LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pinpas verloren, alles kwijt
pinpas verloren, alles kwijt
Mijn opa is zijn pinpas verloren, ZONDER de pincode erbij! Na ongeveer 2-3 weken kwam hij daarachter. Heel zijn bankrekening is leeggehaald. Hoe kan dit en wie is verantwoordelijk? Volgens de bank is het fraude. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Je geld is dus niet meer veilig als je met een pinpas op zak loopt. Vreemd dat dit niet meer bekend is.
Re: pinpas verloren, alles kwijt
Bij mij is iets soortgelijks gebeurt alleen ben ik mijn passen nooit verloren en is er terwijl ik de passen in mijn bezit had in Frankrijk in totaal voor €3300,00 van mijn rekening afgehaald, volgens de postbank moeten de passen ergens gekopieerd zijn en heb je in Frankrijk voor de betaalautomaten geen pincode nodig je snapt dat ik ontzettend geschrokken ben en nog weinig vertrouwen in het betaalsysteem heb blijkbaar is het heel gemakkelijk om een pasje na te maken.
Hoe het met de verdere schadeloosstelling loopt weet ik niet want het is pas gebeurd. Ook vond ik het vreemd dat er met een pas meer gepind kan worden dan het maximum dagbedrag.
Hoe het met de verdere schadeloosstelling loopt weet ik niet want het is pas gebeurd. Ook vond ik het vreemd dat er met een pas meer gepind kan worden dan het maximum dagbedrag.
Onze passen zijn ook gestolen in Frankrijk, zonder dat we het gemerkt hebben toen we twee weken in Nederland waren ontdekten we het van de Europas krijgen we van de SNS bank niets terug, ik ben benieuw of daar niets aan te doen is zeker omdat wij wel een limiet hadden op de rekening.
Goh, dat wist ik helemaal niet van Frankrijk. Een goede les iig die ik niet in de wind zal slaan. Voortaan alleen maar cash meenemen, dan valt een eventuele schade nog te overzien. Succes in ieder geval.
Ik heb wel eens iets gehoord over Frankrijk. Het zou namelijk zo zijn dat je met alleen een bankpas en een handtekening geld op kunt nemen. Zoiets als hoe we hier betalen met een creditcard. Het is dus mogelijk zonder een pincode in Frankrijk geld op te nemen.
Tijdens mijn vakantie in Turkije werd daar mijn pinpas op onrechtmatige wijze van mij afgenomen. (de aloude truc waarbij je "geholpen" wordt en dat men snel je pas omwisselt)Hoe dan ook, ik liet mijn pas blokkeren en alles was goed dacht ik. Ik had op dat moment niet door wat er gebeurde, ik dacht dat mijn pas gewoon was ingeslikt. Terug in Nederland bleek echter mijn hele rekening geplunderd te zijn, nog voordat ik mijn pas had weten te blokkeren. De persoon had dus mijn pas en is op een of andere wijze aan mijn pincode gekomen, de politie hier vertelde mij dat er apparatuur is waarbij ze je magneetstrip kunnen aflezen en dan je rekening kunnen plunderen. De persoon heeft trouwens twee maal het maximaal op te nemen bedrag van mij rekening weten te halen. De postbank wil niets uitbetalen omdat zij zeggen dat ik mijn pas en pincode heb "weggegeven". Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt en hoe krijg je (een deel van) je geld terug?
Heey,
Hiero, ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij. Hoe zit het nu met je geld ik neem aan dat je (een gedeelte) terugkrijgt. Ik hoop dat je de uitkomst van je zaak met mij wilt delen, want ik zou graag weten wat je hebt gedaan en hoe moeilijk/makkelijk het ging. Als er anderen zijn die hetzelfde als Hiero en ik hebben meegemaakt hoor ik het graag.
Beetje zonde dat mijn perfecte vakantie zo achteraf nog wordt verpest
Groeten Ruud
Hiero, ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij. Hoe zit het nu met je geld ik neem aan dat je (een gedeelte) terugkrijgt. Ik hoop dat je de uitkomst van je zaak met mij wilt delen, want ik zou graag weten wat je hebt gedaan en hoe moeilijk/makkelijk het ging. Als er anderen zijn die hetzelfde als Hiero en ik hebben meegemaakt hoor ik het graag.
Beetje zonde dat mijn perfecte vakantie zo achteraf nog wordt verpest

Groeten Ruud
-
6 jaar na dato nog een reactie verwachtem?? 

-
Gravedigger,