook helpen met je raad???
Wij hebben via een tussenpersoon een hypotheek aangevraagd en volgens de adviseur was dit geen probleem.
Zij hebben dit aan de bank voorgelegd en deze heeft een offerte opgemaakt die wij hebben ondertekend.
Volgens de adviseur was alles nu rond en was het slechts een kwestie van de stukken controleren of alles compleet was.
Zij heeft tegen mijn moeder gezegd dat zij ons "vet" kon feliciteren.
Vervolgens heeft de bank er 5 weken over gedaan om uiteindelijk tot een afwijzing te komen.
De adviseur had een motivatie bijgevoegd dat onze nieuwe lasten lager zouden zijn als de huur nu en dit is niet het geval.
De bank heeft dit ook gezien op de afschriften.
Uiteindelijk vond de bank dat de lasten te zwaar zouden zijn.
Nu hebben wij dus een flinke kater en schuld (de ontbindende voorwaarden waren verlopen en dit hebben we keer op keer aangegeven, maar we hoefden ons geen zorgen te maken volgens de adviseur.
Zij hebben het daarna bij nog een andere bank geprobeerd maar ook zonder resultaat.
Wat kunnen wij nu nog doen?
Kunnen wij de bank of de adviseur aansprakelijk stellen omdat we verkeerd zijn ingelicht en de bank wel de offerte heeft uitgebracht op advies van de adviseur.
Wij hebben via een tussenpersoon een hypotheek aangevraagd en volgens de adviseur was dit geen probleem.
Zij hebben dit aan de bank voorgelegd en deze heeft een offerte opgemaakt die wij hebben ondertekend.
Volgens de adviseur was alles nu rond en was het slechts een kwestie van de stukken controleren of alles compleet was.
Zij heeft tegen mijn moeder gezegd dat zij ons "vet" kon feliciteren.
Vervolgens heeft de bank er 5 weken over gedaan om uiteindelijk tot een afwijzing te komen.
De adviseur had een motivatie bijgevoegd dat onze nieuwe lasten lager zouden zijn als de huur nu en dit is niet het geval.
De bank heeft dit ook gezien op de afschriften.
Uiteindelijk vond de bank dat de lasten te zwaar zouden zijn.
Nu hebben wij dus een flinke kater en schuld (de ontbindende voorwaarden waren verlopen en dit hebben we keer op keer aangegeven, maar we hoefden ons geen zorgen te maken volgens de adviseur.
Zij hebben het daarna bij nog een andere bank geprobeerd maar ook zonder resultaat.
Wat kunnen wij nu nog doen?
Kunnen wij de bank of de adviseur aansprakelijk stellen omdat we verkeerd zijn ingelicht en de bank wel de offerte heeft uitgebracht op advies van de adviseur.
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
Hoi Mulpit,
Even een paar zaken voor de duidelijkheid.
De adviseur heeft een zorgplicht. Grof gezegd komt dat er op neer dat hij de belangen van zijn klant moet behartigen, oftewel naar beste vermogen zijn klant adviseren op basis van diens situatie vastgelegd in een zogenaamd klantprofiel. Of er sprake is van fouten van de kant van de adviseur is op basis van de info moeilijk te zeggen. Mogelijk, maar mogelijk ook niet nu de advisuer kennelijk wel een voorbehoud heeft gemaakt, zoals je zegt:
Dat moet je als eerste boven tafel zien te krijgen.
Of de adviseur aansprakelijk is hangt vooral af van de schriftelijke (of electronische) info die je hebt vastliggen, met name omtrent de gang van zaken bij het verlopen van de ontbindende voorwaarden, naar mijn mening is de handelwijze hieromtrent zijdens de adviseur onderdeel van zijn zorgplicht. Als er ten tijde van het verlopen van de ontbindende voorwaarden nog geen schriftelijk zogenaamd 'finaal akkoord' van de bank is, dient de adviseur dit aan je mee te delen, zodat je tot uitstel of ontbinding kunt overgaan, als dat niet is gebeurd is dat een verzaken van de zorgplicht door de adviseur.
Wat zou een oplossing kunnen zijn? Mogelijk kun je de adviseur tot grotere inspanning bewegen, door je schade te claimen (10% boete etc.)i.v.m. verlopen ontbindende voorwaarden.
Ga vooral z.s.m. zelf naar je eigen bank, mogelijk dat die bereid zijn de hypotheek te verstrekken. ABN-Amro of Rabo zijn soms ook bereid om afhankelijk van de situatie iets extra's te doen.
Mocht je meer info nodig hebben dan hoor ik het wel.
Succes!
Jack
Even een paar zaken voor de duidelijkheid.
De adviseur heeft een zorgplicht. Grof gezegd komt dat er op neer dat hij de belangen van zijn klant moet behartigen, oftewel naar beste vermogen zijn klant adviseren op basis van diens situatie vastgelegd in een zogenaamd klantprofiel. Of er sprake is van fouten van de kant van de adviseur is op basis van de info moeilijk te zeggen. Mogelijk, maar mogelijk ook niet nu de advisuer kennelijk wel een voorbehoud heeft gemaakt, zoals je zegt:
De bank heeft een offerte uitgebracht. Als je jou exemplaar leest dan zul je daarin allerlei voorbehouden in zien staan. Op zijn minst is de opmerking van de adviseur, dat 'de zaak rond was' dus bijzonder voorbarig. Het uitbrengen van de offerte door de bank, is niet anders dan het doen van een aanbod onder voorwaarden. Als niet aan de voorwaarden wordt voldaan, of er komt andere info naar boven, wijst de bank af, en valt hun vrijwel nooit iets te verwijten. Tenzij aan alle voorwaarden uit de offerte is voldaan en er geen afwijkende info naar boven komt, maar in dat geval zou men de zaak gewoon hebben geaccepteerd. Er zal dus ergens in de beoordeling iets naar boven zijn gekomen op basis waarvan men heeft afgewezen.Volgens de adviseur was alles nu rond en was het slechts een kwestie van de stukken controleren of alles compleet was.
Dat moet je als eerste boven tafel zien te krijgen.
Of de adviseur aansprakelijk is hangt vooral af van de schriftelijke (of electronische) info die je hebt vastliggen, met name omtrent de gang van zaken bij het verlopen van de ontbindende voorwaarden, naar mijn mening is de handelwijze hieromtrent zijdens de adviseur onderdeel van zijn zorgplicht. Als er ten tijde van het verlopen van de ontbindende voorwaarden nog geen schriftelijk zogenaamd 'finaal akkoord' van de bank is, dient de adviseur dit aan je mee te delen, zodat je tot uitstel of ontbinding kunt overgaan, als dat niet is gebeurd is dat een verzaken van de zorgplicht door de adviseur.
Wat zou een oplossing kunnen zijn? Mogelijk kun je de adviseur tot grotere inspanning bewegen, door je schade te claimen (10% boete etc.)i.v.m. verlopen ontbindende voorwaarden.
Ga vooral z.s.m. zelf naar je eigen bank, mogelijk dat die bereid zijn de hypotheek te verstrekken. ABN-Amro of Rabo zijn soms ook bereid om afhankelijk van de situatie iets extra's te doen.
Mocht je meer info nodig hebben dan hoor ik het wel.
Succes!
Jack
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
Hallo Jack,
Allereerst hartelijk dank voor je reactie.
Al vanaf het begin af aan heeft de adviseur ons duidelijk gemaakt dat wij een hypotheek zouden krijgen ondanks de bkr codering.
Gaandeweg het proces werd ons ook steeds gezegd alles komt goed, het is alleen een kwestie van controle van de stukken of alles compleet was, en dat was het ook.
Het uitbrengen van de offerte door de bank was het teken dat alles goed was zei de adviseur en zodra de offerte getekend was zou de bankgarantie eruit gaan, maar dit is dus niet gebeurd.
Wij hebben keer op keer aangegeven dat de obv zouden verlopen en op advis van de adviseur hebben we deze ook eenmaal verlengd.
Maar we hoefde ons wederom geen zorgen te maken want het kwam alweer goed volgens de adviseur.
Intussen hebben we een kopie van de afwijzing van de bank gekregen en daar staat alleen maar in dat ze een hypothecaire lening niet verantwoord achten.
We zijn gewoon veel te goed van vertrouwen geweest en hebben de adviseur blind gevolgd.
Dit is voor ons dus een hele goede les geweest.
We hebben al contacten gelegd om ons alsnog proberen te helpen om een hypotheek te krijgen.
Tot zover bedankt voor je hulp en informatie.
Allereerst hartelijk dank voor je reactie.
Al vanaf het begin af aan heeft de adviseur ons duidelijk gemaakt dat wij een hypotheek zouden krijgen ondanks de bkr codering.
Gaandeweg het proces werd ons ook steeds gezegd alles komt goed, het is alleen een kwestie van controle van de stukken of alles compleet was, en dat was het ook.
Het uitbrengen van de offerte door de bank was het teken dat alles goed was zei de adviseur en zodra de offerte getekend was zou de bankgarantie eruit gaan, maar dit is dus niet gebeurd.
Wij hebben keer op keer aangegeven dat de obv zouden verlopen en op advis van de adviseur hebben we deze ook eenmaal verlengd.
Maar we hoefde ons wederom geen zorgen te maken want het kwam alweer goed volgens de adviseur.
Intussen hebben we een kopie van de afwijzing van de bank gekregen en daar staat alleen maar in dat ze een hypothecaire lening niet verantwoord achten.
We zijn gewoon veel te goed van vertrouwen geweest en hebben de adviseur blind gevolgd.
Dit is voor ons dus een hele goede les geweest.
We hebben al contacten gelegd om ons alsnog proberen te helpen om een hypotheek te krijgen.
Tot zover bedankt voor je hulp en informatie.
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
Hoi Mulpit,
Door de kredietcrisis zijn banken veel voorzichtiger geworden met de hoogte van verstrekken en bij een negatieve BKR-codering. In ieder geval tot medio maart 2008 wilde ABN-Amro nog wel eens meewerken, mits er een plausibele verklaring voor de codering was. Hoe dat nu is weet ik niet, maar het valt te proberen.
Andere aanbieders die met een lichte negatieve BKR-codering wel tot verstrekking overgaan zijn o.a. Obvion www.obvion.nl en BLG www.blg.nl, dit is wel afhankelijk van de situatie, dus geen garantie op succes.
Een specifieke verstrekker op het terrrein van BKR incidenten is ELQ www.elqhypotheken.nl. Zij hebben hun normen ook bijzonder aangescherpt verstrekken nog maximaal 95% van de executiewaarde, waar je bij aankoop toch meestal 125% moet financieren. De rente die je daar betaalt voor 3 jaar vast is meer dan 9%, torenhoog dus. Dan kun je in mijn optiek beter afzien van de aankoop.
Ik zou me in ieder geval niet beperken tot 1 aanbieder, gelet op je situatie.
Mocht je specifieke vragen of opmerkingen hebben kun je ook mailen naar. Overigens niet voor een hypotheekaanvraag, ik ben geen bemiddelaar.
Succes!
Jack
Door de kredietcrisis zijn banken veel voorzichtiger geworden met de hoogte van verstrekken en bij een negatieve BKR-codering. In ieder geval tot medio maart 2008 wilde ABN-Amro nog wel eens meewerken, mits er een plausibele verklaring voor de codering was. Hoe dat nu is weet ik niet, maar het valt te proberen.
Andere aanbieders die met een lichte negatieve BKR-codering wel tot verstrekking overgaan zijn o.a. Obvion www.obvion.nl en BLG www.blg.nl, dit is wel afhankelijk van de situatie, dus geen garantie op succes.
Een specifieke verstrekker op het terrrein van BKR incidenten is ELQ www.elqhypotheken.nl. Zij hebben hun normen ook bijzonder aangescherpt verstrekken nog maximaal 95% van de executiewaarde, waar je bij aankoop toch meestal 125% moet financieren. De rente die je daar betaalt voor 3 jaar vast is meer dan 9%, torenhoog dus. Dan kun je in mijn optiek beter afzien van de aankoop.
Ik zou me in ieder geval niet beperken tot 1 aanbieder, gelet op je situatie.
Mocht je specifieke vragen of opmerkingen hebben kun je ook mailen naar. Overigens niet voor een hypotheekaanvraag, ik ben geen bemiddelaar.
Succes!
Jack
Laatst gewijzigd door Jack747 op 30 jul 2008 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
BLG heeft het gelijk al afgewezen.
Ik zal mijn licht is op doen oover de overige die je vermeld.
Elq valt zowieso af want de rente die ze daar vragen is inderdaad veel te hoog.
We blijven nog even zoeken naar een passende oplossing.
En mocht dit toch niet lukken dan moeten we op de blaren gaan zitten.
We zullen in ieder geval geen 2e keer ons hoofd stoten.
Bedankt voor je info.
Ik zal mijn licht is op doen oover de overige die je vermeld.
Elq valt zowieso af want de rente die ze daar vragen is inderdaad veel te hoog.
We blijven nog even zoeken naar een passende oplossing.
En mocht dit toch niet lukken dan moeten we op de blaren gaan zitten.
We zullen in ieder geval geen 2e keer ons hoofd stoten.
Bedankt voor je info.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 feb 2006 11:14
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
beste Mulpit,
wat je in ieder geval moet doen is de adviseur aansprakelijk stellen voor de ontstane situatie en daar uit voortvloeiende schade. Als de advisuer een AFM vergunning heeft, en dat is aannemelijk, heeft hij of zij ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering die dergelijke claims onderzoekt en eventuele schade dekt.
Het kan zijn dat je claim wordt afgewezen, maar als je je stukken op orde hebt, dan denk ik dat je wel een kans maakt. Ik raad je wel aan voor dit traject een advocaat in te schakelen. ckeck voor meer info http://www.nieuwhuisplan.com
succes
wat je in ieder geval moet doen is de adviseur aansprakelijk stellen voor de ontstane situatie en daar uit voortvloeiende schade. Als de advisuer een AFM vergunning heeft, en dat is aannemelijk, heeft hij of zij ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering die dergelijke claims onderzoekt en eventuele schade dekt.
Het kan zijn dat je claim wordt afgewezen, maar als je je stukken op orde hebt, dan denk ik dat je wel een kans maakt. Ik raad je wel aan voor dit traject een advocaat in te schakelen. ckeck voor meer info http://www.nieuwhuisplan.com
succes
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
We zijn intussen met een andere adviseur bezig om de hypotheek alsnog te verkrijgen en dit lijkt voorals nog goed te komen.
Op basis van het inkomen en BKR is het akkoord bevonden.
De offerte is getekend en nu is het afwachten of de medische verklaring en de taxatie goed bevonden worden.
Dus het blijft nog even spannend.
Op basis hiervan wachten we nog even met het aansprakelijk stellen van de oude adviseur.
Wel hebben we een officiele klacht ingediend bij het desbetreffende kantoor, maar hier hebben we verder nog geen reactie op gehad.
Ze durfden trouwens al wel een factuur te sturen van ruim € 3000 waar wij natuurlijk niet mee akkoord gaan.
Op basis van het inkomen en BKR is het akkoord bevonden.
De offerte is getekend en nu is het afwachten of de medische verklaring en de taxatie goed bevonden worden.
Dus het blijft nog even spannend.
Op basis hiervan wachten we nog even met het aansprakelijk stellen van de oude adviseur.
Wel hebben we een officiele klacht ingediend bij het desbetreffende kantoor, maar hier hebben we verder nog geen reactie op gehad.
Ze durfden trouwens al wel een factuur te sturen van ruim € 3000 waar wij natuurlijk niet mee akkoord gaan.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 feb 2006 11:14
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
OK, ik hoop dat het goed afloopt. het lijkt er wel op in ieder geval.
je kunt ze ook even entjes informeren dat je een kopie van de ingediende klacht instuurt naar de AFM. Dat wil nog wel eens helpen.
laat hier maar even weten hoe het uiteindelijk afloopt. Ik ben vast niet de enige die daar best nieuwsgierig naar is.
groet,
je kunt ze ook even entjes informeren dat je een kopie van de ingediende klacht instuurt naar de AFM. Dat wil nog wel eens helpen.
laat hier maar even weten hoe het uiteindelijk afloopt. Ik ben vast niet de enige die daar best nieuwsgierig naar is.
groet,
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
Ja natuurlijk houden we jullie op de hoogte van de afloop.
Ik wil jullie alvast hartelijk bedanken voor de goede tips en adviezen.
Ik wil jullie alvast hartelijk bedanken voor de goede tips en adviezen.
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
En is het al geregeld??
Re: Fantastisch wat deze man doet om te helpen, dank je wel Jack
De hypotheek hebben we nu rond gekregen dus dat is een hele opluchting.
We zijn dan ook ontzettend blij.
Wat betreft de eerste adviseur, die heeft ons een factuur gestuurd van ruim € 3000, die wij natuurlijk niet gaan betalen en hiermee staan wij ook in ons recht volgens hun eigen voorwaarden.
We hebben intussen ook een klacht ingediend bij het desbetreffende kantoor.
Zij hebben het in onderzoek en zullen ons deze week hierover berichten.
We zijn dan ook ontzettend blij.
Wat betreft de eerste adviseur, die heeft ons een factuur gestuurd van ruim € 3000, die wij natuurlijk niet gaan betalen en hiermee staan wij ook in ons recht volgens hun eigen voorwaarden.
We hebben intussen ook een klacht ingediend bij het desbetreffende kantoor.
Zij hebben het in onderzoek en zullen ons deze week hierover berichten.