LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive vergoed onze schade niet
Unive vergoed onze schade niet
2 maanden geleden is er via ons perceel ingebroken bij onze buurman. (hij heeft een bedrijf) Ons nieuwe hekwerk werd hierbij kapot geknipt, en ook het schriklint wat we om onze paardenwei hebben staan is vernield.
De politie raadde ons aan om contact op te nemen met de verzekering om te vragen of we een eigen risico hadden. Het zou dan wellicht niet interessant zijn om de schade bij de verzekering te verhalen. Dat heb ik dus meteen gedaan en mij werd gemeld dat wij prima verzekerd waren, geen eigen risico hadden en alles vergoed kregen. We konden de schade meteen laten repareren en de rekeningen opsturen.
Het schadeformulier liet echter op zich wachten, dus daar heb ik nogmaals voor moeten bellen na 2 weken. Waren ze vergeten, maar na een paar dagen alsnog gekregen. Ik moest hierin een vraag beantwoorden over de hoogte van de schade en wanneer een expert kon komen kijken. Maar de schade was inmiddels dus al gerepareerd, dus ik belde nogmaals met Unive. Weer werd mij vermeld dat er niks aan de hand was, dat ik gewoon de rekeningen kon opsturen en dat deze dan vergoed werden.
Dat hebben we dus gedaan, en gisteren ontvingen wij een brief met daarin de mededeling dat onze schade niet vergoed werd omdat er niet ingebroken is in ons huis. Dit heb ik echter uitvoerig tot 3 maal toe besproken met de medewerkers die ik aan de telefoon had en steeds werd mij verteld dat de schade vergoed werd.
Daarom nam ik maar eens contact op met Unive en ik kreeg direct de vrouw eraan die me geholpen had bij de schademelding. ( ik had haar naam opgeschreven) Ze kon zich nog wel herinneren dat ik de schade gemeld had ja. Toen ik haar confronteerde met haar uitspraken rondom de dekking daarvan, leed ze spontaan aan geheugenverlies, want ineens had ik haar niet aan de telefoon gehad en had zij natuurlijk deze uitspraken niet gedaan. Ik werd doorverbonden met een schaderegelaar en ook zij bleef volhouden dat deze schade niet gedekt werd. Dat mij verteld was van wel, daar was zij natuurlijk niet bijgeweest. GRRRR ik kookte echt van woede, en heb haar verteld dat wij al onze verzekeringen weghalen en ergens anders heen gaan als dit niet opgelost wordt.
Toevallig komt er vanavond iemand van Unive langs om te praten of we nog wel goed verzekerd zijn. Ik heb vanmorgen aan de telefoon al gezegd dat ik natuurlijk niet achterlijk ben en dat ik echt wel doorheb dat deze persoon langskomt om nog wat meer verzekeringen te verkopen aan ons, maar dat wij daar zeker geen interesse meer in hebben. Als hij toch komt, dan gaan we ook met hem nog een gesprek aan over deze afwikkeling.
Is dit nog normaal? Een verzekeringsmaatschappij hoort toch betrouwbaar te zijn, en zich aan zn woord te houden?
Wij zitten nu met een schadepost van enkele honderden euro's die niet vergoed wordt.
Ps. Ik kon wel een klacht indienen bij de directie tegen de medewerker die mij onjuist geinformeerd heeft. Dat heb ik ook gedaan, brief ligt klaar. Maar daar wordt natuurlijk niks mee gedaan, omdat het haar woord is tegen het mijne en zij zegt nu dat ze niks gezegd heeft over vergoeding.
De politie raadde ons aan om contact op te nemen met de verzekering om te vragen of we een eigen risico hadden. Het zou dan wellicht niet interessant zijn om de schade bij de verzekering te verhalen. Dat heb ik dus meteen gedaan en mij werd gemeld dat wij prima verzekerd waren, geen eigen risico hadden en alles vergoed kregen. We konden de schade meteen laten repareren en de rekeningen opsturen.
Het schadeformulier liet echter op zich wachten, dus daar heb ik nogmaals voor moeten bellen na 2 weken. Waren ze vergeten, maar na een paar dagen alsnog gekregen. Ik moest hierin een vraag beantwoorden over de hoogte van de schade en wanneer een expert kon komen kijken. Maar de schade was inmiddels dus al gerepareerd, dus ik belde nogmaals met Unive. Weer werd mij vermeld dat er niks aan de hand was, dat ik gewoon de rekeningen kon opsturen en dat deze dan vergoed werden.
Dat hebben we dus gedaan, en gisteren ontvingen wij een brief met daarin de mededeling dat onze schade niet vergoed werd omdat er niet ingebroken is in ons huis. Dit heb ik echter uitvoerig tot 3 maal toe besproken met de medewerkers die ik aan de telefoon had en steeds werd mij verteld dat de schade vergoed werd.
Daarom nam ik maar eens contact op met Unive en ik kreeg direct de vrouw eraan die me geholpen had bij de schademelding. ( ik had haar naam opgeschreven) Ze kon zich nog wel herinneren dat ik de schade gemeld had ja. Toen ik haar confronteerde met haar uitspraken rondom de dekking daarvan, leed ze spontaan aan geheugenverlies, want ineens had ik haar niet aan de telefoon gehad en had zij natuurlijk deze uitspraken niet gedaan. Ik werd doorverbonden met een schaderegelaar en ook zij bleef volhouden dat deze schade niet gedekt werd. Dat mij verteld was van wel, daar was zij natuurlijk niet bijgeweest. GRRRR ik kookte echt van woede, en heb haar verteld dat wij al onze verzekeringen weghalen en ergens anders heen gaan als dit niet opgelost wordt.
Toevallig komt er vanavond iemand van Unive langs om te praten of we nog wel goed verzekerd zijn. Ik heb vanmorgen aan de telefoon al gezegd dat ik natuurlijk niet achterlijk ben en dat ik echt wel doorheb dat deze persoon langskomt om nog wat meer verzekeringen te verkopen aan ons, maar dat wij daar zeker geen interesse meer in hebben. Als hij toch komt, dan gaan we ook met hem nog een gesprek aan over deze afwikkeling.
Is dit nog normaal? Een verzekeringsmaatschappij hoort toch betrouwbaar te zijn, en zich aan zn woord te houden?
Wij zitten nu met een schadepost van enkele honderden euro's die niet vergoed wordt.
Ps. Ik kon wel een klacht indienen bij de directie tegen de medewerker die mij onjuist geinformeerd heeft. Dat heb ik ook gedaan, brief ligt klaar. Maar daar wordt natuurlijk niks mee gedaan, omdat het haar woord is tegen het mijne en zij zegt nu dat ze niks gezegd heeft over vergoeding.
Re: Unive vergoed onze schade niet
Is het niet zo dat je de schade op de verzekering van de buurman zou moeten verhalen? Het is immers schade (aan jou spullen) door de inbraak bij de buren. Of zie ik dat verkeerd?
En horen het hekwerk en lint niet sowieso bij de opstalverzekering in plaats van de inboedelverzekering?
En horen het hekwerk en lint niet sowieso bij de opstalverzekering in plaats van de inboedelverzekering?
Re: Unive vergoed onze schade niet
Het is schade die ontstaan is op ons perceel, dus moet verhaald worden op onze eigen verzekering. Je hebt gelijk, het betreft de opstalverzekering. Maar wij hebben verder alle verzekeringen bij Unive lopen, dus als het op een andere verzerkering verhaald moet worden, dan zullen zij dat toch wel melden?
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend, en heb morgen een gesprek met de Rabobank om daar onze verzekeringen onder te gaan brengen. Ik heb in geen geval meer trek in Unive.
Ook zullen we eens met de buurman gaan praten of hij misschien toch iets voor ons kan betekenen.
Ik heb in ieder geval een klacht ingediend, en heb morgen een gesprek met de Rabobank om daar onze verzekeringen onder te gaan brengen. Ik heb in geen geval meer trek in Unive.
Ook zullen we eens met de buurman gaan praten of hij misschien toch iets voor ons kan betekenen.
Re: Unive vergoed onze schade niet
Ongetwijfeld, maar waarom door Univé dat dan niet? Of is dat teveel service voor de premie die je betaalt?Is het niet zo dat je de schade op de verzekering van de buurman zou moeten verhalen?
Re: Unive vergoed onze schade niet
tip: stuur een officiele klacht en geef aan wat er aan de telefoon is gezegd en wanneer. Alle gesprekken worden nl opgenomen en moeten dan dus nageluisterd worden!
Re: Unive vergoed onze schade niet
Allereerst wat valt de buurman te verwijten, of wat is de ontrechtmatige daad die de buurman zou hebben gedaan om deze schade bij hem te kunnen claimen?Is het niet zo dat je de schade op de verzekering van de buurman zou moeten verhalen?
Ongetwijfeld, maar waarom door Univé dat dan niet? Of is dat teveel service voor de premie die je betaalt?
Daarnaast staat in de voorwaarden waarvoor u verzekerd bent. Zou u zelf kunnen aangeven op basis waarvan er dekking zou moeten zijn?
Als het schadebedrag overigens niet al te hoog is, had het Unive niet misstaan een coulanceuitkering te doen...
Re: Unive vergoed onze schade niet
De buurman heeft het niet gedaan, waarom zou zijn verzekering moeten betalen? Unive moet gewoon de schade uitkeren.
Re: Unive vergoed onze schade niet
Ik zou eerder als alternatief een goede tussenpersoon moeten overwegen. Als je kiest voor Unive, dan weet je dat je zelf je zaken moet regelen.
Bij de Rabobank als alternatief zal het niet veel anders zijn.
Bij de Rabobank als alternatief zal het niet veel anders zijn.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47
Re: Unive vergoed onze schade niet
Van Unive naar een Rabobank is als van een stortbui in een regenbui belanden. Het is allebei niets.
Als je een alle van buitenkomende onheilen dekking hebt dan zou dit gewoon vergoed moeten worden.
En als een medewerker toezegt dat het vergoed wordt dan hebben ze al helemaal niets meer te zeggen maar moeten ze gewoon betalen.
Als je een alle van buitenkomende onheilen dekking hebt dan zou dit gewoon vergoed moeten worden.
En als een medewerker toezegt dat het vergoed wordt dan hebben ze al helemaal niets meer te zeggen maar moeten ze gewoon betalen.