LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
joep62
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:32

Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door joep62 »

Ik dacht wordt is tijd voor een snellere en goedkopere provider,nadat ik jaren tevreden klant bij planet ben (geweest )
Netjes een brief opgesteld dat ik mijn abo wil beëindigen,en ruim van tevoren op de post gedaan
Na paar dagen werd ik gebeld door Kpn
Men had mijn brief ontvangen,en wilde graag weten waarom ik na zoveel jaar weg wilde
Netjes uitgelegd dat ik snellere en goedkopere verbinding bij dochter maatschappij Telfort ging nemen
Nou dame wenste me veel succes bij Telford en ging de opzegging in orde maken
Maar aangezien ik nog steeds geen bevestiging brief had ontvangen,ging ik maar is bellen
Nou zegt dame bij KPN.....opzegging…………nooit ontvangen
En u zit weer voor een jaar vast aan abo,met een vaag verhaal dat lidmaatschap afgesloten voor 2005 ,niet per maand kan opzeggen
Vreemd, want heb nieuw contract in 2006 afgesloten met ze
Tja en heb nu ook abo bij Telfort ,waar je ook niet meer onderuit kom
Brief naar die gasten van KPN is al weer de deur uit
Dus even afwachten hoe ze daar weer op reageren

Maar wordt wel zwaar ziek van die gasten met hun monopoly

Maar goed ,weet iemand het privé adres van directeur internet bagger van KPN

Ga ik die man ook nog even een brief schrijven

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door D1RK »

Als de brief aangetekend was is U er vanaf...
Gewoon Telfort alles laten regelen..
en betaal niets meer aan KPN.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door st doe »

Hangt van de contractsperiode af, planet adsl abonementen afgesloten voor augustus 2008 worden steeds stilzwijgend met een jaar verlengd.
Deze moeten minimaal een maand en maximaal 3 maanden voor de einddatum afgemeld worden, anders vind er weer verlenging plaats.

Als je midden in zon jaarcontract zat zit je er gewoon aan vast, aangetekende brief of niet. Helpdeskmedewerkers moeten die brief echter gewoon op kunnen roepen evenals het resultaat van het terugbellen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

uh, Telfort=KPN!

Telfort is van KPN. Maar goed, dat terzijde. Ik zou dit niet pikken en de kwestie voorleggen aan de Geschillencommisie, www.sgc.nl


Het is waar dat je dit soort brieven altijd moet aantekenen omdat KPN extreem onbetrouwbaar is en liegt en bedriegt om de eigen belangen te waarborgen. Maar omdat je bent teruggebeld door KPN is daarmee het bewijs geleverd dat KPN je brief heeft ontvangen. Ook al heb je geen keihard bewijs zou ik tóch een geschil indienen. Ik heb dit met een Digitenne probleem (ook KPN) gedaan. Een week na indienen geschil kreeg ik van KPN een schikkingsvoorstel en kreeg ik wat ik had geëist, inclusief 50 euro die ik had geëist als vergoeding voor de tijd en moeite die ik in de kwestie moest steken.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door st doe »

Telfort is van kpn, maar werkt compleet zelfstandig.
net zoals bijvoorbeeld hetnet een eigen aanbieder is onder kpn.
wat er op neer komt dat je gewoon aanje contract gehouden word als je naar telfort wil overstappen, dat dit ook een kpndochter is maakt hierin geen enkel verschil.

En nogmaals, die brief kan prima zijn binnengekomen, maar dan heeft het ook nog met je contract te maken.

Als iemand bv sinds 25 juni 2006 planet adsl heeft, dan loopt dit van 25 juni tot 25 juni. Dit moet minimaal 1 maximaal 3 maanden van te voren worden opgezegd, anders word er stilzwijgend met een jaar verlengd.

dit betekend dat het contract op 25 mei 2007 verlengd word naar 25 juni 2008. en op 25mei 2008 verlengd word naar 25 .juni 2009 (tenzei je het dus tussen 25 maart en 25 mei hebt opgezegd).

Als iemand dan vervolgens in juli 2008 een opzeggingsbrief verzend, zit hij er op dat moment al aan vast t/m 25-6-2009. Dan heeft zon brief dus geen effect, je kan die hooguit gebruiken om aan te geven dat je al op tijd bent met opzeggen voor de volgende verlenging.

Wat bob schurkjens hier dan ook zegd dat je die brief als opzegging per direct kan beschouwen is dan ook compleet ongefundeerd.


Nu heb ik geen idee van de termijnen en data die van toepassing zijn bij joep82, maar een situatie als het bovenstaande zou zomaar van toepasing kunnen zijn.

joep62
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 19:32

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door joep62 »

Ik heb ook op tijd opgezegt
Ben daar ook over gebeld door kpn,en dat ze alles in orde gingen maken
Maar nu verklaren ze in een dat ze nooit een opzegging hebben ontvangen
En telfort zegt ook niks voor mij te kunnen betekenen,zodat ik nu aan 2 abo's vast zit
Ben benieuwd hij ze dat gaan realiseren,want 2 abo's over 1 lijn is niet mogelijk

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Compleet ongefundeerd??

"Nou dame wenste me veel succes bij Telfort en ging de opzegging in orde maken"

Lijkt me duidelijk dat hier tijdig is opgezegd. Maar goed, in plaats van zielig doen op dit forum kun je ook ACTIE ondernemen en een geschil aanspannen. Jammer dat veel klanten dat kennelijk niet durven. Waarom niet is mij een raadsel.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

st Doe heeft gelijk. Na augustus 2008 is ie maandelijks opzegbaar, maar als jij een aangetekende brief hebt verstuurd met handtekening dan is dat genoeg. Gewoon niet meer betalen. En alles intrekken. Storneren.

berehok
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2004 19:32

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door berehok »

KPN PC VEILIG MOET INEENS BETALEN VOOR DEZE DIENST TERWIJL IK MIJ HIERVOOR NOOIT HEB OPGEGEVEN
HEB 2X 1 UUR GEWACHT VIA DOORSCHAKELEN VAN KLANTENSERVICE NAAR ADMINISTRATIE EN NA DEZE 2 UUR NOCH STEEDS GEEN CONTACT.
HEB HET GELD HIERVOOR TERUGLATEN STORTEN V IA POSTBANK.
VOLGENDE DAG (KIJK HOE SNEL DIT WEL KAN ?????????) EEN E-MAIL DAT IK HET GELD BINNEN EEN WEEK MOET STORTEN
ZONIET WORD IK AFGESLOTEN VAN ALLE KPN DIENSTEN
HEB HET GELD MAAR WEER GESTORD ONDER PROTEST

WIE HEEFT KPN ADMISTRATIE TEL. NO. ????
OF HOE NU VERDER HANDELEN

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Bel die ballentent op 0900-1905 (0,10ct per minuut)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door BBCS »

PC veilig van KPN zou ik nooit nemen.
PC veilig is gebaseerd op F-secure.

Voor dat geld kun je beter Internet Security nemen van Kaspersky.
Is ook nog veel beter.

Kaspersky is gewoon veel beter dan F-secure.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door Joers »

Ik heb in juni mn IPB bij Planet/KPN al opgezegd, kreeg ook netjes schriftelijk een bevestiging dat ik per 7 september geen klant meer was en ik geen betalingsverplichtingen meer had en dat i knetjes werd afgesloten van het telefonienet (ik heb glasvezel gekregen).

Nu zitten we op 10 september en ben ik nog steeds niet afgesloten helaas. Heb al tig keer gebeld en elke keer hoor ik: "alles is administratrief wel afgesloten, maar technisch nog niet. Die afdeling zal U vandaag afsluiten" (en dat hoor ik al vanaf maandag. Ik moet elke dag dat i kniet word afgesloten echter gewoon betalen volgens de dame. Ik heb inmiddels mn machtging ingetrokken en laat elke betaling die KPN afhaalt, storneren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door TdeHond »

u heeft schriftelijk bewijs van einde contract. Dien in 1ste instantie via site klacht in via site over het feit dat KPN u wilt laten betalen voor het feit dat zij technisch in gebreke blijven de lijn af te sluiten.
Geeft aan dat u de onterechte incasso's aangaande deze zult storneren en z.n. dit als een geschil voorlegt bij de Geschillencommissie.
Kopie maken van uw klacht op site voor verzenden.
Mocht u achtervolgd worden door onterechte aanmaningen dan schriftelijk aangetekend klacht hierover indienen bij KPN en aangeven dat u dit als een geschil gaat voorleggen met verwijzing naar eerder ingediende klacht op site.

http://www.kpn.com/Meld-je-vraag-enof-k ... cht.htm#[0]

Peter Bedijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 23:23

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door Peter Bedijn »

KPN steelt van zijn klanten!
Ik heb sinds 8-5 2008 internetPlusBellen bij KPN met gratis virusscanner+spamfilter tot mijn verbazing werd er op 7-8-2008 €7.26 afgeschreven van mijn rekening,2 dagen later volgde de rekening op mijn mail met de omschrijving KPN PC veilig wat ik nooit had besteld.
Direct de bank het bedrag laten storeren.
Toen kwamen de mails waarin ze mij dreigden af te sluiten,mail terug dat ik dit niet had besteld en dat ik niet zal betalen,hierop werd niet geregeerd.weer een aanmaning,weer gebeld en uitgelegd na een 45 min in de wacht te hebben gestaan.weer gebeld enz,geschreven niks van gehoord,gebeld na een half uur verbonden weer alles verteld en na mijn vraag wat ze er aan gingen doen werd ik weggedrukt.
Weer gebeld,weer 40 min gewacht en toen ik verbonden was direct mede gedeeld dat het gesprek opgenomen wordt zodat ze me niet weer zouden afkappen.
Wordt belooft dat ze me op 8 September om 12.00 uur zullen bellen.
Ik zit nog te wachten,Dan een mail waar ik zoveel moet betalen maar ook weer zoveel terug krijgt,dan wordt er €17,- gestort op mijn rekening deze moet ik weer terug storten want :IK WIL GEEN KPN PC VEILIG!
Morgen de laatste keer bellen en als dat niet helpt zit er niets anders op om met mijn jongens en een flink stuk hout het ze op een andere manier op het hoofdkantoor in Den Haag duidelijk te maken.

stopp124
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 19:06

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door stopp124 »

Hoi Joep,

Heb nu het zelfde probleem als jouw met Planet. Hoe is het bij jouw afgelopen?

aquavigilo
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2008 10:08

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door aquavigilo »

Ook ik heb opgezegd in januari bij planet en een bevestiging ontvangen dat het per maart beeindigd zou worden.

Inmiddels vliegen de aanmaningen en dreigementen om de oren terwijl ik niet eens de facturen heb ontvangen omdat die in een mailbox zitten waar ik niet meer bij kan.

Wat doet Tros Radar om ons te helpen????????

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niets, dien een geschil in via www.sgc.nl Electronische Communicatiediensten.

Wesley111
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 02:21

Re: Iedereen met een Planet \KPN Abo,wees gewaarschuwd

Ongelezen bericht door Wesley111 »

Ga naar XS4all. Enige ISP waar ik goede ervaringen mee heb.

Gesloten