Hallo
Ik zit met het volgende probleem.Tijdens een vakantie in het buitenland(Argentinie) Is er geld gepint van mijn bankrekening.Op het moment van pinnnen was ik zelf +/- 2000km verwijderd van de bewuste pinautomaat.Ik had mijn pinpas zelf in mijn bezit dus iemand heeft een gekopieerde pas? Ik heb aangifte gedaan bij politie en rabobank zelfs met bewijs dat ik niet op dat tijdstip was waar gepint werd.
Reactie Rabobank.U krijgt niks vergoed omdat u onzorgvuldig met uw pinpas en kode bent omgegaan.Vreemd als ik mijn pas zelf in mijn bezit heb.
Wie kan mij verder helpen of heeft zoiets dergelijks meegemaakt en alles tot een goede oplossing is gekomen.
Vriendelijk bedankt voor al uw reacties die mij verder helpen
Emile
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pinpasfraude buitenland
Re: Pinpasfraude buitenland
dat is de standaard reactie meestal van Rabobank. Nogmaals een klacht sturen, maar dan aan het hoofdkantoor van Rabo met daarin het dreigement om de geschillencie bankzaken in te schakelen. Geen een reactietermijn van 2 weken.
Indien geen of niet goede respons de geschillencie bankzaken ook daadwerkelijk inschakelen. Kost wel, maar er zijn uitspraken dat klanten over het algemeen hun geld terugkrijgen.
Indien geen of niet goede respons de geschillencie bankzaken ook daadwerkelijk inschakelen. Kost wel, maar er zijn uitspraken dat klanten over het algemeen hun geld terugkrijgen.
inderdaad... PRIMA RABO-service van die bank....
nemen je gelijk serieus.....
kan je écht op vertrouwen... SCHANDELIJK...
nemen je gelijk serieus.....
kan je écht op vertrouwen... SCHANDELIJK...
hallo roro25
weet je ook wat ongeveer de onkosten zijn van de geschillenconmissie?
weet je ook wat ongeveer de onkosten zijn van de geschillenconmissie?
-
gravedigger
Het is heel diodelijk dat je pas geskimmed is. En aangezoen je je pincode niet goed hebt afgedekt (waardoor deze te zien was' zal je weinig kans hebben om aan te tonen dat je WEL zorgvuldis met beide bent omgegaan.
Hallo,
ik heb ook een vraag over ongeveer hetzelfde onderwerp. ik ben op vakantie geweest naar Bulgarije en ik ben veilig met pinpas en al teruggekomen, dit was 21 augustus. Nou is er de 29e augustus ineens vanuit een pinautomaat in het buitenland (Bulgarije dus lijkt me) geld gepint vanaf mijn rekening. Ik heb mijn pas dus nog in bezit en heb nergens ooit mijn pas afgegeven of pincode laten zien uiteraard. Weet iemand de consequenties hiervan, krijg ik mijn geld nog terug? en wat is het beste hiervoor om te doen?
Groeten Ruud
ik heb ook een vraag over ongeveer hetzelfde onderwerp. ik ben op vakantie geweest naar Bulgarije en ik ben veilig met pinpas en al teruggekomen, dit was 21 augustus. Nou is er de 29e augustus ineens vanuit een pinautomaat in het buitenland (Bulgarije dus lijkt me) geld gepint vanaf mijn rekening. Ik heb mijn pas dus nog in bezit en heb nergens ooit mijn pas afgegeven of pincode laten zien uiteraard. Weet iemand de consequenties hiervan, krijg ik mijn geld nog terug? en wat is het beste hiervoor om te doen?
Groeten Ruud
hallo Ruud
Je moet een procesvebaal oplaten maken door de politie.
Hiermee ga je naar de bank en leg je de fraude voor aan de bank.
en dan is het afwachten wat zij onderzocht hebben.Ik zelf ben nog steeds bezig met het gepinde geld terug te krijgen. had het zelfde te horen gekregen als jij.Ga in iedergeval niet akkoord met een afwijzing van de bank. Je kan dan een officiele klacht indienen.Kan allemaal wel even duren vooral omdat het in het buiten land is gebeurt.
Succes
Emile
Je moet een procesvebaal oplaten maken door de politie.
Hiermee ga je naar de bank en leg je de fraude voor aan de bank.
en dan is het afwachten wat zij onderzocht hebben.Ik zelf ben nog steeds bezig met het gepinde geld terug te krijgen. had het zelfde te horen gekregen als jij.Ga in iedergeval niet akkoord met een afwijzing van de bank. Je kan dan een officiele klacht indienen.Kan allemaal wel even duren vooral omdat het in het buiten land is gebeurt.
Succes
Emile