LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische verlenging mobiel abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
arjanpvt
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2007 15:22

Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door arjanpvt »

Hallo,

Mijn Hi-abonnement is automatisch verlengd en nu beweren ze dat ik me moet houden aan de opzegtermijn van 3 maanden. Ik kan het nu niet vinden, maar ik kan me iets herinneren dat ik een keer iets gelezen heb over dat het automatisch verlengen nog maar met 1 maand mag?

Alvast bedankt!

Groeten Arjan

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door jelle. »

Ik geloof dat je een aantal dingen niet helemaal goed begrijpt.

Allereerst bestaat er niet zoiets als "automatisch verlengen". Bij je abonnement hoort een bepaalde contractsduur (1 of 2 jaar). Na deze 1 of 2 jaar loopt het abonnement door maar ZONDER een vaste contractsduur. Je bent dan contractsvrij; wat inhoudt dat je 1. kunt verlengen (een nieuw contract van 1 of 2 jaar aangaan, overigens kan dit bij Hi al 4 maanden vóór einddatum van je lopende contract) 2. kunt opzeggen (3 maanden opzegtermijn) 3. niets doen, dan loopt je huidige abonnement door. Let er bij dat laatste alleen op dat bijvoorbeeld een korting of actie vaak alleen tijdens de contractsduur geldt.

Dus... wat is er precies gebeurd dat je denkt dat er "automatisch verlengd" is en wat wil je nu?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u gelezen wat er in de algemene voorwaarden behorend bij uw abonnement staat t.a.v. duur en beëindiging abonnement?

arjanpvt
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2007 15:22

Re: Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door arjanpvt »

Mja, jullie hebben allemaal gelijk ja.
Toch is het wel idioot dat al die afzetters van een telecombedrijven met opzegtermijnen van 3 maanden zitten..

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door Walter_F »

Mwah, idioot... Dat staat overigens netjes te lezen in de overeenkomst die je aangaat.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door jelle. »

Tele2 mobiel hanteert (raar genoeg) een opzegtermijn van 2 maanden, maar dat is dan -geloof ik- ook de enige uitzondering.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Automatische verlenging mobiel abonnement

Ongelezen bericht door TdeHond »

t-mobile heeft ook 3 maanden als opzegtermijn. Dit is wat maximaal toegestaan is.

Gesloten