LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] buiten laten kat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mroosje
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2005 10:39

buiten laten kat

Ongelezen bericht door Mroosje »

Beste kattenkenners,

We hebben eind mei een kitten erbij gekregen. Inmiddels is deze kleine kater 4,5 maand oud. Tot nu toe hebben we hem binnen gehouden.
Wat is een goede leeftijd om een kitten buiten de boel te laten verkennen? Moet ik nog ergens speciaal op letten?
aandachtspunt: zijn moeder is de kat van de buren.....hoelang duurt het voor die 'band' uit zijn geheugen is? Ik wil natuurlijk niet dat hij meteen weer bij de buren intrekt.....

We hebben nog 2 oudere katten die wel los naar buiten mogen. 's nachts moeten ze overigens naar binnen, evenals wanneer wij niet thuis zijn.

groet,
M

sassepas
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:09

Re: buiten laten kat

Ongelezen bericht door sassepas »

ik zou even wachten tot de kleine kater is gecastreerd, dat kan vanaf een half jaar

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: buiten laten kat

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En verder de buren/medebewoners opschepen met de last van die geen belasting kostende tuinenschijterd :shock: :shock:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: buiten laten kat

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Toch is na al die eeuwig durende discussies het woord hondenbelasting nog nooit tot je doorgedrongen :P :P

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: buiten laten kat

Ongelezen bericht door cherokee »

Hee Reintje , daar ging het nu eens niet over. Geen onderwerpen verdringen met je vossestreken. :twisted:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: buiten laten kat

Ongelezen bericht door Soraya »

Laar je lat chippen dit registreren, en castreren, katers zijn hierna nog wel 6-9 weken vruchtbaar dus dan nog binnenhouden.
Wees je er wel van bewust dat als je kat schade maakt, je hier voor de wet verantwoordelijk bent. Dus als je kat bij de buren hun tuin vernield, of voliere aanvalt, dan ben je hier dus verantwoordelijk voor.
Onthou ook dat er altijd kattenhaters zijn waar je ook woont, en dat er automobilisten zijn die niet altijd de kat goed kunnen ontwijken.
Wil je je dier toch wel naar buiten doen, maar op een iets veiligere manier, dan kan je altijd nog denken aan een lijn, of een kattenren.
Tevens zou ik bij mijn buren informeren of ze het bezwaarlijk vinden om jouw kat in hun tuin te vinden. Let erop dat het terretorium van een kat zeker 10 km om je huis heen kan bedragen.

Mroosje
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2005 10:39

Re: buiten laten kat

Ongelezen bericht door Mroosje »

Mijn kitten is al gechipt, aan een lijntje is voor mij geen optie, er zijn teveel andere loslopende katten in de buurt.

Met mijn buren heb ik goede afspraken gemaakt over eventuele schade, overigens wederzijds aangezien ook zij beiden katten hebben.

ik denk dat ik inderdaad even wacht met buitenlaten tot ie gecastreerd is.

dank jullie wel voor de tips.

Gesloten